Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/02 15:14 #163851

W GOPie, który jest kompletnie chaotyczną i stale zmieniającą się konglomeracją stworzenie wydolnego transportu publicznego jest ultratrudne. To nie jest Warszawa czy Kraków, które mają jedno centrum i koncentrycznie rozchodzą się na zewnątrz.

Oczywiście, że budowa nowych dróg nie jest rozwiązaniem samym w sobie. Ale jeśli celem nadrzędnym jest rewitalizacja śródmieścia (przynajmniej Bytom ma taką wizję rozwoju) to wyprowadzenie dużego ruchu na zewnątrz i uspokojenie go w śródmieściu jest jak najbardziej słuszne. Potem można się zastanawiać gdzie są te "generatory ruchu" i próbować zastępować transport indywidualny tym zbiorowym. Najważniejsze jednak jest to aby śródmieście odetchnęło i zaczęło akumulować mieszkańców i kapitał.


Przy planach budowy becetki nie widać planowania zmian na drogach, z których ruch becetka miałaby przejąć (np. nie widać zwężeń jezdni tam, gdzie ruch samochodowy miałby się zmniejszyć), dlatego łączenie becetki z ulgą dla śródmieścia uznaję bardziej za życzeniowe niż spodziewane przez planistów. Nie piszę, że niemożliwe, ale nie widzę tego na planach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/02 16:19 #163852

1. No tak... ale popatrz; czy przy planach budowy becetki widzisz plany zwężenia Miarki?

Swoją drogą przecież budowa nowej drogi powinna przynieść zmiany w całym systemie transportowym, dlaczego więc plany ograniczają się tylko do tej drogi a nie całego systemu zmian transportowych w mieście?

Moim zdaniem może być to dowód, że za becetką nie stoi żadna głębsza myśl poza samą chęcią Budowania Nowej Drogi.

2. Co do efektów zwiększania przepustowości, to zacytowałeś tylko jeden, z którego wynika wzrost liczby aut na przykładowej autostradzie. Nie ma tam mowy o spadku liczby aut na drogach alternatywnych - pewnie wynika to z kolejnych efektów (nie wymienionych przez Ciebie)


Ad. 1 Faktycznie nie ma slowa o zwężeniu, ale nie ma mowy o zweżeniu Miarki bez zaproponowania dobrej alternatywy. Naiwnie wierze ze ktoś ma w glowie taki plan aby najwiekszy ruch z 'okregu' Miarki-Witczaka-Piłsudskiego-Wrocławska-Kolejowa wyrzucić na al.JP2 obwodnicę i becetke. Nawet jeśli u obecnie Nam panujacych nikt o tym nie mysli, to moze w przyszlosci ktos wpadnie na tak genialny plan. Wtedy becetka juz bedzie i to zadanie bedzie o wiele prostsze.

Ad 2. "Pewnie" czyli to tez tylko przypuszczenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/02 19:06 #163853

W GOPie, który jest kompletnie chaotyczną i stale zmieniającą się konglomeracją stworzenie wydolnego transportu publicznego jest ultratrudne. To nie jest Warszawa czy Kraków, które mają jedno centrum i koncentrycznie rozchodzą się na zewnątrz.


Nie tak do końca. Wystarczy przeanalizować dane GUS z ostatniego spisu, by przekonać się na jakie połączenia jest największe zapotrzebowanie. Absolutnym numerem jeden są Katowice, gdzie każdego dnia dojeżdża najwięcej ludzi. To najważniejszy ośrodek gospodarczy w GOP, który w dodatku jest geograficznym centrum naszej konurbacji. Zapewnienie sprawnej komunikacji z Katowicami będzie już połową sukcesu. Obecnie nawet na kolejowej linii średnicowej oferta nie jest najlepiej dopasowana do potrzeb mieszkańców.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/02 23:01 #163854


Przy planach budowy becetki nie widać planowania zmian na drogach, z których ruch becetka miałaby przejąć (np. nie widać zwężeń jezdni tam, gdzie ruch samochodowy miałby się zmniejszyć), dlatego łączenie becetki z ulgą dla śródmieścia uznaję bardziej za życzeniowe niż spodziewane przez planistów. Nie piszę, że niemożliwe, ale nie widzę tego na planach.


Jeżeli koszt budowy BECETKI to 300 mln, to koszt tych wszystkich zwężeń i spowolnień w śródmieściu jest moim zdaniem znikomy (strzelam 10-15 mln) i bardziej będzie polegać na zmianie organizacji i oznakowania ruchu niż na faktycznych przebudowach. Tak kwota jest do spokojnie ogarnięcia w 2-3 lata z samego budżetu Bytomia.

ad. Mephir.
To że większość destynacji to Katowice jeszcze zupełnie nic nam nie daje. Nie wiemy czy ci wszyscy ludzie jadą do Kato z Rozbarku czy ze Stolarzowic czy może z Dobieszowic co robi kolosalną różnice. Nie wiemy czy Ci ludzie jadą na Plac Sejmu Śląskiego, czy raczej walą na Kostuchnę. Tu jest miliard znaków zapytania, których nikt nie zbadał.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/03 11:27 #163858

W GOPie, który jest kompletnie chaotyczną i stale zmieniającą się konglomeracją stworzenie wydolnego transportu publicznego jest ultratrudne. To nie jest Warszawa czy Kraków, które mają jedno centrum i koncentrycznie rozchodzą się na zewnątrz.


Nie tak do końca. Wystarczy przeanalizować dane GUS z ostatniego spisu, by przekonać się na jakie połączenia jest największe zapotrzebowanie. Absolutnym numerem jeden są Katowice, gdzie każdego dnia dojeżdża najwięcej ludzi. To najważniejszy ośrodek gospodarczy w GOP, który w dodatku jest geograficznym centrum naszej konurbacji. Zapewnienie sprawnej komunikacji z Katowicami będzie już połową sukcesu. Obecnie nawet na kolejowej linii średnicowej oferta nie jest najlepiej dopasowana do potrzeb mieszkańców.




Tak jak juz kiedys pisalem, trzeba oprzec kregoslup komunikacji na szybkiej i czestej kolei podmiejskiej miedzy glownymi miastami...
Priorytetem komunikacji autobusowej powinno byc dowozenie z dzielnic do centr miast i odwrotnie aby umozliwic ludziom dotarcie na dworzec i przesiadke na w/w pociag. Nie to co teraz mamy ze mamy jakies krajoznawcze 6tki, czy dlugasne, wiecznie przeeplnione i stojace w korkach 830,840,850,870. Z tramwajami troche inna kwestia, ale pomijajac takie trasy jak 6/19 czyli Stroszek-Brynow czy 7 czyli Sikorak- zawodzie, wiekszosc sieci tramwajowej moze robic za lokalny szybki dowoz w obrebie srodmiescia, czy dojazdu do dzielnic, omijajac korki.
Oczywiscie wszystko musi byc spiete jakas logiczna wspolna taryfa w rozsadnej cenie.
Mam swiadomosc ze moze nwet za mojego zycia to nie nastapi, a szanse z roku na rok sie zmiejszaja wraz z likwidacja kolejnych liniii kolejowych. Kolejna sprawa to niemoznosc dogadania sie z roznymi spolkami wydzielonymi z pkp miedzy soba i podmiotami trzecimi, z horrendalnymi żądaniami finansowymi na czele.
Kolejnym problemem jest KZK i jego przechowalnia wszelkiej masci "specjalistow", rozdrobnienia decyzyjnosci, nietrafionych inwestycji, braku wizji oprocz obcinania siatki polaczen i zupelnego braku dostosowania komunikacji pod specyfike regionu. Nie mowiac o śKUPIE, do ktorego Koleje Ślaskie nie przystapily, a sama spolka i jej organizacja to kolejny temat rzeka...
Wniosek taki ze bedzie niezmiernie ciezko to odkrecic, a najgorsze ze nie widac checi radykalnych zmian w dobrym kierunku ze strony osob, ktore maja na to najwiekszy wplyw. W dobie drozejacych biletow i obcinanych polaczen, znikomej poprawy jakosci( badz czesto nawet jej spadku) nie ma sie co dziwic, ze pasazerowie sie odrwacaja, przychody spadaja( wiec trzeba obcinac z oszczednosci kolejne polaczeni, wiec pasazerowie znow odplywaja itd) i coraz wieksze korki. Sam sie przesiadlem z tramwaju( Lagiewniki-Katowice) na auto, i jezdzimy w 3 do pracy jedym autem. Jest taniej(ponad polowa w stosunku do biletu miesiecznego za 134 zl), wygodniej, czasowo to samo badz szybciej. A z tramwajami bylo tak, ze nie bylo tygodnia w ktorym by nie bylo przynajmniej jednego cyrku na torach, a bywalo ze bylo tego duuuzo wiecej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/03 19:57 #163868

Tak troszkę z ironią napisałem że zdążycie gdyż śledząc poczynania Rudy widzę iż na tym połączeniu nigdy im aż tak zbytnio nie zależało. Priorytetem jest połączenie się z A4 a Bytom jest daleeeeeeko w kolejce.

Oczywiście najpierw w Rudzie trzeba skończyć II etap N-S (w budowie), i wybudować jeszcze III i IV, ale to jest raczej pewnik i mówi się że do 2019 roku może się udać wybudować ten podstawowy odcinek. Ostatnio przy okazji projektu budżetowego pojawiła się pokaźna kwota, bodajże 150 mln na budowę połączenia Magazynowej z DW925 i wątpię aby ten odcinek jakoś połączył się z BCT czy innym bytomskim łącznikiem. Raczej to będzie wyglądać jak jakaś wewnątrzmiejska obwodnica dzielnic Godula i Orzegów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/04 12:37 #163879

[...] Palącą potrzebą jest skomunikowanie EC Szombierki [...]


Ale po co? Gdzie się pali?

Ta droga to jedna z lepszych inwestycji, cieszę sie na jej powstanie :)


Bo mieszkasz w pobliżu. Dla mnie jest mało potrzebna. Jedyny plus to połącznie Centrum z Szombierkami, bo teraz masz tylko dwie opcje: albo wiadukt na Zamłyniu albo droga przez Karb. Reszta trasy jak dla mnie jest troche oderwana od rzeczywistośći i potrzeb.

[...] Myślę, że Bytom znacznie bardziej by skorzystał na sprawnym połączeniu z DTŚ i A4...


Przecież Łagiewnicką dojedziesz do DTŚ w parę minut...

[...] Priorytetem jest połączenie się z A4 a Bytom jest daleeeeeeko w kolejce.


Przecież przez Bytom leci autostrada A1 i ona się łączy z A4 to co chcesz łączyć..?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/04 17:39 #163886

Przecież Łagiewnicką dojedziesz do DTŚ w parę minut...

albo kilkanaście, czasem kilkadziesiąt, zależy jak wiadukt puszcza , a potem Świętochłowice

Przecież przez Bytom leci autostrada A1 i ona się łączy z A4 to co chcesz łączyć..?

jadąc na Kraków też jest tak super? Lubisz wycieczki?to możesz jeździć nawet przez Pyskowice.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Budowa trasy północ-południe coraz bliżej [MAPKA] 2016/01/06 21:36 #163944

Przecież Łagiewnicką dojedziesz do DTŚ w parę minut...


Ile to jest parę minut ?
Dla mnie dwie (bo od pary) dla kobiet potrafi być godzina :evil:
Napisz ile zajmuje Tobie przejechanie odcinka Łagiewnickiej uwzględniając: Światła z Fabryczną, Ostatnią oraz korek na całej długości Piaśnik. Powiedzmy około 7:30 lub 16:30

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone