Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/14 22:50 #181939

Budowa promenady to element unijnego projektu pod nazwą "Stworzenie przyjemnych...

Po latach przy skrzyżowaniu ul. Siemianowickiej i Kochanowskiego znów pojawił się wiadukt. Tym razem jednak nie będzie służyć kolei, lecz spacerowiczom. Nowa kładka będzie elementem budowanej promenady biegnącej przez historyczną część Rozbarku.

Czytaj więcej...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/14 23:13 #181940

Niby powinniśmy się cieszyć... Podzielam zdanie pana Mariusza odnośnie wąskotorówki, ta nieprzemyślana rewitalizacja praktycznie zamyka możliwość ponownego połączenia warsztatów na ul. Brzezińskiej z resztą infrastruktury kolei wąskotorowej. Przykre.
Zastanawia mnie też inna sprawa- nigdzie nie znalazłem ani słowa o połączeniu budowanej promenady ze zrewitalizowanymi już Żabimi Dołami. Chodzi o odcinek od ul. Pszczyńskiej do ul. Krzyżowej, oczywiście także śladem dawnej wąskotorówki. Ktoś, coś?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 00:02 #181941

Zastanawia mnie też inna sprawa- nigdzie nie znalazłem ani słowa o połączeniu budowanej promenady ze zrewitalizowanymi już Żabimi Dołami. Chodzi o odcinek od ul. Pszczyńskiej do ul. Krzyżowej, oczywiście także śladem dawnej wąskotorówki. Ktoś, coś?


Jak dobrze pamiętam z dokumentacji przetargowej to ten fragment miał zostać tylko zaprojektowany. Budowa więc będzie wtedy, gdy znajdą się na to jakieś pieniądze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 07:14 #181942

I tak przy dźwiękach fanfar niszczy się coś co jest jedyną autentyczną atrakcją turystyczną Bytomia...
lepiej władować kilka baniek w kupę gruzu szumnie zwaną pałacem..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 08:46 #181943

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 09:35 #181944

Jeżeli budowany wiadukt miałby być przygotowany pod ewentualną odbudowę torowiska to musiałby być albo zdecydowanie masywniejszy albo musiałby mieć podpory jak stary wyburzony wiadukt.
Ale można było nie podnosić kosztu obecnej inwestycji a jednocześnie nie uniemożliwiać ewentualną odbudowę torowiska. Wystarczyło tylko przesunąć obecnie budowany wiadukt w jedną bądź druga stronę i zabezpieczyć obok miejsce pod ewentualną budowę w przyszłości wiaduktu pod waskotorówkę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 10:03 #181945

Mieli poszerzać/wzmacniać nasyp żeby przesunąć to przęsło i dodatkowo zwiększać koszty budowy ?
Wy naprawdę wierzycie w odbudowę wąskotorówki na tym odcinku w przeciągu najbliższych 10-15 lat ?

Kto ma być sponsorem:
- miasto, które tonie w długach,
- stowarzyszenie, które robi co może mając pieniądze które ledwo starczają na bieżącą działalność,
- Koleje Śląskie, które dość mają swoich problemów ?

Postawienie wiaduktu kolejowego, nawet jeżeli dotyczy wąskotorówki, wraz z odtworzeniem torowiska, (bo chyba nie chodzi żeby jeździć z warsztatów przy Brzezińskiej do wiaduktu na Siemianowickiej i powrót do warsztatów), uzyskanie wszelkich pozwoleń to są kwoty kilku, jeżeli nie kilkudziesięciu milionów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 10:45 #181946

W ostatnich latach miasto niemalże postawiło od nowa dwa wiadukty wąskotorowe w Szombierkach. Całość kosztowała 4,8 mln zł. Za podobną kwotę z własnych środków miasto wybudowało boisko treningowe ze sztuczną nawierzchnią przy stadionie GKS Szombierki, więc nie jest to suma nie do udźwignięcia dla miasta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 11:23 #181948

No i super , miasto wydaje 5 mln na wiadukt i robimy wycieczkę wąskotorówką.
Trasa przejazdu: warsztaty na Brzezińskiej - wiadukt nad Siemianowicką. Dalej niestety nie pojedziemy bo nie ma kasy na odbudowę torowiska.
Atrakcje: Pociąg zatrzyma się nad ul. Siemianowicką i będzie można robić zdjęcie na DK94 pokazującej obraz nędzy i rozpaczy prezentujący stan kamienic znajdujących się przy tej ulicy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 13:55 #181950

Nie o to chodzi. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Generalnie chodzi o ponowne podłączenie i uruchomienie warsztatów na Brzezińskiej, bo obecne "centrum" na Karbiu jest za ciasne a cały tabor doprowadzony do stanu używalności wielkim nakładem sił, głównie wolontariuszy, stoi na dworze i niszczeje podczas gdy na Brzezińskiej są wielkie hale zdolne pomieścić sporą jego część. Że o większych możliwościach remontowo/rozwojowych nie wspomnę. Ale to wie każdy pasjonat, nawet tylko kibicujący jak ja. NA CAŁYM ŚWIECIE stare koleje, a w szczególności wąskotorowe, są obiektem przyciągającym rzesze turystów. Bytomska wąskotorówka jest najstarszą, nadal działającą koleją wąskotorową w Polsce. Powinniśmy się tym szczycić. A mimo wysiłków grupy zapaleńców, nie bardzo mamy czym. Czas to zmienić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 14:05 #181951

Google bot chodzi o wydłużenie torów z dworca na Rozbark. To ok. 2 km wąskiego toru. Po drodze pociągi mogłyby się zatrzymywać np. przy Teatrze Rozbark i centrum wspinaczkowym w budynkach po KWK Rozbark, by ostatecznie dotrzeć na Brzezińską, gdzie powstanie wielofunkcyjny kompleks, w którym będą mogły odbywać się różne wydarzenia.

I tak zakłada się zachowanie części torowisk na terenie Warsztatów Naprawczych przy ul. Brzezińskiej, aby mogły po nich jeździć pociągi. Tylko że bez linii do dworca te pociągi będą mogły sobie jeździć jedynie dookoła warsztatów, a mogłyby np. zabierać ludzi z Rozbarku na wycieczki do Kopalni Srebra, czy nad Chechło. Dzięki temu wzrósłby potencjał pasażerski Wąskotorówki, a Warsztaty, teatr i centrum wspinaczkowe zyskałyby dodatkową atrakcję.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 15:13 #181954

Ja was rozumiem i też chciałbym, żeby kolejka jeździła ale patrzę realnie na koszty.

Mephir przystanek przy Teatrze Rozbark bardzo fajny pomysł.
Połączenie z dworcem + przystanek przy Teatrze to już przeprawa przez DK79 (znowu nowy wiadukt), chyba także Pszczyńskiej (kolejny wiadukt) , przecięcie linii tramwajowej. Gdzie tam chcesz robić takie zakręty ?

Dodatkowo wiadukt przy dworcu, tam chyba trzeba jedne torowisko rozebrać i położyć wąski tor.

Proszę narysujcie jak widzicie tą trasę i nanieście na obecną infrastrukturę, udajcie się w ten teren i zobaczcie jakie są różnice wysokości w terenie pomiędzy dwoma stronami Chorzowskiej, zastanówcie się jak chcecie tam wepchać torowisko.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 17:57 #181959

Szanowni Państwo. Jeżeli kiedykolwiek wąskotorówka dotrze na Rozbark, to tylko starą trasą. Na pewno nikt nie wyda zgody na przecięcie ulicy Chorzowskie i linii tramwajowej w poziomie. Odbudowując tor starym śladem, moglibyśmy przy okazji obsłużyć Żabie Doły, bowiem tor przebiegał zaledwie kilkaset metrów od nich, a konkretnie przy wiadukcie linii normalnotorowej z Katowic do Tarnowskich Gór. Ponieważ szans na wiadukt kolejowy nad Siemianowicką nie widzę, jedyną opcją pozostaje przystanek końcowy na dawnej stacji Rozbark, czyli przy ulicy Pszczyńskiej, tuż obok przystanku tramwajowego Teatr Tańca. I w tym momencie pozostaje również kilkaset metrów do przejścia aby dotrzeć do Teatru. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że po drodze mamy dwie atrakcje oraz dodatkowo jedną dzielnicę - Łagiewniki (o Rozbarku nie piszę bo to jest oczywiste). Jest jeden minus tej koncepcji - zamiast budowy 1,5 km toru musielibyśmy odbudować 6 km :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 19:13 #181961

Dokładnie Mariuszu jest jak piszesz.
Jedyne możliwe miejsce na torowisko to stary szklak, który wiąże się tak jak napisałeś nie z odbudową 2km a 6km jak nie więcej. Mamy gotowy przejazd pod obwodnicą, na Żabich Dołach powrót, mamy przejazd pod DK79. Na równoległej do DK79 w okolicy Adamka może być przejazd kolejowy, tak samo jak na Krzyżowej.
Pozostaje kwestia przecięcia Łagiewnickiej, czy można w tym samym poziomie co droga czy trzeba wiadukt.

Natomiast to są o wiele większe koszty o których chyba nie wszyscy mają pojęcie .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nad Siemianowicką ponownie zawisł wiadukt 2018/11/15 20:10 #181963

Rozumiem, iż nie ma żadnych szans na wykorzystanie planowanej modernizacji linii (podobno są planowane np. przystanki dla KŚ przy Arki Bożka i Rozbarku) kolejowej żeby upchnąć wzdłuż normalnych torów tor wąski od Dworca do wiaduktu na Chorzowskiej? Jeśli są jakiekolwiek, to proszę Bocie rysunek - tak, wiem, jestem niepoprawnym marzycielem - imgur.com/a/c7S8Doy z uwzględnieniem dziury po wyburzonej kamienicy i istniejącym korytarzem dla wąskotorówki pod torami. Estakada - zakręt nad torami tramwajowymi, łagodnie niwelująca różnicę nasyp kolejowy - dawny poziom torów wąskotorówki. To chyba tańsze niż 6 km torów? (Aczkolwiek pytanie czy wąskotorówki są w stanie pokonać takie nachylenie :D)

Macie dokładną mapkę z dawnym przebiegiem linii? W których miejscach to przecinało wszystkie wspomniane przez was ulice? Pozdrawiam serdecznie pasjonatów i trzymam za was kciuki.

EDIT: dobra, mam mapę - www.gkw.pl/images/bytomgkwplustram.jpg - patrząc na te dziczejące nieużytki między Rozbarkiem a Łagiewnikami, odbudowa takiej trasy to jest dopiero ambitne zadanie :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Robert CzykielGhost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone