Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Kolej na kolej! 2017/02/10 09:42 #170467

Czy ktos z dyskutantow moze mi przypomniec kwestie remontu hali dworca PKP w Bytomiu ? O ile dobrze pamiętam inicjatorami akcji byli mieszkancy. Jaki udział w tym miał nasz samorząd lokalny ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/10 22:41 #170475

Jaki udział w tym miał nasz samorząd lokalny ?


Żaden. PKP Nieruchomości ugięła się i znalazła bodajże 2 mln. zł. na remont holu dworca, gdyż po pierwsze jak słusznie zauważyłeś, był nacisk ze strony mieszkańców i kolejnych akcji o sporym rozgłosie, w którym to pokazywano niechlubny bytomski dworzec, a po drugie, ta rudera to był wstyd nawet dla samego PKP, które bądź co bądź w okolicy wyremontowała bądź odświeżyła większość dworców i stacji kolejowych, Bytom był takim brzydkim wyjątkiem, stąd zrobiono remont, po kosztach, ale zrobiono. Niemniej jednak jest jeszcze kilka rzeczy do rozwiązania, aby można mówić o w pełni wyremontowanym dworcu w Bytomiu:

1. Zamontowanie monitoringu w holu dworca i w przejściach podziemnych
2. Daleko idąca modernizacja hali peronowej i peronów wraz z instalacją systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (wyświetlacze), nowymi ławkami, zegarami etc.
3. Modernizacja budynku dworca (moim marzeniem jest, aby skuć tynk i odsłonić śliczny klinkier, który się tam skrywa, a który niegdyś cieszył oko na tym obiekcie)

Jednocześnie miasto powinno użyć wszelkich form nacisku na Koleje Śląskie, a w zasadzie na Urząd Marszałkowski, który jest właścicielem KŚ i jednocześnie zlecającym przewozy pasażerskie, za które również płaci, aby zwiększyć ilość połączeń na trasie Katowice - Tarnowskie Góry - Katowice. Powinien to być pierwszy krok w celu budowy szybkiej kolejki regionalnej/miejskiej, jakkolwiekby tego nie nazwać, w naszym regionie, a potencjału i powodów ku temu nie brakuje.

Obecnie sytuacja jest tragiczna, delikatnie rzecz ujmując. Chociaż jeszcze rok temu było gorzej. Ale o co chodzi? W 2016 Koleje Śląskie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego realizowały 8 par bezpośrednich połączeń (przelotowych) z Bytomia do Katowic, gdzie cena biletu wynosiła na tej trasie aż 6,20 zł. (z TG 9,20 zł.). Na szczęście ceny biletów obniżono, obecnie z Bytomia do Katowic przejazd pociągiem kosztuje 3 zł. (bilet normalny!), co jest obecnie NAJTAŃSZYM środkiem transportu na tej trasie (ok. 4,60 zł za litr paliwa, więc auto przegrywa, no i 4,80 zł. bilet KZK GOP). Ok, cenowo się poprawiło, ale z dostępem do oferty kolei jest w dalszym ciągu ogromny problem, gdyż 11 par bezpośrednich połączeń z Bytomia do Katowic nie jest żadną alternatywą wobec KZK GOP, który oferuje od rana do wieczora autobus linii 820 w takcie 20-minutowym, a dodatkowo w godzinach porannego i popołudniowego szczytu autobus linii 830 również w takcie 20-minutowym, co w efekcie daje bezpośredni autobus z Bytomia do Katowic w takcie 10-minutowym. Celowo nie omawiam tramwajów, gdyż nie stanowią one realnej alternatywy wobec autobusów w dojeździe do centrum Katowic, ponieważ jadą po prostu dłużej. Sprawdzają się one natomiast na krótkich odcinkach, gdzie autobus 820/830, a tym bardziej pociąg nie jest żadną alternatywą.

Jak widać kolej wygrywa jedynie ceną, ale ilością bezpośrednich połączeń, o dostępności nie wspominając, niestety już nie. Jest kiepsko i lepiej nie będzie. Priorytetem powinno być stworzenie takiej oferty, która pomimo braku na początku integracji biletowej z komunikacją miejską, będzie w stanie przyciągnąć do siebie część pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej, a może i nawet indywidualnej. Moim zdaniem należałoby na problem spojrzeć nieco szerzej, tzn. nie tylko przez pryzmat Bytomia, ale wcześniej jest jeszcze Radzionków (fatalne połączenie do Katowic, kolej powinna to wykorzystać z racji istnienia dwóch dobrze położonych przystanków kolejowych w tej gminie), Nakło Śląskie (ten sam przykład co Radzionków), ale przede wszystkim Tarnowskie Góry, Kalety i Lubliniec. W drugą stronę patrząc od Bytomia mamy Chorzów, główny cel, czyli Katowice, ale dalej są jeszcze Mysłowice, no i docelowo Oświęcim. Trzeba zauważyć, że Koleje Śląskie dobrze obrały cel swoich działań, tzn. stworzenie jednej linii Lubliniec - Oświęcim z Katowicami w centrum jako miasto tranzytowe, a nie docelowe dla jednej czy drugiej strony. Daje to również możliwość najszybszego dotarcia z Bytomia do Mysłowic czy np. z Nowego Bierunia do Chorzowa. Jest większa dostępność transportu -> potencjalnie większa ilość podróżnych -> większe wpływy z biletów -> możliwość rozszerzenia oferty. I tutaj działania KŚ należy pochwalić, co prawda 4 bezpośrednie połączenia z Tarnowskich Gór do Oświęcimia nikogo nie uratują, ale zalążek do dalszego rozwoju jest.

W mojej wizji powinno to wyglądać tak:

S8 Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Mysłowice w takcie co 60 minut
S8 Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Mysłowice - Oświęcim w takcie co 60 minut

W takich relacjach należałoby stworzyć fundament przyszłej szybkiej kolei miejskiej. Oba takty po nałożeniu na siebie dałyby pociąg kursujący na odcinku Tarnowskie Góry - Radzionków - Bytom - Chorzów - Katowice - Mysłowice co 30 minut, co byłoby fundamentem pod dalszy rozwój (a nie celem samym w sobie, gdyż potrzeby przewozowe są zdecydowanie większe niż pociąg raz na 30 minut!), ale od czegoś należy zacząć, a byłby to na tyle silny fundament, że po roku czasu z całą pewnością odnotowalibyśmy w pociągach znaczący wzrost liczby podróżnych. Oczywiście cenę biletu należy zachować taką jak jest obecnie, czyli 3 zł. Niektórzy powiedzą - ok, ale nie ma wspólnego biletu i mało kto się przerzuci na pociąg. Chciałbym w tym miejscu przypomnieć, że z Sosnowca do Katowic czy z Zabrza/Gliwic do Katowic również nie ma wspólnego biletu, a jednak Koleje Ślaskie są w stanie zapełnić pociągi, nasza linia nie jest tutaj wyjątkiem, byłby dokładnie takie sam efekt. Przy czym raz jeszcze powtarzam, to co tu przedstawiłem powinno być początkiem do głębszych zmian, a nie celem samym w sobie, ten powinien być zdefiniowany w przyszłości w zależności, jak wielkie byłoby zainteresowanie pociągami kursującymi w takcie 30-minutowym, no i czy udałoby się zrealizować budowę linii z Tarnowskich Gór do Pyrzowic.

Co powinno zrobić miasto? To, czego nie zrobił ani Pan Koj, ani Pan Bieda, ani niestety Pan Bartyla, który odnoszę wrażenie chyba nie ma pojęcia o istnieniu resztek kolei w tym mieście. Należy NACISKAĆ na Urząd Marszałkowski, gdyż to on zleca i płaci za pociągi. Pan Koj miał tutaj pole do popisu, gdyż będąc u sterów miasta, w tym samym czasie partia, z której się wywodził rządziła (i nadal rządzi) w UM, więc tym bardziej mógł wiele tutaj załatwić dla Bytomia, niestety nie zrobił tego, a najlepszym tego przykładem jest ograniczanie liczby połączeń na linii Bytom - Gliwice i brak jakiejkolwiek aktywności w tej sprawie ze strony miasta Bytomia. Przypomnę tylko, że ów połączenia były likwidowane zarówno za prezydentury pana Koja, jak i pana Bartyli. Żaden z panów nie spotkał się z władzami Zabrza, Gliwic, przedstawicielami Kolei Śląskich, Urzędu Marszałkowskiego, KZK GOP i PKP Polskich Linii Kolejowych, aby przynajmniej spróbować dogadać się:

1. Z Zabrzem, Gliwicami i PKP PLK w sprawie wspólnej budowy nowych przystanków kolejowych (wybudowanie nowego przystanku Bytom Szombierki wraz z parkingiem i drogą dojazdową z osiedla, przesunięcie peronów Bytom Bobrek w okolice wiaduktu [ul. Konstytucji], remont peronów w Zabrzu Biskupicach, wybudowanie nowego przystanku w okolicy os. Kotarbińskiego w Zabrzu, wybudowanie nowego przystanku kolejowego w okolicy Sośnicy w Gliwicach)
2. Z KŚ i Urzędem Marszałkowskim, że my spełniamy punkt pierwszy i sprowadzamy wam podróżnych do pociągów, a wy w zamian te pociągi uruchamiacie w liczbie co najmniej 25 par bezpośrednich połączeń Bytom - Gliwice
3. Z KZK GOP w pierwszej kolejności o ograniczeniu w kursowaniu autobusu 850, docelowo o likwidacji linii

Nikt nie mówi, że taki plan by się powiódł, ale przynajmniej nikt dzisiaj Panie Koj, Panie Bieda i niestety Panie Bartyla nie zarzuciłby Wam, że nic żeście nie zrobili. Powiedzielibyście, próbowaliśmy, chcieliśmy, no ale jest ciężko. Nie, Wy NIE ZROBILIŚCIE NIC. A można było spróbować, bo jak pokazały Tychy, DA SIĘ! Miasto wzięło na siebie budowę nowych przystanków kolejowych wraz z systemem informacji pasażerskiej, ograniczyło ilość autobusów kursujących z Tychów do Katowic, aby nie robić konkurencji dla pociągu, mało tego, tyski przewoźnik autobusowy dogadał się pierwotnie z Przewozami Regionalnymi, a po ich likwidacji z Kolejami Śląskimi w sprawie wspólnego biletu na pociąg relacji Katowice - Tychy + linie autobusowo-trolejbusowe na terenie Tych, kolej w zamian uruchomiła dużą liczbę bezpośrednich połączeń i dlatego pociąg z Katowic do Tychów jedzie szybko i jest pełny, a pociąg z Bytomia do Gliwic w ostatnich dniach kursowania nie dość, że jeździł wolno, to w dodatku jeździł rzadko i był pusty.

Tyle pokrótce o sytuacji kolei w naszym nieszczęśliwym mieście, o działaniach, jakie można było podjąć, ale ich nie podjęto i o działaniach, a także celach na najbliższą przyszłość, które należałoby podjąć i osiągnąć.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 09:38 #170485

  • Morfi
  • Morfi Avatar
  • Gość
  • Gość
Ale już ? Kampania wyborcza .... ?
Mało kto jeździ koleją, lepiej zająć się sprawna komunikacją z Gliwicami, gdzie pewnie z 10% aktywnych zawodowo z Bytomia pracuje, a komunikacja leży od lat. Do Katowic można w miarę szybko i sprawnie dojechać a do Gliwic ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 10:46 #170486

Ale już ? Kampania wyborcza .... ?
Mało kto jeździ koleją, lepiej zająć się sprawna komunikacją z Gliwicami, gdzie pewnie z 10% aktywnych zawodowo z Bytomia pracuje, a komunikacja leży od lat. Do Katowic można w miarę szybko i sprawnie dojechać a do Gliwic ?

Morfi, a kolej nie jest elementem komunikacji? Pojedź sobie do pierwszej lepszej zachodnioeuropejskiej metropolii i zobaczysz, że w każdej z nich pociągi są jednym z elementów układanki transportu zbiorowego. To, że u nas mało kto z nich korzysta oznacza tylko tyle, że do tej pory oferta przewozowa kolei była zbyt uboga. Chociaż z drugiej strony linia średnicowa Gliwice-Katowice akurat cieszy się bardzo dużą popularnością wśród pasażerów.

Połączenie Bytomia z Gliwicami można sprawnie rozwiązać za pomocą kolei. Czas przejazdu pociągu na tej trasie jest bezkonkurencyjny, Gdyby pasażerowie mogli korzystać z częstych kursów i wspólnego biletu z autobusami, to praktycznie 850 mogłoby odejść do lamusa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 11:10 #170487

Ale już ? Kampania wyborcza .... ?
Mało kto jeździ koleją, lepiej zająć się sprawna komunikacją z Gliwicami, gdzie pewnie z 10% aktywnych zawodowo z Bytomia pracuje, a komunikacja leży od lat. Do Katowic można w miarę szybko i sprawnie dojechać a do Gliwic ?

Morfi, a kolej nie jest elementem komunikacji? Pojedź sobie do pierwszej lepszej zachodnioeuropejskiej metropolii i zobaczysz, że w każdej z nich pociągi są jednym z elementów układanki transportu zbiorowego. To, że u nas mało kto z nich korzysta oznacza tylko tyle, że do tej pory oferta przewozowa kolei była zbyt uboga. Chociaż z drugiej strony linia średnicowa Gliwice-Katowice akurat cieszy się bardzo dużą popularnością wśród pasażerów.

Połączenie Bytomia z Gliwicami można sprawnie rozwiązać za pomocą kolei. Czas przejazdu pociągu na tej trasie jest bezkonkurencyjny, Gdyby pasażerowie mogli korzystać z częstych kursów i wspólnego biletu z autobusami, to praktycznie 850 mogłoby odejść do lamusa.


Tymczasem połączenie kolejowe pomiędzy Bytomiem a Gliwicami w czasie jak żyję było już kilka razy likwidowane i wznawiane. Dlaczego tego nie wiem, ale moja matka mówiła że całkiem dużo osób jeździło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 12:29 #170488

Połączenie Bytomia z Gliwicami można sprawnie rozwiązać za pomocą kolei. Czas przejazdu pociągu na tej trasie jest bezkonkurencyjny, Gdyby pasażerowie mogli korzystać z częstych kursów i wspólnego biletu z autobusami, to praktycznie 850 mogłoby odejść do lamusa.

Tymczasem połączenie kolejowe pomiędzy Bytomiem a Gliwicami w czasie jak żyję było już kilka razy likwidowane i wznawiane. Dlaczego tego nie wiem, ale moja matka mówiła że całkiem dużo osób jeździło.

Matka? Rany, ja doskonale pamiętam dojeżdżanie do Gliwic na Polibudę pociągiem. Nawet jak później wprowadzili 850 to dalej sensowniej mi było dojeżdżać z Miechowic do Centrum i wsiadanie w pociąg, zamiast próbować wciskać się do 850 na Szpitalnym.
I do dzisiaj nie potrafię zrozumieć, jak można było likwidować pociągi, które były wypchane rano po brzegi. ZTCP około 7mej jechały do Gliwic 2 pociągi i bywały problemy ze zmieszczeniem się w Bytomiu (na stojąco, nie mówię o miejscach siedzących).
Teraz pewnie mnóstwo osób przesiadło się na samochody i jeździ wspólnie (np. również do Opla), ale jakby sensownie zorganizować połączenia (chociażby na strefę do Gliwic) to pewnie sporo osób by korzystało z pociągów.
Wspólna oferta autobusowo-tramwajowo-kolejowa jest IMHO podstawowym wymogiem, żeby pociągi zaczęły mieć sens.
Z jednej strony - jeśli ktoś dojeżdża codziennie do pracy to jednak płacenie osobno za pociąg, a osobno za autobus-tramwaj jest zauważalna w skali np. roku.
Z drugiej - ja po prostu miałbym w głębokim poważaniu kombinowanie, że osobno muszę pilnować jakiegoś biletu na GOP, a osobno na PKP.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 14:24 #170490

Post koleki MK1992 w całosci obnaża dokonania władz miasta Bytomia w kwestii komunikacji kolejowej, i jednoczesnie pokazuje jak pisalem wczesniej ze za czasow Piotra Koja aktywnie wspierał aspekty z ta komunikacja, niestety jedynie dobrym słowem. Efektow tego wspierania niestety brak, a jedyne co wyszło to hipokryzja.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 17:26 #170493

Wypowiem się również w temacie połączenia kolejowego Bytom-Gliwice. Kilka lat temu miałem (nie)przyjemność okazjonalnie korzystać z tej "oferty" przewozowej. Zastanawiało mnie to również dlaczego korzysta z takiego połączenia tak mało osób.

Więc w moim przypadku wyglądało to tak - jeździłem różnie, niekiedy samochodem (gdy żonie nie był potrzebny) lub mikrobusem. Bardzo ucieszyłem się na wiadomość o tym, że linia zostaje (po raz kolejny) przywrócona wraz z zimową zmianą rozkładu na 2013/2014 r. Pociąg miał jeździć przez cały rok, z przerwami na okresy świąteczne. Pewnego styczniowego dnia chciałem pojechać pociągiem do Gliwic, stałem około pół godziny na pustym dworcu w Bytomiu, pociąg był widoczny w świeżo wydrukowanym rozkładzie na stacji. Niestety był już tylko na papierze.

Po przyjechaniu do pracy sprawdziłem rozkład internetowy i okazało się że kolej zrobiła mnie w ...... Pociąg który miał jeździć przez cały rok nagle otrzymał adnotację "Kursuje od 7 do 10 stycznia". Mam jeszcze plakatowy rozkład jazdy w formacie pdf, gdyby ktoś nie wierzył. Żeby było ciekawiej - taka sama sytuacja miała miejsce kilka miesięcy wcześniej.

Wnioski:
1. Kolej będąca olbrzymią państwową firmą jest właściwie "firmą Kogucik", która może po cichu zwinąć interes w ciągu jednego tygodnia.
2. Mikrobusy na linii Bytom-Gliwice jeżdżą co do minuty idealnie wg rozkładu, do tej pory zdarzyło mi się chyba raz w ciągu roku żeby coś nie wypaliło. Prywatna kilkuosobowa firemka jest znacznie bardziej stabilna od tego państwowego molocha
3. Po przywróceniu linii kolejowej Bytom-Gliwice nie będę z niej korzystał póki nie zobaczę że spoważnieli. W przeciwnym wypadku panowie od mikrobusu zwiną interes, a mnie kolej znowu zrobi w .... i zostanę na lodzie.
4. Mikrobus jest ponad 50% tańszy od kolei (cena biletu wynosiła wtedy 6,20 zł)
5. Ludzie zrażeni taką polityką, przez kilka lat rozwiązali sobie jakoś ten problem, np. zrezygnowali z pracy, skończyli studia, przeprowadzili się, kupili samochód, itp. Nagle nie rzucą wszystkiego tylko dlatego że ktoś zrobi łaskę i przywróci połączenie na miesiąc na próbę. Piszę o tym dlatego, że po jednym z kilku przywróceń tej linii, były (bodajże w wakacje) liczone osoby w pociągach i ktoś swierdził że ta linia jest nieopłacalna.

Podkreślam, że mimo wszystko długofalowo byłbym zainteresowany takim połączeniem. Żeby miało ono jednak sens, musi być widoczny czytelny przekaz ze strony "władz", czyli że to połączenie naprawdę będzie istniało i że nie jest to jakiś kolejny eksperyment. Musi być elementem jakiejś kompleksowej polityki, jak np. wspólny bilet, jakieś przystanki po drodze (oprócz kopalni Bobrek), sensowna częstotliwość połączeń, itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/12 21:45 #170495

"kompleksowa polityka" nastąpi dopiero wtedy, gdy nastąpi kompleksowa odmiana stanu świadomości Ludu, który musi zażądać tej polityki - a ta odmiana świadomości nastąpi jedynie natenczas gdy Akcja Oświecenia Publicznego w tych tematach nie będzie sabotowana przez obrońców dotychczasowej patologii

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/13 11:44 #170500

Miasto upada a imprezom kulturalnym w Beceku obcina się budżet i ktoś tu śmie twierdzić że obecna władza jest najlepsza w stosunku do tych pozostałych. Twierdze dalej że zarówno Wójcik, Koj jak i Bartyla w temacie poprawy komunikacji publicznej się nie popisali.
Za Koja to pamiętam przywrócenie pociągu na trasie Bytom-Gliwice z wielką akcją promowania tego połączenie (ale nie wiem czy promocja nie wychodziła z PR) Jeździło to chyba co 30 minut czyli nawet często jak na obecne standardy kolejowe. Ja dla mnie super sprawa, w kursach do Gliwic często korzystałem mimo osobnej taryfy. No ale niestety właśnie ta osobna taryfa wraz z małą liczbą przystanków spowodowała małe zainteresowanie tym połączeniem. Zaczęły się cięcia co przy likwidacji linii 280 kursującej z Bytomia na gliwicka strefę (wiem że żadna atrakcja tyle jechać ale jak ktoś nie miał innej alternatywy a cenił kurs bezpośredni) mamy sytuację że do dzisiaj nie ma powstało nic w zamian dla tak ważnej trasy. Linia 57 nie jeździ przez większą część SSE lecz zahacza tylko o Gaudiego (no i nie ukrywajmy że linia 57 obsługuje tą nieco bogatszą część Miechowic) a 850 jest niedostosowana by zapewnić dojazd do pracy (z uwzględnieniem przesiadki) na odpowiednie godziny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Kolej na kolej! 2017/02/13 11:56 #170502

O kolei napiszę tylko tyle że były prezydent zamiast postawić na renowację, dzięki której mielibyśmy połączenie z TG i lotniskiem, wybrał wariant budowy nowej linii na którym tak naprawdę mało kto by skorzystał w naszym mieście. Wariant wybrany przez prezydenta upadł.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/13 12:30 #170506

Jak pojawiły sie konkrety to radny zamilkł. Typowe dla snajperów. Czai sie w krzakach zeby zaatakowac z nienacka :):):):):):):):)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/15 14:02 #170546

Jak zwykle dyskusja została przekierowana na boczne "kolejowe tory".

Dokładnie... Zatem wracając do tematu, często podnosi się argument za rewitalizacją kolei, że układ linii kolejowych na Śląsku świetnie komunikuje miasta, z czym niezupełnie się zgadzam. Rzeczywiście kolej dociera do centrów miast, ale z dostępem do stacji w dzielnicach już nie jest tak dobrze. Najbliższy mi przykład - Sójcze i Vitor, przez które choćby co 15 minut przejeżdzały pociągi relacji Tarnowskie Góry - Katowice, to "nie przesiądą" się na kolej, bo po prostu nie mają stacji. A wystarczyłoby przesunąć totalnie niewykorzystany przystanek kolejowy Bytom Północny w kierunku ul. Sikorskiego i już w jego obrębie mieszkałoby kilkanaście tysięcy ludzi, potencjalnych klientów kolei (tylko nie mówcie, że za chwilę przy Północnym rozwinie się wielka strefa przemysłowa i stacja ta stanie się motorem rozwoju miasta, bramą Bytomia, nowym centrum, hehe). A tak Stroszek i Sójcze skazane są na 820.


Póki co miałem na myśli szybkie połączenie miedzy centrami miast wg założenia że lepiej dojechać do centrum wsiąść w szybki pociąg i do jechać go Kato albo Gliwic. Połączenie Stroszka, Suchej Góry i Os. Ziętka z centrum mamy przez tramwaj. Dublowanie tras jest jednym z powodów dławienia się KZK GOP.

@Passphrase biorę udział w dyskusji tak jak pozwala mi czas. Do tej pory większość głosów zawierała poglądy podobne do mojego więc mam z nimi polemizować? Pisać tak tak zgadzam się? Czy strzelić jakieś podsumowanie? Lepiej spożytkujesz czas jak napiszesz coś w temacie zamiast zaczepek i komentowania tego co robią inny forumowicze. Martw się o siebie.

Temat założyłem żeby przedstawić swój pogląd na rozwiązanie problemów komunikacji i poznać w dyskusji poglądy innych forumowiczów. Jak chcesz Ty i Foxbaty rozliczać przeszłość to załóżcie swoje wątki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/15 14:58 #170548

Póki co miałem na myśli szybkie połączenie miedzy centrami miast wg założenia że lepiej dojechać do centrum wsiąść w szybki pociąg i do jechać go Kato albo Gliwic. Połączenie Stroszka, Suchej Góry i Os. Ziętka z centrum mamy przez tramwaj. Dublowanie tras jest jednym z powodów dławienia się KZK GOP.


Jeżeli linia kolejowa biegnie niemal przez środek dzielnicy, to najrozsądniejsze jest umożliwienie mieszkańcom korzystania z pociągu. I tak większość pasażerów z Bytomia jedzie w kierunku Katowic. Nie ma znaczenia, czy wsiądą do pociągu w Śródmieściu, czy na Vitorze, natomiast byłby to dla ludzi byłby większy komfort, bo nie musieliby się przesiadać.

To jak z autostradą - na co ona by nam była, gdyby na terenie miasta, przez które biegnie, nie było zjazdu? Skoro jest potencjał, to trzeba go wykorzystywać, a tymczasem jest on marnowany.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kolej na kolej! 2017/02/15 22:03 #170556

Nie mam nic przeciwko ale szybka kolej powinna mieć mniej przystanków niż kolej podmiejska. Jedno i drugie jest potrzebne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone