Niemcy nie mają problemu, bo mają rozwinięta sieć dróg, która pozwala na swobodne i bezproblemowe poruszanie się po całym kraju, ten problem dotyczy tylko kierowców ciężarówek,
a zatem tym bardziej NIE ma problemu dla ogółu ino dla pewnej grupy wyczyniającej szkodliwy proceder
Firma nic nie wymaga, firma daje miejsca pracy i jest tak atrakcyjna, że ludzie chcą tam pracować i sposób dojazdu samochodem jest akceptowalny przez osoby tam zatrudnione.
Niech sobie akceptują ino niech ich PONADstandardowe wymagania tej grupy nie blokują rozwoju Systemu
Czyli wracamy do punktu wyjścia - nie mogę wyjechać do rodziny, bo jest za dużo samochodów na drogach w okresie przedświątecznym i nie zostanę wypuszczony z osiedla.
możesz ino że chwilę poczekasz, a na miejskich ulicach pojedziesz grzeczniutko i wolniutko -tak jak inni
Dobrze że nie odpowiadasz za komunikację i transport bo do rodziny na święta wyjechałbym chyba po nowym roku, przy ograniczeniach, które proponujesz .
jak wyżej
Czy teraz już nawet autostrady są złe ?
to Ludzie Rozumni i Świadomi wiedzą od dawna
Wielokrotnie udowodniłem, że przy obecnej ilości samochodów nie wyregulujesz natężenia żeby nie było korków.
niczego nie udowodniłeś ino snujesz mniemania
Najlepszym przykładem był remont skrzyżowania na pogodzie, zamknięcie pasa w kierunku Czeladzi (czyli Twoja regulacja ruchu) spowodowała, że zakorkowała się ul. Kolejowa.
sytuacja z obecnego patologowego otoczenia czyli BEZ tych środków które postuluję
(bez środków uspokajających i upłynniających na Kolejowej, Wrocławskiej, Strzelców i dalej ) o niczym nie świadczy. Gdyby stosowano, to kolejki utworzyłyby sie POZA granicami miasta. Wyżej opisałem te miejsca
Wszystkie miasta to są naczynia połączone natomiast Ty dalej tego nie potrafisz zrozumieć. To nie miasto, które ma lepiej rozbudowaną sieć i upłynniony ruch ma się dostosować do miasta gdzie tych regulacji nie ma tylko na odwrót .
Na razie w okolicy NIE ma miast z upłynnionym ruchem - to po primo, a po drugo nie ma prawnego ani moralnego obowiązku dostosowywać się do polityki innych miast w jakimś temacie zwłaszcza gdy ich polityka jest nieuzgodniona z sąsiadami i jest sprzeczna z Interesem Publicznym
Ja, na przykład ostatnio zastanawiałem się jak wyglądałby ruch, gdyby na dwupasie z Bytomia do Katowic, na całej długości prawe pasy przerobić na BUS TAXI.
Należałoby tam przyznać priorytet i busom. Taksówki zasadniczo powinny rozwozić bardziej lokalnie tzn między przystankami i domami więc na trasie międzymiastowej
(zwłaszcza tak długiej jak Bytom -Katowice) nie powinien to być szczególnie wspierany rodzaj transportu
ale nie takich małych jak postulowane wcześniej, tylko przegubowców które mogą zabrać na pokład większą liczbę pasażerów.
Niech bedą duże- byle czesto jeżdziły. Jeżeli "nie da się" i czesto i dużymi to priorytetem powinna byc częstość, by skracać czas oczekiwania . Przypominam też o konieczności ograniczania niebezpieczeństwa dla "drobnicy" ze strony dużych i ciężkich pojazdów.
Myślę jednak że obecny ruch autobusowy trochę za bardzo uzależniony jest od idei "jedziemy od dworca w mieście x do dworca w mieście y" - mam na myśli to jak kursowaly np. 820 czy też 830.
ten transport powinna wykonywać kolej, a "szybkie" , duże i ciężkie autobusy pozamiejskie docelowo w miasto wjeżdżać nie powinny ze względów bezpieczeństwa
Dlaczego więc nie zrobić jakiegoś połączenia z pętli w Miechowicach czy na "Ohio" bezpośrednio tam, w miejsce gdzie dużo ludzi dojeżdża do pracy? Przynajmniej rano i popołudniu, po pracy.
Można - pod warunkiem niezakłócania sieci linii głównych służących ogółowi obywateli. apropo mieszkańców Miechowic to ich transport do Katowic rozwiązałby tramwaj/autobus do Centra Przesiadkowego w centrum , lub na Karbiu
( którego właściwe rozwiązanie opisuję w temacie mu poświęconym ) i przesiadka tam na pociąg. Tworzenie jakiejkolwiek "specjalnej" linii do jakiegoś miejsca w Katowicach automatycznie pokrywałoby sie z innymi liniami głównymi przeszkadzając im.
To też może trochę ograniczy szarpaninę z tymi całymi "centrami przesiadkowymi".
ich obecne funkcjonowanie jest ułomne z wielu względów które opisałem
( np.. otoczenie nie oferujące kompleksowych i tanich usług transportu lokalnego typu taxi ) , wiec nie podważa słuszności ich idei