Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Rodzaje asfaltu

Rodzaje asfaltu 2012/07/06 23:12 #101691

Drogownik napisał: Jeżeli dostaje wytyczne od mzdim jak mam wykonywać remonty na terenie gminy Bytom to muszę się do nich stosować. Wymiana wraz z podbudową to jest to co się działo na Świętochłowickiej. Nie widziałem pozapadanych kragli na tej ulicy więc sie nie wypowiem.

Jak chcesz przykład konkretny to zerknij na Kwietniewskiego, na wysokości wyjazdu z parkingu Agory.
Kwietniewskiego też była robiona od podstaw a później studzienka się zapadła. Teraz jest poprawiona kostką betonową.

Mnie za to nurtuje jeszcze jeden mankament i byłbym wdzięczny jakbyś mi to wytłumaczył:
- jak to jest że rant studzienki jest na wysokości asfaltu a sama pokrywa 1-2 cm niżej? W takim przypadku brakuje czegoś, jakiegoś pierścienia czy po prostu tak jest?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/07 11:07 #101699

  • Drogownik
  • Drogownik Avatar
  • Gość
  • Gość
Kragiel jak się zapada to bardzo często przez obciążenie ruchem. Ustawiasz ładnie, pięknie. Nowy kręg, podmurówka i się trzyma elegancko z poziomem. Wjedzie Ci na studnie przeładowany tir raz, dwa, trzysta, tysiące razy i łączenia żeliwa z masą zaczynają się coraz bardziej przesuwać. Druga sprawa to wilgoć i woda przedostająca się przez szczeliny urządzenia. Trochę silnych deszczy lub mrozów i grunt wysadza powoli łączenia. Kragle też samoistnie pękaja przez korozje lub duże obciążenie. Najlepszym sposobem na nierówne studnie jest używanie specjalnych mas zalewowych oraz zapraw, które są elastyczne.

Różnice wysokości pokrywy wynikają z tego, że jest innego rodzaju po prostu. Wsadzić grubszy dekiel i po sprawie ;) A stare po prostu się wycierają.

Drogownictwo to niekończący się temat. Jest tak wiele czynników wpływających na jakość, że czasem zdiagnozować przyczynę jest cholernie trudno.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/07 11:50 #101700

A co sądzisz o praktyce zaklejania szpary między nawierzchnią jezdni, a krawężnikiem np. smołą? Woda nie powinna przesiąknąć pod spód drogi dzięki temu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/07 12:54 #101702

  • Drogownik
  • Drogownik Avatar
  • Gość
  • Gość
Smoły nie używa się dobre 10 lat już. Są specjalne masy zalewowe, którymi powinno się wypełniać spękania ale potrzeba często wykonywać ten zabieg, ponieważ przez temperaturę i koła pojazdów masa jest po prostu rozjeżdżana. Pracowałem w pewnej firmie, co głównie zajmowała się wypełnianiem spoin, ubytków i ustawiania kragli. Są skuteczni ale i kosztowni. W obecnej firmie podczas rozścielania masy stosujemy specjalne taśmy asfaltowe. Są bardzo praktyczne i tanie. A co do konieczności wypełniania to oczywiste, że należy to wykonywać. Zapobiega to czasowo dalszemu niszczeniu nawierzchni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/07 13:35 #101704

  • Ratmk
  • Ratmk Avatar Autor
  • Gość
  • Gość

Drogownik napisał: Smoły nie używa się dobre 10 lat już. Są specjalne masy zalewowe, którymi powinno się wypełniać spękania ale potrzeba często wykonywać ten zabieg, ponieważ przez temperaturę i koła pojazdów masa jest po prostu rozjeżdżana. Pracowałem w pewnej firmie, co głównie zajmowała się wypełnianiem spoin, ubytków i ustawiania kragli. Są skuteczni ale i kosztowni. W obecnej firmie podczas rozścielania masy stosujemy specjalne taśmy asfaltowe. Są bardzo praktyczne i tanie. A co do konieczności wypełniania to oczywiste, że należy to wykonywać. Zapobiega to czasowo dalszemu niszczeniu nawierzchni.


Dzięki, bardzo ciekawie piszesz :)

A co myślisz o jezdniach z płyt betonowych? Ponoć są trwalsze, łatwiejsze w naprawie/wymianie;

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/07 15:30 #101711

Drogownik napisał: Wjedzie Ci na studnie przeładowany tir raz, dwa, trzysta, tysiące razy i łączenia żeliwa z masą zaczynają się coraz bardziej przesuwać.


Z tego co się orientuję to wspomniana wcześniej dzielnica Dąbrówka Wielka ma zakaz pojazdów powyżej 12 lub 15 t i ten zakaz jest przestrzegany, na Łagiewnickiej/Świętochłowickiej raczej też nie pojawiają się przeładowane samochody (ale tutaj mogę się mylić ponieważ za często tam nie przebywam).

Drogownik napisał: Najlepszym sposobem na nierówne studnie jest używanie specjalnych mas zalewowych oraz zapraw, które są elastyczne.


Czy takie specjalne masy są bardziej odporne na wspomniane przez Ciebie problemy z przeładowanymi TIRami ?

Ewentualnie napisz czy w XXI wieku jest technologia budowy studzienek kanalizacyjnych, która wytrzymuje poruszanie się samochodów ciężarowych ?
Jeżeli takiej technologii nie ma to należy postawić znaki typu zakaz wjazdu dla samochodów powyżej 12-15t. do centrum miasta i problem częściowo rozwiązany w przeciwnym razie zawsze będziemy naprawiać drogi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/08 00:04 #101736

  • Drogownik
  • Drogownik Avatar
  • Gość
  • Gość
Nawierzchnie betonowe są bardzo problematyczne i droższe niestety w utrzymaniu. Sprzęt do budowy takich dróg jest o wiele droższy niż do nawierzchni asfaltowych. Największą wadą tych nawierzchni są szczeliny, których utrzymanie jest trudne a jak wiemy z utrzymaniem dróg w Polce jest ciężko. Są to nawierzchnie o wiele bardziej odporniejsze na obciążenie ruchem ale potrzebują wiele uwagi. Główną przyczyną pomijania tego typu dróg w Polsce jest koszt budowy i późniejsza ich eksploatacja. Wyszkolenie odpowiedniej kadry oraz zaopatrzenie w sprzęt do utrzymania zajęło by w naszym kraju wiele lat. Z mojego punktu widzenia beton jak najbardziej na tak ale na drogach autostradowych i ekspresowych.

Co do specjalnych mas przy urządzeniach, pozwalają one na ruchy urządzeń nie tworząc uszkodzeń. Działa to na zasadzie rozciągania i kurczenia. Pamiętać trzeba, że studnia składa się z kołnierza, pokrywy ale i również z betonowego lub murowanego elementu zwanego komorą studni. Myślę, że powinno się dać szanse tworzywom sztucznym. Łączenie komory z kołnierzem może być idealne ale poniżej tego łączenia zaczynają się zniszczenia i znów staje się problem. Według mnie kratki ściekowe powinny być w krawężnikach a studnie kanalizacyjne tylko w osi jezdni. Studnie rewizyjne umieszczałbym w chodnikach lub w środku rozstawu osi. Samochody i tak będą przeładowane jeździć a rozpędzona ciężarówka i tak będzie uderzać kołem w kragiel więc póki co nie widzę zmian na lepsze. Nie biorę pod uwagę nośności gruntu, bo to już błędy projektowe, kończąc na utrzymaniu. Zaniedbania są bardzo duże. Patrząc na Bytom to MZDIM jest zbędny. Pracują tam ludzie niekompetentni jak i nie znający swoich obowiązków. O wykształceniu już nie wspomnę...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/12 12:31 #102100

  • JarJaro
  • JarJaro Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • "Sójcze" a Ziętkowi dajcie spoczywać w pokoju
  • Posty: 735
Temat nie dawał mi spokoju.
Powiedz mi Drogowniku, czy jakimś antidotum na zapadające się studnie nie jest stosowanie elementów z polimerobetonu?
Nawet firma w Bytomiu to produkuje.
LINK
Chyba, że to służy do czegoś innego i nie może być stosowane w drogach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/28 15:46 #103041

Drogownik napisał: Jeżeli dostaje wytyczne od mzdim jak mam wykonywać remonty na terenie gminy Bytom to muszę się do nich stosować. Wymiana wraz z podbudową to jest to co się działo na Świętochłowickiej. Nie widziałem pozapadanych kragli na tej ulicy więc sie nie wypowiem. Z resztą wiecie lepiej wszystko więc nie będę się już rozpisywał ;)

Co do szkoły to politechnika w moim przypadku.


Jeżeli wiesz że coś jest niezgodne ze sztuką, to sygnalizujesz to zleceniodawcy jako specjalista, odstępujesz od wykonania. Albo robisz fuchę i siorbiesz "ten kefir" razem ze swoim "mocodawcą" :P
Nie pociskaj mi fanzoli, że zleceniodawca jest BE i tylko on odpowiada za fuszerkę.

Co do Polibudy nie polemizuję, bo książek może przeczytałeś trochę, ale też tylko i wyłącznie teoretyzujesz, bo cóż może robić student? :P
Jaką masz praktykę w drogownictwie? W latach :P
Pochwal się wykonawstwem. Podaj adres pod którym znajdę nieskazitelną (w teorii) zgodną z Twoimi wytycznymi jezdnię wykonaną przez Twoją firmę, lub firmę w której pracujesz. I wtedy można będzie uznać, że też nie teoretyzujesz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/28 17:11 #103049

Wróciłem właśnie z okolic Trójmiasta, ogólnie Kaszuby. Jestem załamany. Dlaczego u nich każda droga może być równa, jak stół (nawet ŁATANA!?). Poza nielicznymi przypadkami, które wymagają gruntownego remontu, co jest wiadome, wszystko piękne, równe, dobre odprowadzenie wody, dobrze zrobione malowanie. No DLACZEGO? U nas to przerasta możliwości fachmanów :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/28 21:17 #103066

antonio napisał: Wróciłem właśnie z okolic Trójmiasta, ogólnie Kaszuby. Jestem załamany. Dlaczego u nich każda droga może być równa, jak stół (nawet ŁATANA!?). Poza nielicznymi przypadkami, które wymagają gruntownego remontu, co jest wiadome, wszystko piękne, równe, dobre odprowadzenie wody, dobrze zrobione malowanie. No DLACZEGO? U nas to przerasta możliwości fachmanów :(


Bo "nasi" fachmani potrafią teoretyzować i pisać że tu masa plastyczna, tam porządne ringi, a jak idą na robotę to materiał kupują w sklepach dla idiotów a części szukają w przysłowiowym lesie, bo robota musi być zrobiona na 45% marży. I robi się wiadomo co, a winny będzie zleceniodawca :P :)
Też jadę w tamte strony we wtorek :)
Lubię tam jeździć. Tym razem Bydgoszcz na dwa dni i może wyżej na północ. Tam nawet policja jakaś taka...milsza :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/29 20:56 #103119

  • Drogownik
  • Drogownik Avatar
  • Gość
  • Gość
Wykonawstwo: Chorzów Główna, Będzin 11 listopada, Będzin Warpie Brama Śląska, Goczałkowice Wodna. W zawodzie praktycznym 2 lata. Prawda jest taka, że g... wiecie o tym co sie dzieje pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Jesteście wszechwiedzącą inteligencją bytomską wylewającą swoje żale... Narzekać potrafi każdy.

Pozdrawiam !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/29 21:54 #103129

Ja myślę, że nasza "jakość" bierze się po części z wyboru najtańszych ofert, ale w głównej mierze jest to wina fachmanów z tej najniższej rangi. Nie chodzi o inżynierów, tylko o - przepraszam za wyrażenie, nie chcę nikogo obrażać - "roboli". Niestety, ale moim zdaniem strasznie słabo przykładają się do swojej pracy, cechuje ich niedbalstwo, nie są wolni od nałogów, są kiepscy w swoim fachu. Pieniądze pieniędzmi, ale ja gdybym pracował w firmie i łatałbym dziury, to przynajmniej z całym swoim pedantycznym ja, zrobiłbym to w najlepszy możliwie sposób. Niestety na ulicy widzę ekipę 4 łebków, prawdopodobnie podchmielonych, z fajką w ryju, który nawet schylić się nie potrafi, jedzie w czasie deszczu, bierze łopatę masy, wrzuca do dziury z kałużą, ubija gumowcem i jadą dalej. Opisana sytuacja miała rzeczywiście miejsce 2 lata temu na mojej ulicy. Można się wkurzyć... W takich przypadkach wolałbym, żeby zostały te dziury, a zaoszczędzone pieniądze ulokować w co innego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/29 22:08 #103130

  • Dyńka
  • Dyńka Avatar
  • Gość
  • Gość

Drogownik napisał: Wykonawstwo: Chorzów Główna, Będzin 11 listopada, Będzin Warpie Brama Śląska, Goczałkowice Wodna. W zawodzie praktycznym 2 lata. Prawda jest taka, że g... wiecie o tym co sie dzieje pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Jesteście wszechwiedzącą inteligencją bytomską wylewającą swoje żale... Narzekać potrafi każdy.

Pozdrawiam !


Musisz tutaj uważać, o tym co robisz na czym się znasz inni wiedzą i znają się najlepiej ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rodzaje asfaltu 2012/07/29 22:41 #103131

  • Drogownik
  • Drogownik Avatar
  • Gość
  • Gość

antonio napisał: Ja myślę, że nasza "jakość" bierze się po części z wyboru najtańszych ofert, ale w głównej mierze jest to wina fachmanów z tej najniższej rangi. Nie chodzi o inżynierów, tylko o - przepraszam za wyrażenie, nie chcę nikogo obrażać - "roboli". Niestety, ale moim zdaniem strasznie słabo przykładają się do swojej pracy, cechuje ich niedbalstwo, nie są wolni od nałogów, są kiepscy w swoim fachu. Pieniądze pieniędzmi, ale ja gdybym pracował w firmie i łatałbym dziury, to przynajmniej z całym swoim pedantycznym ja, zrobiłbym to w najlepszy możliwie sposób. Niestety na ulicy widzę ekipę 4 łebków, prawdopodobnie podchmielonych, z fajką w ryju, który nawet schylić się nie potrafi, jedzie w czasie deszczu, bierze łopatę masy, wrzuca do dziury z kałużą, ubija gumowcem i jadą dalej. Opisana sytuacja miała rzeczywiście miejsce 2 lata temu na mojej ulicy. Można się wkurzyć... W takich przypadkach wolałbym, żeby zostały te dziury, a zaoszczędzone pieniądze ulokować w co innego.


Sytuacja o której piszesz mogła wyglądać tak : Łatano dziury, zostało trochę masy, której temperatura już nie była odpowiednia a masa niepotrzebna ( nadmiar niewykorzystany) Zdzichu z firmy X stwierdził, że tam jest dużo dziur a nie wyrzucą tego na trawnik czy do śmietnika. Zatrzymali samochód wrzucili mase do dziury i uklepali butem, bo zagęszczenie masy o nieodpowiedniej temperaturze nie opłaca się zagęszczać. Piszę to z domysłu i obserwacji ludzi z mojej roboty. Mogło być inaczej. To tylko przykład :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.