Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Promocja miasta

Promocja miasta 2007/11/28 17:58 #17694

  • MaZik
  • MaZik Avatar
  • Gość
  • Gość
nie, bo jesczze warszawa nam zje a potem tlyko mlaśnie i sie obliże :/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/01/02 14:01 #18074

Zobacz film o Rudzie Śląskiej
5 stycznia o godz. 9:30 w programie TV4 zostanie wyświetlony film dokumentalny poświęcony Rudzie Śląskiej. „Instynkt Tropiciela” – taki tytuł nosi program - prezentuje atrakcje turystyczne i kulturalne polskich miast. Odcinek poświęcony naszemu miastu powstawał w czerwcu 2007 r. Ekipa telewizyjna razem z pracownikami Wydziału Rozwoju Miasta rudzkiego magistratu w poszukiwaniu materiału odwiedziła najciekawsze miejsca w Rudzie Śląskiej.

Fajnie by było, gdyby bytomski Urząd Miasta zabiegał o prezentacje w takich programach. To chyba darmowa, ale za to fajna reklama :) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/01/04 22:26 #18097

  • sirenqua
  • sirenqua Avatar
  • Gość
  • Gość
W sprawie wypieków nasuwa mi się przysmak pod nazwą BYTOMSKIE KAMYKI. Słynny w regionie jako rodzaj pierniczków bożonarodzeniowych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/07/18 15:58 #21506

Wreszcie wreszcie zaczyna się zmieniać na lepsze w kwestii promocji Bytomia:

Bytomski.pl napisał: Bytom też chce się promować
Przez wiele lat promocja Bytomia była znikoma. Magistrat nigdy wcześniej nie posiadał pomysłu na wizerunek miasta. Efektem lekceważenia promocji Bytomia jest kojarzenie go nie z przepięknymi zabytkami i bogatą przyrodą, tylko z przestępstwami i biedą. W najbliższych latach ma się to zmienić.

Urząd Miasta chce przeznaczyć 100 tysięcy złotych na opracowanie długoterminowej strategii promocji Bytomia. Firma, która przygotuje ten dokument zostanie wyłoniona w drodze negocjacji. Zadania zwycięzcy będą podzielone na cztery etapy, w ramach których zostanie zdiagnozowana obecna sytuacja, sformułowana marka miasta, przygotowana strategia promocji na trzy okresy (do 2010, do 2014 i po 2014 roku).

- To bardzo dobrze, że miasto chce zainwestować w promocję i zaangażować do tego profesjonalistów z zewnątrz - powiedział nam Mariusz Wróbel, dyrektor Bytomskiego Centrum Kultury, który po objęciu stanowiska zorganizował cykl paneli dyskusyjnych na temat promocji miasta. Dzięki zewnętrznej firmie możliwe będzie uzyskanie świeżego i obiektywnego spojrzenia na nasze atuty - wytłumaczył Wróbel. Ze zdaniem dyrektora BCK zgadza się Katarzyna Krzemińska-Kruczek, szefowa Wydziału Promocji i Informacji UM - Chciałabym, aby ta firma była z jak najdalszej miejscowości. My wiemy, co dobrego jest w naszym mieście, ale nie mamy pojęcia na co w Bytomiu zwracają uwagę osoby z zewnątrz.

Profesjonaliści zaangażowani do pracy nad dokumentem mają przede wszystkim wskazać największe zalety Bytomia, wypracować najlepszy sposób ich wykorzystania oraz ustalić jaki wizerunek powinno mieć miasto. Obecnie Bytom nie ma jasno określonej marki - górnictwo nie jest już naszą siłą, dlatego miasto przestało być z nim kojarzone. Trzeba znaleźć nowy element charakterystyczny, w czym pomoże zamówiona strategia. Dzięki niej działania magistratu w sferze promocji nie będą już tak chaotyczne i nieskuteczne jak do tej pory.

Jak się promują inne miasta?

    -
Katowice - stolica naszego województwa stara się wylansować jako "miasto wielkich możliwości", a także "miasto wielkich wydarzeń". Są to dwa hasła kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Katowic. Ma ona pokazać, że nie jest to tylko miasto węgla i stali, ale także jeden z największych ośrodków akademickich w kraju i miejsce głośnych wydarzeń takich jak np. Rawa Blues. Niedawno Katowice porzuciły swoje dawne logo przedstawiające literę "K" ucharakteryzowaną na szyb kopalniany. Nowym znakiem jest Spodek - najbardziej znana budowla Katowic.
- Ruda Śląska - nasz sąsiad uznał, że jego największą siłą nie są budynki, ulice czy place, lecz ludzie. Na bilboardach znajdujących się także w naszym mieście można zobaczyć znanych mieszkańców Rudy Śląskiej: sportowców, artystów i przedsiębiorców.
- Zabrze - nasz kolejny sąsiad postawił na turystykę przemysłową. Miasto promuje się hasłem "Kopalnia możliwości", nawiązującym zarówno do historii Zabrza, jak i kopalni Guido, oferującej wycieczki kilkaset metrów pod ziemią. Slogan ten także wskazuje, iż to miasto jest dobrym miejscem do inwestycji. Zabrze mogli niedawno lepiej poznać czytelnicy portalu Onet.pl, w którym stworzono specjalną stronę w serwisie gospodarczym na temat atutów tej górnośląskiej miejscowości.[/ul]


A poniżej artykuł jeśli ktoś myśli, że Bytom wyda zbyt dużo na swoją koncepcję:

Rzeczpospolita napisał:



Lato to czas kampanii reklamowych
Katarzyna Ostrowska 17-07-2008, ostatnia aktualizacja 17-07-2008 10:56

Jedna nawet duża kampania reklamowa nie zbuduje wizerunku ani nie przyciągnie na stałe turystów, inwestorów czy studentów. Potrzebne są wieloletnie działania

Najlepiej zacząć od przyjęcia strategii promocji i działać zgodnie z jej wytycznymi. Kraków, który jako pierwsze miasto w Polsce przygotował taką strategię, ma już efekty w postaci 9 milionów turystów rocznie, więcej niż przyjeżdża do Egiptu.

Ciekawe działania w zakresie tworzenia strategii podejmują Gdańsk i Szczecin. Przygotowania Szczecina trwały dwa lata, a w ubiegłym roku przystąpiono do prac nad marką. Trwały pięć miesięcy i kosztowały prawie pół miliona złotych. Efekty już są jednak widoczne. Podobnie w Gdańsku, gdzie na przygotowanie strategii marki na lata 2008 – 2013, w tym na projekt badawczy realizowany przez TNS OBOP, wydano prawie 519 tys. zł.– Strategia marki odpowiada na pytanie o tożsamość Gdańska, jego wyjątkowy charakter. Pokazuje, czym różni się od podobnych miast, co jest w nim niepowtarzalne, jakie są jego główne atuty, w jaki sposób można wykorzystać szanse, które przed nim stoją – podkreślał po ogłoszeniu strategii Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

Gotową strategię promocji mają też Wrocław, Kielce, Lublin, Bielsko-Biała, Dąbrowa Górnicza oraz Sosnowiec. Do końca sierpnia z przygotowaniem własnej strategii chce się uporać Poznań, do września Olsztyn. Przetarg planują Płock, Bydgoszcz i Warszawa. Strategię mają też mieć Rzeszów, Zielona Góra i Włocławek. Gorzów Wielkopolski czeka na wolne środki. Niektóre miasta, np. Konin czy Jastrzębie-Zdrój, wpisały promocję w ogólną strategię rozwoju.

Współdziałanie się opłaca
Eksperci zarzucają samorządom, że nie współpracują ze sobą. Ale są już pierwsze przykłady takiej współpracy. Region Jeziora Czorsztyńskiego i przełomu Dunajca okazał się pierwszym, który przygotował własną strategię promocyjną. Konsorcjum skupiające lokalne władze, przedsiębiorców i organizacje pozarządowe zleciło jej opracowanie firmie zewnętrznej.

– Chcemy, aby turyści przyjeżdżali do nas częściej i zobaczyli więcej – mówi Elżbieta Piątek-Skórnóg, kierownik działu marketingu sprzedaży i rezerwacji w Centrum Turystyki i Rekreacji www.Niedzica.pl .

Inicjatorzy chcą włączyć do realizacji projektu pozostałe gminy i innych przedsiębiorców z regionu. Podkreślają, że powstanie obszarów metropolitalnych może zmusić samorządy do wspólnego działania.

– To wyjątkowa sytuacja, że kilka gmin zjednoczyło się, by zrobić coś wspólnie – tłumaczy Jacek Sadowski, szef DEMO Effective Launching, firmy specjalizującej się w tworzeniu oraz wprowadzaniu marek.

Jego zdaniem w ostatnich dwóch latach nasze samorządy zaczęły zupełnie inaczej myśleć o promocji.

– Samorządy bardzo szybko się uczą. Duże miasta dają dobry przykład – mówi Jacek Sadowski. Dodaje, że wszystkie gminy stać na współpracę z profesjonalistami.

Można zlecić firmie zewnętrznej
Koszt przygotowania dokumentu w postaci strategii promocji wynosi od 60 tys. do kilkuset tysięcy złotych. Cena zależy od tego, czy strategia dotyczy tylko turystyki, czy całościowego wizerunku. Drogie mogą okazać się badania, które zwykle są niezbędne. Podobnie jak analizy i konsultacje. Badanie międzynarodowe opinii publicznej może kosztować nawet 300 tys. zł. Do tego dochodzą wydatki na poszczególne kampanie. I tu miasta też coraz chętniej pracują z agencjami reklamowymi, wynajmują też agencje PR, by dotrzeć do dziennikarzy, również za granicą, gdy tam jest prowadzona kampania.

Współpracę samorządów z firmami zewnętrznymi utrudnia ustawa o zamówieniach publicznych. A same urzędy nie są w stanie poradzić sobie z promocją, bo zatrudniają za mało specjalistów w tej dziedzinie.

Marzenia o Rafale Blechaczu
Ostatnio pojawia się coraz więcej kampanii reklamowych. Zwłaszcza podczas wakacji wiele miejscowości, nawet małych, organizuje różne atrakcje, by ściągnąć jak najwięcej osób. Zwykle największe szanse mają imprezy cykliczne z długą tradycją.

W reklamach samorządy promują nie tylko konkretne wydarzenia, ale też wizerunek miast. Swoje spoty telewizyjne ma Gdańsk. Twarzą Gdyni jest rodowita gdynianka Anna Przybylska. Reklama z aktorką pojawiła się m.in. w największych miastach.

Bydgoszcz marzy, by jej twarzą został pianista Rafał Blechacz. Na razie miasto skorzystało z innego nowatorskiego pomysłu na promocję. Zapłaciło Telewizji Polskiej za to, by zaistnieć w serialu „Egzamin z życia”. Tak zwany sponsoring użyczeniowy (w którym mieści się citi placement) jest zwykle dużo tańszy niż reklama. Przoduje w nim TVN, a zwłaszcza jego kanały tematyczne. Można w nich zobaczyć najwięcej reklam miast. Pojawiają się także niestandardowe kampanie, na przykład prezentacje prognozy pogody z różnych miejscowości. Takie formy promocji w telewizji są dużo tańsze, w TVN kosztują od 5 tys. do kilkuset tysięcy złotych.Z odpowiedzi na ankietę „Rzeczpospolitej” wynika, że miasta wydają na promocję kilkaset tysięcy złotych i więcej. W ubiegłym roku najwięcej na ten cel przeznaczyła Łódź – 18,8 mln zł, dalej jest Szczecin – 8,5 mln zł i Gdynia – 7,5 mln zł.

Prawie 19 mln zł wydała Warszawa, która w naszym rankingu nie jest umieszczana. Wrocław na ankietę nie odpowiedział, ale wiadomo, że promocja stanowi znaczącą pozycję w jego budżecie.

Warto pamiętać, że oprócz nakładów na promocję wyodrębnionych w budżecie, temu samemu celowi służą wydatki różnych wydziałów w urzędach (kultury, sportu, wspierania rozwoju gospodarczego). Dlatego środki na promocję mogą być nawet kilka razy większe niż podajemy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/08/28 11:02 #22133

Gazeta Wyborcza napisał: Bytom starszy od grodu Kraka


Takim zaskakującym komunikatem kończy się reklama telewizyjna miasta Bytom. Spot, zrealizowany na zlecenie bytomskiego Urzędu Miasta, emituje telewizja TVN24.

Rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Bytomiu Katarzyna Krzemińska-Kruczek dziwi się, że treść reklamy może budzić jakieś wątpliwości. - Kraków hucznie obchodził 750-lecie lokacji miasta. Gdyby miało więcej lat, to na pewno by się tym chwaliło. Bytom ma 754 lata, jesteśmy zatem starsi - wyjaśnia.

Nie jest to jednak zgodne z prawdą, bo choć lokacji Bytomia dokonano w 1254 roku, to jednak porównywanie go z grodem Kraka, którego historia sięga VIII lub IX wieku, jest dużym nadużyciem.

- Nazwałbym ignoranckim takie sformułowanie. Jeśli Bytom chciałby się mierzyć z Krakowem, to musiałby się wykazać znacznie głębszą proweniencją - tłumaczy Michał Niezabitowski, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. - Uznanie aktu lokacji za moment powstania miasta to ogromne nieporozumienie, Kraków jest bowiem o 500 lub 600 lat starszy, był stolicą państwa Wiślan - państwa o tradycjach jeszcze przedpiastowskich. A świętując 750-lecie aktu lokacji, świętowaliśmy rocznicę przyjęcia wybitnego aktu prawnego, który zapoczątkował niebywały rozwój miasta i wprowadził Kraków do rodziny krajów europejskich, lokowanych na prawie magdeburskim.

Dyrektor był gorącym zwolennikiem organizacji obchodów 750-lecia lokacji Krakowa na prawie magdeburskim, a błędy takie jak ten, który pojawił się w emitowanym spocie reklamowym, są jego zdaniem wkalkulowane w długofalową politykę edukacyjną. "Gazeta" ostrzegała zresztą wielokrotnie, że efektem zorganizowania tego typu obchodów będzie zapewne "skracanie" dziejów Krakowa.

Co do tego, że obchody należało zorganizować i że akcenty były właściwie rozstawione, nie ma również wątpliwości Małgorzata Sienko z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa. - Uważam, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby uwypuklić, że obchody 750-lecia lokacji miasta dotyczyły jego reorganizacji na prawie magdeburskim, a nie były obchodami jego powstania - przekonuje. - Oczywiście, zawsze cieszy nas, gdy ktoś za punkt odniesienia obiera Kraków, ale miasto, jak świetnie wiemy, ma historię znacznie dłuższą niż 750 lat.

Ĺšródło: Gazeta Wyborcza Kraków

http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,78948, ... Kraka.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/09/23 16:06 #22540

Piosenka o Bytomiu

POLECAM ! warto posłuchać i oglądnąć ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/09/23 16:43 #22541

http://pl.youtube.com/watch?v=9UEZjex3- ... re=related z tej samej seri ale chyba bardziej przedstawia rzeczywistość
Rys

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/09/24 00:28 #22544

Argumenty dyrektora Muzeum Historycznego Miasta Krakowa są moim zdaniem śmieszne.
To każde miasto w Polsce ma udowadniać że jest dużo starsze niż lokacja bo to było stolica np plemiona Wiślan?

P.S Jeśłi już tak mamy liczyć to uważam że to prędzej Wrocław (stolica plemiona Ślężań) będzie starszy od grodu Kraka niż odwrotnie :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/10/14 13:46 #22908

DZ zainspirował się naszymi tekstami na temat pamiątek:

Dziennik Zachodni napisał: Jak po miejską pamiątkę, to podanie proszę
Kubki, breloki, widokówki, ulotki, książki, a wszystko z logo lub nazwą miasta. Gadżety i publikacje mają promować miasto.

W Bytomiu taki gadżet można dostać za darmo. Wystarczy przyjść do Biura Promocji Miasta. Jednak, żeby dostać książkę o Bytomiu, musimy złożyć wniosek z prośbą o taką publikację lub wysłać maila. Na odpowiedź klient będzie czekał dwa dni, bo taką prośbę musi podpisać szefowa Wydziału Promocji i Informacji Urzędu Miejskiego. Z drobnymi gadżetami jest łatwiej. Tu jedynie trzeba podpisać protokół w Biurze Promocji, który będzie dowodem na to, że taki gadżet dostaliśmy.

Turyści, ci z Polski i ci z zagranicy wniosku składać nie muszą. Na nich czeka tylko protokół do podpisania. A wszystko dlatego, że Urząd Miejski nie może prowadzić działalności zarobkowej, więc nie wolno mu wystawić ceny za pamiątki.

- Gadżety są i dla turystów, i dla mieszkańców. Chcemy jednak mieć kontrolę nad ich wydawaniem, dlatego prowadzimy rejestr. Dzięki temu unikniemy sytuacji, że ktoś przychodzi dwa razy po tę samą rzecz - mówi Katarzyna Krzemińska-Kruczek, szefowa Wydziału Promocji i Informacji i rzeczniczka UM w Bytomiu. - Musimy mieć nad tym kontrolę, bo gadżety są produkowane za publiczne pieniądze - dodaje.

W Pszczynie można dostać za darmo folder. Problem z resztą pamiątek rozwiązano. Tu nie ma formalności. Wystarczy przyjść do Biura Informacji Turystycznej i kupić wybrany gadżet. Jest w czym wybierać, bo na turystów czekają maskotki i figurki w kształcie żubra, breloczki i koszulki z żubrem. Pszczyna ma wszak tradycje łowieckie. Nie brakuje i albumów, grafik z krajobrazami, przewodników. Klient przychodzi, wyciąga portfel i kupuje. Biuro może zarabiać, bo podlega pod spółkę. Tą spółką jest Agencja Rozwoju i Promocji Ziemi Pszczyńskiej. Głównym udziałowcem jest gmina .

Bytom chce w przyszłym roku powierzyć sprawę rozprowadzania gadżetów wyłonionej w przetargu firmie zewnętrznej. Wówczas nie będzie już papierkowej biurokracji.

http://bytom.naszemiasto.pl/wydarzenia/909207.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/10/24 09:20 #23181

Wpadłem na ciekawy pomysł czytając przed chwilą informację o otwarciu kolejnej galerii handlowej w Polsce... Zakłady Odzieżowe Bytom są chyba największym ambasadorem naszego miasta, poza jego granicami. Spółka ma bodajże 41 sklepów firmowych w 27 miastach (w tym Berlin) oraz kilkadziesiąt sklepów patronackich w 64 miejscowościach. Klientami osoby o grubszych portfelach, a więc najprawdopodobniej sporo podróżujące i często biorące udział w wydarzeniach kulturalnych. Część z nich zapewne jest inwestorami, którzy mogliby nie tylko przyjechać do Bytomia, ale również wydać tu swoje pieniądze.

Do czego zmierzam? Świetnym pomysłem na promocję miasta wśród najbardziej pożądanej grupy (bo bogatej), byłoby wykorzystanie salonów Bytom S.A. jako kanału promocyjnego. Jeśli gmina by chciała, a spółka się na to zgodziła, to np. do każdej zakupionej rzeczy w sklepach firmowych można by dorzucać foldery o naszym mieście lub jakieś gadżety. Później taki nabywca garnituru lub krawatu po przyjściu do domu siadałby sobie w fotelu i w wolnej chwili poznał zalety Bytomia.

Co o tym sądzicie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/11/19 16:43 #23695

  • Adi24
  • Adi24 Avatar
  • Gość
  • Gość
Że tak wcisnę te swoje trzy grosze ;)
Wczoraj t.z. Wtorek leciał Magazyn Ekspresu Reporterów o 21:45 na TVP 2
Ostatni reportaż był o starszej kobiecie z Bytomia i w tle jak był prowadzony reportaż o niej była ładna reklama Bytomia czyli nic innego tylko ruiny budynków w których mieszkają ludzie.
Jedynie ul.Dworcowa jeszcze jakoś wyglądała.
A tak to nic ciekawego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/12/02 18:20 #23837

  • Rynio
  • Rynio Avatar
  • Gość
  • Gość
Adi24 prywatnie się znamy,więc mogę śmiało powiedzieć że jesteś bytomianinem już w czwartym pokoleniu i jest to zaszczyt ,ale włodarze tego miasta mało nadal się angażują w jego problemy.Na pocieszenie pokaż swojej rodzinie choinkę na rynku bo to włodarzom się udało.Z mojej strony to nie ironia,proponuję nawet żeby stała cały rok ,bo dodaje uroku rynkowi szczególnie wieczorem.Może się spotkamy na rynku 6-12 tegoż roku bo św.Mikołaj obiecał że zajmie się Bytomiem.Adi24,

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/12/04 16:59 #23858

mcadam pochwal się, jaką konkretnie broszurkę dostałeś :)

MephiR napisał: do każdej zakupionej rzeczy w sklepach firmowych można by dorzucać foldery o naszym mieście lub jakieś gadżety

mi się pomysł podoba, może trzeba by opracować nowe foldery, takie, które by przystawały do jakości i elegancji ubrań BYTOMIA tak w formie, jak i w treści ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/12/04 22:16 #23862

Witam stanislausa! :) Brakowało nam Cię na forum... :yeah:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2008/12/04 22:39 #23867

MephiR napisał: Brakowało nam Cię na forum

Taa, dział Przyroda i turystyka trochę przysnął hehe, a ja utraciłem honorowy tytuł moderatora. ;)

Swoją drogą działalność wydawnicza Biura Promocji stała sie przedmiotem moich zainteresowań, muszę tak napisać, naukowych (w związku z moimi studiami). Może coś o tym jeszcze później.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.