Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/08/19 11:27 #132262

mlk2 napisał:

Nie można dopuścić do budowy wariantu pierwszego bo to będzie porażka. W wariancie drugim mamy praktycznie świetny układ, ronda turbinowe też powinny dać radę.


W treści specyfikacji zamówienia MZDiM wyraźnie precyzuje, że oczekuje dokumentacji projektowej opracowanej wg wariantu I koncepcji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/08/19 12:19 #132264

W takim razie trzeba zdopingować zarząd SGKW aby poczynił kroki w kierunku jak największej ochrony konserwatorskiej GKW. Chociaż... to pewnie i tak nic nie da, wszak wszystkie nieruchomości należą do UM Bytom. Wystarczy, że UM uzna, że wieża wodna jest w złym stanie technicznym i ma małe walory historyczno-krajoznawcze i pójdzie do piachu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/08/19 12:51 #132265

Devilfish napisał: Roznica miedzy wariantem 1 i 2 jest taka, ze w jednym wariancie slizgamy sie po Dymitrowie i objezdzamy kopalnie z tylu,w drugim wariancie jedziemy przez Dymitrow wraz z wyburzeniami.
Druga rzecz to, to ze puszczajac trase Luzycka nie zyskujemy nowego lacznicka z Wroclawskiej. Po tym jak 2 tygodnie temu zamknieto Luzycka, to korki na Wroclawskiej byly nie do wytrzymania, bo wszystko stalo na lewoskrecie kolo Urzedu Miasta. Owszem odciazymy Strzelcow w Centrum, ale przykorkujemy Luzycka (na ktorej nota bene juz teraz obowiazuje 40km/h).

Tylko że w 1 wariancie mamy drogę biegnącą dosyć blisko obwodnicy północnej, a łącznica z Wrocławską będzie bardzo blisko Celnej. Równie dobrze można teraz skręcić w Karbiu w Celną, zjechać na obwodnicę i też wylecimy niedaleko Odrzańskiej. Wg mnie ten fragment BCTki będzie raczej rzadko używany. Osoby mieszkające w pobliżu skrzyżowania Łużyckiej z Wrocławską, będą standardowo jechać Olimpijską i Legionów, bo musieliby sporo nadkładać. Jadąc ze Stroszka w kierunku Katowic też zrobimy duże koło, więc pewnie spora część wybierze starą drogę przez miasto.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/02 20:12 #134241

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/02 20:24 #134246

I co- Apropol wykona projekt tak debilnej trasy, że aż strach?

W tym wypadku akurat możemy już protestować- przebieg trasy w wariancie za kopalnią na odcinku w okolicach stacji GKW jest nie do przyjęcia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 09:16 #134296

Na pytanie 26 dotyczace przetargu:

W przedstawionej koncepcji linia wąskotorowa wchodzi w pas drogowy, a jej skrajnia znajduje się w odległości poniżej 0,5m od skrajni chodnika. Czy należy przewidzieć przebudowę układu torów na bocznicy wąskotorowej, aby oddalić drogę z chodnikiem i ścieżką rowerową od linii wąskotorowej na odcinku od km 2+450 do km 2+950?
Czy nie byłoby wskazane przesunięcie drogi w kierunki południowym i przebudowanie bocznicy wąskotorowej, aby zachować wieżę wodną?

MZDIM odpowiedział:
Tak.

W koncepcji wieża wodna jest do wyburzenia. A ja sie założę, że a-propol po takich kosztach jakimi wygrali nie bedzie sie bawił w żadne dodatkowe rozważania, tylko poprowadzi trasę jak w koncepcji. I po wieży.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 20:16 #134364

A czego sie spodziewałeś po MZDiMie? Wystarczy przeczytać pytanie nr 22 i odpowiedz na nie i nagle wszystko staje sie jasne. Nie myslimy perspektywicznie, interesuje nas tylko dzisiaj, a co bedzie jutro nie jest wazne. Tym moze bedzie sie martwic ktos inny....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 20:22 #134365

Daro85 napisał: I co- Apropol wykona projekt tak debilnej trasy, że aż strach?

W tym wypadku akurat możemy już protestować- przebieg trasy w wariancie za kopalnią na odcinku w okolicach stacji GKW jest nie do przyjęcia.


Bez sensu. Zgadzam się Tobą w całej pełni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 21:22 #134373

Kolejny zabytek - podobnie jak zajezdnia - przetrwał dwie wojny światowe, rękami społeczników (w tym moimi) cudem przetrwał działalność złodziei i co? Zostanie bezpowrotnie okaleczony, co kogo obchodzi jakaś tam "bocznica wąskotorowa". Nie no, dotychczas byłem dumny z bycia mieszkańcem tego miasta, ale wkrótce, gdy ktoś będzie pytał skąd jestem - będę odpowiadał, że z Radzionkowa. Miasto węgla i stali? Miasto hipermarketów, szmateksów, betonu (umysłowego) i gówna.

PS. Jak ktoś mi powie o co mi chodzi, że trochę się przytnie, przebuduje - powiedzcie to chłopakom (i dziewczynie) z technikum kolejowego, którzy we własnym zakresie odnowili całe urządzenia SRK na nastawni BKw, sami na powrót scentralizowali rozjazdy (poświęcając setki roboczogodzin, czego efekty mogliśmy zobaczyć na 160-leciu), że "to się wytnie".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 21:44 #134381

Nie ma co porównywać sprawy zajezdni do ewentualnego wyburzenia wieży.
Obrońcy zajezdni zaczęli protestować, kiedy się dowiedzieli o rozbiórce czyli w piątek a rozbiórka zaczęła się w poniedziałek. I tak cud, że uruchomione zostały media, konserwator i gdyby nie determinacja i zła wola inwestora to zajezdnia by stała.

Tutaj inwestorem jest miasto, a sprawa jest jeszcze na etapie projektowania więc myślę, że są szanse na korzystne zmiany. Jest czas tylko trzeba zacząć działać.

Czy jesteście w ogóle za tym drugim wariantem BCTki, czy tylko modyfikacją tego przyjętego? Uzgodnijcie stanowiska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 22:14 #134382

Zeby optymalnie wybrac wariant, nalezaloby przedstawic analizy ruchu, ktorymi sie kierowano wybierajac pomiedzy W1 i W2.
Niestety nigdzie takowych nie widzialem :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/03 23:03 #134388

Ja bym wolał 1 wariant, ale mogę sobie chcieć ;) Na to chyba już jest za późno, natomiast na drobną korektę chyba jest szansa? Skoro w kilka dni udało się zrobić takie poruszenie w sprawie zajezdni, to tutaj powinno się udać. Tym bardziej, że jak napisał Robot, inwestorem jest miasto.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/04 07:38 #134400

mlk2 napisał: Kolejny zabytek - podobnie jak zajezdnia - przetrwał dwie wojny światowe, rękami społeczników (w tym moimi) cudem przetrwał działalność złodziei i co? Zostanie bezpowrotnie okaleczony, co kogo obchodzi jakaś tam "bocznica wąskotorowa". Nie no, dotychczas byłem dumny z bycia mieszkańcem tego miasta, ale wkrótce, gdy ktoś będzie pytał skąd jestem - będę odpowiadał, że z Radzionkowa. Miasto węgla i stali? Miasto hipermarketów, szmateksów, betonu (umysłowego) i gówna.

PS. Jak ktoś mi powie o co mi chodzi, że trochę się przytnie, przebuduje - powiedzcie to chłopakom (i dziewczynie) z technikum kolejowego, którzy we własnym zakresie odnowili całe urządzenia SRK na nastawni BKw, sami na powrót scentralizowali rozjazdy (poświęcając setki roboczogodzin, czego efekty mogliśmy zobaczyć na 160-leciu), że "to się wytnie".

Będzie trzeba złożyć wniosek o wpis do rejestru całej stacji. Tylko w taki sposób jest możliwość uratowania wieży. Inaczej urzędnicy znowu będą się wykręcać, że jest w złym stanie, że zaraz się zawali itd.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/04 07:43 #134402

Devilfish napisał: A czego sie spodziewałeś po MZDiMie? Wystarczy przeczytać pytanie nr 22 i odpowiedz na nie i nagle wszystko staje sie jasne. Nie myslimy perspektywicznie, interesuje nas tylko dzisiaj, a co bedzie jutro nie jest wazne. Tym moze bedzie sie martwic ktos inny....


Odpowiedzi wkurzające, szczególnie, że pisząc zapytania miałem nadzieję zwrócić uwagę mzdimu na niektóre kwestie. Ale widać są konsekwentni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2013/10/05 20:28 #134484

Przy okazji odbudowy linii tramwajowej do Łagiewnik w miejscu włączenia - jeśli dobrze pamiętam - odcinka "G" w ul. Łagiewnicką, na wysokości ul. Bernardyńskiej w torowisku posadowiono betonowe przejazdy które sytuuje się w miejscu przecięcia torów z jezdnią.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.