Masz elektryczne auto? Naładujesz je w Plejadzie


Działa już nowa ładowarka Greenway Infrastructure Poland w Bytomiu umieszczona w centrum handlowym Atrium Plejada. To już trzydziesta stacja Greenway w Polsce. Jest częścią powstającej sieci blisko 200 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, która ma zmienić podejście do elektromobilności w naszym kraju.

Nowa stacja zainstalowana w CH Atrium Plejada w Bytomiu to szybka ładowarka firmy Efacec, która umożliwia ładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych zgodnych z ogólnodostępnymi standardami: CHAdeMO, CCS and AC Type-2. Umożliwia zarówno ładowanie prądem stałym, a więc szybko (z mocą do 50 kW), jak i zmiennym (aż do 43 kW). Dzięki tej nowoczesnej infrastrukturze naładowanie baterii (pojemności 20 do 40 kW) do optymalnych 80 procent, zajmuje średnio do 20 - 40 minut. Pozwala to na przejechanie ok. 100 - 180 km.

- W tej chwili prace nad naszą siecią są już mocno zaawansowane, ale zawsze z ogromną przyjemnością informujemy o uruchomieniu nowej stacji - mówi Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland. - Budowana przez nas sieć 200 szybkich stacji ładowania sprawi, że przemieszczanie się samochodem elektrycznym na długim dystansie będzie dużo łatwiejsze niż obecnie i nie będzie wymagać skomplikowanego planowania, a zakup elektryka stanie się realną alternatywą dla zwykłego samochodu spalinowego.

Punkt ładowania w Atrium Plejada znajduje się na parkingu naziemnym przy wejściu do centrum i jest dostępny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do marca 2018 r. usługi ładowania są bezpłatne, jednakże, by móc korzystać z sieci niezbędna jest karta dostępowa Greenway. Można ją otrzymać od operatora sieci po zarejestrowaniu się na jego stronie internetowej. Jednocześnie można ładować dwa samochody. Urządzenie nie pozwala na ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie w standardzie CCS i CHAdeMO, jedynie CCS i AC Type 2 lub CHAdeMO i AC Type 2.

- Na bieżąco monitorujemy rynek oraz śledzimy trendy i zmiany zachodzące w stylu życia naszych klientów. Zauważamy rosnącą liczbę samochodów elektrycznych na Śląsku, które stanowią przyjazną dla środowiska naturalnego alternatywę dla pojazdów spalinowych. Dlatego z chęcią udostępniamy powierzchnię dla ładowarek w Atrium Plejada, przyczyniając się do rozwoju infrastruktury, której potrzebują kierowcy w Bytomiu i okolicy - mówi Joanna Plata, dyrektor Atrium Plejada. - Atrium Plejada to kolejne centrum należące do Grupy Atrium z dostępem do ładowarek dla pojazdów elektrycznych. W swoich działaniach kierujemy się zrównoważonym podejściem do prowadzenia biznesu, poprzez odpowiedzialne budownictwo z poszanowaniem otoczenia oraz zarządzanie obiektami z uwzględnieniem zasad użyteczności społecznej. Dlatego tak ważna jest dla nas współpraca przy projekcie Greenway - dodaje.

Cała planowana sieć stacji ładowania Greenway Infrastructure w Polsce ma powstać do połowy 2020 roku. Rozmieszczenie poszczególnych stacji, a także postępy prac można śledzić na stronie internetowej, gdzie znajduje się aktualizowana na bieżąco mapa z dokładnymi lokalizacjami poszczególnych punktów.

Discuss this article in the forums (21 replies).

Magdalena  Avatar
Magdalena odpowiedział w temacie: #176349 2018/01/04 20:01

Morfi napisał: motoryzacja.wnp.pl/norwegia-sprzedaz-poj...ch,314412_1_0_0.html elektryki wchodzą i będą przyszłością. Tesla S jest moim marzeniem. Za 20 lat myślę w Polsce 10-20% auto to będą elektryki.
Magdalena co to masz za autko służbowe ?

e-Golf. W firmie mamy jeszcze e-Up'a. Oba fajne. Szkoda że na tak krótko je dostaliśmy bo to moja nowa miłość.
Miałam okazję w zeszły roku będąc w Szwecji pojeździć Teslą S. Samochód był z wypożyczalni i nie bardzo było jak się pobawić funkcjami z jazdą autonomiczną itp. ale wtedy sobie uświadomiłam że tak właśnie wygląda przyszłość.
AA Avatar
AA odpowiedział w temacie: #176347 2018/01/04 19:35

Magdalena napisał: Wybacz ale jeśli chodzi o klasę samochodów elektrycznych to w Europie dostępne są modele samochodów które spokojnie można pozycjonować od samochodów mikro do samochodów kompaktowych.

Może niektóre są mikre, nie mniej "problem" zadrogości zakupu całego pojazdu i amortyzacji akumulatorów jest podnoszony jako główna przeszkoda, częściowo słusznie a to dlatego że te pojazdy NIE są optymalizowane do osiągów na poziomie minimum ( czyli n.p. w wypadku aut miejskich prędkość max ok 50, moc, dla osobówek, poniżej 10 kW ). Nie miejsce bo o przyczynach szerzej dyskutować- po prostu taki jest motoprzemysł że NIE chce by takie pojazdy wyparły obecne blachsmrody i tu jest zadanie państwa by stymulować w tym kierunku, a jak- nauczałem wielokroć.
Morfi Avatar
Morfi odpowiedział w temacie: #176345 2018/01/04 19:02
motoryzacja.wnp.pl/norwegia-sprzedaz-poj...ch,314412_1_0_0.html elektryki wchodzą i będą przyszłością. Tesla S jest moim marzeniem. Za 20 lat myślę w Polsce 10-20% auto to będą elektryki.
Magdalena co to masz za autko służbowe ?
Magdalena  Avatar
Magdalena odpowiedział w temacie: #176319 2018/01/04 10:42

AA napisał: wszelka dyskusja o (nie)opłacalności zakupu i eksploatacji el-aut powinna odnosić sie do pojazdów o parametrach optymalnych do zaspokojenia podstawowej potrzeby przemieszczania . Obecne takie nie są, bo są robione dla bogatych drobnomieszczan zachodnich, którzy chcą zachować dotychczasowy patologiczny styl ( szybki posuw wielkimi ciężkimi furami ) a jednocześnie udawać "eko" - i stąd drogość całej zabawy i żenujące lamenty.---Stan psychiczny szybkowściekłych którzy chcieliby szybko posunąć kilkaset km po kilku minutach ładowania i mieć "tanio" nie jest jednak wart roztrząsania. Warte są zaś niezbędne działania państwa dla ułatwienia używania naprawdę oszczędnych el-autek czyli, jak nauczałem wielokroć, bezpieczeństwo i uspokojenie ruchu bo to ma wpływ na obniżenie zużycia energii.

Wybacz ale jeśli chodzi o klasę samochodów elektrycznych to w Europie dostępne są modele samochodów które spokojnie można pozycjonować od samochodów mikro do samochodów kompaktowych. Wyjątkiem jest w sumie tylko Tesla która proponuje spore sedany i liftback'i.
Tylko że w całej tej dyskusji pomijając całe zamieszanie wokół ekologii to te samochody są po prostu bardzo tanie w eksploatacji.

Duszek 480 - to teraz zastanów się nad ilością samochodów w miastach 40 czy 50 lat temu? Ja żeby to pamiętać jestem trochę za młoda ale bardzo dobrze pamiętam początki lat 90-tych. Powiedzmy do 1994 roku bo wtedy wyprowadziliśmy się z blokowiska. Na parkingach, uliczkach i skwerach można było grać w piłkę bo na jedną klatkę w bloku przypadało może z 7 samochodów. Teraz czy to na osiedlach czy w centrach miast, podwórkach kamienic stoją dziesiątki samochodów. I masz rację Bytomia na razie nie dotyczy smog fotochemiczny (ten powstający w wyniku ogrzewania spalin samochodowych) ale zaczyna dotyczyć dużych aglomeracji miejskich jak Kraków i Warszawa. W Bytomiu na chwilę obecną mamy problem ze smogiem związanym z "niską emisją".
Wiesz jaki jest problem ze smogiem? Że truje i zabija powoli. Gdyby zabijał tak spektakularnie jak Wielki smog londyński czyli w ciągu 4 dni 4 tys ofiar śmiertelnych których liczba w ciągu kilku tygodni wzrośnie do 12 tys i dodatkowo 100 tys osób z uszkodzeniami dróg oddechowych może wtedy nie pytałbyś jak to możliwe. Bo to że o czymś nie mówi się głośno nie znaczy że nie istniej . A to że w Polsce dziesiątki tysięcy osób choruje w wyniku smogu i umiera w wyniku powikłań posmogowych to fakt.
www.dziennikzachodni.pl/wiadomosci/slask...ch-lekarzy,11509771/
71hanysek Avatar
71hanysek odpowiedział w temacie: #176313 2018/01/03 23:41
El,ekryczne auto-czy arabskie lobby wydało pozwolenie?