Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze...

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 13:27 #159644

O odbudowie linii tramwajowej do Miechowic mówi się już od dawna. Unia Europejska chce dać na nią pieniądze, ale miasto nie zamierza z nich skorzystać...


Bytom skomunikowano tramwajami z Miechowicami w 1913 roku, gdy nie były jeszcze dzielnicą, lecz niezależną gminą. Wtedy kolejka parowa kursowała pomiędzy Rynkiem, a placem Szpitalnym. Linia funkcjonowała przez 70 lat, lecz w międzyczasie zmieniał się jej przebieg. W 1925 r. wydłużono ją do Wieszowej, a w kolejnych latach do Helenki i Stolarzowic. Zapewne istniałaby dalej, gdyby w 1983 roku nie zawieszono na niej kursów z powodu przebudowy mostu kolejowego na Karbiu pomiędzy Bytomskimi Zakładami Urządzeń Technicznych a Linodrutem. Postanowiono zasypać wąski i niski tunel, natomiast nad nim wybudować nowy, szeroki wiadukt. Z tego powodu czasowo skrócono tory do ul. Łużyckiej z zamiarem późniejszej odbudowy. Przeciągająca się budowa wiaduktu i brak środków doprowadziły do tego, że tramwaj już nigdy nie dojechał do Miechowic. Co ciekawe na nowym wiadukcie wykonano osobny pas dla dwutorowej linii tramwajowej. Brakuje na nim tylko szyn i sieci elektrycznej.

Od ponad 30 lat władze miasta planują przywrócić tramwaj do Miechowic. Do dziś istnieje zarezerwowany dla niego pas wzdłuż ul. Miechowickiej i Frenzla. Nawet oddany niedawno tunel Obwodnicy Północnej jest dłuższy o ok. 10 metrów, aby zmieścić na górze linię tramwajową. Niestety rozpoczęcie inwestycji ciągle jest odsuwane na później z tego samego powodu - braku funduszy. Obecnie szacuje się, że koszt budowy linii od pętli przy Politechnice Śląskiej do pętli autobusowej na nowym osiedlu w Miechowicach wyniósłby mniej niż 100 mln zł. To duża kwota, która stanowi 1/5 rocznego budżetu Bytomia.

Jednak po latach pojawiła się szansa, aby większość kosztów odbudowy linii do Miechowic pokryła Unia Europejska. Tramwaje Śląskie przygotowują się do realizacji „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”. Zarząd spółki chce w jego ramach połączyć największe bytomskie osiedle z centrum miasta. Inwestycja ma otrzymać dofinansowanie unijne pokrywające 63% kosztów, lecz żeby z niego skorzystać miasto musiałoby wyłożyć wkład własny w wysokości ok. 25 mln zł.

Nieoczekiwanie, wbrew wcześniejszym deklaracjom, władze miasta uznały, że wycofają się z tego przedsięwzięcia. - Obecnie Gmina Bytom nie ma w planach partycypacji w kosztach odbudowy linii tramwajowej do Miechowic - udzieliła lakonicznej wypowiedzi dla naszej redakcji Aleksandra Szatkowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego. Tramwaje Śląskie są zaskoczone tą sytuacją. - Na etapie przygotowywania nowego projektu inwestycyjnego, władze miasta wyrażały zainteresowanie i chęć jej przeprowadzenia. W tej chwili Spółka czeka na decyzję władz Bytomia, czy podtrzymują chęć budowy linii do Miechowic - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik TŚ.

Miechowicki radny, Michał Staniszewski, uważa że połączenie tramwajowe powinno zostać odbudowane, aby zapewnić mieszkańcom dodatkowe połączenie ze Śródmieściem i usprawnić komunikację wewnątrz dzielnicy. - Obawiam się jednak, że obecnie prezydent Bytomia ma zupełnie inne priorytety inwestycyjne i na tramwaj do Miechowic może zabraknąć funduszy, pomimo wsparcia środków zewnętrznych - mówi Staniszewski. - Oczekiwałbym odważnego postawienia sprawy i jasnego stanowiska pana prezydenta: tak lub nie dla odbudowy linii tramwajowej do Miechowic. Konkretnych działań w tej sprawie właśnie brakuje - dodaje.

Odbudowa tramwaju ma duże znaczenie dla rewitalizacji Bytomia. Sprawna komunikacja pomiędzy centrum a Miechowicami, najludniejszą dzielnicą i jedną z bogatszych, może wpłynąć na ożywienie Śródmieścia i rozwój działających tu małych przedsiębiorców. Ta inwestycja jest też szansą dla samych Miechowic, które dzięki niej uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Katowicami i środek transportu uniezależniony od ruchu drogowego - o tym, jak jest to ważne, mieszkańcy dzielnicy mogli przekonać się przed dwoma tygodniami, gdy z powodu dachowania na kilka godzin zablokowano ul. Miechowicką.

 Jeśli linia tramwajowa do Miechowic nie powstanie do 2020 roku, kiedy zakończy się ostatni duży rzut środków unijnych dla Polski, to najprawdopodobniej nigdy już do tego nie dojdzie. Będzie to największa porażka inwestycyjna powojennego Bytomia, który przez trzy dekady nie był w stanie ukończyć rozpoczętej budowy.

tramwaj do miechowic

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 13:56 #159645

I kolejna porazka wladzy w krotkim czasie po EC Szombierki i Nocy Swietojanskiej. Wkurw na calego mam. Niech opozycja wydupi tego prezydenta i wezmie sie do roboty wgl...bo kasa na rewitalizacje miasta zostanie przedupiona. Jak nie, to nie widze przyszlosci dla siebie w tym miescie. M. Stanszewski tak swoja droga niech cos zrobi, zamast tylko mowic. Licze po cichu ze jako osoba z Miechowic zacznie naglasniac sprawe...

Tak jak sadzilem. Dwa lata przetrzymal, wygral wybory i teraz za wszelka cene stadion wybuduje, nawet cena stanowiska. Moze naglosnic grzechy i referendum? Bucowata wladze trza nagradzac.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic... 2015/06/13 15:28 #159647

PKM b napisał: I kolejna porazka wladzy w krotkim czasie po EC Szombierki i Nocy Swietojanskiej. Wkurw na calego mam. Niech opozycja wydupi tego prezydenta i wezmie sie do roboty wgl...bo kasa na rewitalizacje miasta zostanie przedupiona. Jak nie, to nie widze przyszlosci dla siebie w tym miescie. M. Stanszewski tak swoja droga niech cos zrobi, zamast tylko mowic. Licze po cichu ze jako osoba z Miechowic zacznie naglasniac sprawe...

Tak jak sadzilem. Dwa lata przetrzymal, wygral wybory i teraz za wszelka cene stadion wybuduje, nawet cena stanowiska. Moze naglosnic grzechy i referendum? Bucowata wladze trza nagradzac.


Myślę, że chodzi też o coś innego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 15:54 #159650

Tramwaje by chcialy, KZK GOP ja miasto chce tez, kasa jest. W Sosnowcu chca i im na bank wybuduja, u nas nie chca bo kasy na stadion braknie, nikt ich nie zmusi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 16:01 #159651

PKM b napisał: I kolejna porazka wladzy w krotkim czasie po EC Szombierki i Nocy Swietojanskiej. Wkurw na calego mam. Niech opozycja wydupi tego prezydenta i wezmie sie do roboty wgl...bo kasa na rewitalizacje miasta zostanie przedupiona. Jak nie, to nie widze przyszlosci dla siebie w tym miescie. M. Stanszewski tak swoja droga niech cos zrobi, zamast tylko mowic. Licze po cichu ze jako osoba z Miechowic zacznie naglasniac sprawe...

Tak jak sadzilem. Dwa lata przetrzymal, wygral wybory i teraz za wszelka cene stadion wybuduje, nawet cena stanowiska. Moze naglosnic grzechy i referendum? Bucowata wladze trza nagradzac.

Staniszewski, którego wspominasz jest chyba w ugrupowaniu jakie rządziło w Bytomiu przez długie lata. Mógł w tym czasie wybudować tramwaj choćby i do Świnoujścia. Co w tym czasie robił?

Przyjrzyj się forum. Nikektórzy są zbulwersowani tegorocznym deficytem. Na taczkach chcą przezydenta wywozić. Wytłumacz im,że nie mają racji
www.bytomski.pl/forum-mobile/newsroom/12...25-mln-zl-na-deficyt

No i wreszcie sam tytuł. Sugeruje on,że "są pieniądze". Tymczasem z treści wynika coś dokładnie przeciwnego. Autorowi radzę aby wybrał, którąś wersję.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. 2015/06/13 16:10 #159652

PKM b napisał: Tramwaje by chcialy, KZK GOP ja miasto chce tez, kasa jest. W Sosnowcu chca i im na bank wybuduja, u nas nie chca bo kasy na stadion braknie, nikt ich nie zmusi.


W uproszczonym, banalnym obrazku chodzi o ogólną postawę obecną od wielu lat (ile lat budują ten tramwaj?) Priorytet budowy stadionu też w nią się wpisuje. Ogólnie brakuje determinacji.

Ale wątek stadionu bardzo ciekawy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 16:17 #159653

Jak zawsze Kryształ bytomski omija wystającą kostkę chodnikową i wcześniejszą deklarację el prezidento o prowadzonych rozmowach na temat bany do Miechowic z TŚ pomija wycofanie środków z remontu na Katowickiej, uśmiecha się pod nosem widząc jak o 22 zraszacze BPK na rynku chłodzą zacnych , którym umorzył podatek w spółce Bytomski Sport co przyczyni się do lepszych wyników Sami Swoi z klajstra :")

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 16:30 #159654

I co z tego, że Miechowice są najludniejszą dzielnicą i jako jedna z bogatszych, mogże wpłynąć na ożywienie Śródmieścia i rozwój działających tu małych przedsiębiorców. Za kilka lat i tak mają podzielić los Karbia.

Kopalnia ma przecież w planie rycie na zawał, a to jest przecież ważniejsze. Wszak ratujemy Bytom. Zapomnieliście ?

A i sama linia tramwajowa przeprowadzona przez obniżające się tereny, podobnie jak becetka narażona będzie na planowane uszkodzenia i stanowić będzie kolejny jasny dowód " udanej współpracy największego pracodawcy z miastem" pod rządami BIS-u.

Po co usprawniać komunikację w mieście. Im gorzej - tym lepiej dla nas. Zawsze można zwalić na zaniedbania poprzedników.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 16:38 #159655

Sir Zorro napisał: I co z tego, że Miechowice są najludniejszą dzielnicą i jako jedna z bogatszych, mogże wpłynąć na ożywienie Śródmieścia i rozwój działających tu małych przedsiębiorców. Za kilka lat i tak mają podzielić los Karbia.

Robi się coraz ciekawiej. Jeszce pół godziny i ktoś nazwie linię tramwajową drugą drogą życia
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 17:42 #159657

Napisz coś na Bartylę, a Foxbat się odezwie :P

Brak linii do Miechowic to porażka rozwojowa Bytomia. W każdym cywilizowanym mieście tramwaj oznacza sprawną, wygodną i szybką komunikację. Tymczasem największa dzielnica Bytomia nie jest należycie skomunikowana ze Śródmieściem. Tramwajem można dojechać do stosunkowo niedużych Łagiewnik, ale nie do wielkiego osiedla w Miechowicach. Od 32 lat kolejne władze nie potrafią dokończyć rozpoczętej inwestycji. Każdy dotychczasowy prezydent powinien traktować to jako swoje osobiste niepowodzenie. Bartyla ma szansę, żeby wreszcie zamknąć ten temat.

Chcąc ściągnąć ludzi do centrum władzom powinno zależeć na tym, żeby dojazd był możliwie najprostszy z każdej dzielnicy. Jeśli w Miechowicach mieszkają 23 tysiące ludzi (1/3 ludności Tarnowskich Gór!), to szyny powinny być ze złota, a tramwaje wysadzane diamentami, żeby przekonać mieszkańców tej dzielnicy do przyjeżdżania do Śródmieścia. Dobre połączenie z Miechowicami oznacza większe szanse na powodzenie planowanej rewitalizacji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 18:10 #159658

Jest to według mnie kompletna bzdura. Ciekawe czy masz jakieś badania na poparcie tej teorii.
Mniejsza o to. Przekonaj tych, którzy pisali w tym wątku
www.bytomski.pl/forum-mobile/newsroom/12...25-mln-zl-na-deficyt

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 20:28 #159660

MephiR napisał: Napisz coś na Bartylę, a Foxbat się odezwie :P


No tak. i to jak szybko - 8 minut. Chyba w KPI ma określony czas reakcji na wpis opozycji.
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na ilość odsłon tegoż wątku, ale zauważyłem, że przez ostatnie 30 minut było około 100 wejść.
Podczas gdy drugi wątek to dwie odsłony, a od trzeciego już ilości odsłon nie przybywało.

Wygląda na to, że jakiś desperat - sprawdza co 20 sekund !!! - licząc na premię, ciągle czeka aby czym prędzej skomentować czyjąkolwiek odpowiedź.

Mephir, czy jako administrator możesz potwierdzić, że te setki odsłon sa z jednego IP ?. Czy to jakiś automat ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 22:46 #159661

fajnie,Koja odwolali przez referendum za 10 % tego co nabroil Bartyla...
a na tego $%#@$^ sily nie ma?
co musi sie stac zeby wylecial la pysk?
nie dziwie sie ze miasto i prezio potem tak wygladaja...
jacy wyborcy takie miasto... nie ma przebacz
zalosnie to wyglada

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 23:16 #159662

623 jeździ co 10 minut a każdy tylko tramwaj i tramwaj...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/13 23:34 #159663

Doskonały przykład tego, jak miasto nie potrafi sobie poradzić z tak prostą inwestycją - w zasadzie wszystko leży, jak na tacy. Dofinansowanie na budowę linii do Miechowic, czyli 60 milionów złotych, przejdzie nam koło nosa, a z nich już pewnie z chęcią skorzysta sobie inne miasto - ot, chociażby Sosnowiec.

Ach... I jeżeli tak wygląda wizja rozwoju miasta wg Prezydenta to jestem spokojny, bo ze swoją nieudolnością nawet stadionu nie wybuduje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.