Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe będzie bublem?

Re:Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/21 23:35 #155035

Moim zdaniem za te 90 mln to śmiało mozna by poprawić dostępność wszystkich stacji kolejowych w Bytomiu tj. Bytom Północ, Bytom Karb, Bytom Bobrek wliczając w to budowę parkingów dla samochodów i rowerów. Do tego dołożyć nową stacje Bytom Rozbark. Przemawia za tym układ urbanistyczny miasta (duże odległości dzielnic od centrum) oraz przebieg linii kolejowych (np. Dlaczego Mieszkaniec Miechowic ma jechać na główny skoro może wygodnie przesiąść się na pociąg do Katowic na stacji w Karbiu, podobnie na Stroszek ze stacją Bytom Północ. Dlaczego pakować ruch do ścisłego centrum???

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/26 00:33 #155160

News z TVN24 :

Centrum przesiadkowe przy placu Wolskiego w Bytomiu będzie integrowało kilka środków transportu: kołowy oraz szynowy-kolejowy, tramwajowy, a także kolej wąskotorową – zaznaczył Lucjan Goczoł, kierownik Referatu Planowania Strategicznego i Funduszy Unijnych bytomskiego magistratu.


To planowane centrum przesiadkowe będzie spinało też kolej wąskotorową, mi się wydawało że to jest bardziej atrakcja turystyczna niż środek transportu. Ciekawe też co z tym tramwajem czy będzie przy samym dworcu czy "w okolicy"

Nie dysponujemy obecnie dworcem, który mógłby w komfortowych warunkach umożliwić pasażerom sprawne i bezpieczne przemieszczanie pomiędzy różnymi miastami - dodał zaznaczając przy tym, iż dzięki inwestycji Bytom dołączy do "europejskich miast, w których ludzie mogą dojechać do centrów przesiadkowych samochodem, albo rowerem, zostawić je tam i udać się w dalszą podróż pociągiem, autobusem albo tramwajem". Oprócz zajezdni w centrum będzie znajdował się także parking typu "park & ride"..


Czyli jednak P&R
Co do sprawności i bezpieczeństwa przemieszczania się pomiędzy środkami transportu, to jeżeli nie zostanie dociągnięta linia tramwajowa do dworca to nie wiem co to nowe centrum przesiadkowe zmienia w porównaniu do stanu obecnego, takie urzędnicze zaklinanie rzeczywistości.
Czas budowy: 2- 2,5 roku.

Cały tekst :

Tysiące podróżnych odjeżdżających codziennie do pracy z Placu Wolskiego w Bytomiu nie będą musiały już marznąć, czekając na autobus czy pociąg. W miejsce starych wiat i pobliskich budek z fast foodami, ma stanąć węzeł przesiadkowy na miarę XXI wieku. Miasto ogłosiło przetarg na dokumentację projektową inwestycji. To ważny projekt, bo Bytom znajduje się na szóstym miejscu wśród gmin pod względem liczby wyjeżdżających do pracy.

Centrum przesiadkowe przy placu Wolskiego w Bytomiu będzie integrowało kilka środków transportu: kołowy oraz szynowy-kolejowy, tramwajowy, a także kolej wąskotorową – zaznaczył Lucjan Goczoł, kierownik Referatu Planowania Strategicznego i Funduszy Unijnych bytomskiego magistratu. - Nie dysponujemy obecnie dworcem, który mógłby w komfortowych warunkach umożliwić pasażerom sprawne i bezpieczne przemieszczanie pomiędzy różnymi miastami - dodał zaznaczając przy tym, iż dzięki inwestycji Bytom dołączy do "europejskich miast, w których ludzie mogą dojechać do centrów przesiadkowych samochodem, albo rowerem, zostawić je tam i udać się w dalszą podróż pociągiem, autobusem albo tramwajem". Oprócz zajezdni w centrum będzie znajdował się także parking typu "park & ride".
Początek w 2016
Oferty na opracowanie dokumentację projektowej będą przyjmowane do 10 lutego. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to 90 mln złotych. Według założeń, prace mają rozpocząć się po otrzymaniu pozwoleń na realizację inwestycji - w trzecim, albo czwartym kwartale 2016 roku, a zakończenie budowy węzła przesiadkowego planowane jest pod koniec 2018 roku.

Centrum przesiadkowe przy placu Wolskiego w Bytomiu będzie integrowało kilka środków transportu: kołowy oraz szynowy-kolejowy, tramwajowy, a także kolej wąskotorową

Podobne centra przesiadkowe mają powstać jeszcze m.in. w: Chorzowie, Czeladzi, Gliwicach, Imielinie, Katowicach (tam zbudowane zostaną aż 4 węzły), Knurowie, Mysłowicach, Piekarach Śląskich, Pyskowicach, Rudzie Śląskiej, Siewierzu i Świętochłowicach. Łącznie w Subregionie Centralnym do roku 2023 ma ich powstać 62. - Dziś organizacja i jakość transportu publicznego pozostawiają wiele do życzenia. Żeby stworzyć ludziom odpowiednie warunki do przemieszczania się w ramach całej aglomeracji, samorządy oraz organizatorzy komunikacji zbiorowej muszą zainwestować - tłumaczył Andrzej Panek, wiceprezydent Bytomia.

Dojeżdżający bytomianie
Jak podaje bytomski magistrat, do Katowic codziennie dojeżdża: z Sosnowca ok. 8,6 tys. osób, z Chorzowa 5,7 tys. osób, a z Bytomia – 3,8 tys. osób. Co więcej, Bytom znajduje się na szóstym miejscu w kraju jako gmina z największą liczbą wyjeżdżających do pracy – 18,56 tys. osób. Przed Bytomiem znalazły się jedynie Kraków (30,82 tys.), Warszawa (26,30 tys.), Poznań (25,64 tys.), Sosnowiec (21,96 tys.) i Łódź (19,41 tys.).

Z ogólnej liczby pracujących w Bytomiu w 2011 r. (32,56 tys. osób) do pracy dojeżdża ok. 57 proc., co pozwala stwierdzić, że większość bytomian była zatrudniona poza miastem.


LINK TVN24

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/26 09:09 #155161

miras napisał: News z TVN24 :

Centrum przesiadkowe przy placu Wolskiego w Bytomiu będzie integrowało kilka środków transportu: kołowy oraz szynowy-kolejowy, tramwajowy, a także kolej wąskotorową – zaznaczył Lucjan Goczoł, kierownik Referatu Planowania Strategicznego i Funduszy Unijnych bytomskiego magistratu.


To planowane centrum przesiadkowe będzie spinało też kolej wąskotorową, mi się wydawało że to jest bardziej atrakcja turystyczna niż środek transportu. Ciekawe też co z tym tramwajem czy będzie przy samym dworcu czy "w okolicy"


Myślę, że pan Goczoł po prostu zwyczajnie plecie.

Nie dysponujemy obecnie dworcem, który mógłby w komfortowych warunkach umożliwić pasażerom sprawne i bezpieczne przemieszczanie pomiędzy różnymi miastami


To nie dworce mają zapewniać sprawne i bezpieczne przemieszczanie pomiędzy różnymi miastami a przynajmniej nie przede wszystkim one. Co więcej z planów wynika, że dojście do dworców i przesiadki będą bardziej kłopotliwe.

- dodał zaznaczając przy tym, iż dzięki inwestycji Bytom dołączy do "europejskich miast, w których ludzie mogą dojechać do centrów przesiadkowych samochodem, albo rowerem, zostawić je tam i udać się w dalszą podróż pociągiem, autobusem albo tramwajem". Oprócz zajezdni w centrum będzie znajdował się także parking typu "park & ride"..


Tak, takich miast jak MOCKBA!

Proszę pana, jeśli to będzie działać, to zawalicie miasto samochodami na amen! O to wam chodzi? Na szczęście działać to nie będzie, bo nikt wam się do zbiorkomu nie przesiądzie. Jeśli już w auto wsiadł pojedzie nim do samego celu, np. do Katowic, gdzie najwyżej z braku miejsc parkingowych w centrum zostawi auto w "P&R" takim jak wasze, równie (...) zlokalizowane.

Stację kolejową powinna mieć każda dzielnica i nie, nie jest to szalony pomysł.


Miras napisał:

Czyli jednak P&R
Co do sprawności i bezpieczeństwa przemieszczania się pomiędzy środkami transportu, to jeżeli nie zostanie dociągnięta linia tramwajowa do dworca to nie wiem co to nowe centrum przesiadkowe zmienia w porównaniu do stanu obecnego, takie urzędnicze zaklinanie rzeczywistości.
Czas budowy: 2- 2,5 roku.


Uważasz tramwaj za pojazd na trasy do Katowic?


To jest dobre:

Tysiące podróżnych odjeżdżających codziennie do pracy z Placu Wolskiego w Bytomiu nie będą musiały już marznąć, czekając na autobus czy pociąg. W miejsce starych wiat i pobliskich budek z fast foodami, ma stanąć węzeł przesiadkowy na miarę XXI wieku. Miasto ogłosiło przetarg na dokumentację projektową inwestycji. To ważny projekt, bo Bytom znajduje się na szóstym miejscu wśród gmin pod względem liczby wyjeżdżających do pracy.



Po pierwsze priorytetem miasta powinno być, żeby jednak bytomianie nie wyjeżdżali do pracy w innych miastach a tu widać inna polityka, ale na razie zostawmy to.

- Bytomianie nie będą musieli już marznąć czekając na autobus! Autobusy będą częściej? Nie, zrobi się ocieplane poczekalnie.
- Bytomianie nie będą już musieli przeciskać się do kasownika! KZK zlikwiduje tłok w autobusach? Nie, zamontuje kasowniki przy drzwiach.
- Bytomianie nie będą musieli już nudzić się stojąc w kolejce do lekarza! Zlikwiduje się kolejki? Nie, postawi telewizor w korytarzu.
itd.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/26 10:02 #155163

Uważasz tramwaj za pojazd na trasy do Katowic?


Nie, to już tutaj dawno ustaliliśmy że na trasach pomiędzy centrami miast transport powinien być zapewniony koleją jeżeli taka możliwość istnieje, ale np. centrum Bytomia i centrum Zabrza łączy jedynie tramwaj.
Mi chodziło o to że ten nowy dworzec szumnie nazywany centrum przesiadkowym będzie tym samy produktem który mamy teraz tylko opakowanym w miejmy nadzieję ładniejszy a na pewno nowszy papierek, chyba że jednak zostanie dociągnięta linia tramwajowa do Pl.Wolskiego to wtedy "coś" się zmieni tyle że i tak nie przeniesie się całego węzła z Pl. Sikorskiego więc to będzie jedynie łącznik pomiędzy oboma węzłami.

Po pierwsze priorytetem miasta powinno być, żeby jednak bytomianie nie wyjeżdżali do pracy w innych miastach a tu widać inna polityka, ale na razie zostawmy to.


Tutaj się z Tobą nie zgodzę, miasta u nas są jednym organizmem podzielonym granicami administracyjnymi to jest tak jakby mówić że mieszkaniec Sadyby czy Żoliborza powinien pracować w swojej dzielnicy a nie w Śródmieściu, albo że mieszkaniec Miechowic ma pracować w Miechowicach a nie w centrum Bytomia. Katowice, czy nam się to podoba czy nie są u nas takim Śródmieściem w którym zawsze będzie więcej pracy niż w innych dzielnicach czyli u nas miastach.

Moim zdaniem za te 90 mln to śmiało mozna by poprawić dostępność wszystkich stacji kolejowych w Bytomiu tj. Bytom Północ, Bytom Karb, Bytom Bobrek wliczając w to budowę parkingów dla samochodów i rowerów.


Zgadzam się z Teddym, tylko sformułowałbym to trochę inaczej za te 90 mln dałoby się i wybudować nowy dworzec w centrum (bez wielkiego parkingu) i dostosować stacje kolejowe. Na takim Karbiu nie ma wielkiego problemu ze stworzeniem porządnego węzła przesiadkowego, parking można stworzyć pod wiaduktem wystarczy ułożyć nawierzchnię z kostki dojazd mamy od Pocztowej, zamontować oświetlenie i monitoring, ucywilizować dojście do peronu i gotowe.
Tylko żeby to miało sens musi być wspólny bilet.
I tutaj zgadzam się z Ratnikiem

- Bytomianie nie będą musieli już marznąć czekając na autobus! Autobusy będą częściej? Nie, zrobi się ocieplane poczekalnie.
- Bytomianie nie będą już musieli przeciskać się do kasownika! KZK zlikwiduje tłok w autobusach? Nie, zamontuje kasowniki przy drzwiach.

Włodarze naszych miast doszli do wniosku że problemem nie jest sama komunikacja niespełniająca oczekiwań pasażerów tylko brak centrów przesiadkowych i teraz wszyscy biorą się za budowę takich centrów a o planach przebudowy samej komunikacji cisza.
Ktoś tu napisał że problemem komunikacji ma się zająć GZM, tylko ja się tak zastanawiam co ten GZM ma zmienić skoro tworzą go te same miasta które tworzą KZK GOP, skoro to samo grono na spotkaniu w KZK nie widzi problemu to dlaczego ma go dostrzec na spotkaniu GZM ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/26 14:49 #155181

...a tak to wygląda w mediach (samorządowych): www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/tak-...iadkowy,67210_0.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/26 17:13 #155191

miras napisał:

Po pierwsze priorytetem miasta powinno być, żeby jednak bytomianie nie wyjeżdżali do pracy w innych miastach a tu widać inna polityka, ale na razie zostawmy to.


Tutaj się z Tobą nie zgodzę, miasta u nas są jednym organizmem podzielonym granicami administracyjnymi to jest tak jakby mówić że mieszkaniec Sadyby czy Żoliborza powinien pracować w swojej dzielnicy a nie w Śródmieściu, albo że mieszkaniec Miechowic ma pracować w Miechowicach a nie w centrum Bytomia. Katowice, czy nam się to podoba czy nie są u nas takim Śródmieściem w którym zawsze będzie więcej pracy niż w innych dzielnicach czyli u nas miastach.


Spójrz na to z perspektywy gigantycznych kosztów konieczności transportu, których można by było uniknąć.
Na przestrzeni dziejów człowiek zdecydowanie częściej pracował w okolicy miejsca zamieszkania niż z dala odeń, nie jest to więc nic dziwnego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/26 18:29 #155195

Spójrz na to z perspektywy gigantycznych kosztów konieczności transportu, których można by było uniknąć.


Ale tych kosztów znacząco nie zmniejszysz, bo KM być musi - bo ludność musi mieć możliwość przemieszczania się, dodatkowo godziny wyjazdów i powrotów z pracy zbiegają się z wyjazdem i powrotem ze szkół młodzieży a raczej nie będziemy postulowali żeby młodzież uczyła się wyłącznie w bytomskich szkołach.

Na przestrzeni dziejów człowiek zdecydowanie częściej pracował w okolicy miejsca zamieszkania niż z dala odeń, nie jest to więc nic dziwnego.


A dlaczego tak było ? Bo w porównaniu do dnia dzisiejszego ludzie mieli nieporównywalnie mniejsze możliwości przemieszczania się w tym dojazdu do pracy. Dlatego się budowało osiedla familoków u bram zakładów żeby robotnik miał do pracy blisko ale jakoś nie przekonasz mnie że 100 lat temu lubowano się w lokalizacjach u bram fabryk. Osiedle hutnicze na Bobrku gdzie z jednej strony ciągle kopciło 7 kominów Huty Bobrek a z drugiej wyziewy koksowni rajem na ziemi raczej nie było tylko dlatego że do pracy były 3 min piechotą. To była konieczność. Dzisiaj ludzie wolą mieszkać na spokojnych osiedlach czy wręcz przedmieściach niż koło zakładów przemysłowych,a z kolei biurowców się nie stawia na osiedlach ale w prestiżowych lokalizacjach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/28 21:01 #155252

być może nie do końca popieram tą koncepcję jednak na chwilę obecną to tylko koncepcja a nie konkretne plany budowy z drugiej strony patrząc na miasta np. Tychy, Sosnowiec, Katowice zazdroszczę, że mają w miarę fajne dworce. Już niedługo będzie ładny również w Gliwicach. Obecnie jedynie Tychy i Katowice mają połączone funkcje dworców kolejowych i PKM. Jest to bardzo fajne rozwiązanie. cóż z tego, że Bytom wyda na ten cel 90mln zł?? skoro spora część pochodzi z UE.
1) PRAWDA JEST BOLESNA: JEŚLI TO NIE BYTOM WYDA 90MLN NA BUDOWĘ CENTRUM TO ZROBI TO KTOŚ INNY!!!!! BĘDZIE MIAŁ GDZIEŚ SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA TYCH PIENIĘDZY.

2) TYLKO DZIĘKI TYM 90MLN PRZY OKAZJI BUDOWY CENTRUM PRZESIADKOWEGO (nawet z 1000 miejsc parkingu) BĘDZIE MOŻLIWOŚĆ PRZEBUDOWY ULIC W ŚRÓDMIEŚCIU I POŁĄCZYĆ DW. PKP Z SZOMBIERKAMI W INNY SPOSÓB NIŻ WĄSKIM GARDŁEM POD TORAMI!!!!!!!!

3) NIESTETY OBECNIE UE WOLI DOFINANSOWAĆ BUDOWĘ TAKIEGO CENTRUM Z PRZEBUDOWĄ UKŁADU ULIC I WIADUKTEM NIŻ DAĆ NAM PIENIĄDZE WYŁĄCZNIE NA SAMĄ PRZEBUDOWĘ ULIC

4) TE 90 MLN NIE BĘDZIE POCHODZIĆ Z ZAPEWNIONEGO DLA BYTOMIA 1MLN

Podsumowanie:
albo będziemy mieli Centrum przesiadkowe i przebudowę ulic śródmieścia wraz z nowym podłączeniem na Szombierki, albo ktoś inny wyda te 90mln (unijnej dotacji) i w Bytomiu znowu będziemy mieli pretensje do samych siebie, że znowu mamy dwie lewe ręce do wydawania bądź co bądź cudzych pieniędzy. '

SKOŃCZCIE WRESZCIE BIADOLIĆ!!!! I SKORO POTRAFICIE ZAPROPONOWAĆ COŚ INNEGO TO STWÓRZCIE SWOJĄ KONCEPCJĘ LUB POMÓŻCIE W PRZEPROJEKTOWANIU OBECNEJ ABYŚCIE NIE MIELI POTEM PRETENSJI DO CAŁEGO ŚWIATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TYLKO NIE DO SIEBIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŻE GĘBY NIE POTRAFICIE OTWORZYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/28 22:28 #155254

Mie jest biadoleniem dyskusja nt bądź co bądź waźnej inwestycji dla miasta! Bardzo złą praktyką władz jest wmawianie mieszkańcom, że nie powinniśmy narzekać i stawiać trudnych pytań gdy UE daje nam 85% dofinansoweania!

Powodów jest wiele. Po pierwsze, władza nie konsultowała z nikim ani Studium Komunikacyjnego, ani obecnej Koncepcji Architektonicznej.
Po drugie, to nie jest prawda, że jeżeli nie wydamy tych pieniędzy już to je stracimy! Mamy jeszcze czas aby przedyskutować i ewentualnie zmienić koncepcję tak aby można było stworzyć o wiele lepszy projekt.
Po trzecie, budowa Centrum Przesiadkowego ma moim zdaniem inny cel.Celem głownym jest budowa nowego układu komunikacyjnego i powiązanie jej z projektowanym przebiegfiem BeCetki. Tak naprawdę samo CP to tylko "dodatek" to rozwiązania komunikacyjnego. Jego lokalizacja tak naprawdę zaprzecza hasłom głoszonym przez UM i MZDiM. Tak naprawdę nic nie integruje. Oddala obecny dworzec autobusowy od dworca kolejowego , utrudniając (wydłużając) dostęp do tramwaju i koleji! Ponadto tak duży parking, zamiast wyprowadzać ruch poza centrum, do dokłądnie do niego sprowadza. Ponadto, nikt tak naprawdę nie wie, jaki będzie efekt jego budowy, ale zapewne nie ten jaki zakładano!

Gdy projekt będzie zatwierdzony, to również będzie przedstawiony wniosek o dofiansowanie do UE Trzeba będzie przedstawić tzw. wskaźniki produktu. Jeżeli nasz projekt uzyskał zgodę na dofinansowanie, to miasto musiało opierać się na wyliczeniach sporządzonych w czasie tworzenia Studium Komunikacyjnego, a one jak się okazuje mają błędne założenia co do liczby mieszkańców i pośrednio liczby uzytkowników dróg. Zatem może się okazać, że zrealizujemy projekt ale nie osiągniemy wymaganych wskaźników, a to oznaczać będzie konieczność zwracania (części) środków.

Co do biadolenia. Jeżeli jakiś projekt wzbudza tak wiele wątpliwości, to należy poważnie zastanowić się co wywołuje tyle wątpliwości i z czego one wynikają. To nie jest biadolenie. To jest głoś wzywający władzę, aby zaprzestała robić nieprzemyślane projekty.

Ja chcę by w Bytomiu zbudowano CP, ale w miejscu gdzie będzie to najbardziej optymalne i w wielkości dostosowanej do potrzeb miasta. Ponadto, jeżeli mówimy o układzie drogowym, to chciałbym aby lepsi eksperci nic dyrektorzy z MZDiM zastanowili się nad alternatywnymi rozwiązaniami i nad rozwiązaniem układu drogowego i systemu transportowego dla całego miasta. Dotychczasowe "osiągnięcia" MZDiM : przebudowa Łagiewnickiej czy niedawno Strzelców Bytomskich, wraz z budową ścieżek rowerowych wyraźnie pokazuje na co tą instytucję stać i jak odbierają to mieszkańcy. W normalnym mieście, takim ekspertom już dawno by podziękowano.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/28 22:35 #155255

marcinen napisał: SKOŃCZCIE WRESZCIE BIADOLIĆ!!!! I SKORO POTRAFICIE ZAPROPONOWAĆ COŚ INNEGO TO STWÓRZCIE SWOJĄ KONCEPCJĘ LUB POMÓŻCIE W PRZEPROJEKTOWANIU OBECNEJ ABYŚCIE NIE MIELI POTEM PRETENSJI DO CAŁEGO ŚWIATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TYLKO NIE DO SIEBIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŻE GĘBY NIE POTRAFICIE OTWORZYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marcinen, nie krzycz tak. Debata zorganizowana przez MDM właśnie temu służyła, aby "otworzyć gęby" i powiedzieć co się komu nie podoba. Może jakbyś był to byś tylu wykrzykników nie musiał na forum wpisywać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/28 22:38 #155256

marcinen napisał:
SKOŃCZCIE WRESZCIE BIADOLIĆ!!!! I SKORO POTRAFICIE ZAPROPONOWAĆ COŚ INNEGO TO STWÓRZCIE SWOJĄ KONCEPCJĘ LUB POMÓŻCIE W PRZEPROJEKTOWANIU OBECNEJ ABYŚCIE NIE MIELI POTEM PRETENSJI DO CAŁEGO ŚWIATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TYLKO NIE DO SIEBIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŻE GĘBY NIE POTRAFICIE OTWORZYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Właśnie tego oczekuję od obecnej władzy! Niech wycofa się z przetargu i zleci nowy plan rozwoju zintegrowanej sieci transportowej dla całego miasta. Niech zleci badanie opinii społecznej i preferencji transporotwych mieszkańców. Niech zostanie opracowana koncepcja budowy dróg rowerowych wraz z wytycznymi dla projektantów. Niech na bazie nowych analiz i wyników badań ogłosi konkurs z opcją negocjacji kosztów sporządzenia projektu pomiędzy autorami którzy uzyskają 1 i 2 nagrodę. To oczywiście wydłuży o rok całość prac, ale pozwoli uzyskać lepsze efekty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/29 13:41 #155258

marcinen napisał: SKOŃCZCIE WRESZCIE BIADOLIĆ!!!! I SKORO POTRAFICIE ZAPROPONOWAĆ COŚ INNEGO TO STWÓRZCIE SWOJĄ KONCEPCJĘ LUB POMÓŻCIE W PRZEPROJEKTOWANIU OBECNEJ ABYŚCIE NIE MIELI POTEM PRETENSJI DO CAŁEGO ŚWIATA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TYLKO NIE DO SIEBIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŻE GĘBY NIE POTRAFICIE OTWORZYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Po to MDM zorganizował debatę, aby wskazać władzom słabe punkty koncepcji. Zostali zaproszeni eksperci, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami. Urzędnicy zamiast skorzystać z ich wiedzy potraktowali przedstawione opinie jako atak na siebie. Ich zdaniem wszystko jest w najlepszym porządku i niczego nie mają sobie do zarzucenia. Natomiast w życiu taka postawa zwykle daje takie rezultaty:



Właśnie o to chodzi w tej całej aferze, żeby te 90 milionów zostało wydane dobrze, żeby ten obiekt rzeczywiście służył mieszkańcom. Tu chyba nikt nie neguje potrzeby modernizacji dworca. Za to są poważne obawy, że budując takiego kolosa wpakujemy się w niezłe bagno, bo na jego utrzymanie Unia nam już nie da pieniędzy - 100% kosztów będzie po stronie podatnika.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/29 13:59 #155259

A wziął ktoś pod uwagę to, że ten parking specjalnie jest taki nadmuchany, żeby po kilku latach, jak już będzie można bez konsekwencji przebudować część na funkcje komercyjne?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/29 15:39 #155260

Nie dam sobie głowy uciąć, ale zdaje się, że kondygnacje parkingów piętrowych są zwykle niskie, co wyklucza wykorzystanie ich na nowoczesną przestrzeń komercyjną. Według standardów biura klasy A muszą charakteryzować się pomieszczeniami o wysokości minimum 2,7 m do sufitu - mowa o suficie podwieszanym, ponad którym musi być jeszcze miejsce na potrzebne instalacje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe będzie bublem? 2015/01/29 17:03 #155262

W poście Piotra Koja przeczytałem że miasto zamierza przejąć budynek dworca od PKP.
Skoro tak jest to cała inwestycja jest przygotowywana od d..py strony że tak napiszę. Skorą mają przejąć budynek to powinni go w jak największym stopniu wykorzystać na potrzeby CP. Tylko jak to w tej chwili projektować skoro budynek własnością miasta nie jest, pewnie nieznany jest stan samego budynku dworca jak i możliwości przebudowy. Podejrzewam że miasto nie posiada wiedzy na temat umów najmu zawartych na lokale znajdujące się na dworcu (czy umowy da się rozwiązać w miarę szybko, czy też może są to umowy długoterminowe i wcześniejsze wypowiedzenie wiąże się z wysokimi karami umownymi) itd.
No i takie zasadnicze chyba pytanie, czy rozmowy pomiędzy miastem a PKP są już w jakimś stopniu zaawansowane czy może jest to koncert życzeń jak w przypadku EC Szombierki.
Odnoszę coraz większe wrażenie że ta inwestycja jest przeprowadzana na zasadzie jest 90 mln do wydania więc trzeba coś wymyślić żeby te pieniądze wydać, a przy okazji niech to będzie wielkie żeby wszyscy okoliczni włodarze miast nam zazdrościli.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.