Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/24 22:25 #136710

Straż miejska dysponuje "leśnymi kamerami".
bytom.naszemiasto.pl/artykul/1400977,str...arkowych-i,id,t.html
Czemu nie zrobi z nich pożytku na GKW?


Pewnie dlatego ;)

katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,1493...ikie_wysypisko_.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/24 23:07 #136712

  • Morfi
  • Morfi Avatar
  • Gość
  • Gość
Powinniście mieć pozwolenie na broń i strzelać do tych skurwysynów.

Kolejny raz wstydzę się za Bytom :( te misato nawet swoich sympatyków zniechęca.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/24 23:30 #136713

Świat kolei 10/2013

Wąskotorowa inwestycja stulecia – finisz coraz bliżej
Andrzej Kisiel

Od 2011 roku w gminie Rewal jest realizowana wąskotorowa „inwestycja stulecia” w naszym kraju, nosząca oficjalną nazwę Rewitalizacja zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Gminie Rewal – remont budynków i budowli wraz z zagospodarowaniem terenu, dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość unijnej dotacji to blisko 14 mln zł.

Linia jest objęta ochroną prawną na mocy wpisu do Rejestru Zabytków
Pierwsza linia Gryfickiej Kolei Waskotorowej powstała 117 lat temu
Pierwsza linia Górnoślaskiej Kolei Wąskotorowej powstała 160 lat temu
Senda, już o tym rozmawialiśmy, jakkolwiek nieoceniony jest entuzjazm wolontariuszy GKW - koleka potrzebuje pieniędzy. Na formu jest przynajmniej kilka osób, które pomogą w skorzystaniu ze środków unijnych i objeciu linii ochrona prawną. Nie można się poddawać po przejściu najtrudniejszego odcinka drogi, pomimo, że jeszcze daleka droga przed wami ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/25 18:48 #136729

Pomału rozeznaję temat, aczkolwiek sprawa nie jest łatwa. W Rewalu kolejkę wpisano do rejestru zabytków oidp za czasów PKP, czyli wtedy gdy był jeden właściciel całości. Na GKW tory są własnością trzech gmin + częściowo Zakładu Nieruchomości PKP, a w Miasteczku Śląskim podobno tor leży nawet na prywatnych działkach. W Rewalu gmina jest zarówno właścicielem jak i operatorem. Nasze Stowarzyszenie jest jedynie operatorem (przewoźnikiem) z umową czasową która bodaj za rok lub dwa lata kończy się. Kto będzie później operatorem - nie wiadomo. Teraz pytanie do znawców - kto może wystąpić w wypadku takim jak opisany wyżej o dotację do UE? Każda z Gmin osobno na swój odcinek torów? I drugie pytanie - nie będzie problemów z wpisaniem do R.Z. toru i infrastruktury mającej kilku różnych właścicieli?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/25 19:59 #136730

Co sądzicie o tym, aby pomyśleć o dotacji z UE na wąskotorówkę także na warsztaty w Rozbarku? Tutaj mamy jedno miasto, które musiałoby wystąpić z taką inicjatywą (a nie trzy). Tak sobie marzę i widzę jak tam zostało urządzone muzeum kolei wąskotorowej a sam szlak pomiędzy dworcem kolejowym a warsztatami został odbudowany ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/26 09:00 #136747

  • Kris Beskidzki
  • Kris Beskidzki Avatar
  • Gość
  • Gość

Powinniście mieć pozwolenie na broń i strzelać do tych skurwysynów.

Kolejny raz wstydzę się za Bytom :( te misato nawet swoich sympatyków zniechęca.


Jest ochrona 24/h.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/28 10:05 #136828

Półmetrowy kawałek szyny można sprzedać na aukcji internetowej za kilka tysięcy złotych:

Szyna z podpisem „KONIGSHUTTE o/s. 1899. B. ST.”

Po takiej informacji już widzę złomiarzy wyszukujących "co lepsze" kawałki torów ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2013/11/28 11:03 #136832

  • Kris Beskidzki
  • Kris Beskidzki Avatar
  • Gość
  • Gość

Półmetrowy kawałek szyny można sprzedać na aukcji internetowej za kilka tysięcy złotych:

Szyna z podpisem „KONIGSHUTTE o/s. 1899. B. ST.”

Po takiej informacji już widzę złomiarzy wyszukujących "co lepsze" kawałki torów ...


1.bp.blogspot.com/-oMKbvjs0QZo/UkRU1BUxM...00/IMG_8308-crop.JPG

szlakiibezdroza.blogspot.com/2013/09/byt...ki-waskotorowej.html

Czyli jest co brać :ohmy:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/01/31 16:27 #139739

Nie wiem czy było

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/01/31 17:29 #139746

Zapomniał dodać fabrykę JOPKA na stroszku.
Rys

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/05/21 20:51 #144384

  • Kris Beskidzki
  • Kris Beskidzki Avatar
  • Gość
  • Gość
Czy kolejka ruszy na Industriadę?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/05/21 23:00 #144393

Jak zostanie coś z infrastruktury to pewnie tak.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/05/22 21:42 #144433

W tym roku planowaliśmy, że w Industriadę pojedzie kilka pociągów z Tarnowskich Gór do Karbia no i oczywiście z Bytomia Głównego do Karbia. Niestety, z powodu nasilenia się w ostatnim czasie kradzieży elementów mocujących szyny do podkładów i łączących szyny ze sobą prawdopodobnie z tej pierwszej relacji będziemy musieli zrezygnować. Naszym wolontariuszom udało się uzupełnić ubytki w infrastrukturze na odcinku między Bytomiem a Karbiem, ale w okolicy kamieniołomu Bobrowniki skradziono nam wkręty, płytki podszynowe i łubki z ponad 200 metrów toru. Na razie niestety nie posiadamy materiału na ich uzupełnienie. W tym tygodniu skradziono nam również materiał torowy koło Lasowic i Miasteczka Śląskiego, w sumie z ok. 60 metrów toru (zostały tylko szyny i podkłady). Mamy nadzieję, że uda nam się pozyskać jakieś pieniądze na zakup w/w elementów i do wakacji to wszystko jakoś połatać ( o ile kradzieże ustaną lub złapiemy złodziei). Jeżeli już nic nam nie zginie między Bytomiem a Karbiem to oczywiście na tym odcinku pociągi pojadą w Industriadę.

Mariusz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/05/23 11:42 #144450

  • JarJaro
  • JarJaro Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • "Sójcze" a Ziętkowi dajcie spoczywać w pokoju
  • Posty: 735
Kradzieże prawdopodobnie ustałyby tylko w przypadku uruchomienia regularnych kursów przez cały rok, co jest nierealne - koszty. Normalnie płakać się chce jak się to czyta, tym bardziej że zdaję sobie sprawę z Waszej bezsilności. Nie wiem, może pomyśleć o jakimś monitoringu? Jeżeli SM może zakładać kamery w lasach żeby wychwycić podrzucających odpady, to może i tutaj by się to sprawdziło? Chociaż pewnie rozważaliście taką możliwość, tylko znowu wszystko rozbiło się o koszty. Wynajęcie ochrony za reklamę na pociągach pewnie też wchodziłoby w rachubę tylko w przypadku gdyby właściciel firmy ochroniarskiej był pasjonatem kolejek.

A tak swoją drogą ciekawe jak sobie radzą z tym problemem w Żninie, Majdanie, czy Przeworsku, bo nie wierzę, że "złomiarze" to tylko domena Górnego Śląska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe 2014/05/23 14:17 #144460

... ciekawe jak sobie radzą z tym problemem w Żninie, Majdanie, czy Przeworsku, bo nie wierzę, że "złomiarze" to tylko domena Górnego Śląska.

Byłem w zeszłym roku w Przeworsku na ... cmentarzu, gdzie zaskoczyła mnie nienaturalnie duża ilość elementów metalowych na i wokół nagrobków. Po krótkiej rozmowie z napotkanym autochtonem dowiedziałem się, że problem "złomiarzy" w ich gminie nie istnieje. Jest tam tylko jeden skup złomu i łatwo namierzyć źródło surowca.

Senda, a jak wygląda sprawa ubezpieczenia ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone