Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Dworzec zintegrowany na Rozbarku

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 08:53 #132259

Powinien być bezpośredni pociąg ,z Katowic przez TG na lotnisko.
Dzisiejszy pociąg z Lublińca dojeżdżałby do TG (koniec biegu), tam przesiadka ludzi, na pociąg , który przyjeżdża z lotniska i jedzie do Katowic


A dlaczego tak? Przecież takie rozwiązanie jest bez sensu- osoba jadąca np. z Kluczborka do Katowic będzie mieć aż 2 przesiadki, a w roku 2009 jeszcze miała pociągi bezpośrednie :P.
Poza tym pojemnościowo takie rozwiązanie to jest trochę kapa- w żadnym dawnym SRJP pociągi po trasie przez Mierzęcice nie jeździły bezpośrednio do Katowic kosztem linii do Herbów i Lublińca.
Proste- aktualnie na linii do TG mamy dzielenie włosa na czworo. Pociągów jest bardzo mało, a jeszcze niedawno były połączenia bezpośrednie do Wielunia-Dąbrowy, Inowrocławia, Kluczborka. Teraz najdalej to Herby i Lubliniec. Ja rozumiem, że Radzionków nie chce być pominięty, ale patrzmy też na to co leży dalej na północ, a tam mamy coraz większe cięcia. Np. kiedyś (z 5 lat temu) jazda z Radzionkowa do Opola Głównego nie nastręczała kłopotu- teraz trzeba jechać przez Katowice i to pospiesznym...
Na tej linii należy zrobić 2 ruchy- opracować strategię- włączyć trasę do systemu KM na Śląsku, zapewnić kursowanie co 30 min, a potem się martwić lotniskiem. I poprawić obsługę północnej części województwa, bo narazie to zrobiono tam taką rzeź, że za chwilę z Katowic dojedziesz pociągiem maks. do TG i nigdzie dalej- chyba, ze w sezonie.
A no i kolejne- myślenie, że pociąg na lotnisko trasą do TG spowoduje, że będą musiały być remonty jest mocno naiwne. Znając życie zostanie zrobione "coś tam", a czasu przejazdu i tak to znacząco nie zmieni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 09:25 #132260

Daro85 napisał:

Powinien być bezpośredni pociąg ,z Katowic przez TG na lotnisko.
Dzisiejszy pociąg z Lublińca dojeżdżałby do TG (koniec biegu), tam przesiadka ludzi, na pociąg , który przyjeżdża z lotniska i jedzie do Katowic


A dlaczego tak? Przecież takie rozwiązanie jest bez sensu- osoba jadąca np. z Kluczborka do Katowic będzie mieć aż 2 przesiadki, a w roku 2009 jeszcze miała pociągi bezpośrednie :P.
Poza tym pojemnościowo takie rozwiązanie to jest trochę kapa- w żadnym dawnym SRJP pociągi po trasie przez Mierzęcice nie jeździły bezpośrednio do Katowic kosztem linii do Herbów i Lublińca.
Proste- aktualnie na linii do TG mamy dzielenie włosa na czworo. Pociągów jest bardzo mało, a jeszcze niedawno były połączenia bezpośrednie do Wielunia-Dąbrowy, Inowrocławia, Kluczborka. Teraz najdalej to Herby i Lubliniec. Ja rozumiem, że Radzionków nie chce być pominięty, ale patrzmy też na to co leży dalej na północ, a tam mamy coraz większe cięcia. Np. kiedyś (z 5 lat temu) jazda z Radzionkowa do Opola Głównego nie nastręczała kłopotu- teraz trzeba jechać przez Katowice i to pospiesznym...
Na tej linii należy zrobić 2 ruchy- opracować strategię- włączyć trasę do systemu KM na Śląsku, zapewnić kursowanie co 30 min, a potem się martwić lotniskiem. I poprawić obsługę północnej części województwa, bo narazie to zrobiono tam taką rzeź, że za chwilę z Katowic dojedziesz pociągiem maks. do TG i nigdzie dalej- chyba, ze w sezonie.
A no i kolejne- myślenie, że pociąg na lotnisko trasą do TG spowoduje, że będą musiały być remonty jest mocno naiwne. Znając życie zostanie zrobione "coś tam", a czasu przejazdu i tak to znacząco nie zmieni.


Niestety ale masz racje. I to się szybko nie zmieni jak prezesi oraz inni dygnitarze i decydenci będą dostawać kasę za nic. Koleje Śląskie strzeliły sobie w kolano, bo po ostatniej podwyżce sporo osób przesiało się na autobusy z racji kosztów i mniejszej ilości połączeń.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 12:01 #132263

Puszczenie pociągu na lotnisko musi wymusić konkretne remonty na tej linii , bo inaczej nie ma to sensu, zresztą projekt połączenia na lotnisko jest na liście środków unijnych , tak samo jak odbudowa linii 182.
Projekt zakłada połączenie miast aglomeracji z lotniskiem , nie ma wyszczególnione ,że pociąg ma być przez Rozbark, Piekary , czy przez TG., więc ,jak mniemam, pieniądze na remont torów do TG byłyby zapewnione, jeżeli tylko trasa przez Piekary, nie uzyska odpowiednich pozwoleń , a konkretnie decyzji środowiskowej, której już od kilku lat inwestorowi nie udaje się zdobyć.
Poza tym, jak twierdzą fachowcy od kolei , w nowej perspektywie środków UE , cała linia kolejowa 131 Chorzów Batory- Tczew , jako, że jest to jedna z kluczowych linii kolejowych, transportowych, jest przewidziana do gruntownej rewitalizacji.

A dlaczego tak? Przecież takie rozwiązanie jest bez sensu- osoba jadąca np. z Kluczborka do Katowic będzie mieć aż 2 przesiadki, a w roku 2009 jeszcze miała pociągi bezpośrednie :P.
Poza tym pojemnościowo takie rozwiązanie to jest trochę kapa- w żadnym dawnym SRJP pociągi po trasie przez Mierzęcice nie jeździły bezpośrednio do Katowic kosztem linii do Herbów i Lublińca.


Zawsze ktoś gdzies musi się przesiadać :P , a mówimy przecież o szybkim połączeniu kolejowym lotniska z Katowicami, więc przyjąłem, że ten pociąg byłby bezpośredni, ale oczywiście taka decyzje powinni podjąć fachowcy.

Proste- aktualnie na linii do TG mamy dzielenie włosa na czworo. Pociągów jest bardzo mało, a jeszcze niedawno były połączenia bezpośrednie do Wielunia-Dąbrowy, Inowrocławia, Kluczborka. Teraz najdalej to Herby i Lubliniec. Ja rozumiem, że Radzionków nie chce być pominięty, ale patrzmy też na to co leży dalej na północ, a tam mamy coraz większe cięcia. Np. kiedyś (z 5 lat temu) jazda z Radzionkowa do Opola Głównego nie nastręczała kłopotu- teraz trzeba jechać przez Katowice i to pospiesznym...


Zgoda , od kilkunastu lat ,na tej trasie jeździ coraz mniej pociągów, kiedyś bezpośrednio z Rojcy dojechałem do Wrocławia (2001 rok), dziś już chyba się tak nie da.
Nie orientuję się aż tak dobrze, w kwestii rozkładu jazdy i połączeń kolejowych w rejonie Lublińca , Kluczborka , więc nie chcę się na ten temat wypowiadać , to należy do fachowców jak ułożyć połączenia i cały rozkład.
Dyskusja dotyczyła jedynie połączenia na lotnisko , przez TG , być może po odbudowie linii 182 , pociąg pojechałby okrężnie , czyli dalej , na Zawiercie i Sosnowiec , aż do Katowic, i na odwrót, taki pomysł jest przez wielu , a także przez byłych kolejarzy i fachowców kolejowych forsowany.
Jak dokładnie scalić, zgrać pociąg na lotnisko z istniejącymi połączeniami, to już jest zadanie ludzi mających wiedzę w tym temacie.
Mimo mizerii w połączeniach w rejonie TG , Bytomia, Kluczborka ,Lublińca, sama trasa na lotnisko będzie jednak impulsem na normalność na dworcu w Bytomiu , czy TG i może rozruszać kolej pasażerską w tych miastach.
Poza tym, chyba , jak się nie mylę Pendolino ma jeździć przez Lubliniec, jest chyba walka aby się tam zatrzymywał, jeżeli tak, to w przyszłości połączenie Katowice-Lubliniec będzie bardziej oblegane , bo stacja w Lublińcu będzie bardziej znacząca, i ludzie z aglomeracji mogą korzystać z przesiadki w Lublińcu, na Pendolino , i inne pociągi. Zresztą , już dziś wielu korzysta z przesiadek w tym mieście.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 14:37 #132267

Kolego ADALBERTUS- z całym szacunkiem, ale poza myśleniem życzeniowym twoje posty nic nie wnoszą do dyskusji.

A z Pendolino w Lublińcu i przesiadkami- niestety nie wiesz o czym piszesz. Rzut oka w rozkład i będziesz wszystko wiedział- strona PRów będzie zapewne pomocna.

Mimo mizerii w połączeniach w rejonie TG , Bytomia, Kluczborka ,Lublińca, sama trasa na lotnisko będzie jednak impulsem na normalność na dworcu w Bytomiu , czy TG i może rozruszać kolej pasażerską w tych miastach.


Chłopie- taka kolej z li tylko swojego istnienia nic nie rozrusza, albo skończy się to tak jak w wypadku trasy Bytom-Gliwice. Czyli najpierw potężna liczba kursów, a potem 16, potem 8, a potem 0.Niestety nie podzielam twojej naiwnej wiary w fachowców i mityczne remonty, jakie rzekomo mają się odbyć. A i kolejne- połączenie przez TG nie będzie szybkie- dojazd tędy potrwa z 70 min, przy obecnym stanie torowisk. Autobusowi z Katowic zajmuje to 50 min. Co jak co, ale aż 20 minut tam nie utniesz z czasu przejazdu- nie ma na to żadnych szans, jeszcze przy tym natężeniu ilości pociągów towarowych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 15:03 #132269

Daro85 napisał: Chłopie- taka kolej z li tylko swojego istnienia nic nie rozrusza, albo skończy się to tak jak w wypadku trasy Bytom-Gliwice. Czyli najpierw potężna liczba kursów, a potem 16, potem 8, a potem 0.Niestety nie podzielam twojej naiwnej wiary w fachowców i mityczne remonty, jakie rzekomo mają się odbyć. A i kolejne- połączenie przez TG nie będzie szybkie- dojazd tędy potrwa z 70 min, przy obecnym stanie torowisk. Autobusowi z Katowic zajmuje to 50 min. Co jak co, ale aż 20 minut tam nie utniesz z czasu przejazdu- nie ma na to żadnych szans, jeszcze przy tym natężeniu ilości pociągów towarowych.

Wycinanie kursów będzie, owszem, ale na nowej linii, tam nie ma praktycznie żadnych potoków pasażerskich. Jako przeciwieństwo tejże linii można podać autobus 820 gdzie trasa pociągu praktycznie w 100% się z nim pokrywa. Jedyne "rozbieżności" to Osada Jana, Stroszek Osiedle i Arki Bożka, te jednak mogą być obsłużone przez tramwaj/autobus. A Rozbark, Namiarki/Sowiny i Sączów to marne węzły przesiadkowe/generatory potoków.

Odnośnie czasu przejazdu - jeśli zamiast ładować setki milionów w linię przez Piekary zrewitalizujemy porządnie linie 127, 128, 131 i 182 to da się zejść spokojnie poniżej 50 minut. Największy problem jest na odcinku Karb - Tarnowskie Góry, jednakże kilkadziesiąt lat temu ktoś o tym pomyślał. Od Radzionkowa do Nakła mamy 4 tory przez co da się bez najmniejszego problemu odseparować ruch pasażerski od towarowego, od Nakła dwa tory na TG a w przeciwną stronę jeden ale z SBL. Między Karbiem a Północą kopalnia podnosi nasyp i przeniesie tory bliżej swoich, przez co wzrośnie prędkość i skończą się utknięcia pociągów towarowych. Więc jak? Możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, jeśli pozwolimy sobie zrobić "nowy dworzec główny" na opłotkach Rozbarku to stary de facto będziemy mogli już zaorać, ewentualnie halę przerobić na supermarket. To nie będzie rozwój dla Bytomia tylko cofnięcie się o kilkadziesiąt lat, podobnie jak w XIX wieku, kiedy to bytomscy furmaniarze zablokowali budowę kolei w naszym mieście, przez co najważniejszym węzłem kolejowym i co za tym idzie, stolicą regionu stały się Kotowice a nie Bytom.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 15:56 #132274

Tyle, że pasażerów z Sączowa i znikąd indziej kolej w obecnym kształcie, czy nawet po nowej trasie nie kupi, choćby jeździła z prędkością 300 km/h.
Zamiast wziąć i zacząć od integrowania z KMem, to robi się coś na około.
Tak jak pisałem- przy kursowaniu na trasie z TG do Katowic co 30 min naprawdę wsie rawno byłoby wszystkim dokąd ten pociąg jedzie dalej. Budując nowe linie, czy nawet modernizując stare i tak będziemy tkwić w tym samym punkcie. Ciekawe ile lat minie jeszcze zanim wreszcie się to zmieni...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 16:30 #132276

Daro85 napisał: Kolego ADALBERTUS- z całym szacunkiem, ale poza myśleniem życzeniowym twoje posty nic nie wnoszą do dyskusji.

A z Pendolino w Lublińcu i przesiadkami- niestety nie wiesz o czym piszesz. Rzut oka w rozkład i będziesz wszystko wiedział- strona PRów będzie zapewne pomocna.

Mimo mizerii w połączeniach w rejonie TG , Bytomia, Kluczborka ,Lublińca, sama trasa na lotnisko będzie jednak impulsem na normalność na dworcu w Bytomiu , czy TG i może rozruszać kolej pasażerską w tych miastach.


Chłopie- taka kolej z li tylko swojego istnienia nic nie rozrusza, albo skończy się to tak jak w wypadku trasy Bytom-Gliwice. Czyli najpierw potężna liczba kursów, a potem 16, potem 8, a potem 0.Niestety nie podzielam twojej naiwnej wiary w fachowców i mityczne remonty, jakie rzekomo mają się odbyć. A i kolejne- połączenie przez TG nie będzie szybkie- dojazd tędy potrwa z 70 min, przy obecnym stanie torowisk. Autobusowi z Katowic zajmuje to 50 min. Co jak co, ale aż 20 minut tam nie utniesz z czasu przejazdu- nie ma na to żadnych szans, jeszcze przy tym natężeniu ilości pociągów towarowych.


Czy ja na ciebie działam, jak czerwona płachta na byka? :evil: , przy każdej możliwej okazji próbujesz mnie atakować.
Twoje pobożne życzenia, za to są realne :P ,przecież zjadłeś wszystkie rozumy :woohoo:

Jakie mityczne remonty?, remonty już są , i będą kolejne , bo to jest strategiczna linia kolejowa dla Polski, jeżeli nie byłoby remontów, to ta linia po prostu umrze, to nie jest kwestia wiary , ale kwestia dokumentów ,które w ostatnich latach były przygotowane , jak studium wykonalności dla modernizacji linii 131, i zapowiedzi rządu ,że w nowej perspektywie UE nacisk będzie kładziony na kolej.
Poczytaj odpowiednią prasę, oraz fora kolejowe, gdzie z korespondencji wielu osób z PKP jasno wynika ,że w najbliższych latach linia 131 będzie remontowana.
Połączenie z Katowic do TG spokojnie można zrobić, aby pociąg jechał w granicach 35-40 minut,
Skoro 38 kilometrowy odcinek Katowice -Rozbark- Lotnisko, pociąg będzie w stanie pokonać , według planu w 28 minut , to czemu 34 kilometry z Katowic do TG w 35-40 minut jest nierealne? wszystko zależy od modernizacji linii i od ilosci przystanków po drodze.
Już teraz pociąg TLK jedzie 60 min,więc po modernizacji , oraz z ograniczoną liczbą przystanków (np;6) sprawi ,że pociąg na lotnisko może spokojne około 45 min. dać radę.
I nie pisz o obecnym stanie torowisk, bo połączenie kolei na lotnisko zakłada modernizację linii , co wcześniej napisałem ,i że nie ma sensu puszczać pociągu na lotnisko bez modernizacji.
Jeżeli mamy utopić ponad miliard zł , na budowę linii przez Piekary, to lepiej dać ta kasę, na trasę do TG i i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, czyli mieć zmodernizowaną kolej do TG i połączenie z lotniskiem.
Inaczej pociąg będzie woził powietrze na trasie przez Piekary, bo ilość pasażerów z lotniska nie zapewni odpowiedniej liczby pasażerów na tej trasie, dlatego przez wielu jest krytykowany ten pomysł.
Ja także uważam, że puszczenie pociągu przez TG jest bardziej uzasadnione ekonomicznie, i bardziej potrzebne , bo oprócz pasażerów z lotniska , którzy zechcą skorzystać z tego połączenia , do tych pociągów będziemy mogli upchać ludzi z ruchu lokalnego , który jest duży z TG do Katowic, i z chęcią się przesiądzie z autobusów do pociągu jeżeli tylko pociąg będzie konkurencyjny, czyli częste kursy (np;30min), szybsza podróż (35-40min), wspólny bilet.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 16:51 #132277

Daro85 napisał: Tyle, że pasażerów z Sączowa i znikąd indziej kolej w obecnym kształcie, czy nawet po nowej trasie nie kupi, choćby jeździła z prędkością 300 km/h.
Zamiast wziąć i zacząć od integrowania z KMem, to robi się coś na około.
Tak jak pisałem- przy kursowaniu na trasie z TG do Katowic co 30 min naprawdę wsie rawno byłoby wszystkim dokąd ten pociąg jedzie dalej. Budując nowe linie, czy nawet modernizując stare i tak będziemy tkwić w tym samym punkcie. Ciekawe ile lat minie jeszcze zanim wreszcie się to zmieni...


Właśnie ,że na dzień dzisiejszy, nic nie robi się na około, czyli przez linię 182, ale próbuje się puścić kolej przez Piekary .
Kursowanie do TG co 30 minut, to teraz twoje pobożne życzenia i bujanie w obłokach :silly: ,tego się nie da zrobić, bo nie ma tylu pasażerów aby pociąg jechał co 30 min, i nie będzie, chyba ,że tędy będzie jeździł pociąg na lotnisko , wtedy jest realna szansa na pociąg co30 min. , bo być może kumulacja podróżnych z lotniska i ruchu lokalnego sprawią ,że pociąg będzie się tak często opłacało "puścić"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 18:22 #132281

ADALBERTUS napisał: Kursowanie do TG co 30 minut, to teraz twoje pobożne życzenia i bujanie w obłokach :silly: ,tego się nie da zrobić, bo nie ma tylu pasażerów aby pociąg jechał co 30 min, i nie będzie, chyba ,że tędy będzie jeździł pociąg na lotnisko , wtedy jest realna szansa na pociąg co30 min. , bo być może kumulacja podróżnych z lotniska i ruchu lokalnego sprawią ,że pociąg będzie się tak często opłacało "puścić"

Oj, chyba od niedawna jeździsz koleją, że znasz tylko takie małe potoki. Jeśli możesz, przypomnij sobie czas przed 2000 rokiem, kiedy działały jeszcze kasy w Rojcy, Radzionkowie, Nakle, gdy pociągi w szczycie jeździły co pół godziny, zestawione z 2xEN57 albo czterosekcyjnej Bipy gdzie trzeba było stać w przedsionku a wsiadało po kilkanaście osób na stacjach typu Nakło czy Rojca a na większych tłumy. To jest realne, potrzebna jest tylko dobra oferta, częsty, cykliczny rozkład i znośny czas jazdy. Jeśli skumuluje się pieniądze przeznaczane z dwóch wzajemnie odbierających sobie paxów linii na jednej, da się to osiągnąć tworząc odpowiednik tyskiej SKR. Tyski przykład jasno pokazuje, że "dasię" a ludzie zaczną jeździć koleją, jeśli się och do tego zachęci a oferta będzie atrakcyjna. Mają taryfę liniową, integrację z KM, cykliczny rozkład i fajny czas jazdy. Potrzeba do tego pieniędzy, ale jest je skąd wziąć - z linii przez Piekary.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 18:28 #132283

Nie znam się na kolei ale chciałbym wtrącić,że cechą charakterystyczną Pyrzowic jest bardzo duże cargo. Przy ocenie perspektywiczności linii kolejowej ten czynnik też chyba był brany pod uwagę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 18:58 #132285

foxbat napisał: Nie znam się na kolei ale chciałbym wtrącić,że cechą charakterystyczną Pyrzowic jest bardzo duże cargo. Przy ocenie perspektywiczności linii kolejowej ten czynnik też chyba był brany pod uwagę.


to jest kolejny argument za tym , aby kolej z Pyrzowic biegła przez TG

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 19:06 #132286

mlk2 napisał:

ADALBERTUS napisał: Kursowanie do TG co 30 minut, to teraz twoje pobożne życzenia i bujanie w obłokach :silly: ,tego się nie da zrobić, bo nie ma tylu pasażerów aby pociąg jechał co 30 min, i nie będzie, chyba ,że tędy będzie jeździł pociąg na lotnisko , wtedy jest realna szansa na pociąg co30 min. , bo być może kumulacja podróżnych z lotniska i ruchu lokalnego sprawią ,że pociąg będzie się tak często opłacało "puścić"

Oj, chyba od niedawna jeździsz koleją, że znasz tylko takie małe potoki. Jeśli możesz, przypomnij sobie czas przed 2000 rokiem, kiedy działały jeszcze kasy w Rojcy, Radzionkowie, Nakle, gdy pociągi w szczycie jeździły co pół godziny, zestawione z 2xEN57 albo czterosekcyjnej Bipy gdzie trzeba było stać w przedsionku a wsiadało po kilkanaście osób na stacjach typu Nakło czy Rojca a na większych tłumy. To jest realne, potrzebna jest tylko dobra oferta, częsty, cykliczny rozkład i znośny czas jazdy. Jeśli skumuluje się pieniądze przeznaczane z dwóch wzajemnie odbierających sobie paxów linii na jednej, da się to osiągnąć tworząc odpowiednik tyskiej SKR. Tyski przykład jasno pokazuje, że "dasię" a ludzie zaczną jeździć koleją, jeśli się och do tego zachęci a oferta będzie atrakcyjna. Mają taryfę liniową, integrację z KM, cykliczny rozkład i fajny czas jazdy. Potrzeba do tego pieniędzy, ale jest je skąd wziąć - z linii przez Piekary.


Tak masz rację, ale też trzeba brać pod uwagę ,że świat się zmienia i jeżeli kilkanaście lat temu były tłumy , to teraz ich nie musi być , gdyż ludzie nakupili aut na potęgę,i ilość pasażerów na liniach PKP, czy PKM już nie będzie taka duża.
Podam przykład z autopsji, linia 73 ze Stroszka do Piekar kiedyś(25-30 lat temu) jeździła co 20 min , była przepełniona, potem co 30 min , teraz chyba poza godzinami szczytu jest co godzinę. a w miedzy czasie, nie została uruchomiona na tej trasie inna komunikacja , która by odebrała autobusowi pasażerów. Wszystko stało się przez powszechny dostęp do samochodów , którego za komuny nie było.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/19 20:54 #132288

Ja jestem przykładem człowieka, który zrezygnował z samochodu na rzecz pociągu. Niestety musiałem się znów przeprosić z moim autem, ponieważ oferta przewozowa KŚ znacznie się pogorszyła. Natomiast jeśli czas przejazdu pociągu do Pyrzowic byłby porównywalny z samochodem, cena biletów stosunkowo niska, a takt wysoki, to z pewnością nie byłoby problemów z frekwencją. Przyczyna jest prosta - zwykle nie jedzie się na lotnisko własnym samochodem, bo parkingi są drogie, dlatego kombinuje się podwózkę przez kogoś z rodziny, a w ostateczności bierze się taksówkę. Gdyby był pociąg, to nie trzeba by fatygować teścia, tylko wystarczyłoby zapakować bagaż do wagonu i problem z głowy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/20 08:29 #132296

ADALBERTUS napisał:

foxbat napisał: Nie znam się na kolei ale chciałbym wtrącić,że cechą charakterystyczną Pyrzowic jest bardzo duże cargo. Przy ocenie perspektywiczności linii kolejowej ten czynnik też chyba był brany pod uwagę.


to jest kolejny argument za tym , aby kolej z Pyrzowic biegła przez TG


To jest żaden argument za puszczeniem kolei na lotnisko w ogóle- cargo lotnicze charakteryzuje się tym, że są to w 99% przesyłki drobne- kurierskie. Dla jednego wagonu na tydzień w transporcie kolejowym nie ma sensu budowac linii kolejowej :P.

Kursowanie do TG co 30 minut, to teraz twoje pobożne życzenia i bujanie w obłokach :silly: ,tego się nie da zrobić, bo nie ma tylu pasażerów aby pociąg jechał co 30 min,


Bezedura- samo 820 jeździ co 20 min, do tego masz tramwaj co 15 min :P. Samo przejście ludzi z 820 na kolej- a to mało osób nie będzie wystarczy do uargumentowania takiego kursowania. Poza tym SKM kursujące co 1 h to może sobie darujmy, bo to kompromitacja jest.

Ja także uważam, że puszczenie pociągu przez TG jest bardziej uzasadnione ekonomicznie, i bardziej potrzebne , bo oprócz pasażerów z lotniska , którzy zechcą skorzystać z tego połączenia , do tych pociągów będziemy mogli upchać ludzi z ruchu lokalnego , który jest duży z TG do Katowic, i z chęcią się przesiądzie z autobusów do pociągu jeżeli tylko pociąg będzie konkurencyjny, czyli częste kursy (np;30min), szybsza podróż (35-40min), wspólny bilet.


A moim zdaniem twoje zdanie opiera się na strachu, że zostaniecie pominięci i remont trasy przez Radzionków nie odbędzie się nigdy :P. Przecież te miriady miriad miejsc pracy co tworzy powiat tarnogórski nie może zostac zapomniane, kij z tym, że od ok. 200 lat i przez kolejne przynajmniej 100 nadal będą to peryferia GOPu :P. ;). <żart>
A tak na serio- plany marszałka Sekuły były takie, żeby odbudować całą linię z Zawiercia do TG, a do tego dobudować linię przez Piekary. Moim zdaniem- tylko taki plan może być sensowny dla linii przez Piekary, w innym wypadku nie ma sensu jej budować. Jeżeli linia na lotnisko nie będzie mieć powiązania z CMK to nie ma o czym gadac i de facto każdy jej przebieg jest bez sensu- zwłaszcza, że wśród klientów lotniska w dużej ilości są pasażerowie z okolic Częstochowy i Łodzi. Poza tym dziwne jest to, że cały czas gada się tylko o lotnisku, a nie pamięta się o tym, że linia towarowa z Zawiercia do TG może np. skrócić drogę pociągów towarowych z HK w stronę Polski Zachodniej i do magistrali węglowej.
Ale o czym my tu mówimy- bilet z Bytomia do Katowic pociągiem kosztuje teraz chyba z 5,60, więc to jest żadna oferta. Przy takiej ofercie cenowej to naprawdę darujmy sobie budowę czegokolwiek. Najpierw sobie zbudujmy kadry.

linia 73 ze Stroszka do Piekar kiedyś(25-30 lat temu) jeździła co 20 min , była przepełniona, potem co 30 min , teraz chyba poza godzinami szczytu jest co godzinę.


Ale najciekawsze jest to, ze 73 aktualnie robi więcej wozokm w dni robocze niz np. w 2000 roku ;).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/20 12:56 #132307

Daro85 napisał:

ADALBERTUS napisał:

foxbat napisał: Nie znam się na kolei ale chciałbym wtrącić,że cechą charakterystyczną Pyrzowic jest bardzo duże cargo. Przy ocenie perspektywiczności linii kolejowej ten czynnik też chyba był brany pod uwagę.


to jest kolejny argument za tym , aby kolej z Pyrzowic biegła przez TG


To jest żaden argument za puszczeniem kolei na lotnisko w ogóle- cargo lotnicze charakteryzuje się tym, że są to w 99% przesyłki drobne- kurierskie. Dla jednego wagonu na tydzień w transporcie kolejowym nie ma sensu budowac linii kolejowej :P.

Kursowanie do TG co 30 minut, to teraz twoje pobożne życzenia i bujanie w obłokach :silly: ,tego się nie da zrobić, bo nie ma tylu pasażerów aby pociąg jechał co 30 min,


Bezedura- samo 820 jeździ co 20 min, do tego masz tramwaj co 15 min :P. Samo przejście ludzi z 820 na kolej- a to mało osób nie będzie wystarczy do uargumentowania takiego kursowania. Poza tym SKM kursujące co 1 h to może sobie darujmy, bo to kompromitacja jest.

Ja także uważam, że puszczenie pociągu przez TG jest bardziej uzasadnione ekonomicznie, i bardziej potrzebne , bo oprócz pasażerów z lotniska , którzy zechcą skorzystać z tego połączenia , do tych pociągów będziemy mogli upchać ludzi z ruchu lokalnego , który jest duży z TG do Katowic, i z chęcią się przesiądzie z autobusów do pociągu jeżeli tylko pociąg będzie konkurencyjny, czyli częste kursy (np;30min), szybsza podróż (35-40min), wspólny bilet.


A moim zdaniem twoje zdanie opiera się na strachu, że zostaniecie pominięci i remont trasy przez Radzionków nie odbędzie się nigdy :P. Przecież te miriady miriad miejsc pracy co tworzy powiat tarnogórski nie może zostac zapomniane, kij z tym, że od ok. 200 lat i przez kolejne przynajmniej 100 nadal będą to peryferia GOPu :P. ;). <żart>
A tak na serio- plany marszałka Sekuły były takie, żeby odbudować całą linię z Zawiercia do TG, a do tego dobudować linię przez Piekary. Moim zdaniem- tylko taki plan może być sensowny dla linii przez Piekary, w innym wypadku nie ma sensu jej budować. Jeżeli linia na lotnisko nie będzie mieć powiązania z CMK to nie ma o czym gadac i de facto każdy jej przebieg jest bez sensu- zwłaszcza, że wśród klientów lotniska w dużej ilości są pasażerowie z okolic Częstochowy i Łodzi. Poza tym dziwne jest to, że cały czas gada się tylko o lotnisku, a nie pamięta się o tym, że linia towarowa z Zawiercia do TG może np. skrócić drogę pociągów towarowych z HK w stronę Polski Zachodniej i do magistrali węglowej.
Ale o czym my tu mówimy- bilet z Bytomia do Katowic pociągiem kosztuje teraz chyba z 5,60, więc to jest żadna oferta. Przy takiej ofercie cenowej to naprawdę darujmy sobie budowę czegokolwiek. Najpierw sobie zbudujmy kadry.

linia 73 ze Stroszka do Piekar kiedyś(25-30 lat temu) jeździła co 20 min , była przepełniona, potem co 30 min , teraz chyba poza godzinami szczytu jest co godzinę.


Ale najciekawsze jest to, ze 73 aktualnie robi więcej wozokm w dni robocze niz np. w 2000 roku ;).


Bujasz w obłokach, :silly: i to ostro, a twoje uprzedzenia wychodzą na każdym kroku, a tym samym, słoma z butów jeszcze bardziej wystaje.
Znowu zjechałeś na wypominanie innym ,że są prowincją, a prześmiewcze teksty z TG to już norma u ciebie, czy ty zawsze tak świat pojmujesz?, jako rywalizacja Bytomia z innymi?, i zawsze musisz porównywać innych do Bytomia , jednocześnie oczerniając i ujmując wszystkim , którzy nie są z Bytomia? Nie chodzisz czasem na mecze ? bo zachowujesz się na tym forum , jak rasowy kibol. :P
Piszesz o cargo , ale tak naprawdę pewnie jesteś laikiem w tej dziedzinie ,piszesz o remoncie torów przez Radzionków, hahaha, czy ty zdajesz sobie sprawę z wagi linii 131 ?, a to, że samorządy powiatu się domagają poprawy komunikacji na swym terenie , to nic złego , i jest całkiem naturalne , każdy dba o swoje.
Pieprzysz głupoty o możliwości przesiadki wszystkich pasażerów z autobusów na pociąg, i możliwości kursów pociągu w dzisiejszych czasach co 30 min ,ale żyj w swoim świecie.
Duża część ludzi, nigdy się nie przesiądzie , bo autobus jest pod jednym względem wygodny ,że dojeżdża blisko celu podróży.
Kiedyś jeździło na Śląsk z rejonu lublinieckiego i tarnogórskiego mnóstwo ludzi do kopalń i hut, a to się już skończyło, i się nie wróci, a ilość osób z tamtych rejonów , pracujących w kopalniach zmniejszyła się niewyobrażalnie , bo kopalń jest dużo mniej.
Kiedyś jesienią, jeździło dużo osób na grzyby , 25 lat temu szły na grzyby całe procesje ludzi w gumiakach, także i ja , dziś już nigdy nie skorzystam z PKP aby jechać na grzyby, nawet gdyby pociąg jechał co 15 minut, bo autem podjadę pod sam las. to są tylko przykłady ,że jest nie do osiągnięcia, taka ilość podróżnych na PKP jak 30 lat temu, ale co nie znaczy ,że przy puszczeniu pociągu na lotnisko przez TG , i kumulacji ludzi z lotniska , pociąg co 30 minut jest nierealny, uważam ,że w takim przypadku , byłby całkiem realny.
A najbardziej dajesz ciała , gdy insynuujesz ,że dziś, linia 73 jeździ częściej niż 20 czy 30 lat temu ,przytaczasz jakieś wozokilometry , które nie mogą dziś być większe , niż 30 lat temu, ale co ty wiesz o świecie, jak cie na nim 30 lat temu nie było.
W różnych latach linia 73 jeździła różnymi trasami , były czasy ,że okrężnymi drogami , nawet przez Bytom, więc wozokilometry nie zawsze muszą odzwierciedlać ilość kursów, i przede wszystkim ilość przewiezionych pasażerów.
Kiedyś do 73 trudno było wsiąść , kierowca często nie mógł zamknąć drzwi,zdarzało się ,że jechał z otwartymi.
Próbujesz negować wszystko co napiszę, i brniesz w przysłowiowy kozi róg, choćby z tym ,że dziś jest więcej ludzi korzystających z komunikacji niż 30 lat temu.
Dziś ,samochodów jest mnóstwo, ale w następnym poście pewnie mi zaprzeczysz, bo jakże ktoś z Radzionkowa może mieć rację , tylko nie pisz ,że tymi samochodami jeżdżą roboty , albo jakieś inne droidy ;), a ludzie ciągle korzystają z komunikacji publicznej, w tak dużym stopniu, jak 30 lat temu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.