Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przebudowa ul. Strzelców Bytomskich

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2014/12/16 16:20 #153527

fedra napisał: Przejście przy Lotosie jest źle skonfigurowane.
Jeśli przechodzisz od tramwaju do Lidla zielone dla pieszych włącza się automatycznie od wysepki do przystanku tramwajowego i do Lidla.
Od Lidla do Stacji paliw jeśli trafisz na czerwonym świetle w kierunku Tarnowskich Gór czekasz cały cykl świateł i dostajesz zielone światło w kierunku wysepki trafiasz na zielone od Radzionkowa i czekasz.
Taka promocja


Podobnie się ma sprawa przejścia na wysokości Narutowicz/Nowosikorskiego...

Co więcej mamy tam do czynienia z kolejnym "kwiatkiem" który zwiększa bezpieczeństwo... Już tutaj raz pisałem na forum, że światła to tylko "złudzenie" bezpiecznego pokonania jezdni i skrzyżowań a potrafią stać się śmiertelną pułapką. Ale pomijam ten fakt. Flagowym elementem poprawy bezpieczeństwa jest poprawa widoczności - tymczasem stojąc na wysepce, chcąc przejść z Nowosikorskiego na Narutowicza pieszy nie widzi pojazdów nadjeżdżających z lewej strony a kierowcy nie widzą pieszych - za sprawą jakiegoś (z pkt widzenia pieszego trudno stwierdzić jakiego) znaku, który całkowicie zasłania widoczność. Tym sposobem kierowca nie może przygotować się na ewentualne wtargnięcie pieszego bądź zwierzęcia na jezdnię a pieszy nie jest w stanie sprawdzić czy jakiś kierowca nie wykazuje chęci do zatrzymania pojazdu... i jak tu zastosować:
"Zasada ograniczonego zaufania – zasada stanowiąca, iż zarówno każdy uczestnik ruchu drogowego, jak też inna osoba znajdująca się na drodze oraz w jej otoczeniu, ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu przestrzegają przepisów kodeksu drogowego, chyba że aktualne zachowanie jakiegoś uczestnika stanowi uzasadnione podejrzenie do odmiennego jego zachowania (dz. II, roz. 1, art. 4 Prawa o Ruchu Drogowym)[1]. Ogromna liczba wypadków na drodze, nierzadko z udziałem pojazdów uprzywilejowanych, spowodowana jest m.in. nieprzestrzeganiem zasady ograniczonego zaufania przez uczestnika, który w świetle prawa postępował zgodnie z przepisami. Stąd też karanych zostaje najczęściej obu uczestników ruchu, pomimo tego, iż tylko jeden z nich popełnił faktyczne wykroczenie. "

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2014/12/17 18:34 #153553

To "pikuś" w porównaniu z tym co mamy na pl. Żeromskiego. Pojazdy mają sygnalizatory kierunkowe S-3, zatem kolizja z innymi strumieniami nie powinna występować. A tymczasem, na drogę poprzeczną pl. Żeromskiego wkracza pieszy nie objęty sygnalizacją (w tym miejscu kończy się ciąg pieszo-rowerowy).
Wg PoRD kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża. Jeśli sygnalizacja jest wyłączona to OK, a jeżeli jest włączona?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2014/12/19 12:16 #153618

A jeszcze niedawno żeś tak bronił tych zmian :P Żeś twierdził, że te zmiany służą poprawie bezpieczeństwa... :woohoo: A jak na razie jest tak dużo nieprzemyślanych rozwiązań, że moim zdaniem dużo bezpieczniej było na starej strzelców niż po remoncie. Przyznaję, może w wielu przypadkach mniej komfortowo, ale i tak bezpieczniej.

Na plus liczą im się ścieżki rowerowe i chodniki które wyremontowali - są naprawdę super. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego nagle traci się ścieżka rowerowa od Narutowicza w kierunku centrum :dry: :blink: Znaczy jest dalej ale w formie pieszo rowerowej, pytanie - DLACZEGO? Miejsca tam jest w cholerę a i ten chodnik jest tak szeroki, że można było spokojnie ścieżkę wydzielić...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/01 12:27 #153889

Czy tylko mnie sie wydaje, ze ZIR poszed na latwizne i poustawial na sygnalizacjach zwyczajne cykle?! Standardem jest stanie wszytkich kiernkow razem z tramwajem kiedy swieci sie zielone dla prawoskretu i lewoskretu na pl Zeromskiego mimo ze nie ma chetnych na tym pasie. To samo na lewoskrecie w szymaly przy bp. Wylot z Szymaly pusty, od strony centrum pusto a Ty stoj i czekaj... Po co swiatla na prawosrecie strzlcow dluga?! Kazdy kto chocaz raz przekroczyl zachodnia granice wie, ze wystaczy zwykle "ustąp" i funkcjonuje to perfekyjnie... Gdzie te super pętle indukcyje?! Gdzie ta asynchronicznosc?! Przedewszystkim gdzie MYSLENIE? Zero pomyslu na to wszysko. Mam nadzieje, ze te głąby odpowiedzialne za ten stan rzeczy tu zaglądaja i zrobi im sie choc troche głupio...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/01 13:32 #153890

ogolnie sprawa bedzie wygladala tak, ze my se tu bez konkretnego dzialania ponarzekamy ponarzekamy...minie rok,dwa i przyzwyczaimy sie do tego "lepszego" standardu i wtedy juz nikt z tym nic nie zrobi
Stroszek - Pozytywna Strona Miasta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/01 23:26 #153894

A jakie działania można podjąć? Skoro można bezkarnie wyremontować skrzyżowanie, zamontować sygnalizację, a chwilę po tym zamknąć skrzyżowanie i zdemontować część sygnalizacji albo zamontować przyciski dla przechodniów a i tak włączać zielone cyklicznie? O skrzyżowaniu przy biedronce nie wspominając ... Lista zarzutów i głupich rozwiązań jest bardzo, bardzo długa. Ja bym wyłączył/rozebrał całkowicie te dwie sygnalizacje dla pieszych bo utrudniają sprawne przechodzenie (długi czas oczekiwania), ustawił zieloną strzałkę dla skręcających na ul. Szymały i Długą, zrobił minirondo przy tej biedronce/chińskim markecie. Ważna jest także wymiana nawierzchni (np. przynajmniej kawałek na Suchej Górze, odcinek od ronda autostradowego i od M1). Ale wybory już były i pewnie już kasa się nie znajdzie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/04 10:57 #154010

Panie i Panowie! Jest progres :P MZDiM mi odpowiedziało! Co więcej dzień później na te same maile odpowiedział mi UM...

Cytaty odpowiedzi z MZDiM wraz z moimi odpowiedziami na których odpowiedź teraz czekam:

"Praca sygnalizacji świetlnej, uruchomionej pod koniec listopada, odbywała się w fazie testowej. W tym czasie trwały również prace budowlane na ulicy Strzelców Bytomskich (na wysokości ul. Sikorskiego) co nie pozostawało bez wpływu na płynność ruchu. Wszelkie błędy w funkcjonowaniu sygnalizacji będą usuwane w celu zapewnienia jak najlepszej płynności ruchu."

Od końca listopada mija miesiąc, tymczasem sygnalizacja działa, jak działa. W sumie nie widać żadnej poprawy, a sygnalizacja rządzi się swoimi prawami - na niektórych przejściach sygnalizacja uruchamia zielone światło dla pieszych i ruchu kołowego niezależnie od tego czy ktoś oczekuje na przejście/przejazd czy nie - działania te są cykliczne, a zielone światło wpuszcza wiatr z wlotów osiedlowych, podobnie jest z lewoskrętami. Można czekać na przejazd na wprost przez strzelców cały cykl (zielone dla lewoskrętu, wlotów z ulic "osiedlowych" wraz z zielonym światłem dla pieszych, nawet jeśli jest się jedynym użytkownikiem drogi w całym polu widzenia)... Czasem wręcz na skrzyżowaniu z Narutowicza i "Nowosikorskiego" można odnieść wrażenie, że sygnalizacja jest "złośliwa" - gdy na danym pasie nikogo nie ma to światło jest zielone, gdy ktoś dojeżdża BACH czerwone i tak po kolei dla każdego użytkownika.

"W kwestii starego wjazdu w ulicę Sikorskiego - niczym nie uzasadniamy pozostawienia starego wjazdu w ulicę Sikorskiego. Wlot docelowo uległ zamknięciu, bezpośrednio po otwarciu nowego połączenia tej ulicy z ulicą Strzelców Bytomskich, na wysokości skrzyżowania z ulicą Narutowicza."

Bardzo słusznie! Tylko w takim razie po co był remont tego wlotu i co więcej instalacja sygnalizacji świetlnej (dla ruchu kołowego), której w tym miejscu nawet nie uruchomiono i zlikwidowano? No i kto płaci za takie zabawy?

"W kwestii lewoskrętu z ulicy Strzelców Bytomskich w ulicę Narutowicza - bezpośrednio po zamknięciu wspomnianego wyżej wlotu ul. Sikorskiego i likwidacji pasa lewoskrętu w tę ulicę – wydłużony został pas lewoskrętu w ulicę Narutowicza, co jednoznacznie wynikało z zastosowanego w tym miejscu tymczasowego oznakowania w kolorze żółtym, wykonanego z taśmy."

Zgadza się, chociaż w godzinach szczytu i to wydaje się być czasami za mało, ale na pewno jest lepiej.

"W kwestii priorytetu dla pojazdów tramwajowych – Ze względu na fakt iż ulica Strzelców Bytomskich stanowi drogę krajową o dużym znaczeniu komunikacyjnym a w związku z tym bardzo dużym natężeniu ruchu kołowego (osiągającym w szczycie 1800 pojazdów na godzinę) jako podstawowy sposób sterowania przyjęto koordynację dla ruchu kołowego. W czasie trwania sygnału zielonego na głównym kierunku, tramwaj ma możliwość otrzymania sygnału zielonego po uprzednim zgłoszeniu na detektorze. Płynny przejazd całego odcinka ( od ul. Łokietka do wyjazdu przy KWK Powstańców Śląskich) uniemożliwiają 4 przystanki zlokalizowane na tym odcinku. Jednocześnie ze względu na konieczność „opróżniania” licznych wlotów bocznych i równoczesne zachowanie koordynacji na głównym kierunku niewskazane jest nadanie pełnego priorytetu dla pojazdów szynowych. "

Muszę się nie zgodzić. Co więcej śmiem twierdzić, że to tłumaczenie nijak ma się do rzeczywistości. Podana liczba pojazdów jest jak najbardziej ujmująca, niemniej jednak miałaby ona większe znaczenie, gdyby tramwaj w którymkolwiek miejscu przecinał Strzelców Bytomskich. Tymczasem tramwaj biegnie wzdłuż niej przecinając wloty osiedlowe tylko z jej jednej strony. Jak mniemam znaczna większość z tej zatrważającej liczby pojazdów pokonuje "wyremontowane" strzelców w całej jej długości, a drogi osiedlowe oraz lewoskręty nie ucierpiałyby znacząco gdyby raz na 4 minuty (tak często średnio przejeżdża tramwaj w godzinach szczytu sumarycznie w obie strony) zapalił się wolny przejazd na te kilka/kilkanaście sekund. Co więcej argumentacja o zachowaniu płynności ruchu wydaje się być ironiczna biorąc pod uwagę, iż na głównym trakcie stoi się by przepuścić pojazdy widmo z dróg osiedlowych, jak i tych próbujących się na nie dostać, oraz przechodniów których nie widać a wciskają te guziczki - tymczasem duży pojazd wiozący niejednokrotnie setkę pasażerów, co więcej jest namacalny, ma niższy priorytet niż wyimaginowane ludziki i samochodziki... to trochę przykre...

"W kwestii długiego czasu oczekiwania na sygnał zielony na przejściu dla pieszych przez ulicę Długą – czas oczekiwania na powyższy sygnał, według poprzednio obowiązującego projektu pracy sygnalizacji, wynosił 50 sekund. Według nowego projektu najdłuższy, możliwy czas oczekiwania na sygnał zielony (przy pracy sygnalizacji na najdłuższym cyklu 105 s i przy pełnym obciążeniu skrzyżowania) jest dłuższy o zaledwie 8 sekund."

Zgadza się, jednak o ile mnie pamięć nie myli najpierw trzeba oczekiwać na zielone światło by dostać się na wysepkę, a dopiero później można pokonać skrzyżowania docelowo. Inaczej rzecz ujmując chcąc pokonać skrzyżowanie przez tylko jedną ulicę stoimy na dwóch sygnalizacjach... Co więcej to jest chyba jedno z nielicznych skrzyżowań, gdzie "ludzie widmo" nie naciskają przycisków, a ich rozmieszczenie jest tak nieintuicyjne i nie opisane (w sumie skoro nie da się tego zrobić intuicyjnie to może warto by np. pod kątem osób starszych lub mniej rozgarniętych zrobić jakieś opisy/objaśnienia) który przycisk nacisnąć by przejść tam gdzie się chce. Bo większość ludzi naciska przycisk uaktywniający zielone światło za ich plecami, a ostatecznie większość z desperacji pokonuje skrzyżowanie na czerwonym świetle - nie mniej trudno się dziwić, że nie wszyscy to ogarniają skoro do jednej niewielkiej wysepki są trzy sygnalizacje, a każda jest wzbudzana z innego przycisku... Swoją drogą podobne cudo jest m.in. na "Nowosikorskiego", ale tam na razie zielone włącza się samo, tylko czekać, aż tam też zacznie to działać "jak powinno".

"W kwestii przystanku tramwajowego Stroszek-Kopalnia – informujemy, że wysokość peronu autobusowego jest zgodna z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( Dz.U. z 1999r. Nr 43 poz. 430 ). Natomiast parametry peronu tramwajowego wynikają z ustaleń projektanta z zarządcą infrastruktury tramwajowej."

Co do autobusowego przystanku nie zgłaszałem zastrzeżeń. Miałem i wciąż mam do przystanku tramwajowego. Mało istotne z pkt. widzenia użytkownika jest to kto jest projektantem, jaki jest na to paragraf i kto komu i za co. Do samego peronu nie mam WIĘKSZYCH zastrzeżeń (chociaż jego zwężenie i likwidacja wiaty przystankowej do podwyższania standardów raczej nie należy), ale czy to naprawdę taki problem by wstawić barierkę zabezpieczającą przed sytuacją, którą opisałem w moim wcześniejszym mailu. Mam rozumieć, że miasto nie wstawiło barierki oddzielającej przystanek tramwajowy od jezdni bo kategorycznie nie zgodził się na to projektant z infrastruktury tramwajowej?! Co więcej z przepisów wynika, że przystanek jest bezpieczny to po co dmuchać na zimne, jak się ktoś wywróci o ten dziwny krawężnik i wpadnie wprost pod pędzący samochód, to może wtedy się zastanowimy czy jednak nie warto by tam dać barierki...
Światła ustawione na KAŻDYM JEDNYM wlocie w drogę osiedlową, nie wiadomo komu i czemu to ma służyć, ale są w celu "poprawy" komfortu i bezpieczeństwa, a na około 20m płotka, którego brak może mieć bezpośredni wpływ na zdrowie a nawet życie ludzkie, szkoda zachodu.


Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię, dotyczącą właśnie "poprawy" komfortu i bezpieczeństwa. Cytat jednego z użytkowników Forum Bytomski:

"Na pl. Żeromskiego. Pojazdy mają sygnalizatory kierunkowe S-3, zatem kolizja z innymi strumieniami nie powinna występować. A tymczasem, na drogę poprzeczną pl. Żeromskiego wkracza pieszy nie objęty sygnalizacją (w tym miejscu kończy się ciąg pieszo-rowerowy).
Wg PoRD kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża. Jeśli sygnalizacja jest wyłączona to OK, a jeżeli jest włączoa?"
Jaki mają Państwo komentarz do opisanej powyżej sytuacji?


A to mail z UM, na którego na razie nie odpowiedziałem :P :

W odpowiedzi na Pana wiadomość e-mail z dnia 27 listopada 2014 r. w sprawie działania sygnalizacji świetlnej na objętym przebudową odcinku ulicy Strzelców Bytomskich informujemy, że:
1. Wszystkie relacje w lewo z drogi głównej zostały objęte sygnalizatorami kierunkowymi. Rozwiązanie takie przewidziano na pasach ruchu wydzielonych do jazdy w określonym kierunku (w lewo) mające gwarantować bezpieczny zjazd bez kolizji z innymi uczestnikami ruchu, w szczególności pieszymi i pojazdami szynowymi w ciągu linii tramwajowej. Przywołana sytuacja ruchowa na skrzyżowaniu o 3 wlotach z ul. Narutowicza nie znajduje odzwierciedlenia w programie sygnalizacji, który zezwala na jazdę w kierunku wskazanym sygnalizatorem raz w cyklu wspólnie z potokiem na wprost. Obecnie na skrzyżowaniu 4 wlotowym o możliwości przyznania światła zielonego, jego długości i wywołania wspólnie z kierunkiem na wprost decydują warunki ruchu zgodnie z ustalonym programem pracy sygnalizacji. Elementem usprawnienia ruchu na ważniejszych skrzyżowaniach o czterech wlotach będzie wprowadzenie dodatkowego oznakowania poziomego. Relacje lewoskrętu z drogi głównej będą bowiem wyróżnione liniami wyznaczającymi zewnętrzną krawędź toru jazdy w celu wykluczenia ewentualnej kolizji z pojazdem na przeciwbieżnym kierunku ruchu. Wprowadzenie oznakowania nastąpi przy sprzyjających warunkach pogodowych najpóźniej w II kwartale 2015 r.
2. Założeniem projektowym jest koordynacja sygnalizacji świetlnych zwiększająca płynność ruchu pojazdów jadących drogą krajową. Zapewnienie pełnego priorytetu pojazdów komunikacji zbiorowej zważywszy na ilość występujących punktów kolizyjnych w praktyce pozbawia utrzymania założonej koordynacji przejazdu i trwale podporządkowuje konfliktowe z tramwajem relacje ruchu. Przejazd tramwaju może nastąpić w czasie obowiązywania faz preferowanych na poszczególnych skrzyżowaniach tj. równolegle z pojazdami na kierunku poddanym koordynacji. Powyższe rozwiązanie wskazuje na kompromis interesów wszystkich uczestników ruchu.
3. W rejonie ulicy Sikorskiego pozostającej bez przejazdu pozostawia się sygnalizację świetlną do kierowania ruchem na przejściu dla pieszych.
Jednocześnie informujemy, że trwają prace nad optymalizacją programów sygnalizacji i nie wyklucza się wprowadzenia korekt w harmonogramach pracy dla zapewnienia najlepszych warunków koordynacji przejazdu na rozpatrywanym odcinku ul. Strzelców Bytomskich.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/04 11:33 #154011

Głowa mnie boli od czytania tych bzdetów :/
W sytuacji, gdy na końcu drogi krajowej mamy takie natężenia i biegnie tam transport zbiorowy, to robimy wszystko, zeby promować ten transport zbiorowy, czyli wszystko ustawiamy pod tramwaj i koniec. Inna sprawa, tl umieszczenie pętli indukcyjnych na torowisku. Nie wiem, kto na to wpadł, zeby były one tuż przed skrzyżowaniem. Powinny byc zamontowane na tyle wcześniej, z uprzednim sygnalizatorem, zeby motornicz nie musiał nawet o pol km/h redukować predkosci. Teraz musi dojechać, zahamować i dopiero dostaje sygnał do jazdy, co jest jakimś absurdem.

Po co sa sygnalizatory na przejściach dla pieszych z wyspa dzieląca, jak np. Koło Lidla i koło Sikorskiego? Po to wyspa, zeby było łatwo, szybko i bezpiecznie. Teraz jest trudno, długo i bezpiecznie.


Po co jest tyle tych wysp na środku? Nie lepiej było to wylać asfaltem i losowo raz z jednej, raz z drugiej umożliwiać swobodne wyprzedzanie pojazdów, ktore sie wleką? Wjedzie taki traktor na odcinek i cała Strzelcow sie wlecze.

Tak na marginesie... Czy nasz magistrat planuje montaż jakiś nowych wiat autobusowych i tramwajowych? Dotyczy to także trasy tramwajowej do Łagiewnik. Perony swietnie porobione, dla niewidomych skrajnia, a na Łagiewniki brak wiat, na Stroszku stare, Krzywe, ze schodząca farba i powybijanymi szybami. Moze tak zakontraktować jakies nowki z ams.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/04 19:57 #154039

teraz nagle jest to droga krajowa o duzym znaczeniu komunikacyjnym i o duzym natężeniu ruchu, a pamiętam jak jeszcze niedawno mistrz mistrzow Pan Bonk w argumentacji dlaczego wybudowano po jednym pasie i wysepki, przekonywał, że droga będzie miała coraz mniejsze znaczenie, a cały ruch przeniesie się na obowdnicę, a Strzelców BYtomskich w dużej mierze pozostanie tylko drogą "lokalną" z dojazdem na osiedla :) :) :) i kto teraz mówi/mówił prawde ? :) według mnie odpowiedź jest oczywista i dziękuję, że ta osoba nie została prezydentem choć kiedyś miałem do niej szacunek jeszcze jak był jednym "z nas" i wypowiadał się tu na forum
Stroszek - Pozytywna Strona Miasta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/07 07:29 #154115

Jak dla mnie, to decydenci, ktorzy podjeli decyzje o ustawieniu cykli powinni stanac przed sądem w procesie o niegospodarnosc. Mowie całkiem poważnie. Przecież poszła konkretna kasa na system asynchroniczny oparty na pętlach indukcyjnych. Ten system został zakupiony, pętle leżą w asfalcie. I tyle, leżąi kwiczą, bo baranom się nie chciało albo nie umieli tego ogarnać zapewne... Kupili Ferrari, ktore stoi pod blokiem i jikt nim nie jezdzi. Wszelkie próby zwrócenia uwagi, których podjeli sie koledzy powyżej, kończą sie bełkotem, który dostali w odpowiedzi...
W normalnym kraju organy karnokontrolne już miały by robote...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/08 12:51 #154187

Darek82 napisał: teraz nagle jest to droga krajowa o duzym znaczeniu komunikacyjnym i o duzym natężeniu ruchu, a pamiętam jak jeszcze niedawno mistrz mistrzow Pan Bonk w argumentacji dlaczego wybudowano po jednym pasie i wysepki, przekonywał, że droga będzie miała coraz mniejsze znaczenie, a cały ruch przeniesie się na obowdnicę, a Strzelców BYtomskich w dużej mierze pozostanie tylko drogą "lokalną" z dojazdem na osiedla :) :) :) i kto teraz mówi/mówił prawde ? :) według mnie odpowiedź jest oczywista i dziękuję, że ta osoba nie została prezydentem choć kiedyś miałem do niej szacunek jeszcze jak był jednym "z nas" i wypowiadał się tu na forum


Może Panu Bonkowi chodziło o budowę nowej obwodnicy Tarnowskich Gór, która miała iść jako droga S11l / Dk 11 na północ od TG , a potem skręcić na Radzionków i wbiec w ślad dzisiejszej DW911, aż do węzła A1 w Piekarach. Ruch na Strzelców mógłby się wtedy zmniejszyć, bo tranzyt i dużo osób z okolic Tg , jadąc w kierunku aglomeracji, wybierałoby nową trasę.
Budowa nowej obwodnicy TG została ujęta na trzecim miejscu listy rezerwowej budowy dróg krajowych na najbliższe lata. www.tg.net.pl/blog/glogowski.php
Nie jestem pewien , ale nowa obwodnica TG , to chyba poruszana kilka lat temu, sprawa budowy drogi S11 w rejonie TG i połączenia ją z A1 w Pyrzowicach , lub w Piekarach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/08 12:56 #154188

Nawet jakby się kiedyś ruch zmniejszył to i tak będzie trzeba swoje odstać. Pętle indukcyjne i inne wynalazki kupiono tylko "dla szpanu" :dry:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/08 17:14 #154201

A moze ktoś z Was ma jakis kontakt z radnymi? Moze zainteresować radnych z północy w sprawie lepszego ustawienia świateł? Wiem wiem, ta moja propozycja to głos rozpaczy... Ostatnio trzy auta stały na czerwotnym na lewoskrętach, a na prosto żadnych pojazdów, do tego pieszy też czekał na przejściu, paranoja....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/08 17:27 #154202

Ale po co? Przecież już po wyborach, za 4 lata sobie przypomną ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2015/01/09 14:10 #154256

Takie pytanie mam, jadąc ostatnio z St. Bytomskich na światłach w prawo na Szymały obok stacji paliw, nigdzie na tej ulicy nie ma znaku pierwszeństwa ( przed remontem był), a teraz tylko wymalowane linie. Ok, trzeba się rozglądać szczególnie przyjezdni, ale jak śniegiem przysypie ulice to pierwszeństwo chyba wahadełkiem będziemy wróżyć.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.