Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 12:55 #152258

A-20 powinien być, zgodzę się, ale umówmy się nie ma on znaczenia dla zdarzeń przy celnej. Podejrzewam, że 90% kierowców nie ma świadomości jego braku, a 99,9% doskonale wie, że porusza się po drodze dwukierunkowej. Podwójna ciągła, pojazdy jadące z przeciwnej strony, czy nawet znaki których czoło widać w lusterku wstecznym pozwalają dość jednoznacznie określić na jakiej drodze jesteśmy. Ale wróćmy do sedna sprawy czyli przyczyny wypadków, jeśli przyczyną są kierowcy to jak wyeliminować problem? Kilka osób, które widziało jak mistrzowie kierownicy wjeżdżający pod prąd, rozmawiali sobie przez telefony. Kilka osób twierdzi, że to przez ślepe ufanie GPS. Jeszcze ktoś inny znajdzie inną przyczynę, ale jadąc w teren i przyglądając się temu miejscu, zadajesz sobie pytanie co jest nie tak? Odpowiedź brzmi: nie wiem. Szukanie rozwiązań trochę przypomina leczenie pacjenta, któremu nie postawiono diagnozy.
Rozwiązanie z fotoradarem to bardziej taki żarcik z mojej strony, niż realne rozwiązanie. Jak już pisałem, na początek może linia P-6a zamiast P-6.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 13:15 #152261

A ja powtórzę kolejny raz - mam gdzieś, że ktoś idiota, debil, prawo jazdy znalazł w czipsach. Chce, aby kawałek przed tym łukiem postawiono separatory. Nie mam ochoty mieć zniszczonego życia, zdrowia jak i samochodu, tylko dlatego, że ktoś wjechał pod prąd, a można było tego uniknąć. To ma być dla dobra niewinnych kierowców, którzy mogą stać się ofiarami idioty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 13:43 #152265

Bez barier energochłonnych wszyscy, którzy by się pomylili, mogliby wrócić na prawy pas. Obecnie nie mają takich możliwości. Przypomnijcie sobie genezę budowy tego odcinka drogi.
Po otwarciu obwodnicy, zapomniano o zjeździe na Celną dla jadących od strony Gliwic. Kierowcy zatem "łamali prawo" i skręcali w lewo - na stary zjazd - przecinając dwa pasy ruchu. Podobnie było z tymi kierowcami, którzy chcieli dostać się z Celnej na ul. Strzelców Bytomskich. Mimo łamania przepisów kierowcy zachowywali jednak zdrowy rozsądek i w tym czasie nie dochodziło w tym miejscu do kolizji. MZDiM postawił jednak to "ukrócić" i w tym miejscu postawiono bariery energochłonne. Zaczęło dochodzić do wypadków i kolizji. Ci kierowcy, którzy chcieli skręcić z Celnej w stronę Strzelców Byt. zaczęli "zawracać" tuż za barierą energochłonną potęgując zagrożenie. Także ci kierowcy, jadący od strony Gliwic i chcący skręcić w Celną, z premedytacją wjeżdżali na lewy pas, chcąc "zaoszczędzić" czas, przy okazji ryzykując życie innych.
Reasumując, uważam, że należy zdemontować bariery energochłonne - zamiast dokładać nowe "szykany".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 13:57 #152267

www.google.pl/maps/@50.3666845,18.8738107,139m/data=!3m1!1e3
Bariery tam stały zanim jeszcze powstał 3 odcinek obwodnicy. Poza tym tak czy siak musiałyby się w końcu pojawić bo jest tunel. Ale załóżmy, że robimy P-4, w takim razie mamy do przebudowy oświetlenie uliczne i cokolwiek jeszcze w ziemi tam jest. Nie pamiętam jak to budowali, ale trzeba by sprawdzić czy jest odpowiednia podbudowa pod wyspą dzielącą jezdnie. Trzeba by się też zastanowić czy, aby nie zostanie stworzony kolejny niebezpieczny punkt na węźle, bo nic już by nie separowało jezdni i teoretycznie każdy może pojechać w każdą stronę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 14:07 #152268

OK. Więc wróćmy do stanu, który przedstawiasz na "googlemapach". Skróćmy zatem długość "separatorów".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 14:15 #152269

OK. Więc wróćmy do stanu, który przedstawiasz na "googlemapach". Skróćmy zatem długość "separatorów".

Bardziej logiczne wydaje się być przedłużenie P-4 w kierunku węzła z Miechowicką.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 14:23 #152270

Ale wróćmy do sedna sprawy czyli przyczyny wypadków, jeśli przyczyną są kierowcy to jak wyeliminować problem? Kilka osób, które widziało jak mistrzowie kierownicy wjeżdżający pod prąd, rozmawiali sobie przez telefony. Kilka osób twierdzi, że to przez ślepe ufanie GPS. Jeszcze ktoś inny znajdzie inną przyczynę, ale jadąc w teren i przyglądając się temu miejscu, zadajesz sobie pytanie co jest nie tak? Odpowiedź brzmi: nie wiem. Szukanie rozwiązań trochę przypomina leczenie pacjenta, któremu nie postawiono diagnozy.


Ja bym w pierwszej kolejności spytał/przesłuchał tych, którzy się takiego czynu dopuścili :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/24 14:31 #152271

Zakładam, że Policja zrobiła to jako pierwsza.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 09:35 #152309

Demontaż barier na węźle uważam za całkowitą głupotę. Jaki mogłoby to mieć skutek można się przekonać na niedawno otwartym odcinku DK88 przy CH Arena w Gliwicach. Praktycznie codziennie dochodzi tam do kolizji, bo idioci przejeżdżają przez podwójną ciągłą, żeby zawrócić. Po to buduje się bezkolizyjne skrzyżowania, aby nie było możliwości przejeżdżania na jezdnię z ruchem w przeciwną stronę. Jeśli u nas zostałyby zdemontowane bariery, to mielibyśmy jeszcze więcej stłuczek niż do tej pory.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 10:06 #152312

Z pewnością masz rację. W Bytomiu mamy sztandarowy przykład "bezkolizyjnego skrzyżowania" ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 10:30 #152316

Z pewnością masz rację. W Bytomiu mamy sztandarowy przykład "bezkolizyjnego skrzyżowania" ...

Czego nie zrozumiałeś? Powyżej masz opisaną sytuację z Gliwic a jak jest w Bytomiu każdy wie.Co jeszcze trzeba ci tłumaczyć? To,że debile jeżdżą autami mając prawko za "kasę" to inna sprawa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 10:33 #152319

Próbowałem, i powiem szczerze nie wiem ile musiałbym mieć promili żeby tam pod prąd pojechać...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 10:53 #152322

Możemy dobudować kolejne bariery, separatory itd. Tylko na jakiej długości? Aż do wiaduktu Miechowicka-Frenzla?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:00 #152325

Co mnie obchodzą jakieś Gliwice??? Problem jest tu, w Bytomiu.
Możemy dobudować kolejne bariery, separatory itd. Tylko na jakiej długości??? Aż do wiaduktu Miechowicka-Frenzla???

Ty jesteś tępy czy tylko udajesz?
W Bytomiu jest skrzyrzowanie rozdzielone barierkami - złe rozwiązanie.
MephiR podał przykład z Gliwic gdzie zniesiono barierki - też źle.Albo nie,to cię nie interesuje.To zastanów się może czego ty chcesz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

ZNOWU czołowe zderzenie na obwodnicy 2014/11/25 11:06 #152326

Ty za to nie musisz udawać tępoty. Podaj swoje rozwiązanie problemu albo się nie wtrącaj do rozmowy.

PS Z zasady pisze się skrzyżowanie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone