Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/03 14:18 #187217

To, że jest źle, wiedzą wszyscy kierowcy, którzy...

Zabrzańska to jedna z najbardziej korkujących się ulic Bytomia. Jej nawierzchnia wymaga gruntownego remontu, albo chociaż dobrego frezowania. Ale na to musimy jeszcze poczekać….

Czytaj więcej...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 08:55 #187228

Nie wyobrażam sobie porządnego remontu Zabrzańskiej bez pierwszego etapu Becetki o którym mowa w artykule.
Najpierw 1 etap a potem remont Zabrzańskiej.
Szanse na rozpoczęcie 1 etapu oceniam na nikłe, miasto zamiast lodowiska i remontu Zgorzelca (ponoć 30 mln) powinno się na tym skupić.
Tutaj jest niestety poważny błąd obecnie rządzącej ekipy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 09:23 #187230

To pewnie poczekamy z przebudową jak to jest w wypadku obwodnicy wschodniej Chorzowa, która rzekomo miała połączyć węzeł na Siemianowickiej/Al. JP II w Bytomiu z DTŚ i A 4. Przed wyborami do parlamentu nikt kandydatów do niższej i wyższej izby nawet o tej inicjatywie nie wspominał?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 11:37 #187231

Nie wyobrażam sobie porządnego remontu Zabrzańskiej bez pierwszego etapu Becetki o którym mowa w artykule.


Przetarg na drogę ekspresową S61 Suwałki–Budzisko. GDDKiA oferowało 896 mln zł. Wszystkie złożone oferty były na kwotę powyżej 1 mld zł. Najtańszą ofertę na 24,1 km S-ki złożył Budimex - 1 mld 37 mln zł., najdroższą Polaqua – 1,51 mld zł.

W ciągu 3 ostatnich lat cena asfaltu wzrosła o 60%, podobnie wzrosły też koszty robocizny. Koszt budowy Becetki szacowano w 2018 roku na 300 mln zł. Dzisiaj za taką cenę nie znajdzie się wykonawcy. Za 2-3 lata problem będzie poważniejszy i cena prawdopodobnie wyniesie około 400 mln zł. Czy w sytuacji, kiedy GDDKiA nie ma środków finansowych na realizację strategicznych i istotnych dla rozwoju kraju dróg ekspresowych i autostrad znajdzie ponad 350-400 mln zł na budowę Becetki? Wątpliwe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 11:57 #187234

Creek73, plany względem kol. Zgorzelec mocno obcięto, będą remonty części wspólnych i chyba jakiś plac zabaw, tak że ze wcześniejszych 30 mln obcięto pewnie z 90%.
Tak mnie zastanawia co stało za decyzją o przekazaniu tak wielkiej sumy na remont budynków na obrzeżach czy aby nie perspektywa mieszkań o bardzo dobrym standardzie w zielonej okolicy a później rozdawaniu ich zanjaomym królika...
A co do becetki jako drogi o znaczeniu wojskowym to od samego początku było wiadomo że to gruszki na wierzbie, przecież wystarczy racjonalnie pomyśleć i jeśli MON ma budować takie drogi (co samo w sobie uważam za delikatnie mówiąc dziwne bo czy czołgi będzie teraz kupowało ministerstwo ochrony środowiska?) to jeśli ten program ma być choć trochę racjonalny to drogi takie będą budowane tam gdzie ich nie ma w ogóle lub tam gdzie są jakieś wąskie wiejskie drogi i nie ma możliwości przerzucenia sprzętu a nie w mieście gdzie kilkaset metrów dalej biegnie normalna droga (Celna, Konstytucji, Zabrzańska).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 13:20 #187235

Nie wyobrażam sobie porządnego remontu Zabrzańskiej bez pierwszego etapu Becetki o którym mowa w artykule.


Przetarg na drogę ekspresową S61 Suwałki–Budzisko. GDDKiA oferowało 896 mln zł. Wszystkie złożone oferty były na kwotę powyżej 1 mld zł. Najtańszą ofertę na 24,1 km S-ki złożył Budimex - 1 mld 37 mln zł., najdroższą Polaqua – 1,51 mld zł.

W ciągu 3 ostatnich lat cena asfaltu wzrosła o 60%, podobnie wzrosły też koszty robocizny. Koszt budowy Becetki szacowano w 2018 roku na 300 mln zł. Dzisiaj za taką cenę nie znajdzie się wykonawcy. Za 2-3 lata problem będzie poważniejszy i cena prawdopodobnie wyniesie około 400 mln zł. Czy w sytuacji, kiedy GDDKiA nie ma środków finansowych na realizację strategicznych i istotnych dla rozwoju kraju dróg ekspresowych i autostrad znajdzie ponad 350-400 mln zł na budowę Becetki? Wątpliwe.


Ruda Śląska także ma kłopot z trasą N-S. Wszystkie oferty przekraczały założony budżet.
Jest to też bardzo ważna inwestycja.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 13:39 #187236

Ja bym nie mieszał pieniędzy z rewitalizacji Kolonii Zgorzelec z pieniędzmi na drogi. To są zupełnie inne pule a przerzucanie tych pieniędzy pomiędzy projektem rewitalizacji a budową dróg jest mocno wątpliwe. Jeszcze niedawno były problemy nawet z przerzuceniem pieniędzy z projektów miękkich na twarde a co dopiero całkowita zmiana ich wykorzystania

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 19:33 #187249

To jednak MON nie wyremontuje tej drogi ?
Jak już kiedyś dojdzie do remontu to zastanawiam się jak zostaną wytyczone objazdy. Kiedyś gdy nie było wiaduktu pomiędzy Bobrkiem a Karbiem ruch szedł przez Szombierki lub Biskupice. Ale to było lata wstecz i ruch był trochę mniejszy. Swoją drogą to warto byłoby na wysokości Zamłynia wydzielić osobny pas dla skręcających na Łagiewniki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zabrzańska wymaga remontu. Ten jednak nie nastąpi zbyt prędko… 2019/11/04 20:19 #187251

To skoro MON nie wybuduje becetki to może postawi most kratownicowy nad byłym rozjazdem kolejowym kopalni Szombierki i tamtędy zostanie wytyczony objazd na czas remontu Zabrzańskiej...coś na wzór mostu Syreny z lat 80/90 nad Wisłą !
Jeśli w Wawie mogli zbudować most pontonowy dla belówy ze stolicy to może tym razem wojsko poćwiczy w Bytomiu szybkie rozwinięcie lekkiego obiektu inżynieryjnego z elementów składowanych w jednostce drogowo-mostowej w Nisku ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Robert CzykielGhost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone