wysuwasz argumenty oderwane od rzeczywistości.... Wąskie chodniki, wiaty zasłaniające witryny sklepowe, albo okna mieszkań... To są argumenty, wyssane z palca
To są argumenty widziane z innej perspektywy. Poza tym na przystankach Grottgera/Smolenia (prezentowanych u Ciebie na zdjęciach) nie ma okien czy witryn sklepowych?
1. Już o tym pisałem i właśnie dlatego się tak denerwuje... obalam pewne argumenty, a Ty znów o tym samym - jak się nie denerwować? I to nawet nie żeby tam komuś gdzieś w dyskusji o tym pisał, że musiałbyś tego szukać, ale odpowiadałem TOBIE:
b) Przystanek Smolenia: Wystarczy przesunąć przystanek idealnie pomiędzy aktualne i co ta wiata miałaby zasłonić? Murek Zgromadzenia zakonnego?
.........
d) Przystanek Grottgera: Okna kamienicy przy której znajduje się przystanek są tak wysoko, że nie wiele ta wiata by zasłoniła.... Zresztą zastosowanie odpowiedniego skosu dachu, lub delikatne odsunięcie od elewacji, zupełnie likwiduje ten problem. Koniec końców zawsze można tej jednej wiaty nie postawić.
2. Przystanek nie musi być dokładnie w tym miejscu w którym jest teraz a już tym bardziej w tym co na wizualizacji - bo jak napisałem przy owych zdjęciach: "wizualizacja robiona na szybko w celach poglądowych". Przesunięcie o kilka metrów nikomu krzywdy nie wyrządzi.
3. Tak jak już pisałem można przystanek Grottgera w obecnym miejscu zastosować ze skośną wiatą lub przesunąć go bardziej w stronę centrum i zmieścić dokładnie między tymi dwoma witrynami:
www.google.pl/maps/@50.3560307,18.921627...7i13312!8i6656?hl=pl
4. A przystanek Smolenia przesunąć tutaj:
www.google.pl/maps/@50.3521151,18.919739...thumbfov%3D100?hl=pl
Oceniałem z perspektywy przejazdu samochodem. Z tej perspektywy to dość wąska ulica w porównaniu do ulicy Niedurnego w Rudzie Śląskiej (mam wrażenie że pasy ruchu na Niedurnego mają z 3m szerokości a Piekarska będzie miała z 2,5m) a chodniki jak napisałem w poprzednim poście, zastawiane samochodami sprawiają wrażenie wąskich.
Porównanie szerokości jezdni z torowiskiem:
Niedurnego ~8-9m
Piekarska ~8-11m w zależności od odcinka. Warto przy tym zauważyć, że chodniki na Piekarskiej są wyjątkowo szerokie.
W najwęższym punkcie droga ma szerokość 14,5m (ale to jest dosłownie odcinek kilku metrów). Przyjmując więc ten punkt za parametr do którego się odnosimy, a dla pasów ruchu przyjmiemy standard drogi lokalnej:
tramwaj (3,4m) + Samochód (2,75) + Samochód (2,75) = ~9m
14,5m - 9m = 5,5m pozostaje dla chodników czyli 2,75m dla każdej ze stron. Przy czym w przeważającej części droga ma szerokość 16 - 19m.
Piekarska jezdnia z wbudowanym towiskiem (od krawężnika do krawężnika):
od 8,5m (na wysokości Piekarska 35) do 16m (na wysokości kościoła)
Porównaj sobie stosunek wolnego miejsca do samochodu gdy jedzie tramwaj, tego
www.google.pl/maps/@50.3516329,18.919435...7i13312!8i6656?hl=pl z tym
www.google.pl/maps/@50.2839035,18.876184...7i13312!8i6656?hl=pl lub z tym
www.google.pl/maps/@50.2866439,18.875576...7i13312!8i6656?hl=pl
Wiat nie było - więc po co wiaty? Chryste... Ty się czytasz czasem?! A wiedeńskie przystanki były? Nie było, to po co ten pomysł w ogóle!
Nie bądź chamski! Skoro ustaliliśmy że chodniki są odpowiednio szerokie to wyszedłem trochę z założenia że gdyby o tą wiatę zabiegano to by ta wiata już dawno była (skoro miejsce jest) Może pasażerom nie doskwiera aż tak jej brak......
Sory, ale gdy słyszę argumenty, że tak było i było dobrze to mnie po prostu krew zalewa... bo z takim podejściem nigdy nic by się nie zmieniło.
1. Brak pewnych udogodnień nie jest wyznacznikiem braku zapotrzebowania na nie... Jest wiele przystanków gdzie wiata byłaby mile widziana, a jej zwyczajnie nie ma... (suma sumarum - wiata jest ZAWSZE mile widziana)
2. Jedna wiata już stoi więc jakieś zapotrzebowanie najwyraźniej na nią jest:
www.google.pl/maps/@50.3486387,18.918222...7i13312!8i6656?hl=pl
3. Linia w dużej mierze służy ludziom starszym... stąd nacisk na jej niskopodłogowy charakter, dlatego związane z wiatami ławeczki, są również mile widziane.
4. Linia uzyska połączenie z większą częścią centrum, a w przyszłości może nawet z CP (hahhaha
taki żarcik dla rozluźnienia atmosfery), co prawdopodobnie wpłynie na zwiększenie jej atrakcyjności i zwiększy liczbę pasażerów.
5. Linia otrzyma nowe życie, będzie posiadać wagon niskopodłogowy, dwutorową stacje końcową, nowy przebieg, nowe perony, nowe słupy trakcyjne, zmodernizowane torowisko - innymi słowy wchodzi na wyższy standard - już nie tylko jako atrakcji turystycznej zakonserwowanej i ledwo dyszącej, ale stanie się RÓWNIEŻ normalnym środkiem transportu. Czy w świetle takich zmian, nie powinno się również postawić wiat przystankowych? Taka inwestycja powinna iść wraz z podwyższaniem standardów, a nie pieczołowitym odtwarzaniem tego co było przez dziesiątki lat... Bo sory, ale przez takie właśnie podejście linie są wycinane, bo rozwiązania komunikacyjne w naszym regionie nie są atrakcyjne a już tym bardziej konkurencyjne dla samochodu. Żeby pozyskać pasażera, a tym samym zapewnić przetrwanie linii trzeba dostosowywać ją do AKTUALNYCH potrzeb.