Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: „Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/23 23:40 #159931

Jest jedna styczna w budowie nowego stadionu i torowiska do Miechowic.Ktoś(czyt.miasto)oprócz partycypacji w kosztach budowy musi te inwestycje jeszcze utrzymywać.Nie wiemy ile będzie miasto kosztowało utrzymanie w przyszłości stadionu,ale już dziś wszyscy podkreślają że utrzymanie linii tramwajowej do Miechowic będzie dwukrotnie droższe niż utrzymywane do tej pory linie autobusowe.Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest tak że poprzez zrealizowanie tej inwestycji(tramwaj do Miechowic)największym wygranym nie będą Tramwaje Śląskie.Gdy już linia do Miechowic powstanie,przy wsparciu finansowym z UE,to o jej likwidacji raczej możemy zapomnieć,nawet gdyby nie była rentowna.Stadion to jednak z tej perspektywy chyba pewniejsza inwestycja...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 01:16 #159936

MephiR napisał: Zamiast budować halę w Szombierkach można było postawić stadion.

To żeś się zagalopował. Hala Na Skarpie to chyba najrozsądniejsza inwestycja sportowa (pod względem idei, a nie wykonania) w ostatnich latach w Bytomiu. Niech o tym świadczy fakt, że użytkownicy się o nią zabijają i działa w godzinach 7-22. Do tej pory mieliśmy tylko trupy na Kosynierów i Strzelców Bytomskich.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 07:41 #159939

71hanysek napisał: Jest jedna styczna w budowie nowego stadionu i torowiska do Miechowic.Ktoś(czyt.miasto)oprócz partycypacji w kosztach budowy musi te inwestycje jeszcze utrzymywać.Nie wiemy ile będzie miasto kosztowało utrzymanie w przyszłości stadionu,ale już dziś wszyscy podkreślają że utrzymanie linii tramwajowej do Miechowic będzie dwukrotnie droższe niż utrzymywane do tej pory linie autobusowe.Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest tak że poprzez zrealizowanie tej inwestycji(tramwaj do Miechowic)największym wygranym nie będą Tramwaje Śląskie.Gdy już linia do Miechowic powstanie,przy wsparciu finansowym z UE,to o jej likwidacji raczej możemy zapomnieć,nawet gdyby nie była rentowna.Stadion to jednak z tej perspektywy chyba pewniejsza inwestycja...

Argument utrzymania to ściema. Całą sieć tramwajową utrzymuje spółka Tramwaje Śląskie S.A.. Miasta nie dokładają się do tego ani groszem!

Jest w tym jednak ziarenko prawdy. Miasto nie będzie płacić na utrzymanie infrastruktury, ale będzie musiało dopłacać do wykonywania kursów na tej linii. Tylko, że do tej pory tak samo robi w przypadku autobusów. Jeśli więc pojawi się tramwaj, to z rozkładu zniknie część autobusów (no bo po co mają jeździć na tej samej trasie i się dublować?). W takiej sytuacji miasto przesunie te środki, które wydawało na 623 na tramwaj i tyle.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 08:26 #159940

MephiR napisał: Jeśli więc pojawi się tramwaj, to z rozkładu zniknie część autobusów (no bo po co mają jeździć na tej samej trasie i się dublować?). W takiej sytuacji miasto przesunie te środki, które wydawało na 623 na tramwaj i tyle.


I bardzo dobrze że zniknie.
Nie ma nawet co porównywać śmierdzący autobus z tramwajem.
Wiem to po sobie. Jak zlikwidowali 18 i teraz jak wracam z roboty z Zabrza na kole to zawsze się na tego smroda 118 natknę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 08:38 #159941

MephiR napisał: Argument utrzymania to ściema. Całą sieć tramwajową utrzymuje spółka Tramwaje Śląskie S.A.. Miasta nie dokładają się do tego ani groszem!

Jest w tym jednak ziarenko prawdy. Miasto nie będzie płacić na utrzymanie infrastruktury, ale będzie musiało dopłacać do wykonywania kursów na tej linii. Tylko, że do tej pory tak samo robi w przypadku autobusów. Jeśli więc pojawi się tramwaj, to z rozkładu zniknie część autobusów (no bo po co mają jeździć na tej samej trasie i się dublować?). W takiej sytuacji miasto przesunie te środki, które wydawało na 623 na tramwaj i tyle.


Ta, tyle, że gdyby zrobić to 1:1 to wystarczy na kursowanie tego tramwaju może co 30 min w dzień roboczy i co 1h w w dni wolne ;). Takie są różnice w stawce za pockm i wozokm.
Tym niemniej jednak trzeba zauważyć, że sieć autobusowa w Miechowicach nadaje się do zoptymalizowania i spokojnie można to zrobić w oparciu o tramwaj.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 08:52 #159942

MephiR napisał:

71hanysek napisał: (no bo po co mają jeździć na tej samej trasie i się dublować?).

.

Jak sam zauważasz jest to dublowanie trasy.
Tym bardziej jestem na nie! Proponuję jeszcze trolejbusy. Więcej kabli, zadowolonych forumowiczów i możliwość wydania lekko pieniędzy.

Czy Wam na pewno chodzi o względy funkcjonalne, czy o sentyment? A może na siłę chcecie wydać pieniądze bo jest dofinansowanie?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 09:03 #159944

Pogoda, względy funkcjonalne tramwaju są takie:
1) Przewiezie w jednym kursie większą liczbę pasażerów, co jest szczególnie istotne w godzinach szczytu
2) Zapewni bezpośrednie połączenie z Katowicami, co wyeliminuje konieczność przesiadek i skróci czas podróży do pracy
3) Zmniejszy liczbę autobusów na drogach, co z kolei będzie na rękę kierowcom samochodów
4) Zwiększy wartość spółki, w której gmina posiada swoje udziały i zapewni jej dodatkowe dochody
5) Zostanie wreszcie wykorzystana infrastruktura wybudowana za grube miliony złotych z naszych podatków, która od 30 lat stoi i się marnuje

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 09:23 #159945

MephiR napisał: Pogoda, względy funkcjonalne tramwaju są takie:
1) Przewiezie w jednym kursie większą liczbę pasażerów, co jest szczególnie istotne w godzinach szczytu
2) Zapewni bezpośrednie połączenie z Katowicami, co wyeliminuje konieczność przesiadek i skróci czas podróży do pracy
3) Zmniejszy liczbę autobusów na drogach, co z kolei będzie na rękę kierowcom samochodów
4) Zwiększy wartość spółki, w której gmina posiada swoje udziały i zapewni jej dodatkowe dochody
5) Zostanie wreszcie wykorzystana infrastruktura wybudowana za grube miliony złotych z naszych podatków, która od 30 lat stoi i się marnuje


Mephir kurna, zakończ te argumentacje, bo z każdym kolejnym argumentem coraz bardziej mijasz się z prawdą.

1) Tak, ale trzeba zauważyć, że mówimy tylko o 1 trasie, a nie o całej dzielnicy
2) Nie, będzie miał więcej przystanków, po drugie trudno oczekiwać, by jakoś radykalnie zejść poniżej obecnego czasu ok. 1 h
3) argument bez znaczenia
4) Nieprawda- zrobi to, ale kosztem większego dofinansowania
5) Tak, z tym, że nie wiadomo na ile ona się do tego nadaje

Gdybym ja miał podać argumenty za tramwajem to są przede wszystkim takie:
- Miechowice zyskają dojazd do ścisłego centrum miasta a nie tylko na Dworzec
- zmniejszy się cena podróży na trasie Miechowice- Chorzów i Miechowice- Rozbark (z 4,8 na 3,8 i z 3,8 na 3,2)
- znacznie łatwiejszy będzie przejazd np. z Miechowic do atrakcji w parku miejskim, a także w okolice WSS nr 4 (o 300-400 m bliżej)
- wreszcie będzie szansa by poprawić obsługę autobusową osiedla przy Kopalni Miechowice, która obecnie jest dramatyczna i sporo kasy jest marnowane
- ze względu na większą ilość przystanków zapewne taka linia będzie mieć większe wykorzystanie niż obecne 623. Chociażby ze względu na to, że zatrzyma się i pod Agorą i pod basenem i przy Politechnice, gdzie 623 nie zatrzymuje się.

Jak dla mnie głównym problemem jest lokalizacja pętli w Miechowicach.
Jeśli ma być w rejonie Przychodni to to jest porażka. Będzie to wymagać przebudowy kilku ulic na osiedlu i wpuszczenia autobusów między bloki. Konieczna dla ludzi z Nickla będzie dość idiotyczna przesiadka. Ale do zrobienia to jest.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 10:53 #159946

Te ulice na Osiedlu już dawno powinny zostać przebudowane. Są tak absurdalnie ciasne, że nawet poruszanie się małym samochodem osobowym jest tam mało komfortowe, a tamtejsze rondka (rondusie?) stały się już przedmiotem kpin. Prędzej czy później miasto będzie musiało coś z nimi zrobić. Bez względu czy powstanie tramwaj, czy nie.

Według mnie lepiej więcej dopłacać WŁASNEMU przewoźnikowi, niż prywatnym firmom, które nawet nie mają siedziby w naszym mieście. Jeśli TŚ będą mieć większy majątek, to wartość udziału Bytomia też będzie wyższa. Jeśli się nie mylę, to pod względem księgowym ma duże znaczenie, bo zwiększa wartość majątku gminy, co w dalszym przełożeniu zwiększa możliwości kredytowe miasta.

Naprawdę dziwne by było, gdyby np. przęsło wiaduktu na Wrocławskiej miało się już nie nadawać do wykorzystania. Obiekt został skonstruowany w taki sposób, aby był odporny na oddziaływania górnicze. Dodatkowo przez te wszystkie lata nie był intensywnie eksploatowany i nie działały na niego takie obciążenia, jakie dla niego projektowano.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 11:19 #159947

MephiR napisał: Pogoda, względy funkcjonalne tramwaju są takie:
1) Przewiezie w jednym kursie większą liczbę pasażerów, co jest szczególnie istotne w godzinach szczytu
2) Zapewni bezpośrednie połączenie z Katowicami, co wyeliminuje konieczność przesiadek i skróci czas podróży do pracy
3) Zmniejszy liczbę autobusów na drogach, co z kolei będzie na rękę kierowcom samochodów
4) Zwiększy wartość spółki, w której gmina posiada swoje udziały i zapewni jej dodatkowe dochody
5) Zostanie wreszcie wykorzystana infrastruktura wybudowana za grube miliony złotych z naszych podatków, która od 30 lat stoi i się marnuje


Nie lubię prowadzić OT, bo jest to uciążliwe na każdym forum, ale skoro administracja na to przystaje i nie wydziela/łączy tematów i sama w OT uczestniczy to uznaję, że można. A więc:

1) Wystarczy puścić drugi autobus. Skoro jest deficyt miejsca, to znaczy że jest popyt. A to z kolei oznacza, że drugi autobus (np minutę później) będzie rentowny.

2) Jesteś pewien, że będzie to bezpośrednia linia? Nie sądzę, by połączenia na dworcu autobusowym w Bytomiu były takie złe i te 3-4 minuty postoju w oczekiwaniu na 820 cz 830 było warte grubych pieniędzy. Moim zdaniem jest wiele słuszniejszych wydatków niż poprawa luksusu jakim i tak jest komunikacja miejska.

3) Bez komentarza

4) Bez komentarza

5) Czyli jednak jest to kwestia tego o czym mówiłem wcześniej. System podbij.pl (skoro zrobiłeś krok do przodu - nawet bezsensowny - to musisz w tym trwać. W kasynie całowali by Cię po nogach). Albo system garnków Philipiaka. Wylosujesz kupon na spotkaniu uprawniający do zniżki 40% to kupujesz zbędną rzecz ...bo przecież to była okazja, wykładasz część a nie całość.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 11:42 #159948

MephiR napisał: Te ulice na Osiedlu już dawno powinny zostać przebudowane. Są tak absurdalnie ciasne, że nawet poruszanie się małym samochodem osobowym jest tam mało komfortowe, a tamtejsze rondka (rondusie?) stały się już przedmiotem kpin. Prędzej czy później miasto będzie musiało coś z nimi zrobić. Bez względu czy powstanie tramwaj, czy nie.


Ale to nie rondka są problemem, problemem jest przejazd N-S od Pętli do Frenzla. Ta ulica wymaga dużo poważniejszej przebudowy, czasami jest zalewana, poza tym idiotyczny jest fragment zaraz obok Biedronki na Dalekiej i samo skrzyżowanie z Daleką. Tam jest całe skrzyżowanko do zrobienia.

Według mnie lepiej więcej dopłacać WŁASNEMU przewoźnikowi, niż prywatnym firmom, które nawet nie mają siedziby w naszym mieście. Jeśli TŚ będą mieć większy majątek, to wartość udziału Bytomia też będzie wyższa. Jeśli się nie mylę, to pod względem księgowym ma duże znaczenie, bo zwiększa wartość majątku gminy, co w dalszym przełożeniu zwiększa możliwości kredytowe miasta.


Może i tak, ale nie wiem czy papierami dłużnymi można spłacać długi, bo trzeba pamiętać, że te akcje dla TŚ są poręczeniem kredytu w EBOiR.

1) Wystarczy puścić drugi autobus. Skoro jest deficyt miejsca, to znaczy że jest popyt. A to z kolei oznacza, że drugi autobus (np minutę później) będzie rentowny.


Sesese, ale strzeliłeś teraz babola :P. Drugi autobus niestety w tym układzie kosztowym wyjdzie już drożej :P.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 14:03 #159949

pogoda napisał: 2) Jesteś pewien, że będzie to bezpośrednia linia? Nie sądzę, by połączenia na dworcu autobusowym w Bytomiu były takie złe i te 3-4 minuty postoju w oczekiwaniu na 820 cz 830 było warte grubych pieniędzy. Moim zdaniem jest wiele słuszniejszych wydatków niż poprawa luksusu jakim i tak jest komunikacja miejska.

Wpierw się trzeba zmieścić do 820 lub 830, a to w godzinach szczytu wcale nie jest takie pewne. Polecam Ci kiedyś wycieczkę jednym z tych autobusów w okolicach godziny 7:30. W języku polskim nie ma właściwego określenia na ścisk, jaki tam panuje. A mimo to obie linie są podobno potwornie drogie. Zapewne Daro85 będzie w stanie coś więcej na ten temat napisać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 18:31 #159952

Obserwuję coraz większy odlot. Tramwaj do Miechowic ma być recepta na tłok w liniach do Katowic. Przeciętny, zdroworozsądkowo myślący człowiek wpadłby na pomysł aby np. na linii 830 jeździły autobusy o większej pojemności. ewentualnie aby było ich więcej. Poza tym na liniach tramwajowych z rana wielkiego tłoku nie widać. Być może dlatego,że mieszkańcy Miechowic chcą codziennie zobaczyć Spodek i z uporem maniaka wybierają autobus unikając tramwaju.

Kwestie ekonomiczne to jeszcze większa komedia. Miałby się poprawić zdolność kredytowa Bytomia. Genialne. Poprawi się zdolność kredytowa i będzie można wziąć kredyt aby zapłacić Tramwajom Śląskim jako,że ich stawka za wozokilometr jest dużo wyższa niż w przypadku autobusu. Pomysł godzien antynobla.
Niestety ale nie udało mi się wyczytać ani jednego racjonalnego argumentu za budową tej linii. Może poza tym,że istnieje już jakaś część infrastruktury ale czy w związku z tym należy wydawać kolejne miliony.Wątpię.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 19:23 #159955

Foxbat jak zwykle błysnął intelektem. 820 i 830 w godzinach szczytu jeżdżą co 10 minut. Na trasę wypuszczany jest tabor przegubowy. Niestety, ale już bardziej pojemnych autobusów nie produkują.

Tak naprawdę jedynym rozwiązaniem problemów z dojazdem do Katowic są pociągi. Ale miasto w ogóle nie lobbuje za poprawieniem oferty Kolei Śląskich dla Bytomia i wyremontowaniem torów, choć nie wydałoby na to ani złotówki. Urząd Miejski jest prosamochodowy, więc najważniejsza jest Becetka i obwodnica Chorzowa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

„Polonia Bytom” to nie „Wisła Kraków 2015/06/24 19:26 #159956

Jak już tak lecimy offtopem, to i ja się wypowiem w kwestiach transportowych, a co mi tam :)

Drażni mnie bardzo, że Bytom jest nieco jakby na uboczu głównych szlaków transportowych w regionie. Mamy bardzo duży dworzec autobusowy (chyba jeden z większych w regionie?), przez który przejeżdżają dziennie dziesiątki linii, a liczba przetransportowanych osób idzie w dziesiątki tysięcy zapewne. Ale Bytom jest niestety nieco na północ od linii Katowice - Gliwice i takie Koleje Śląskie puszczają większość swoich pociągów linią Chorzów - Ruda - Zabrze - Gliwice, a nasz pięknie odnowiony (częściowo) teraz dworzec świeci w sumie pustkami. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych lat dojdzie w końcu do skutku połączenie Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach, bo linia kolejowa (wojskowa) w sumie jest, trzeba ją zmodernizować. Pociągi miałyby jechać przez Chorzów - Bytom - Tarnowskie Góry - Lotnisko - i w Zawierciu łączyć się z główną linią Katowice - Częstochowa. No i świetnie, mam nadzieję, że to się uda, bo obecnie np. bardzo mało w sumie jedzie pociągów przez Bytom, chociażby do Lublińca, a szkoda. Mam nadzieję, że liczba pociągów kursujących przez Bytom się zwiększy za niedługo, a Koleje Śląskie mają teraz naprawdę nowoczesny tabor bydgoskiej PESY.

A co do połączenia z Miechowicami, to wychodząc od punktu wyjścia, że boli mnie to, że Bytom jest nieco na uboczu - naprawdę nie można ogarnąć czegoś na wzór autobusu linii 5 jadącej do Katowic przez naprawdę wiele zakamarków, żeby nie powiedzieć wioch :D zmiksowanej z przyśpieszonym 840 i stworzyć linię, która jechałaby z Gliwic do Katowic przez pomniejsze miejscowości, Stolarzowice? Miechowice, Centrum i dalej trasą 820/830? Zawsze to kolejny numerek na bardzo popularnej trasie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus