Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze...

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 00:19 #159665

Szkoda 7 dało sie odbudować, a 6 wydłużyć nie idzie szkoda.((

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 00:23 #159667

Na tramwaje nie ma kasy, a na wielkie, przekombinowane praktycznie nikomu niepotrzebne centrum przesiadkowe kasa ma być podobnie jak i na stadion... Gdybym mieszkał w Miechowicach to bym zaczął zbierać podpisy w sprawie referendum bo wg mnie władzy naszej się popierniczyły priorytety.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 10:00 #159668

MephiR napisał: Bartyla ma szansę, żeby wreszcie zamknąć ten temat.


No i Bartyla zamknął ten temat raz na zawsze, bo po 2020 sytuacja finansowa oraz szanse inwestycyjne miasta będą już dużo gorsze niż obecnie.

MephiR napisał: w Miechowicach mieszkają 23 tysiące ludzi


Trzeba na to spojrzeć z trochę szerszej perspektywy czasowej. W Miechowicach będzie mieszkać o 1/4 do 1/3 mniej mieszkańców niż to jest dzisiaj. Potrzeby komunikacyjne dzielnicy spadną więc znacząco w przyszłości, a i połączenia autobusowe z czasem będą kursować rzadziej. Oczywiste jest, że mieszkańcy Miechowic na tym ucierpią, ale są to zjawiska naturalne i normalne przy zmieniającej się sytuacji demograficznej - nie należy zatem oczekiwać cudów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 10:45 #159669

Bardoz, liczba mieszkańców spada, ale na pewno nie spadnie do poziomu Łagiewnik, które skomunikowano tramwajem. Mieszka tam zaledwie 8 tysięcy ludzi, natomiast w Miechowicach nawet jak liczba ludności spadnie o 1/3, to liczba mieszkańców będzie wynosić ok. 15 tysięcy, czyli wciąż całkiem dużo.

Inna kwestia jest taka, że Bytom w przeciwieństwie do Gliwic, Sosnowca, czy Katowic nie posiada własnego przewoźnika autobusowego. Za to jest jednym z głównych akcjonariuszy spółki Tramwaje Śląskie. W takiej sytuacji w interesie gminy jest to, aby pieniądze z budżetu na realizację przewozów trafiały w jak największym stopniu do należącej do niej firmy, a nie do obcych przewoźników. Zamiast napychać kabzy przedsiębiorcy, któremu zlecana jest obsługa 623, lepiej odbudować linię do Miechowic, zmniejszyć liczbę autobusów i tym samym więcej środków ze składki KZK GOP przekazywać na TŚ.

Gliwice mają tylko 3,7% akcji TŚ, dlatego bardziej im się opłaca faworyzowanie własnego PKM Gliwice. Z tego względu zlikwidowali tramwaje, żeby więcej mógł zarabiać ich przewoźnik autobusowy, a przetargi w KZK GOP są tak ustawiane, żeby żadna inna firma nie była w stanie do nich przystąpić. Bytom jest w innej sytuacji, dlatego powinien nacisk położyć na tramwaje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 14:01 #159674

Heh, śmieszne to jest- Miechowice to podstawowy kierunek rozwoju sieci tramwajowej w GOPie. Skasowanie linii tam w 1983 roku nie było podyktowane przecież względami ekonomicznymi, tylko miała to być zmiana tymczasowa. Wyszło jak wyszło.
Zresztą poprowadzenie tam tramwaju byłoby szansą na przeorganizowanie układu linii, który jest w Miechowicach miejscami mocno chaotyczny. Dodatkowo Miechowiczanie otrzymaliby połączenie ze ścisłym centrum miasta (obecnie da się dotrzeć tylko na jego skraj). .
Ta sytuacja jest absurdalna, bo miasto nie musi wydawać na tą inwestycję szczególnie dużej kwoty- w porównaniu do wydatków na drogi (ostatni etap obwodnicy kosztował 110 mln zł). Przyszłe finansowanie też mogłoby się bilansować z tym co jest obecnie.

Poczekamy na dalszy bieg zdarzeń, bo jak wskazują ostatnie decyzje RM miasto do Końca z tej inwestycji się nie wycofało. Może wypadałoby jednak troszkę wytłumaczyć władzom, że to dobry pomysł :).

Jeśli jest taka chęć to coś wymyślimy w temacie ;).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 14:33 #159675

Dodam też, że przecież infrastruktura pod torowisko, na odcinku od pętli politechnika, do prawie wysokości Biedronki jest gotowa - nie wymaga żadnych wywłaszczeń mieszkań czy wyburzeń innych budynków. Jedynie dalej robi się troszkę komplikacji.

Może wiedzą o ruchach górniczych w tych rejonach na długie lata, tylko oficjalnie się nie przyznają.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 14:56 #159676

Sprawdziłem strukturę własności na trasie przebiegu planowanej linii. 99% trasy ma zabezpieczone grunty. Miasto musiałoby tylko dokupić kilka działek na odcinku jakiś 150 m w rejonie Starej Piekarni. Sytuacja wygląda więc tak, że w zasadzie można z dnia na dzień wchodzić na plac budowy i zacząć kopać.

W artykule nie ma tego opisanego, ale przejście podziemne pod ul. Miechowicką za Mc Donald's też jest wybudowane z myślą o tramwaju. Po północnej stronie jezdni są trzy wyjścia z tunelu, których układ jednoznacznie wskazuje na to, że docelowo miały prowadzić na perony tramwajowe, a pomiędzy nimi miało przebiegać torowisko.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 17:09 #159678

^^ Proszę, następny ważny i kosztowny obiekt - już gotowy. Pewnie wystarczyła by ekspertyza i porządny remont, jakieś unowocześnienie wyglądu i tyle.

Teraz to już zaczyna wołać o pomostę do nieba ile dla odbudowy tej linii już dawno zrobiono :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 17:43 #159679

Zrobiono już właściwie wszystko, nic tylko nowy projekt i budować!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 18:14 #159680

Nie wydaje mi się, że nowa linia zrobi furorę. Jeżeli spod mojego domu zrobią przystanek TGV do rynku, Sosnowca, Gliwic czy tam Bielska to nie będę na siłę jeździł w te miejsca tylko dlatego, że czas skrócił się z 15 minut do 13. Moim zdaniem Bytom funkcjonuje dobrze bez tej linii i jej ewentualne powstanie nie poprawi życia mieszkańców i przedsiębiorców bo jak? Chyba tylko w ten sposób, że czasami latem w południe będzie więcej powietrza w 623, bo sprytniejsi wybiorą luźniejszy tramwaj.

Chcę kupić okna plastikowe to kosztem lokalnego sklepu z Miechowic kupię je w centrum? Chcę kupić tanią karmę dla kota to też nie pojadę po nią na Rynek, a nawet gdyby to odbije się to na lokalnym sklepie. Widząc ogłoszenie o pracę też nie zrezygnuję z aplikacji tylko dlatego, że dojazd będę miał na oponach, a nie na szynach. To nie poprawi sytuacji.

Wolałbym w tej cenie wymienić chodniki w Miechowicach, naprawić kilka dróg a za resztę każdemu chętnemu mieszkańcowi przez kilka lat dostarczać mleko pod wycieraczkę. I jeszcze zostanie coś do przejedzenia dla urzędników ;)

Tramwaj wpłynie też na organizację ruchu samochodem. Pojawi się nowa infrastruktura do utrzymania. Będzie trząść pod oknami kilku rodzinom. Zamiast na chmury będę miał widok na stertę okablowania i słupów spacerując i nieestetyczne wiaty z pseudograffiti.

Mamy autobusy kursujące co chwilę. Czy nie taniej byłoby uruchomić nowe linie autobusowe tam gdzie ich brak lub częściej puścić obecne numery skoro FAKTYCZNIE jest tutaj odczuwalny brak?

Nie szukajmy na siłę.

I jeszcze ten argument, że skoro ktoś daje 60mln to my dokładamy tylko 40mln. Gdyby ktoś zaproponował wam garnki Philipiaka za 7tys płacąc z tego 4tys z własnej kieszeni dołożylibyście 3tys na zbędny wydatek "bo jest promocja". A może korzystacie z tych promocji w Tesco, gdzie kupuje się niepotrzebny, trzeci już odkurzacz za 700zł bo kosztował 1100zł?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 18:37 #159681

Pogoda, piszesz że będzie więcej infrastruktury do utrzymania. Racja. Tylko, że przewoźnicy autobusowi nie partycypują w kosztach utrzymania dróg. Jasne, płacą podatki w cenie paliwa itp., ale Bytom niewiele z nich ma, bo zgodnie z polskim prawem utrzymanie Dróg Krajowych na terenie powiatów grodzkich spoczywa na barkach gminy, a nie GDDKiA. Natomiast Tramwaje Śląskie same utrzymują swoją infrastrukturę z uzyskiwanych dochodów. Czyli płacąc TŚ za przewozy miasto nie musi jednocześnie płacić za utrzymanie infrastruktury. Tak więc Twój argument jest chybiony.

Kolejna sprawa - proponujesz zwiększenie liczby autobusów. To z kolei oznacza jeszcze większe problemy dla kierowców. Autobusy strasznie spowalniają ruch. O ile na odcinku od Łużyckiej do al. JNJ spokojnie da się je wyminąć, tak od UM do Łużyckiej i od obwodnicy do końca Miechowic trzeba się za nimi wlec. Ja jako kierowca wolę gdy obok, na niezależnym torowisku leci sobie tramwaj, bo wiem że mogę jechać przez całą trasę ze stałą prędkością i nie będę musiał za chwilę zwalniać, bo gdzieś może mi wyjechać autobus.

Słupy, kable itp. - to kwestia dyskusyjna. Jest wiele przykładów na to, że trakcja niekoniecznie musi szpecić. Np. Kraków:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 20:32 #159686

pogoda napisał: Nie wydaje mi się, że nowa linia zrobi furorę. Jeżeli spod mojego domu zrobią przystanek TGV do rynku, Sosnowca, Gliwic czy tam Bielska to nie będę na siłę jeździł w te miejsca tylko dlatego, że czas skrócił się z 15 minut do 13. Moim zdaniem Bytom funkcjonuje dobrze bez tej linii i jej ewentualne powstanie nie poprawi życia mieszkańców i przedsiębiorców bo jak? Chyba tylko w ten sposób, że czasami latem w południe będzie więcej powietrza w 623, bo sprytniejsi wybiorą luźniejszy tramwaj.

[...]

I jeszcze ten argument, że skoro ktoś daje 60mln to my dokładamy tylko 40mln. Gdyby ktoś zaproponował wam garnki Philipiaka za 7tys płacąc z tego 4tys z własnej kieszeni dołożylibyście 3tys na zbędny wydatek "bo jest promocja". A może korzystacie z tych promocji w Tesco, gdzie kupuje się niepotrzebny, trzeci już odkurzacz za 700zł bo kosztował 1100zł?


Pozwolę sobie zapytać: kiedy ostatnio jechałeś tramwajem i na jakiej trasie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 23:21 #159691

Jak dla mnie to niektóre pojawiające się w tej dyskusji argumenty zarówno za jak i przeciw są absurdalne

Np.
-"w 623 będzie więcej luzu"- nie będzie linii 623 więc trudno mówić o luzie
-"będą się trząść pod oknami"- drgania są podobne, czy mieszkamy przy torach, drodze...
-"autobusy spowalniają ruch"- łooooo, a co to ma za znaczenie, tramwaje jeszcze bardziej mogą spowolnić, wystarczy sobie zobaczyć co się dzieje w Krakowie np.
- "trakcja nie musi szpecić"- oj, obawiam się, że musi- tyle, że to naturalna kolej rzeczy, że przybędzie kabli. Przykład Krakowa i akurat tego miejsca to taki strzał kulą w płot, bo to akurat linia bardzo specyficzna, na Cichy Kącik, wzdłuż Błoni. Dla porównania polecam skrzyżowanie na Stradomiu
- "miasto nie musi płacić za infrastrukturę"- musi, ale pośrednio
- "Mamy autobusy kursujące co chwilę. Czy nie taniej byłoby uruchomić nowe linie autobusowe tam gdzie ich brak lub częściej puścić obecne numery skoro FAKTYCZNIE jest tutaj odczuwalny brak?"- no nie bardzo, bo z efektywnością krucho. W Miechowicach na Kopalni mamy takie czapowate miejsce, gdzie autobusów jeździ pełno, a jechać nie ma czym. Ale tak to bywa jak każda wioska (w stylu Wieszowa, Stolarzowice, Grzybowice) chce mieć autobus do centrum Bytomia na 6,7 i 8... A już totalnym pokręceniem jest rozkład w dni wolne. W układzie z tramwajem można sobie założyć, że z Kopalni wyleciałyby 14, 132/184, a w zamian jeździłoby tam coś w stylu wydłużonego 750. Zysk jak ta lala, można rozkład zapamiętać od razu :)

Jak dla mnie argument za budową linii jest jasny- linia 623 ma na tyle duże przewozy i na tyle wysoką częstotliwość, że to uzasadnia budowę tą trasą linii tramwajowej. Niewątpliwie jej zbudowanie pozwoli te przewozy jeszcze zwiększyć, dzięki lepszej obsłudze centrum miasta, a także dzięki lepszemu dostępowi do różnych celów podróży (np. Agora, Chorzów, Świętochłowice, TG, Rozbark) gdzie będzie się dało dotrzeć znacznie taniej (na Rozbark nawet o 60 gr na bilecie jednorazowym, do Chorzowa i do WPKiW zawsze za 3,8).
Dodatkowym plusem jest szansa na przeorganizowanie tras na terenie Miechowic. Ja sobie nie wyobrażam sytuacji, gdzie nagle mamy tramwaj co 10 min np. dublowany stadkiem autobusów na różne wioski. A tak to obecnie wygląda i nadaje się do zmiany.
Jest też i zagrożenie- pytanie, czy nie będzie tak, że tramwaj nie obsłuży Pętli w Miechowicach, co jest sporym błędem i będzie wymuszać uzupełnienie tej linii o jakieś dodatkowe połączenie, co moim zdaniem mija się z celem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 23:28 #159692

Daro85 napisał: Jest też i zagrożenie- pytanie, czy nie będzie tak, że tramwaj nie obsłuży Pętli w Miechowicach, co jest sporym błędem i będzie wymuszać uzupełnienie tej linii o jakieś dodatkowe połączenie, co moim zdaniem mija się z celem.

Według planu na stronie UM linia tramwajowa ma mieć pętlę za targowiskiem, tam gdzie dziś są jakieś nieużytki. Do pętli autobusowej jest tam rzut beretem. Mam nadzieję, że w sytuacji, gdy rzeczywiście doszłoby do odbudowy linii tramwajowej, to obie pętle zostaną zorganizowane w jednym miejscu w jakieś małe centrum przesiadkowe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie będzie tramwaju do Miechowic. Choć są na to pieniądze... 2015/06/14 23:34 #159693

MephiR napisał: Według planu na stronie UM linia tramwajowa ma mieć pętlę za targowiskiem, tam gdzie dziś są jakieś nieużytki. Do pętli autobusowej jest tam rzut beretem. Mam nadzieję, że w sytuacji, gdy rzeczywiście doszłoby do odbudowy linii tramwajowej, to obie pętle zostaną zorganizowane w jednym miejscu w jakieś małe centrum przesiadkowe.


E tam, to jest bardzo daleko, szczególnie dla rejonu Liceum. W takim wypadku pomysł z centrum przesiadkowym nie wypali, bo nie ma dostatecznie dobrej sieci drogowej do tego, żeby środek osiedla obsługiwać jakąkolwiek komunikacją. Przede wszystkim kłopotem jest ulica biegnąca z Pętli do ul. Frenzla, która uniemożliwia przejazd autobusów, podobnie jak ulica Felińskiego od rondka do Jerszego.
Bez przebudowy tych dwóch dróg nie ma mowy o jakiejś sprawnej komunikacji na tym Osiedlu, po prostu autobusy i tramwaje będą ponad połowę osiedla tylko "lizać".
Najwygodniej byłoby dociągnąć tramwaj do Pętli i tam kombinować dalej- wtedy do przebudowy zostaje tylko 1 droga na odcinku 100 m :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Robert CzykielGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.