Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Komunikacja miejska w Bytomiu.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/25 12:41 #63284

soa napisał: Jakośc taboru to już chyba nie interes miasta.

To jest interes miasta aby jeździły nowsze autobusy i było więcej w nich pasażerów a mniej samochodów na ulicach.

Miasto przakazuje do KZK miesięcznie jakąs kase. Z tej kasy (ora z biletów) finansowane są przedsiębiorstwa. KZK GOP ogłasza przetarg na obsługe danej lini i najlepsza oferta cenowo za kilometr oraz ktora ma najlepsze busy wygrywa. (w teori hehe)

Nie wygrywają najlepsze busy tylko najtańsza oferta, która spełnia postawione w przetargu wymagania. Prezydenci miast jeśli tylko chcą mogą wnosić uwagi do warunków jakie powinny być sprecyzowane. Niestety większość wymagań wiąże się z kwestią porozumień z innymi prezydentami bo też większość linii przekracza granicę jednego miasta a wszelkie porozumienia w przypadku prezydentów śląskich miast nie są już takie oczywiste. Wystarczy popatrzeć na twór zwany GZM.

antonio napisał: Znów malowanie inne Szkoda, bo MANy ładnie by wyglądały w malowaniu PKM Gliwice, tj. całe żółte, szyby przyciemnione

Prawde powiedziawszy to powinnien być jeden wymagany schemat malowania dla wszystkich przewoźników. Mi też osobiście podobają się gliwickie kolorki ale jakby dodali pas niebieskiego to byłby schemat malowania województwa śląskiego (stosowany we Flirtach). Co do przyciemnianych szyb do te w świerklańcu też są przyciemniane.

mk1992 napisał: Nie widzę zdjęcia...

świerklaniecki MAN

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/25 13:14 #63286

Oj, bardzo przepraszam. Zdjęcia nie widać, bo widać mają zabezpieczenie przed hotlinkowaniem :zawstydzony: Zaraz coś wymyślę i wstawię jakieś fotki;)

Wiem, że są przyciemnione, mi z tymi szybami chodziło o to, że takie czarne szyby i żółty kolor malowania tworzą ładny kontrast:) Też jestem zwolennikiem jednakowego malowania w całej aglomeracji. Ktoś, kto może sobie na to pozwolić powinien wydać jakieś rozporządzenie, że każdy kolejny remont/zakup nowego taboru wiązałby się z nadaniem pojazdowi określonego schematu malowania.

Tutaj jeszcze raz wkleję to zdjęcie, które wcześniej się nie wyświetlało.
Nowy MAN dla PKM Świerklaniec (docelowo 47sztuk), TADAM :D :

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/25 13:52 #63289

  • Szczepan
  • Szczepan Avatar
  • Gość
  • Gość

antonio napisał: Odnośnie jakości taboru, to niedługo powinno się trochę zmienić, gdyż PKM Świerklaniec kupił 47 nowych MANów, a w ostatnich dniach przyszła już pierwsza dostawa w postaci 3 sztuk tych wspaniałych autobusów.


Jak narazie jeszcze nic nie przyszło.

Poza tym z tego co czytałem to większość z tych busów pójdzie na linie MZKP, na linie KZK też pewnie coś trafi, ale nie liczyłbym na to że nagle jakość komunikacji miejskiej w Bytomiu drastycznie się poprawi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 11:33 #63313

Szczepan napisał: Poza tym z tego co czytałem to większość z tych busów pójdzie na linie MZKP, na linie KZK też pewnie coś trafi, ale nie liczyłbym na to że nagle jakość komunikacji miejskiej w Bytomiu drastycznie się poprawi.


Następny czarnowidz :P
Zadaj sobie najpierw pytanie jakie to są linie MZKP?
To są np. linie takie jak: 17,19,94,173,53,192- od obsadzenia jakieś 22 zadania w tym dwa (192/1, 94/3) taborem przegubowym. Stąd wniosek, że jakość taboru poprawi się drastycznie poprawi- zresztą wystarczy spojrzeć na inne linie, np. 73 (3 fabryczne wozy), 14/92/132/184 (4 wozy fabryczne), 850 (2), 820 (8), 608/708 (3), a w Nowym Roku mamy przetarg na 183/623, więc raczej tam też będą żądane nowe autobusy (przecież nie będą w Świerklańcu stać pod płotem :P ), a doliczając do tego, że program unijny zakłada wymianę niemal 100% taboru przegubowego w PKMie Świerklaniec można założyć, ze ze 114 znikną autobusy używane w ciągu 2011 i 2012 ;)
Radzę zajrzeć czasem na stronie KZK do zakładki przewoźnicy, tam jest napisane np. jakie linie obsługuje pod KZK PKM Świerklaniec. Trudno, żeby większość aut poszła na te trasy skoro jest to raptem 8 linii (w tym na 608/708 był przetarg na nowe auta 3 lata temu). Na pewno jakość taboru nie poprawi się więc raczej na 52 i 700 oraz na 164/264 ale co nas to ;) .

[ Dodano: Nie 26 Gru, 2010 ]

soa napisał: KZK GOP ogłasza przetarg na obsługe danej lini i najlepsza oferta cenowo za kilometr oraz ktora ma najlepsze busy wygrywa. (w teori hehe)


Nie siać bzdur ;)
Jest coś takiego jak SIWZ- tam masz wszystko napisane.

Może byc też sytuacja że miasto jest włascicielem spółki ale to chyba nie u nas.
Zbyt duzo prywatnych małych firm transportowych.


Najlepiej niech będzie tak jak w Gliwicach :P . Miasto wali do PKMu kasy jak nie wiem, a kasa i tak się nie przekłada na zyski firmy. Ale majom za to fane busy, szkoda yno, że kożdy robi tyły ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 12:09 #63314

  • Szczepan
  • Szczepan Avatar
  • Gość
  • Gość

Daro85 napisał: Następny czarnowidz :P
Zadaj sobie najpierw pytanie jakie to są linie MZKP?
To są np. linie takie jak: 17,19,94,173,53,192- od obsadzenia jakieś 22 zadania w tym dwa (192/1, 94/3) taborem przegubowym. Stąd wniosek, że jakość taboru poprawi się drastycznie poprawi- zresztą wystarczy spojrzeć na inne linie, np. 73 (3 fabryczne wozy), 14/92/132/184 (4 wozy fabryczne), 850 (2), 820 (8), 608/708 (3), a w Nowym Roku mamy przetarg na 183/623, więc raczej tam też będą żądane nowe autobusy (przecież nie będą w Świerklańcu stać pod płotem :P ), a doliczając do tego, że program unijny zakłada wymianę niemal 100% taboru przegubowego w PKMie Świerklaniec można założyć, ze ze 114 znikną autobusy używane w ciągu 2011 i 2012


Zobacz sobie ile jest linii kursujących na terenie MZKP i zobaczysz że na wszystkie nowych wozów nie starczy. Co z tego że będzie przetarg na 623 skoro z tego co zapowiadano priorytetem dla PKM Świerklaniec będzie odbicie wszystkich linii MZKP z rąk prywaciarzy.
Z resztą nie będe się kłócił, pożyjemy zobaczymy co tam prezesi wymyslą.

Fajnie że nowe niskopodłogowe wozy kupili, tylko co z tego? Nie ma klimy dla pasażerów (latem może się przydać), więcej kursów też nie będzie więc podróż na "sardynki" dalej będzie standardem. Jak to ma kogoś przekonać żeby się przesiadł z auta na bus?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 12:21 #63315

Daro85 napisał: w Nowym Roku mamy przetarg na 183/623, więc raczej tam też będą żądane nowe autobusy (przecież nie będą w Świerklańcu stać pod płotem )

Z tym przydziałem nowych wozów ze świerklańca to jest właśnie zagadka bo postępowań przetargowych będzie więcej a PKMowi kończy się chyba umowa na 608/708

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 14:12 #63316

Szczepan, no racja w Bytomiu może i nie, ale mi jako mieszkańcowi Suchej Góry najprawdopodobniej tak, gdyż to PKM Świerklaniec obsługuje wszystkie linie, które tędy jeżdżą, a patrząc na ich aktualny tabor i na liczbę busów, które kupili, to flotą nie mają się co wstydzić choćby przed Berlinem:D Praktycznie same Solarisy i MANy będą :yeah:

Szkoda trochę, że u nas jednak na dworzec zajeżdżają busy zewsząd i rzeczywiście trudno będzie ogarnąć trochę i ujednolicić to, co przyjeżdża i to, jak wygląda :( Tutaj TG mają te szczęście, że u nich chyba wszystko jest z PKM Świerklaniec, jedynie linia do Gliwic jest z PKM Gliwice (mogę się mylić, ale tak ,czy siak, to 90% jest PKM Świerklaniec).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 19:02 #63328

antonio napisał: Szkoda trochę, że u nas jednak na dworzec zajeżdżają busy zewsząd i rzeczywiście trudno będzie ogarnąć trochę i ujednolicić to, co przyjeżdża i to, jak wygląda :(

Co Ty chcesz ogarniać. Kierunek w jakim Bytom idzie jest i tak lepszy niż kierunek Gliwic. Niebawem w Bytomiu będzie prawie wszystko w standardzie niskiejpodłogi o czym wspomniane Gliwice czy nawet Katowice mogą zapomnieć przez najbliższe 4 lata :D

Tutaj TG mają te szczęście, że u nich chyba wszystko jest z PKM Świerklaniec, jedynie linia do Gliwic jest z PKM Gliwice (mogę się mylić, ale tak ,czy siak, to 90% jest PKM Świerklaniec).

PKM Gliwice teraz już będzie z 3 lata jak nie jeździ na 80 :D Poza tym proponuje jednak zrobić sobie wizyte na tarnogórski dworzec autobusowy by przekonać się jak jest naprawdę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 22:04 #63341

Poza tym proponuje jednak zrobić sobie wizyte na tarnogórski dworzec autobusowy by przekonać się jak jest naprawdę.

Dziennie 2x z niego korzystam. Ok, są stare autobusy, ale to wszystko PKM Świerklaniec! Zobacz, jaką flotą dysponuje, a ile nowych MANów kupili. Po dostawie tych MANów, te stare pewnie pójdą w odstawkę, bo chyba nie planują nowych linii, ani zagęszczenia kursów, więc będą to zbędne busy, co za tym idzie na dworzec w TG, który prawdopodobnie w 2011/2012 będzie cały przebudowany (tak: http://www.tarnowskiegory.pl/uploads/ga ... =403057379 ), będą przyjeżdżać same nowe busy. 80 możliwe, że już nie jeździ, nie wiem, nie podróżuje na tych relacjach :yeah:

Co do Bytomia. Do kogo należą te białe MAZy? Często 20 i 14 takie jeżdżą. Ciekawe busy, fajnie przez głośnik zapowiadają info o przystankach, choć ten "ding dong" rodem z dzwonka do drzwi mogliby zamienić na jakiś inny, bo śmiesznie mi się kojarzy, jakbym odruchowo chciał iść do drzwi, żeby ludziom otworzyć :lol2: Ładne te MAZy, ale niestety silnik trochę słabo wygłuszony i z tyłu podsufitka piszczy, jak we francuskich autach z lat 90. :nie:

Co Ty chcesz ogarniać. Kierunek w jakim Bytom idzie jest i tak lepszy niż kierunek Gliwic. Niebawem w Bytomiu będzie prawie wszystko w standardzie niskiejpodłogi o czym wspomniane Gliwice czy nawet Katowice mogą zapomnieć przez najbliższe 4 lata

Nie zaprzeczę, ale mogłoby być jeszcze lepiej, gdyby ten ładny tabor był jakoś równie ładnie, składnie pomalowany :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 22:09 #63343

Zobacz sobie ile jest linii kursujących na terenie MZKP i zobaczysz że na wszystkie nowych wozów nie starczy. Co z tego że będzie przetarg na 623 skoro z tego co zapowiadano priorytetem dla PKM Świerklaniec będzie odbicie wszystkich linii MZKP z rąk prywaciarzy.
Z resztą nie będe się kłócił, pożyjemy zobaczymy co tam prezesi wymyslą.


Pfff- żeby to co piszesz się udało musieliby sobie dokupić terenu pod zajezdnię :P :P:P
Prywaciarze MZKP wystawiają codziennie ok. 50 autobusów, a PKM 70. Gdzie ty chcesz drugie tyle autobusów pomieścić w Świerklańcu :lol2: :lol2: :lol2: W parku chyba ;)

Z moich obliczeń wynika, że zostanie wymieniony co drugi z krótkich autobusów PKMu i 2 na 3 z przegubowych. Jak łatwo policzyć nadwyżka przegubów będzie konkretna (wychodzi na to, że trzy Solarisy będą musiały grzać się pod płotem, a dodatkowo oprócz Ikarów trzebaby zezłomować niemal wszystkie używki). Z dużą dozą prawdopodobieństwa można więc założyć, że z obecnego wyjazdu MZKP kilka zadań na pewno nie będzie obsługiwane nówkami (64/3, 129/4, 17/3, 19/8 oraz całe 608/708, 164/264, 52, 700, 738- tu dopiero były przetargi). Zostaje więc wymiana 25 aut na 36 zadaniach całodziennych taboru B, licząc bez wozów przerywanych na liniach 19,179,780 niemal wszystkie zadania całodzienne PKMu będą wykonywane nowym taborem- Wypas ;) .

Będzie sporo nowego taboru i Bytomia on raczej nie ominie ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 23:11 #63352

antonio napisał: Ok, są stare autobusy, ale to wszystko PKM Świerklaniec!

Śmiem twierdzić że się w tej kwestii bardzo mylisz :P

prawdopodobnie w 2011/2012 będzie cały przebudowany (tak: [url=http://www.tarnowskiegory...and=403057379]http://www.tarnowskiegory...and=403057379[/url]), będą przyjeżdżać same nowe busy

Dobry żart :D Co najmniej do 2014 tarnogórski dworzec autobusowy będzie przyjmował złomy :/

Do kogo należą te białe MAZy? Często 20 i 14 takie jeżdżą.

Do tego który realizuje obecnie umowę na linii 20 i 14 :P

Ciekawe busy, fajnie przez głośnik zapowiadają info o przystankach, choć ten "ding dong" rodem z dzwonka do drzwi mogliby zamienić na jakiś inny, bo śmiesznie mi się kojarzy, jakbym odruchowo chciał iść do drzwi, żeby ludziom otworzyć Ładne te MAZy, ale niestety silnik trochę słabo wygłuszony i z tyłu podsufitka piszczy, jak we francuskich autach z lat 90.

Autobus spełnia warunki przetargu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/26 23:24 #63353

a tak BTW dla tych co myślą, że PKM Św. chce odbić linie prywaciarzom w MZKP :P
Przetarg na wszystkie zadania w MZKP odbędzie się dopiero w 2014 roku. Porównując to z datami dostaw autobusów będą one musiały, przynajmniej na jakiś czas trafić na dotychczasowe zadania PKMu ;) . Wcześniej nie ma opcji, by szły na jakieś 174, lub inne 83 ;) .
Dokładniej zaś umowa nowa musi zacząć obowiązywać od dnia 1.04.2014.
To jeszcze dużo czasu ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/27 13:25 #63366

igor, ok tylko zobacz ile Świerklaniec ma busów, ile kupił nowych, a ile już kursuje nowych. Prywatni przewoźnicy też zwykle mają autobusy niskopodłogowe. W TG Nowak Transport głównie z prywatnych śmiga akurat. Co do dworca, to TG liczyli na dofinansowanie z Unii, nie wiem jak tam aktualnie sprawy się mają, ale to miasto dobrze zarządzane, proporcjonalnie dużo bogatsze od Bytomia i co widać wyraźnie stawia się tam na estetykę miasta.

Coś ciekawego znalazłem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PKM_Bytom
Heh, nie wiedziałem, że było coś takiego, bo jestem świeżak w takich sprawach :O

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/27 13:37 #63368

antonio napisał: igor, ok tylko zobacz ile Świerklaniec ma busów, ile kupił nowych, a ile już kursuje nowych. Prywatni przewoźnicy też zwykle mają autobusy niskopodłogowe.


:P
Bez jaj- jeszcze z 2 lata temu prywatni przewoźnicy MZKP to był stały przedmiot drwin, choćby wymieniając sanitarkę przerobioną na minibus (J. Stańko), nitowanego Jelcza (Tarnawski), linię wykonywaną codziennie innym wozem (Minitrans), czy też wiekuiste Jelcze smrodliwe na liniach Ampexu ;) . Aż tyle to tam sie nie poprawiło, Ampex jak był denny tak dalej jest, podobnie inni, w tym różne Sochy, Nylce, Lazary, co na linie MZKP głównie Jelcze puszczają, czasem dwudrzwiowe ;) . Kiedyś chodził taki żart- że jak czegoś nie ma nigdzie, to na pewno jest w MZKP ;) .

Co do dworca, to TG liczyli na dofinansowanie z Unii, nie wiem jak tam aktualnie sprawy się mają, ale to miasto dobrze zarządzane, proporcjonalnie dużo bogatsze od Bytomia i co widać wyraźnie stawia się tam na estetykę miasta.


To jak tam tak bogato to radzę sie przeprowadzić :P . Góry jak to Góry, swój dobry okres miały, ale to jest juz miasto peryferyjne. Co gorsza obawiam się, że niewiele może to zmienić. Projekt przebudowy szpetnego dworca jest na liście rezerwowej POIŚ na chyba najwyższym miejscu, więc może się jeszcze załapie. Inna sprawa, że nie mozna mylić pewnych spraw. Właścicielem dworca NIE JEST MIASTO, tylko MZKP i to one jest beneficjentem. W Bytomiu właścicielem dworca jest miasto, ale tu remont już był.

Coś ciekawego znalazłem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PKM_Bytom
Heh, nie wiedziałem, że było coś takiego, bo jestem świeżak w takich sprawach :O


Tą firemkę każdy chyba pamięta, jak i jej wyjątkowo spektakularny upadek ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/27 14:26 #63372

  • Szczepan
  • Szczepan Avatar
  • Gość
  • Gość

Daro85 napisał: Pfff- żeby to co piszesz się udało musieliby sobie dokupić terenu pod zajezdnię :P :P:P
Prywaciarze MZKP wystawiają codziennie ok. 50 autobusów, a PKM 70. Gdzie ty chcesz drugie tyle autobusów pomieścić w Świerklańcu :lol2: :lol2: :lol2: W parku chyba ;)


Spokojnie, skoro kiedyś pomieścili tam 225 wozów to jakoś by to upchneli :)

Co do wymiany wozów to w przypadku przegubów poza Solarisami i Neoplanem reszta nadaje się na złom. W przypadku krótkich wozów jest trochę lepiej, ale cudów nie ma.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.