Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Komunikacja miejska w Bytomiu.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 11:04 #43821

  • darekbtm
  • darekbtm Avatar
  • Gość
  • Gość

henk napisał: Pisał już ktoś może o tym, że komunikacja nocna będzie funkcjonować jak będzie takie zapotrzebowanie. I nie mam na myśli sytuacji, że raz na kilka lat ktoś ma potrzebę nocnego powrotu do domu. Jeśli w centrum będzie nocne życie (w pozytywnym sensie :D ) to i autobus będzie potrzebny.
Trudno jednak posyłać autobus, aby szukał przypadkowych pasażerów :blee: .
Myślę jednak, że wiele jeszcze Bytomiowi brakuje, aby ożywić w nocy centrum.
Pamiętam jak chciałem usiąść na nocnym piwku i przekąsce z gośćmi z zagranicy po spektaklu w operze. Szkoda gadać. W kolejnych lokalach informowano nas jedynie, że za kilka lub kilkadziesiąt minut zamykają. Było przed 22.00 :zawstydzony: .
Wylądowaliśmy w Chorzowie.


co do nocnego zycia to sie zgodze...wczoraj bylem sie przejsc o 22 po BYtomiu i bylo pusto ze szkoda gadac...mam nadzieje, ze Agora choc troche to ozywi...Marzy mi sie by nocami po Bytomiu spacerowalo choc w 1/3 tyle ludzi ile po Krakowie noca :) Co do zapotrzebowania na nocna komunikacje to sie nei zgadzam z Panem..wystarczy spojrzec np w weekendy na zapotrzebowanie na taksowki. Zawsze sa w ciaglym ruchu, a to ze ludzie wybieraja taksowki to tez kwestia tego ze inaczej nie idzie dojechac. z Takich Tarnowskich Gor do Bytomia po 23 az do 4 rano czlowiek sie nie wydostanie zadna komunikacja miejska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 12:25 #43824

darekbtm napisał: z Takich Tarnowskich Gor do Bytomia po 23 az do 4 rano czlowiek sie nie wydostanie zadna komunikacja miejska.


Za to w przeciwną stronę ma do wyboru w nocy jakis tam kurs o 1:00, zaś do Storszka moze sobie wybrać środek KM. Ot taki paradoks ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 12:58 #43828

To już jest w ogóle paranoja żeby dzielnice były lepiej skomunikowane z innymi miastami, vide łagiewniki czy stroszek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 13:14 #43831

Stachmtg napisał: To już jest w ogóle paranoja żeby dzielnice były lepiej skomunikowane z innymi miastami, vide łagiewniki czy stroszek.


W wypadku Stroszka trudno się z tym zgodzić.
A Łagiewniki też wcale nie mają tak wesoło- no może Ci z rejonu Skrzyżowania to jeszcze tak, ale reszta nie bardzo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 14:13 #43833

darekbtm napisał:

henk napisał: Pisał już ktoś może o tym, że komunikacja nocna będzie funkcjonować jak będzie takie zapotrzebowanie. I nie mam na myśli sytuacji, że raz na kilka lat ktoś ma potrzebę nocnego powrotu do domu. Jeśli w centrum będzie nocne życie (w pozytywnym sensie :D ) to i autobus będzie potrzebny.
Trudno jednak posyłać autobus, aby szukał przypadkowych pasażerów :blee: .
Myślę jednak, że wiele jeszcze Bytomiowi brakuje, aby ożywić w nocy centrum.
Pamiętam jak chciałem usiąść na nocnym piwku i przekąsce z gośćmi z zagranicy po spektaklu w operze. Szkoda gadać. W kolejnych lokalach informowano nas jedynie, że za kilka lub kilkadziesiąt minut zamykają. Było przed 22.00 :zawstydzony: .
Wylądowaliśmy w Chorzowie.


co do nocnego zycia to sie zgodze...wczoraj bylem sie przejsc o 22 po BYtomiu i bylo pusto ze szkoda gadac...mam nadzieje, ze Agora choc troche to ozywi...Marzy mi sie by nocami po Bytomiu spacerowalo choc w 1/3 tyle ludzi ile po Krakowie noca :) Co do zapotrzebowania na nocna komunikacje to sie nei zgadzam z Panem..wystarczy spojrzec np w weekendy na zapotrzebowanie na taksowki. Zawsze sa w ciaglym ruchu, a to ze ludzie wybieraja taksowki to tez kwestia tego ze inaczej nie idzie dojechac. z Takich Tarnowskich Gor do Bytomia po 23 az do 4 rano czlowiek sie nie wydostanie zadna komunikacja miejska.



Kiedyś był taka knajpa "Fidler" przy ul. Kościelnej. Po 22:00 robiło się w niej pusto, bo odchodził ostatni autobus na Miechowice (w tamtym czasie Miechowicach mieszkało chyba najwięcej w Bytomiu młodych ludzi i to w miarę "normalnych", nie taka patologia jak w centrum).

To oczywiście na siebie wzajemnie wpływa, ale ja stawiam raczej na to, że to brak połączeń nocnych jest powodem pustki w mieście, niż na to, że pustka w mieście jest powodem braku połączeń.

Szkoda, że restauratorzy i w ogóle wszyscy, którzy są zainteresowani robieniem nocnych biznesów w centrum nie zajmują się tym problemem. Mogliby zrzucić się na jakieś nocne autobusy.

Marzy mi się nocne życie na takim poziomie, że nawet księgarniom opłacałoby się w nocy działać. Tylko nie wiem, co na to instytucje miejskie, np. Policja; chyba więcej roboty by miała.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 15:58 #43842

  • darekbtm
  • darekbtm Avatar
  • Gość
  • Gość
Fakt jesli chodzi o Stroszek to nie ma najgorzej z nocnym polaczeniem bo jakies tramwaje co jakis czas tam jada z tym ze koncza sie ok 1.30 i potem dopiero ok 3.20 jedzie...tak czy siak cos jest :)
Co do ludzi w centrum noca...ja to w ogole jestem zwolennikiem takiej wielkomiejskosci...lubie po prostu gdy w centrum noca kreci sie mnostwo ludzi i tetni zycie....kafejki, cluby itd no ale czegos takiego jak w Krakowie, Wroclawiu, POznaniu itd nigdy w Bytomiu nie dozyje i musze sie z tym pogodzic heh aczkolwiek choc troche moglo by to ruszyc do przodu dlatego licze na ta Agore...Wracajacy ludzie z zakupow ok 21-22 do tego fanstasy park w ktorym bedzie mozna potanczyc co w przypadku Bytomia jest jak studnia na pustyni no i kino

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 22:36 #43866

  • AA
  • AA Avatar
  • Gość
  • Gość
spróbuję prościej odnoszac się do wątku przemieszczenia poza porami/ miejscami szczytu , n.p. w nocy
założenie: istnieje bok komunikacyjny i całkowicie wolna konkurencja w usługach transportowych (kilku(nasto)krotnie tansze przewozy ).
jeżeli jest grupa do 4-5 osób chcących wrócić z centrum na dzielnicę i należą do grupy uprawnionej do otrzymania bonu to wzywaja taksówkę płacąc za przewóz wirtualnymi pieniędzmi ze swego konta. W praktyce : podtykajac kartę czipową pod czytnik w pojeździe który przesyłą informację do centrum rozliczeniowego ..
jeżeli jest grupa liczniejsza, zamawiają minibus co oczywiście wyszłoby taniej "na głowę"

w porównaniu do utrzymania stałej stałej lini tak jest taniej dla władzy i wygodniej dla klientów

smutne że trzeba tłumaczyć oczywistą oczywistość, że jeżeli już państwo chce "zrobić dobrze" obywatelom w jakiejś dziedzinie nie powinno samo prowadzić firm realizujących tę działalność bo to nieefektywne (n.p. szkoły, szpitale ), ale po prostu zrefundować obywatelom towar/usługę wybraną przez nich samych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/11 23:43 #43876

  • byTOMEK
  • byTOMEK Avatar
  • Gość
  • Gość

henk napisał: Jeśli w centrum będzie nocne życie (w pozytywnym sensie :D ) to i autobus będzie potrzebny.

A nie będzie nocnego życia, jak nie będzie nocnego autobusu. I tak kółko się zamyka.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/12 22:33 #43954

AA napisał: W praktyce : podtykajac kartę czipową pod czytnik w pojeździe który przesyłą informację do centrum rozliczeniowego ..
jeżeli jest grupa liczniejsza, zamawiają minibus co oczywiście wyszłoby taniej "na głowę"

w porównaniu do utrzymania stałej stałej lini tak jest taniej dla władzy i wygodniej dla klientów


No tylko pytanie, czy po 3 zł na głowę, bo może nie być tak wesoło. Poza tym z jakiej paki mam dopłacać do miesięcznego?

smutne że trzeba tłumaczyć oczywistą oczywistość, że jeżeli już państwo chce "zrobić dobrze" obywatelom w jakiejś dziedzinie nie powinno samo prowadzić firm realizujących tę działalność bo to nieefektywne (n.p. szkoły, szpitale ), ale po prostu zrefundować obywatelom towar/usługę wybraną przez nich samych.


No ale teraz też tak się odbywa w wielu miejscach- ale niestety u nas dochodzi podwójna patologia, bo o ile w Gdyni ZKM poszedł w kierunku samodzielnego kreowania rynku przewozowego, gdzie właściwie nikt nie jest forowany, o tyle u nas ze strachu przed nie wiem czym (najprawdopodobniej przed wzrostem bezrobocia lub wypływem gotówki z miasta) stworzono układ ze wszech miar głupi, gdzie co prawda jest jakiś element rynku, ale działające w nim reguły doprowadzają do tego, że refundujący jest jednocześnie producentem/oferentem.
I prawda jest taka, że oprócz refundacji na tego typu rynku musi być porządek, bo inaczej nie da się efektywnie prowadzić polityki transportowej- dobrze to widać np. w Lublinie, gdzie połączenia wokół miasta obsługują setki busów, ale co z tego, skoro nie wiadomo tak naprawdę, czy kurs wypadnie, czy pojedzie i o której.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/12 23:07 #43960

Brak nocnych busów to paranoja. Ostatnimi czasy miałem wątpliwą przyjemność dreptać pieszo z centrum na Karb - o ile o godzinie 3 w nocy jest to względnie normalne, o tyle o 00:20 już nie.


Bytom potrzebuje młodzieży, która będzie chciała się w Bytomiu bawić, jeść tutaj, chodzić na piwo czy na imprezę. Poza "Forte" i "Platformą" (tą na Rynku, która jest czysto studencka) nie ma w Naszym mieście praktycznie żadnego miejsca do zabawy, jednak sądzę że to się zmieni.

Nocne 623, 735, czy 183 (zalicza i Szombierki, i Bobrek, i Karb, i Miechowice, a wracać mógłby powiedzmy przez Olimpijską) są w Naszym mieście potrzebne jak woda, jak tlen. Ktoś musi zrobić pierwszy krok ku normalności i rozwojowi. Inwestowanie w lokal to setki tysięcy złotych, albo nawet miliony - wprowadzenie nocnych autobusów jako "motorów napędowych" kosztuje znacznie mniej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/12 23:47 #43969

Geronimo napisał: Nocne 623, 735, czy 183 (zalicza i Szombierki, i Bobrek, i Karb, i Miechowice, a wracać mógłby powiedzmy przez Olimpijską) są w Naszym mieście potrzebne jak woda, jak tlen. Ktoś musi zrobić pierwszy krok ku normalności i rozwojowi. Inwestowanie w lokal to setki tysięcy złotych, albo nawet miliony - wprowadzenie nocnych autobusów jako "motorów napędowych" kosztuje znacznie mniej.


Ale ja widzę, ze ktoś tu chyba nie wie, z jakich połączeń można korzystać w nocy- Łagiewniki są obsługiwane linią 607, która ma kurs np. o 0:45, na Szombry są aż dwie linie- i to o zajebistej częstotliwości- T9 o 0:33 i potem co godzinę i tramwaj 5, którym tez da się dotrzeć do Bobrka, też chodzi co godzinę, co prawda o podobnej porze co T9, ale jest.
Na Stroszek są do wyboru aż dwie linie- T31 z 5 kursami w nocy i A19 o 0:55- do tego są do wyboru aż dwa połączenia z centrum na Arki Bożka (T6, 830)- tez niemal co godzinę.
Do poprawki to się nadaje głównie stworzenie jakiegoś nocnego 623 i jakiejś nocki do Piekar, ew. zamiana nocnego kursu 19 na nocny kurs 94- to by umozliwiło w miarę przyjemną jazdę w nocy z Katowic aż do TG oraz do Radzionkowa, bo jest skomunikowanie z nocnym 830 na dworcu w Bytomiu :D

A utworzenie linii nocnej wcale nie kosztuje mało- w badaniach rentowności wozy nocne zazwyczaj mają tragiczne napełnienia- oprócz nocy weekendowych to w zasadzie mało kto tym jeździ. Inna sprawa, ze nikt sobie nie zadał trudu by dopasować tabor do potrzeb i nadal po nocach hulają tramwaje za 8 zł/km wiozące 2 osoby.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/12 23:54 #43971

Daro85, mówię z perspektywy mieszkańca Karbia :P

Nigdy jakoś nazbyt specjalnie nie interesowałem się skomunikowaniem Szombierek ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/14 08:32 #44041

Jest wspólny bilet, ale czy będziemy go kupować?


Umowa podpisana! Od 1 czerwca będziemy mogli korzystać ze wspólnego biletu na pociąg, autobus i tramwaj. Przemysław Gardoń, dyrektor Przewozów Regionalnych mówi, że zadanie zostanie wykonane, jeżeli do nowej oferty uda się przekonać co najmniej 200 nowych pasażerów w miesiącu.
Choć porozumienie między KZK GOP i Przewozami Regionalnymi parafowano wczoraj w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim, to reprezentujący władze województwa Piotr Spyra mógł tylko delikatnie się uśmiechać i robić dobrą minę do złej gry. W odróżnieniu od biletu ATP, który funkcjonował w naszym regionie sześć lat temu, marszałek nie dopłaci teraz do biletu metropolitalnego ani złotówki. Efekt jest taki, że wspólny bilet będzie znacznie droższy od ATP i jego nabywcy będą mogli liczyć jedynie na 20 proc. zniżki. Czy to mało, czy dużo - podróżni będą musieli ocenić sami. Ale warto przypomnieć, że w przypadku biletu ATP zniżka wynosiła aż 80 proc!

- Niestety, tym razem nie możemy dopłacić do biletu metropolitalnego, bo na kolej regionalną przeznaczymy w tym roku o mniej więcej 20 mln zł więcej niż dotychczas. Wzrosły przede wszystkim opłaty za korzystanie z torów i infrastruktury - mówi Spyra, ale zapewnia, że województwo będzie bacznie przyglądać się wspólnemu biletowi. I kto wie, być może kiedyś zdecyduje się na współfinansowanie tego przedsięwzięcia.

A na razie gminy zrzeszone w KZK GOP oraz Przewozy Regionalne muszą radzić sobie same. Bilet metropolitalny będzie uprawniał do jazdy pociągiem, autobusem i tramwajem przez miesiąc. Jeżeli do tej pory kupowaliśmy przykładowo dwa bilety miesięczne, czyli sieciowy KZK GOP za 112 zł oraz kolejowy za 245 zł (do 60 km), to zamiast dotychczasowych 357 zł zapłacimy tylko 285,60 zł. Zysk dla kogoś, kto korzysta zarówno z pociągów, jak i autobusów, jest oczywisty. Gorzej, że Przewozy Regionalne liczą, że przyciągną nowych pasażerów, którzy do tej pory w ogóle nie korzystali z pociągów. A tu zaledwie 20-procentowa zniżka może już nie wystarczyć.

- Czy nie obawiacie się, że zachęta jest zbyt mała? - zapytaliśmy wczoraj kolejarzy.

- To dopiero początek i ulgi będą jeszcze większe. Na razie chcemy przekonać się, czy bilet metropolitalny spodoba się podróżnym - mówi Przemysław Gardoń, dyrektor Przewozów Regionalnych, i dodaje, że zadanie zostanie wykonane, jeżeli do nowej oferty uda się przekonać co najmniej 200 nowych pasażerów w miesiącu. Oczywiście oprócz tych 16 tys., którzy do tej pory kupują bilety okresowy, w tym miesięczne.

Podobnie jak w przypadku biletu ATP, bilet metropolitalny będzie sprzedawany tylko w kasach Przewozów Regionalnych (pierwsze egzemplarze będzie można kupić 25 maja, choć bilet będzie ważny dopiero od 1 czerwca). Już pojawiły się zarzuty, że nie jest to dobre rozwiązanie, bo w ostatnim czasie spółka kolejowa zlikwidowała w naszym regionie wiele kas, m.in. w Bytomiu, Chorzowie, Rudzie Śląskiej, Dąbrowie Górniczej czy Sosnowcu. Dyrektor Gardoń przekonuje jednak, że nie dostrzega tu większego problemu. Bilety metropolitalne będą sprzedawać też konduktorzy w pociągach, wyposażeni w mobilne kasy, a w przyszłości będzie można je również kupić w automatach biletowych mających pojawić się na dworcach.

A co z mieszkańcami gmin niezrzeszonych w KZK GOP, którzy też chcieliby skorzystać z dobrodziejstw wspólnego biletu? Przewozy Regionalne zapewniają, że chcą rozszerzyć ofertę i zaczęły już rozmowy z Tychami i Jaworznem, ale żadnych szczegółów jeszcze nie ustalono. Szczególnie to pierwsze miasto warto by włączyć do metropolitalnego eksperymentu, bo pomiędzy Tychami Miastem a Katowicami kursują przecież nowoczesne flirty.

Nieprzypadkowo umowę na funkcjonowanie wspólnego biletu podpisano na trzy lata. Będzie on zastępował tylko bilety miesięczne, a nie jednorazowe czy tygodniowe, bo do tego czasu ma pojawić się już Śląska Karta Usług Publicznych - elektroniczna portmonetka, z której mamy korzystać, nie tylko jeżdżąc komunikacją, lecz także kupując bilet do kina czy teatru.

Gazeta.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/10 13:13 #47249

  • Edgar
  • Edgar Avatar
  • Gość
  • Gość
Kolejne niekorzystne zmiany w komunikacji tramwajowej w Bytomiu:
tramwaj linii 5 od 17 lipca będzie jeździł z Placu Sikorskiego do Zabrze Makoszowy Pętla zamiast do Zabrze Zaborze Pętla w częstotliwości co 15 minut zamiast obecnego systemu 8minut-12minut, jeden rozkład na wszystkie dni tygodnia źródło: http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4172

tramwaj linii 18 od 17 lipca zamiast systemu co 20 minut będzie jeździł systemem raz na 30 minut źródło: http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4177

Niestety :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/10 16:00 #47256

Edgar napisał: Kolejne niekorzystne zmiany w komunikacji tramwajowej w Bytomiu:
tramwaj linii 5 od 17 lipca będzie jeździł z Placu Sikorskiego do Zabrze Makoszowy Pętla zamiast do Zabrze Zaborze Pętla w częstotliwości co 15 minut zamiast obecnego systemu 8minut-12minut, jeden rozkład na wszystkie dni tygodnia źródło: http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4172


Do Zaborza ta 5 nie dojedzie, bo nie będzie miała po czym- w związku z budową DTŚ zostanie rozebrany fragment torowiska i tak niestety narazie musi być. Oczywiście przed 2002 rokiem jakaś rąbanka na Zaborzu nie interesowałaby w ogóle linii 5, ale pętla przy Dworcu w Zabrzu okazała się być zbędną. Przypominam tylko, kto był wtedy prezydentem Zabrza...

tramwaj linii 18 od 17 lipca zamiast systemu co 20 minut będzie jeździł systemem raz na 30 minut źródło: http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4177

Niestety :(


Tego niestety nie rozumiem...Zebyśmy się nie zdziwili widząc znowu 30 na torach ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.