Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe będzie bublem?

Re:Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 11:13 #154805

Antonio, to nie ma być zwykły parking. To centrum przesiadkowe, którego 2/3 powierzchni będzie zajmować parking. Tak więc ideą twórców projektu musiało być przesiadanie się z auta na autobus. Jeśli nie, to tym bardziej dysponent środków unijnych powinien uwalić ten projekt.

I jeszcze jedna kwestia. Tychy, które znacznie lepiej od nas radzą sobie w tematach transportowych, a oprócz tego są bogatsze, wybudowały przy węzłach przesiadkowych parkingi na zaledwie 350 miejsc. Jak to jest że u nas jest potrzebny aż trzykrotnie większy parking? Może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 11:20 #154807

Antonio, ale wielki parking w centrum mamy - parking Agory, kosztuje tyle co parkowanie na mieście i ów parking jest wykorzystany w ledwie 40%. Skoro ten parking który znajduje się o 100m od rynku nie ucywilizował parkowania to dlaczego parking przy dworcu miałby to zrobić ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 11:22 #154809

jesli to ma być zwykły parking to po co wprowadzać te samochody do ścisłego centrum?
ja rozumiem centrum przesiadkowe jako wybór (węzeł dla komunikacji zbiorowej) ale bez sprawnego współdziałania kzk, kś i tramwajów nie ma to większego sensu, ale możemy zyskać ładny plac w centrum z infrastrukturą

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 11:41 #154812

I jeszcze jedna kwestia. Tychy, które znacznie lepiej od nas radzą sobie w tematach transportowych, a oprócz tego są bogatsze, wybudowały przy węzłach przesiadkowych parkingi na zaledwie 350 miejsc. Jak to jest że u nas jest potrzebny aż trzykrotnie większy parking? Może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć?


MephiR, tego raczej nikt nie potrafi racjonalnie wyjaśnić.

Ja podam jeszcze inny przykład:

Warszawa - Metro Wilanowska - P&R 315 miejsc
Warszawa - Al. Krakowska - P&R 426 miejsc +100 rowerowych
Warszawa - Metro Marymont - P&R 399 miejsc + 28 rowerowych
Warszawa - Połczyńska - P&R 512 miejsc + 20 rowerowych
Warszawa - Metro Ursynów - P&R 173 miejsca + 100 rowerowych
Warszawa - Metro Młociny II - P&R 72 miejsca
Warszawa - Metro Wawrzyszew - P&R - 82 miejsca
Warszawa - Ursus Niedziwiadek - P&R - 353 miejsca + 24 rowerowe
Warszawa - Metro Imielin - P&R - 236 miejsc
Warszawa - Wawer SKM - P&R - 137 miejsc + 144 rowerowych
Warszawa - CH Wileńska - P&R - 270 miejsc + 5 rowerowych
Warszawa - Anin SKM - P&R - 86 miejsc + 100 rowerowych
I największy :
Warszawa - Metro Młociny - P&R - 1034 miejsca + 86 rowerowych

W Warszawie jest łącznie 4095 miejsc parkingowych w parkingach P&R z tym że Warszawa liczy oficjalnie ponad 1,7 mln. mieszkańców do tego należy doliczyć osoby z poza Warszawy które w tym mieście pracują i to w dużej mierze one korzystają z tych parkingów, dodatkowo większość parkingów zlokalizowana jest przy metrze które wygrywa z każdym rodzajem transportu i jest bardzo atrakcyjne. Bytom dla przypomnienia liczy 10% ludności Warszawy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 11:58 #154815

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 12:04 #154817

Bo oni na chama chcą zbudować parking, a nie centrum przesiadkowe. Ja sie dalej upieram, ze dworzec PKP powinien miec większa funkcje w związku z planowana przebudowa , a całość powinna w dużej mierze bazować na hali dworca, na przystanku na Zamlyniu, a dworzec autobusowy powinien byc jak najbardziej wkomponowany w budynek dworca. Bez żadnych kładek, poprostu dobudować jeszcze jeden segment dworca w tym samym stylu, ktory by przewidywał na parterze autobusy, gdzie byłby wewnętrzny ciąg komunikacyjny, ktory umożliwiałby najprostsze poruszanie sie z hali dworca na perony pociągów, na zabudowany przystanek na Zamlyniu i do autobusu. Wszystkie schody w formie platform ruchomych, wszystko zamknięte, ogrzewane zima, klimatyzowane latem, z wc, stołówka, kioskami.
Zamiast wydawać kasę na ten parking lepiej zainwestować w remonty podwórek i tam zagospodarować miejsca parkingowe dla mieszkancow, zieleń. To bardziej ucywilizuje centrum miasta, niz jakis parking na uboczu, bo watpię, zeby ktoś jadąc na Rynek chciał parkować az tam. Ja zawsze sobie staje na Podgornej i nigdy nie mam problemu ze znalezieniem miejsca.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 12:16 #154818

I w zupełności się z Tobą zgadzam.

Bo oni na chama chcą zbudować parking, a nie centrum przesiadkowe.

Ja mam wrażenie że obecna władza zupełnie nie ma pomysłu, pieniądze trzeba wydać więc wyciągnięto z szuflady projekt z czasów Koj tyle że ten projekt zakładał centrum handlowe, a że wiadomo że UE pieniędzy na centrum handlowe nie da to trzeba było wcisnąć coś w jego miejsce i wybrano parking bo przecież miejsca parkingowe zawsze się przydadzą. A że będzie stał pusty - no trudno po 5 latach (czy ile to tam wymaga UE ) zawsze będzie można przebudować i skomercjalizować.
Moim zdaniem tak wielki parking jest nam zupełnie niepotrzebny i jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, a mamy wiele pilniejszych spraw do zrobienie niż stawianie obiektów które może będą przydatne za 15 czy 20 lat.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 12:23 #154819

gdyby się bardziej skupili na przebudowie wiaduktu w stronę Łagiewnik żeby wyprowadzić ruch przelotowy z Placu Wolskiego na szybki wyjazd w stronę dtś i chorzowskiej, jakoś do mnie te wizualizacje nie przemawiają wielki dworzec ale nie będzie komu z tego korzystać, chyba że kzk wprowadzi takie rozkłady jazdy że się trzeba będzie meldować na dworcu jak na lotnisku godzinę przed odjazdem :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 12:46 #154820

Pomyśleć że można by było nawet za połowę lub 2/3 tej planowanej kwoty wybudować cywilizowane skrojone na miarę CP z jakimś parkingiem na 100-200 miejsc i jeszcze starczyłoby na dobudowę linii tramwajowej pod Pl. Wolskiego. W TG dworzec autobusowy zbudowali za ~20 mln, a w Bytomiu jeszcze nie trzeba specjalnie budować budynków pod to CP bo można do tego wykorzystać dworzec kolejowy.

Aż mnie szok bierze że chcą wywalić 90 mln na coś co będzie nie użyteczne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 17:16 #154824

Nie znam się to się chętnie wypowiem.

Centrum przesiadkowe (jaka dumna nazwa!) to się buduje w miastach, które są zakorkowane. Gdzie się stoi po godzinę-dwie żeby dojechać do pracy. Dopiero takie warunki są w stanie skłonić część (tylko) z kierowców do przesiadki na komunikację.

W naszym rejonie, który pod względem szybkości ruchu jest chyba najlepszy z wszystkich aglomeracji w Polsce nie widzę sensu. Tym bardziej w takim opuszczonym i wyludniającym się mieście jak Bytom. Przecież samochodem da się dojechać w 20 minut do Katowic. W szczycie w 30. Gliwice czy inne większe miasta - podobnie. Kto w takim razie z tego skorzysta? Czy to nie megalomania naszych włodarzy czy też oderwanie od rzeczywistości?

Nie oceniam tego, dzielę się jedynie opinią. Uważam, że to centrum rozwiązuje nieistniejący problem...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 21:31 #154833

mamy na Śląsku uniwersytet , Politechnikę , może by rozpisać konkurs wśród studentów na temat : komunikacja zbiorowa w tak niewdzięcznym terenie jak Aglomeracja Śląska - wszystkie pomysły mile widziane? nagroda np. 300 tys. zrzutka z miast, bez żadnych tam uwarunkowań , nawet najbardziej abstrakcyjne pomysły mile widziane.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/17 23:49 #154840

Fantus napisał: Nie znam się to się chętnie wypowiem.

Centrum przesiadkowe (jaka dumna nazwa!) to się buduje w miastach, które są zakorkowane. Gdzie się stoi po godzinę-dwie żeby dojechać do pracy. Dopiero takie warunki są w stanie skłonić część (tylko) z kierowców do przesiadki na komunikację.

W naszym rejonie, który pod względem szybkości ruchu jest chyba najlepszy z wszystkich aglomeracji w Polsce nie widzę sensu. Tym bardziej w takim opuszczonym i wyludniającym się mieście jak Bytom. Przecież samochodem da się dojechać w 20 minut do Katowic. W szczycie w 30. Gliwice czy inne większe miasta - podobnie. Kto w takim razie z tego skorzysta? Czy to nie megalomania naszych włodarzy czy też oderwanie od rzeczywistości?

Nie oceniam tego, dzielę się jedynie opinią. Uważam, że to centrum rozwiązuje nieistniejący problem...


Autobusem najdluzej w szycie pojedziesz w 35min, poza niecale 30, i nie musisz sie martwic o miejsce parkingowe, szukanie go.

Bo parking w tym miejscu jest poronionym pomyslem. Centrum miasta nie jest miejscem na przesiadki z auta. Tak jak ktos pisal, dojechalem do centrumn to nie bede sie przeciez przesiadac sie niewiadomo po co. Parking w tym miejscu duzo mniejszy ma jedynie sens jesli ograniczy sie parkingi w strefie. Np. Moniuszki. Moglaby byc taka fajna oddychajaca ulica, a nie las samochodow. Od parkingu na dworcu daleko by nie mieli. I na zdrowie im wyjdzie. A i kurierzy czy dostawcy sklepow nie blokowaliby ruchu na tej ulicy bo nie maja gdzie zaparkowac. Nawet jakby miasto bylo zakorkowane, to nie mialoby to sensu, bo i tak zeby dojechac na pl. Wolskiego trzeba miasto przejechac. Centrum Przesiadkowe owszem, ale skromniejsze by zapewnic minimalna wygode obecnie podrozujacym i z malym parkingiem. Poza tym centrum przesiadkowe nie musi miec koniecznie parkingu wedlug mnie.

myszaty napisał: mamy na Śląsku uniwersytet , Politechnikę , może by rozpisać konkurs wśród studentów na temat : komunikacja zbiorowa w tak niewdzięcznym terenie jak Aglomeracja Śląska - wszystkie pomysły mile widziane? nagroda np. 300 tys. zrzutka z miast, bez żadnych tam uwarunkowań , nawet najbardziej abstrakcyjne pomysły mile widziane.

Pomysly sa na pewno i od dawna, tylko miasta maja wlasne wydzialy i kazdy swoja rzepke skrobie. GZM pokazuje jak miasta nie maja woli robienia czegokolwiek razem dla regionu. Juz dawno powinien byc wspolny bilet, wojewodztwo ma wlasna kolej, to duze ulatwienie. Namiastka normalnosci na kolei chwile byla, jak na bilecie strefowym za 6zl? z Bytomia dojechac mozna bylo do Tychow w niecala godzine. Ale zlikwidowali bo bylo za dobrze. Pociag do Tychow tez ograniczyli po tym jak Tychy ustawily swoj zbiorkom do Katowic bardziej pod kolej. Infrastruktura w Tychach jest imponujaca w porownaniu z Btm. Wygodnie sie jezdzi i to w nowych pociagach a nie w zdezelowanych Ezetach. Parking przy lowisku w Tychach to fajny pomysl, szkoda tylko ze poza szczytem pociag jezdzi co godzine..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/18 22:05 #154874

Fantus napisał: Nie znam się to się chętnie wypowiem.

Centrum przesiadkowe (jaka dumna nazwa!) to się buduje w miastach, które są zakorkowane. Gdzie się stoi po godzinę-dwie żeby dojechać do pracy. Dopiero takie warunki są w stanie skłonić część (tylko) z kierowców do przesiadki na komunikację.


Mieszasz dwie sprawy- ja przynajmniej tą sytuację tłumaczę sobie tym, że centra przesiadkowe powinny być tworzone dwoma metodami lokalizacyjnymi:
- metoda bramy
- metoda węzła

Metoda bramy to odwołanie do średniowiecza, gdzie do miasta prowadziły położone na peryferiach bramy. W takim wypadku parkingi do przesiadek na KM, czy kolej są na wjazdach do systemu transportowego miasta. Ten system stosuje się w miastach dużych, rozległych.
Metoda węzła (centryczna) to sytuacja, gdzie parking przesiadkowy znajduje się przy jakimś ważnym punkcie w centrum miasta (najczęściej dworzec). To rozwiązanie stosuje się w miastach małych, satelitarnych względem innego ośrodka.

W naszym rejonie, który pod względem szybkości ruchu jest chyba najlepszy z wszystkich aglomeracji w Polsce nie widzę sensu. Tym bardziej w takim opuszczonym i wyludniającym się mieście jak Bytom. Przecież samochodem da się dojechać w 20 minut do Katowic. W szczycie w 30. Gliwice czy inne większe miasta - podobnie. Kto w takim razie z tego skorzysta? Czy to nie megalomania naszych włodarzy czy też oderwanie od rzeczywistości?


Można się zastanawiać, czy użycie w wypadku Bytomia metody węzła jest właściwe. Moim zdaniem nie, bo Bytom jest miastem zbyt dużym, poza tym położonym wewnątrz aglomeracji. Ale skoro mówimy nie, to jakie jest tak? Jeśli chodzi o opcję jaka powinna być wdrożona, to lepsze byłoby w ogóle olanie tego tematu w Bytomiu. Parkingi powinny być np. w Rokitnicy, na Stroszku, w Piekarach. Po prostu lepiej zrobić gruby remont dworca autobusowego i mały parking dla taks, ewentualnych gości i tyle.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/19 00:13 #154886

Ale dla bramy bez sensu budować parkingi... Dla węzła tak samo. Na Stroszku wszedzie możesz zostawić auto, na lidlu, na aldiku, w Miechowicach to samo. W centrum tez mam znajomych, ktorzy co prawda jezdza przewozem, ale zostawiają auto na simply i jadą dalej. Widac podświadomie każdy łatwo moze sobie zrobic parkuj i jedz bez wielopoziomowych parkingów. Za ta kasę lepiej popracować nad infrastruktura tramwajowa, zeby doprowadzić w końcu nitkę do Miechowic, wyremontować do Stroszka, wywalić niepotrzebne przystanki, zeby do centrum faktycznie dało sie dojechać ekspresem.

Pytanie tez, jak przyjmujemy model komunikacyjny. Czy Bytom jest centrum, do którego chcemy sie dostać, czy jest moze bramą do Katowic...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/19 00:35 #154888

ja bym to widział tak szybkie połączenia centrum miast -kolej typu SKM :TG-Bytom-Chorzów- Katowice-Gliwice-Zabrze itd...
autobusy@tramwaje krótsze trasy ale bardziej szczegółowe typu Miechowice- centrum, Stroszek- centrum
ruch taki bardziej lokalny np Rokitnica -Miechowice, Radzionków - Stroszek, centrum- Chorzów, podobna sytuacja w Chorzowie, Zabrzu tylko to wymagałoby gigantycznej przebudowy całego systemu komunikacyjnego i synchronizacji,generalnie centra miast skupiały by wszystkie linie z dzielnic z uwzględnieniem dużych dzielnic sąsiadujących ze sobą np Rokitnica -Miechowice, jak to jest że 820 jest nabity jak puszka śledzi a pociągi latają puste?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.