Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/07 08:05 #173306

Tramwaje Śląskie ogłosiły zamówienie na przebudowę torowiska na Katowickiej.

www.tram-silesia.pl/www/index.php/33052/uejrpb3872017/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/07 15:15 #173309

Tramwaje Śląskie ogłosiły zamówienie na przebudowę torowiska na Katowickiej.

www.tram-silesia.pl/www/index.php/33052/uejrpb3872017/


I dodatkowo ma być ścieżka rowerowa? Miło :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 16:14 #173331

www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/st...w-bytomiu-55993.html

Hmmm mam bardzo mieszane uczucia odnośnie tej wiadomości.
Z jednej strony te dwa wagony to wizytówka miasta, jedna z niewielu rzeczy, która (pozytywnie) reprezentuje to miasto. Myślę, że wcale nie przesadzam i nie jest to tylko kwestia mojego sentymentu do tego taboru. Wystarczy spojrzeć na pocztówki z Bytomia, koszulki, kubki, kalendarze itd. Wykonywane nie tylko przez magistrat, ale i niezależnych twórców - na wszystkich tego typu produktach znajdziemy N-kę oznaczoną linią 38. Jest to taki ruchomy pomnik i myślę, że usunięcie go z tej inii to marketingowa porażka tego miasta.

Z drugiej zaś strony, argumenty za wymianą na tabor (częściowo) niskopodłogowy, nie są wyssane z palca. Linia faktycznie oblegana jest przez ludzi starszych, którzy z wejściem i wyjściem z tego wagonu mają spory problem. Torowisko wbudowane na środku jezdni wcale nie ułatwia sprawy (brak peronów przystankowych). Coraz gorszy stan techniczny tych wozów, często wyklucza je z pełnienia służby, a nawet utrudnia motorniczym bezpieczną jazdę. Te wagony powoli nie dają sobie rady z pełnieniem tak intensywnej służby...

Zastanawiam się jednak, czy nie wchodziłoby w grę. pozostawienie jednego wagonu N na tej trasie i dorzucenie mu drugiego (nowego), gdzie kursy wykonywane byłyby na zmianę. Przy okazji remontu ul. Piekarskiej powinna zostać dobudowana mijanka (na wysokości Mater Dolorosa I) oraz dwutorowa końcówka przy zakładzie pogrzebowym. Biorąc również pod uwagę plan wybudowania rozjazdu z piekarskiej w sądową oraz z sądowej w powstańców, można by stworzyć nową linię (Dom pogrzebowy - Sikorskiego (okólna linia)) obsługiwaną taborem niskopodłogowym oraz pozostawienie wzmocnienia odcinka piekarskiego w postaci aktualnej linii 38 obsługiwanej wciąż tym samym taborem....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 16:44 #173332

Bardzo dobra wiadomość, wymiana Nki na 2 niskopodlogowe solowki ucieszy pasażerów, wplynie tez pozytywnie na ich ilosc. Moze przy okazji przebudowy torowiska przedłuża linie. Po przebudowie rozjazdu na Sądowej tramwaj mógłby skręcać w strone urzedu miasta. Zaraz za Nim trojkowanie przy parku, dalej na pl.Sikorskiego i kończąc po staremu.

@Gojira co do N jako wizytowki miasta zawsze można zrobic linie historyczną która jechalaby przez caly Bytom. Pytanie czy byliby chętni?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 18:49 #173333

Bardzo zła wiadomość.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 21:11 #173335

Bardzo dobra wiadomość, wymiana Nki na 2 niskopodlogowe solowki ucieszy pasażerów, wplynie tez pozytywnie na ich ilosc. Moze przy okazji przebudowy torowiska przedłuża linie. Po przebudowie rozjazdu na Sądowej tramwaj mógłby skręcać w strone urzedu miasta. Zaraz za Nim trojkowanie przy parku, dalej na pl.Sikorskiego i kończąc po staremu.


Rozbudowana nie będzie.... nie ma co fantazjować. Jedyne co to zgodnie ze starymi planami mają powstać dwie "mijanki" na krańcach trasy... Wątpię również by niskopodłogowe tramwaje tak bardzo wpłynęły na potok pasażerski tego odcinka. Na pewno poprawi się komfort podróży i tyle...

Z tym trójkątem bym się nie bawił - chyba, że zaniechają dobudowy łuku w stronę dworca u wylotu sądowej - strata czasu a pozostaje możliwość przesiadki na 19 i 6 oraz ewentualne 49.

@Gojira co do N jako wizytowki miasta zawsze można zrobic linie historyczną która jechalaby przez caly Bytom. Pytanie czy byliby chętni?


Linie historyczne w naszym regionie nie mają racji bytu (nie mówiąc już o Bytomiu). Mało który mieszkaniec uzna to za atrakcje, a ewentualny napływ "turystów" jest tak znikomy, że nie ma to najmniejszego sensu. Dobrą opcją jest regularna linia pełniąca funkcję komunikacji miejskiej a będąca zarazem atrakcją i wizytówką miasta - zwłaszcza, że właśnie TO wyróżnia linię 38.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 22:29 #173337

Obawiam się że jeśli TŚ się upra to nie damy rady utrzymać Nki. Pozostaje szukać kompromisu i jak dla mnie wystarczającym będzie obecność tego tramwaju na trasie w każde weekendy. W tygodniu może jeździć niskopodłogowy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 22:39 #173338


Mam lepszy pomysł...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/09 22:57 #173339

Jeżdżący, "żywy" tramwaj jest 100 razy lepszy od takiego "pomnika"...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/10 07:23 #173340

Jeżeli prawdą jest że większość pasażerów to osoby starsze jeżdżące na cmentarz to tu niestety nie ma złotego środka - nowoczesny niskopodłogowy tramwaj jest o niebo wygodniejszy , a wątpię czy TŚ będzie chciało ponosić koszty utrzymania tej starej ,,banki" do takich okazjonalnych przejazdów. Trasa jest zbyt krótka aby trzymać tam dwie jednostki.
Obawiam się skończy na zajezdni a w efekcie na złomie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/10 11:11 #173343

Na złomie na pewno nie skończą. Raczej czeka je los podobny do N z Będzina. Niestety wtedy troszkę zanika wyjątkowość tego wagonu. Był on ewenementem na skalę krajową, gdyż był najstarszym LINIOWYM tramwajem, a linii "historycznych"/"okazjonalnych" jest masa w całej Polsce, gdzie obsługuje je tabor o wiele ciekawszy i starszy niestety... Dlatego jestem za utrzymaniem ruchu linii 38 (nawet w okrojonym takcie) a jej uzupełnieniem byłaby linia obsługująca centrum (piekarska > sądowa > powstańców > moniuszki > sikorskiego > katowicka > piekarska) taborem niskopodłogowym... Myślę że takie rozwiązanie jest zasadne, zwłaszcza, że dla starszych ludzi dojazd do centrum jest bardzo istotny.

Co więcej TŚ prawdopodobnie przewiduje dwie jednostki na odcinku (chociaż zapewne w ramach linii do centrum), świadczyć o tym może zapis mówiący o dobudowie dwóch mijanek na krańcach trasy (przy zakładzie pogrzebowym i kościele trójcy), oraz sygnalizacji. Co ma mieć miejsce podczas przebudowy całego odcinka w ulicy piekarskiej....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/10 20:17 #173348

Jest linia, na której kursują stare tramwaje- prowadzi z Katowic do Stadionu Śląskiego. I to raczej tam a nie na złomowiec może trafić wóz z Bytomia

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/10 22:11 #173351

W przypadku budowy prawoskrętu z Piekarskiej na Sądową i lewoskrętu z Sądowej w Powstańców Warszawskich uruchomienie linii okrężnej ma sens. Zabytkowe wagony prowadzone by były przez sporą część starego miasta. Jazda pimiędzy Pl. Skiorskiego, Piekarską, Sądowa, Powst. Warszwaskich, Jagiellońska była by bardziej atrakcyjna niż niewielki odcinek Piekarskiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/10 22:43 #173352

takie "sensy" należy rozważać pod kątem docelowego kompleksowego rozwiązania układu lini z uwzględnieniem Centrum Przesiadkowego z Prawdziwego Zdarzenia do którego należy doprowadzać wszystkie okoliczne linie - najlepiej ul.Kolejową. Również linie od sądowej i natenczas nie ma sensu skręt z sądowej w powstańców

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2017/08/10 22:59 #173353

Po remoncie torowisk na ulicach Piekarskiej, Sądowej i Powstańców Warszawskich linia 38 wg mnie na 100% będzie przedłużona do pl. Sikorskiego a docelowo do nowego centrum przesiadkowego przy dworcu jeśli ono w ogóle powstanie. Wydłużenie trasy spowoduje konieczność jej obsługi dwoma wozami aby zachować jako taką częstotliwość i wówczas widzę to tak, że będzie jeden wóz N (drugi w rezerwie) i jeden nowy na linii a mijać będą się gdzieś przy Agorze/kościele św. Trójcy. Bytom ma niewiele atrakcji więc wycofanie zabytkowych wagonów z linii 38 jest jak dla mnie kiepskim pomysłem. Miastu powinno zależeć aby zabytkowy tramwaj nadal jeździł. Co do osób starszych to przy pozostawieniu torowiska na środku ulicy ułatwieniem wejścia/wyjścia z tramwaju byłoby utworzenie tzw. przystanków wiedeńskich (nie wiem czy projekt przebudowy w ogóle przewiduje takie rozwiązanie). Przystanki takie poprawiłyby poza tym znacznie bezpieczeństwo wsiadania/wysiadania z tramwaju.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone