Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przebudowa ul. Strzelców Bytomskich

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2017/05/05 15:03 #172030

W poniedziałek, 8 maja rusza II etap przebudowy przepustu drogowego pod ul. Strzelców Bytomskich w rejonie skrzyżowania z ul. Objazdową. W związku z tym kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu.

Od 8 maja zamknięta zostanie dla ruchu kołowego jezdnia wschodnia (dla jadących do Tarnowskich Gór), a ruch kołowy dla obu kierunków prowadzony będzie sąsiednią jezdnią – zachodnią. Ponadto utrzymana będzie zmiana pracy sygnalizacji drogowej na skrzyżowaniu ul. Strzelców Bytomskich i Objazdowej, jak również nadal wyłączona będzie możliwość skrętu z ul. Strzelców Bytomskich do ul. Objazdowej (dla jadących od strony Tarnowskich Gór).

Objazd do Radzionkowa dla jadących z kierunku Tarnowskich Gór prowadzony jest przez ul. Sikorskiego lub poprzez nawrót na rondzie autostradowym do ul. Objazdowej. Z kolei przystanek autobusowy (przy ul. Objazdowej) na kierunku do Centrum przywrócony zostanie w docelowej lokalizacji - zatoce autobusowej.


źródło: www.bytom.pl/utrudnienia-drogowe-w-rejon...omskich-i-objazdowej

Trzeba się uzbroić w cierpliwość. Budowa nowego przepustu jest dopiero zrealizowana mniej więcej w połowie, jeżeli chodzi o długość przekopu. Tunel jest częściowo zalany, a Szarlejka nie chce się zatrzymać. Przydałby się inżynier Mojżesz ;)


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/10 09:58 #182548

No i po czasie można obiektywnie ocenić przebudowę Strzelców na odcinku od wiaduktu do Długiej... Jak dla mnie ta inwestycja ma tyle wad, że trudno znaleźć zalety. Oprócz nowych nawierzchni wszystko jest skopane. Brak ciągłości traktów pieszych i rowerowych, słaba przepustowość - poza godzinami szczytu, jest ok, ale w godzinach kuriozalne korki (tyle że przeniosły się z Vitoru, przed wiadukt i podzieliły na 9 świateł...), brak priorytetów dla tramwajów, pieszy traci pół dnia na przekroczenie jezdni, źle zaprojektowane znaki ograniczające widoczność/bezpieczeństwo, barierki w bezsensownych miejscach zamiast tam gdzie być powinny.... Wysepka na środku przez całą ciągłość utrudnia wymijanie przeszkody (np. zatrzymany pojazd), w tym również przejazd pojazdom uprzywilejowanym (nie bardzo jest jak uciec by zmieścił się taki pojazd). Moim zdaniem to jedna z najgorzej wykonanych inwestycji - nie praktyczna i nie przemyślana. Oprócz tego, że jest estetyczna i ładnie się prezentuje, to zalet praktycznych ma niewiele... i nie wiem czy którakolwiek grupa (rowerzysta, pieszy, pasażer k.m., kierowca) może powiedzieć, że jest w 100% zadowolona...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/10 23:23 #182562

Potwierdzam, mam przyjemność się nią poruszać ostatnio w godzinach szczytu i od M1 w kierunku TG to dramat.
Nie ma możliwości tak jak np. na kolejowej, w okolicach dworca, aż do mostu, by przejechać płynnie na wszystkich światłach. Na Vitorze staniecie minimum ze 2 razy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/11 00:32 #182564

Wszystko przez remont Nałkowskiej w Radzionkowie.Też jadę do TG ul.Strzelców Bytomskich bo nie mam ochoty przebijać się przez poligon między Tanquidem a Szkołą na wspomnianej ulicy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/11 08:50 #182567

Obecnie przejazd Strzelców na odcinku LIDL - M1 trwa w godzinie szczytu 15-20 min (samochodem). W korku stoją również autobusy. Nie wiem jak gorzej można było zrealizować tą inwestycję. Skutecznie zniechęca do korzystania z tej drogi. Wolniej poruszają się piesi (archaiczne przyciski przy przejściach, światła dla pieszych na przejeździe tramwajowym włączane przyciskiem mimo tego że tramwaju ani widu ani słychu - zamiast zrobić to pętlą indukcyjną), wolniej poruszają się tramwaje (bodaj rozkładowo KZK GOP dodało 2 minuty w stosunku do przejazdu sprzed remontu), bo na każdych światłach musi odczekać swoją kolej. Powiem więcej - zrobili taką innowacyjną pętlę indukcyjną, że jak tramwaj nie zdąży podjechać do świateł przed cyklem to efekt taki sam jak pieszy nie zdąży nacisnąć przycisku - musi odczekać całą sekwencję zmiany świateł - jest gorzej jak gdyby tej pętli nie było.... Najlepiej to wszystko działało zaraz po oddaniu do użytku ale przed uruchomieniem świateł. Fachowcy z ZIR przez 2 lata próbowali... na początku kombinowali z sterownikiem czasowym, potem zamontowali kamery które ostatecznie wyłączyli, w końcu wrócili do czasówki. Pomimo wielu kombinacji i trudów "zielonej fali" nie udało się osiągnąć w godzinach zwiększonego ruchu (bo w godzinach poza szczytem to nie problem...). Myśle że problem tkwi w założeniach projektowych, które były nierealne - po prostu przy małej odległości pomiędzy skrzyżowaniami ze swiatłami pojemność każdego odcinka jest na tyle ograniczona, że samochody się nie mieszczą co zaburza cały cykl świateł. A samochodów coraz więcej... Moim zdaniem tylko drugi pas byłby w stanie rozładować problem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/11 10:46 #182568

Pamiętam pierwotny projekt przebudowy Strzelców, który zakładał osiedlową drogę zbiorczą za torami tramwajowymi z dwoma wlotami w rejonie kopalni i ul. Narutowicza. Wtedy cały ruch z placu Żeromskiego i SRK nie kumulowałby się na DK11, a sama przepustowość wzrosłaby przez likwidację 2-3 skrzyżowań z sygnalizacją. Piszę o tym, bo doskonałą alternatywą owej drogi zbiorczej mógłby dziś zostać łącznik pomiędzy Narutowicza a Dąbrową Miejską (ul. Hakuby po terenie dawnej KWK Powstańców Śl.).

Nie bardzo widzę też sens poszerzenia obecnej DK11 od Łokietka do kopalni. Jakby nie było, droga biegnie przez obszar zabudowany. Projektowana jest też S11 od Piekar, która przejmie część ruchu tranzytowego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/11 12:15 #182570

Rafał napisał: Wszystko przez remont Nałkowskiej w Radzionkowie.Też jadę do TG ul.Strzelców Bytomskich bo nie mam ochoty przebijać się przez poligon między Tanquidem a Szkołą na wspomnianej ulicy.


I tak i nie... przed remontem Nałkowskiej korek również był, tyle że sięgał Objazdowej, a teraz sięga ronda. Tak czy inaczej trwająca wiele miesięcy inwestycja, na którą poszła góra kasy, nic nie poprawiła - ani w poprawie przepustowości, ani żadnym innym aspekcie...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/11 19:16 #182577

Nie tędy droga, dołożenie pasa ruchu nie rozładuje korka bo światła nadal będą świecić na czerwono - poza szczytem jadąc zgodnie z przepisami +10km/h też jest problem.
Jest tylko jedno rozwiązanie - usunięcie sygnalizatorów tam gdzie to zupełnie zbędne (niektóre wyjazdy z posesji gdzie samochód pojawia się bardzo rzadko, oraz bezwzględne pierwszeństwo dla tramwaju.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/12 17:13 #182592

Rafał napisał: Wszystko przez remont Nałkowskiej w Radzionkowie.Też jadę do TG ul.Strzelców Bytomskich bo nie mam ochoty przebijać się przez poligon między Tanquidem a Szkołą na wspomnianej ulicy.

To fajnie bo na tym "poligonie" obowiązuje zakaz ruchu".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/12 19:29 #182594

Za wyjątkiem autobusów ;-) w dodatku po chodniku zamienionym w tor dla quadów :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/12 20:35 #182596

To miejsce to typowy przykład gdy dotychczasowy patologiczny model transportu dochodzi "do ściany" i im prędzej polegnie na śmierć w zderzeniu z tą ścianą -tym lepiej ..i dobrze aby jaknajszybciej uświadomili to sobie ci którym było wygodnie jak do tej pory...n.p. szybko posunąć tamtedy furą wte i nazat. To se ne wrati - i bardzo dobrze !

Błażej napisał: Nie tędy droga, dołożenie pasa ruchu nie rozładuje korka bo światła nadal będą świecić na czerwono - poza szczytem jadąc zgodnie z przepisami +10km/h też jest problem..

korka nie rozładuje ale przyszłościowo może być potrzebne w sensie by te dodatkowe pasy to były buspasy (z opcją warunkowego korzystanie przez taksówki

Błażej napisał: Jest tylko jedno rozwiązanie - usunięcie sygnalizatorów tam gdzie to zupełnie zbędne (niektóre wyjazdy z posesji gdzie samochód pojawia się bardzo rzadko, oraz bezwzględne pierwszeństwo dla tramwaju.

tak..byle ta bezwzgledność oznaczała uprzywilejowanie w podziale czasu sygnalizacji a NIE nagłość zmian świateł dla innych uczestników- powody żeśmy sobie , jak mniemam, dogłębnie wyjaśnili.

Podsumowując, kolejność priorytetów winna być następująca : tramwaj, linie busikowe lokalne , taksówki, reszta ( autobusy dalekobieżniejsze n.p. ten do Tarnowskich Gór zalicza sie do reszty )

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/12 23:21 #182600

Pisz wszystko ale skończ już z tymi taksówkami.Jesteś właścicielem jakiejś korporacji taksówkowej czy jak ? Nie ma innej komunikacji ? Ile idzie czytać takie bajki o taksówkach,a i jeszcze o busikach.Zejdz wreszcie na ziemię.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/13 09:16 #182602

zejście na ziemie nie może oznaczać dostosowania do obecnego patologicznego stanu i roszczeń tych , któzy chcieliby go zachować. Wszelkie rozważania powinny być prowadzone pod kątem Optymalnego Modelu Docelowego i winny zmierzać do jego szybkiego osiagnięcia. ----Insynuowanie mi jakichkolwiek związków z geszefcikami obecnych taksówkarzy, (abstrachujac od niegodziwosci ) jest niedorzeczne, albowiem Optymalny Model Docelowy który postuluję oznacza zakończenie ich działalności w obecnej formie. Skończy im sie eldorado gdy zysk na kilometr spadnie co najmniej 2-3 krotnie...a być może wogóle gdy autonomiczne odeślą ich do lamusa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/13 16:34 #182608

AA napisał: .a być może wogóle gdy autonomiczne odeślą ich do lamusa.

Dlatego pisałem o zejściu na ziemię.Ty żyjesz w jakimś matrixie.Pisz o tym co jest potzrebne i co MOŻE wejść w życie a nie o kosmicznych bajkach jak nasz rząd o elektrykach pod strzechami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/13 19:30 #182610

Realizacja wszystkich elementów Optymalnego Modelu Docelowego o którym uświadamiałem od lat już wielu , NIE jest problemem technicznym - ale psychiatrycznym...i bardzo dobrze że przywołałeś przykład rządowego programu el-auta bo to jest właśnie ilustracja jednego z takich problemów psychiatrycznych. Oni zamiast robić tanie urządzenie o parametrach absolutnego minimum wystarczającego do zaspokojenia podstawowej potrzeby przemieszczania przygotowują ( a raczej udają ) produkcję dizajnerskiej zabaweczki dorównującej osiągami blachodmrodom celując w klienta "z wymaganiami" który :nie chce" zrezygnować ze stylu zachowań wytworzonego przez detroitowy model ....... zamiast w średniozamożnego obywatela- i tak jest ze wszystkim ...m.in. z drogami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.