Sal to uważaj żeby Ci ten kozik w kieszeni przypadkowo czegoś nie obciął
Propozycja wyjściowa, moim zdaniem zdecydowanie lepsza od tej z pomysłem stacji na Rozbarku. Oprócz poruszonych poniżej spraw wymusi także w sposób oczywisty remont naszego Dworca.
"Stanowisko Rady Miasta Bytomia w sprawie podjęcia działań mających na celu zmianę przebiegu projektowanego połączenia kolejowego Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach z miastami aglomeracji górnośląskiej odcinek Katowice-Pyrzowice.
Kierując się dobrem mieszkańców Miasta Bytom, poziomem ich życia, możliwościami rozwoju, mając także na uwadze zrównoważony rozwój Województwa Śląskiego; dbając o ochronę środowiska naturalnego oraz zachowanie ładu architektoniczno-urbanistycznego proponuje się zmianę przebiegu projektowanej linii kolejowej na odcinku od stacji Chorzów Stary do stacji końcowej w Pyrzowicach.
Proponowany wariant przebiegu linii kolejowej to następująca trasa :
KATOWICE – CHORZÓW – BYTOM GŁÓWNY – RADZIONKÓW – NAKŁO ŚLĄSKIE – TARNOWSKIE GÓRY – MPL w PYRZOWICACH.
Za poprowadzeniem linii kolejowej wg wymienionego powyżej przebiegu przemawiają następujące argumenty :
1. Ekonomiczne
1.1 Uniknięcie znacznych nakładów inwestycyjnych na budowę nowego odcinka linii
kolejowej oraz kosztów pozyskania nowych terenów.
1.2 Brak konieczności budowy peryferyjnej stacji przesiadkowej Bytom Rozbark.
1.3 Poprawa rentowności przedsięwzięcia poprzez wykorzystanie połączenia
kolejowego jako środka transporty zbiorowego na trasie Katowice –
Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry, umożliwiającego dojazd do miejsc
zatrudnienia lub do miejsc kształcenia.
1.4 Generowanie źródła przychodów ze względu na obsłużenie głównego ciągu
komunikacyjnego, co poprawi rentowność połączenia i obniżenie kwot
dofinansowania przez samorządy lub zapewni całkowitą rentowność.
2. Środowiskowe
2.1 Odstąpienie od zajmowania nowych terenów o wysokich walorach przyrodniczych,
krajobrazowych i ich nieodwracalnego przekształcenia.
2.2 Ograniczenie emisji spalin poprzez liczby pojazdów wykonujących transport
pasażerski na tym ciągu komunikacyjnym.
2.3 Uniknięcie potencjalnych możliwości skażenia wód powierzchniowych zbiornika
wody pitnej Kozłowa Góra przy wykorzystaniu linii kolejowej do przewozu paliwa
lotniczego.
3. Gospodarcze
3.1 Modernizację linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów – Bytom - Tarnowskie Góry.
3.2 Wykorzystanie stacji Bytom Gł. jako stacji przesiadkowej z kierunku Gliwic.
3.3 Możliwość skomunikowania miasta Bytom z Centralna Magistralą Kolejową poprzez
rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 182 pomiędzy Tarnowskimi Górami
a Zawierciem.
3.4 Przywrócenie ważnej roli stacji Bytom Gł. jaką pełniła w przeszłości, modernizację
infrastruktury wraz z dworcem kolejowym.
4. Społeczne
4.1 Skrócenie czasu podróży (po modernizacji) na ciągu komunikacyjnym Katowice-
Bytom -Tarnowskie Góry.
4.2 Pełne wykorzystanie istniejących zintegrowanych, pasażerskich węzłów
Przesiadkowych: bytomskiego i tarnogórskiego, których tworzenie zalecają
wszystkie oficjalne przyjęte przez Rząd RP dokumenty dotyczące transportu:
autobus miejski, podmiejski - tramwaj – kolej – PKS – TAXI (ruch na bytomskim
dworcu autobusowym ok.10 mln pasażerów rocznie).
4.3 Poprawę klimatu akustycznego poprzez budowę ekranów akustycznych chroniących
także przed hałasem już generowanym z istniejącej linii kolejowej.
4.2 Wzrost zaufania społecznego do władz państwowych i samorządowych poprzez
wykazanie rozsądnego gospodarowania środkami finansowymi.
Za przyjęciem takiego rozwiązania przemawiają także zapisy „Programu rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych”, przyjętego Uchwałą Nr 86/2007 Rady Ministrów RP z dnia 8 maja 2007 roku.
Według zapisów tego programu priorytetowe znaczenie w planowaniu inwestycji infrastruktury okołolotniskowej ma jak najlepsze skomunikowanie ich z siecią transportu naziemnego, szczególnie z połączeniami kolejowymi, zgodnie z polityką UE.
Dogodność dostępu do lotniska i jego powiązania z siecią lokalnego, regionalnego, ogólnokrajowego a nawet międzynarodowego systemu transportu naziemnego. W dokumencie tym przyjęto, że granicznym czasem podróży określającym dostępność komunikacyjną portu lotniczego jest 90 minut. Jednocześnie uznano, że w odniesieniu do warunków krajowych (stan i przepustowość dróg, częstotliwość i rozkład kolei) zakres ten można zwiększyć do 2 godzin.
W programie zapisano też, że zakres, skala i jakość połączeń naziemnych muszą być adekwatne do wielkości ruchu obsługiwanego w porcie lotniczym z uwzględnieniem efektywności proponowanych rozwiązań. Połączenia szynowe czy drogi szybkiego ruchu dla uzasadnienia budowy i ponoszenia kosztów eksploatacji wymagają określonych potoków pasażerskich i towarowych. Decyzja o ich budowie musi być uwarunkowana wielkością tych potoków. Działania inwestycyjne musza być uzasadnione rzetelnymi analizami popytu, popartymi realnym zainteresowaniem ze strony przyszłych użytkowników.
Uchwalony przez Radę Ministrów „Program rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych” jest dokumentem stanowiącym w zakresie rządowej polityki w obszarze lotnictwa cywilnego. Dokument ten, wiąże organy i jednostki administracji rządowej jako kierunkowa wola Rządu RP, którą organy i te jednostki musza brać pod uwagę w swoich bieżących i planowanych działaniach. Jednocześnie program ten powinien być użytecznym narzędziem do wykorzystania przez władze samorządowe w planowaniu rozwoju infrastruktury transportu lotniczego i kolejowego w regionie.
Rada Miasta Bytom stoi na stanowisku, że do realizacji powinien być przyjęty najtańszy pod względem ekonomicznym i najmniej uciążliwy społecznie i środowiskowo wariant projektowanego połączenia z jak największym wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej i służący jak największej ilości pasażerów. Połączenie kolejowe po trasie Katowice – Chorzów – Bytom Gł.- Tarnowskie Góry- MPL w Pyrzowicach spełnia w największym stopniu wyżej wymienione zasady.
Mając na uwadze powyższe argumenty Rada Miasta Bytomia zwraca się do wszystkich podmiotów i osób, w szczególności wymienionych w § 2 niniejszej uchwały, o poparcie działań zmierzających do budowy linii kolejowej Katowice – MPL w Pyrzowicach według zaproponowanej koncepcji."
Sal Ty byłbys przeciw nawet wtedy gdyby PiS zadeklarował, że zrobi całą trasę i wyremontuje wszystkie drogi w Bytomiu za swoje prywatne pieniądze
huri_khan: Dlaczego kłamał?. Każdy ma swoje zdanie na różne tematy, z kłamstwem to nie ma niczego wspólnego.