Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Tramwaje w Bytomiu

Re:Tramwaje w Bytomiu 2020/07/10 22:59 #192523

^^^Było zapowiedziane że mają docelowo jeździć na zmianę.
A jak z remontem Piekarskiej? Nie miał się w tym roku czasem zaczynać?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/07/11 02:01 #192528

Maj 2021? Tak mi coś...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/07/11 11:33 #192536

Stary nie wróci. Warunkują to lepszymi czasami bez epidemii i remontem. Później okaże się, że będzie konieczność remontu N-ki, później pasażerowie uznają, że ten nowy jest wygodniejszy, bo jest. A finalnie N-ka znajdzie się na trasie w innym mieście.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Tramwaje w Bytomiu 2020/07/11 13:37 #192551

Wydaje mi się że za bardzo wrosła w to miasto aby zniknęła.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/07/11 14:07 #192552

Postawia jej wrak na jakimś rondzie, jak na Goduli - kosztów zero, symbol jest , więc o co chodzi?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/07/12 01:39 #192568

Ach ten niewykształcony elektorat PiS...
To rondo jest na Chebziu a nie Goduli.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/07/12 06:49 #192569

o żesz....rzeczywiście,o ja gupi gupek :woohoo:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/11/06 07:56 #193536

Niebawem rusza remont infrastruktury tramwajowej w Szombierkach.

Jedna firma, dwa kontrakty – podpisane umowy na prace w Bytomiu i Sosnowcu

Wyczekiwany remont w Bytomiu

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Frycza Modrzewskiego w Bytomiu” jest wspólną inwestycją spółki Tramwaje Śląskie S.A. i miasta Bytom. W zakresie miejskim jest przebudowa skrzyżowania ul. Frycza Modrzewskiego i ul. Zabrzańskiej, zaś w zakresie tramwajowym modernizacja torowiska wzdłuż ul. Frycza Modrzewskiego od granicy z Rudą Śląską do przystanku Szombierki Kościół za skrzyżowaniem z ul. Zabrzańską. – Od początku zakładaliśmy, że oba zakresy chcemy wykonać w jednym czasie, najlepiej przez jednego wykonawcę. Stąd decyzja o wspólnym przetargu. Dzięki temu nie narazimy mieszkańców na podwójne utrudnienia, lecz obie inwestycje zrealizowane zostaną, jak to się mówi, za jednym zamachem – zaznacza Bolesław Knapik, prezes Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Przeznaczony do modernizacji odcinek obejmuje ok. 1300 metrów toru pojedynczego (mtp.) głównie jednotorowej linii tramwajowej, która w większości przebiegu jest linią wydzieloną z jezdni. Nowe torowisko będzie torem klasycznym na podkładach strunobetonowych ze sprężystym mocowaniem szyn, a w miejscach przejazdów torowo-drogowych i przejść dla pieszych szyny ułożone zostaną w prefabrykowanych płytach torowych, montowane z użyciem elastycznych mas zalewowych. W zakresie modernizacji są także m.in.: słupy i sieć trakcyjna, budowa systemu zdalnego sterowania zwrotnic, modernizacja mostu nad Bytomką oraz budowa nowych platform na przystanku Szombierki Frycza Modrzewskiego.

W ramach tej inwestycji, miasto Bytom zrealizuje też przebudowę skrzyżowania ul. Frycza Modrzewskiego i Zabrzańskiej. Zakres prac obejmie przebudowę skrzyżowania aż do ul. ks. Włodarskiego. W ramach zaplanowanych prac wykonana zostanie również m.in.: przebudowa zatoki autobusowej i peronu tramwajowego, przebudowa i budowa chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej oraz wybudowana zostanie droga rowerowa, a także przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i nowa sygnalizacji świetlna. Prace obejmą również uporządkowanie zieleńców, nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowę odwodnienia układu drogowego. – Przebudowa skrzyżowania ulicy Frycza Modrzewskiego z ul. Zabrzańską wpłynie znacząco na poprawę bezpieczeństwa i komfort jazdy kierowców, którzy kierują się z Bytomia w stronę Zabrza i Rudy Śląskiej – mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia.

Całkowity koszt inwestycji realizowanej przez firmę Silesia Invest wynosi 13,6 mln zł netto, w tym 3 mln 49 tys. zł netto to koszt zakresu drogowego, który będzie ponosić miasto Bytom. Na realizację zadania w zakresie tramwajowym Wykonawca ma czas do kwietnia 2022 r, zaś w zakresie miejskim do końca września 2021 r.


www.tram-silesia.pl/www/index.php/45055/...sosnowcu/#more-45055

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/11/06 20:43 #193550

XXI wiek i dalej jednotor i co gorsza bez planów zwiększenia chociaż liczby mijanek. Po co ten cały remont jak i tak 9 będzie sie wlec z przymusowymi postojami na mijankach. Nawet tej żenującej częstotliwości nie poprawią. Przyznacie chyba ze tramwaj co 20 minut to trochę słabo?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/11/07 10:54 #193558

Na szczęście są autobusy ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/11/07 20:42 #193567

igor napisał: XXI wiek i dalej jednotor i co gorsza bez planów zwiększenia chociaż liczby mijanek.


Zdaje się, że właśnie powstaje mijanka na granicy Rudy i Bytomia. Kilka dni temu tamtędy przejeżdżałem i wyglądało, że coś takiego tam budują.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/11/08 18:11 #193580

Jednotor ale dodatkowa mijanka jest już w rejonie ul. Młyn Szombierski na pograniczu Bytomia i Rudy Śląskiej. Z tego co kojarzę to specyfikacja prac torowych wymagała również przedłużenia dwóch torów od cmentarza w Szombierkach do skweru naprzeciw byłej WSEiA. Oczywiście w tym miejscu dwa tory można było puścić dużo dalej bo aż do mostu kolejowego, a w przypadku jego wyburzenia (i tak go to czeka chyba, że jest w planach ścieżek rowerowych po dawnych kolejach piaskowych) to aż do nowej mijanki.

Tak czy inaczej do pełni szczęścia trzeba by na nowo zaplanować pętlę w Chebziu, która jest niezbyt wydolna.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2020/11/09 19:32 #193597

No to może coś jednak się poprawi... chociaż szkoda ze nie da się zrobić "dziewiątkę" na dwa tory.
Chebzie jest tak troche kiepską pętlą. Byl jakiś krótki epizod z podzialem 9 na dwie linie ale to nie wypaliło bo Chebzie to naprawdę kiepska pętla końcowa. Większość celów podróży pasazerów jest za pętlą Chebzie tj Nowy Bytom, Wirek, Bykowina, Zgoda.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.