Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Komunikacja miejska w Bytomiu.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/10 16:24 #47258

  • Edgar
  • Edgar Avatar
  • Gość
  • Gość
30stka nie wróci niestety, zmniejszenie częstotliwości 18stki to początek procesu wygaszania popytu na jej trasie, by w konsekwencji za rok móc powiedzieć, że jest to linia wysoce nierentowna i ją zlikwidować...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/10 18:16 #47260

Niestety, Polska to kraj, w którym najwięcej o rodzinie mają do powiedzenia tacy "praktycy" jak... księża;
prawo stanowią ludzie..., którzy jednocześnie zwalniają siebie z podporządkowania temu prawu (immunitety);
a o komunikacji miejskiej decydują tłuściochy, którzy tą komunikacją nie jeżdżą.

Mój daleki kuzyn jest wysoko postawiony w PO i siedzi w zarządach tylu państwowych spółek, że człowiekowi by palców nie starczyło, by je zliczyć.

Widać więc, że te państwowe spółki nie służą utrzymującym je obywatelom, tylko są łupem dla działaczy, których opcja obecnie jest przy rządzie.

Niestety, tylko dogłębna prywatyzacja i skuteczne przepisy kontrolne są w stanie ograniczyć marnotrawstwo i pasożytnictwo urzędników.

Im więcej pieniędzy przechodzi przez skarb państwa im wyższe są podatki i im mniej jest bezpośrednich relacji obywatel -> obywatel - bez udziału skarbu państwa, tym bardziej wzmaga się pasożytnictwo urzędów.

Po prostu należy rozwalić KZK GOP i stworzyć na jego miejsce coś inego. Niech o trasach decyduje wolny rynek i nałożone na prywaciarzy kilka zobowiązań utrzymania mniej rentownych linii.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/11 09:21 #47275

Edgar napisał: 30stka nie wróci niestety, zmniejszenie częstotliwości 18stki to początek procesu wygaszania popytu na jej trasie, by w konsekwencji za rok móc powiedzieć, że jest to linia wysoce nierentowna i ją zlikwidować...


No, ciekawe czy Stania się na to odważy- bo jeśli tak to może być kojarzony raczej z upadkiem Rudy Śl. niż z jej rozwojem jeśli nałożymy na to możliwość likwidacji jednej z większych kopalń ;) . Inna sprawa, że kadra menedżerska w TŚ i w KZK jest taka jaka jest...

Ratnik napisał: Niestety, tylko dogłębna prywatyzacja i skuteczne przepisy kontrolne są w stanie ograniczyć marnotrawstwo i pasożytnictwo urzędników.


Nie do końca ;) . W Tychach i w Gdyni działają Zarządy Transportu w postaci jednostek czy zakładów budżetowych i naprawdę tam obsługa KM wygląda znacznie lepiej niż w KZK. Moim zdaniem przyczyna jest prosta- wspomniane organizacje jako zarządy komunalne działające przy 1 UMie są obdarzone większymi kompetencjami, poza tym lepiej wpisują się w strategię miasta. Inne miasta będące w obsłudze wtedy co prawda prowadzą swoją politykę, ale lider jest znany i mozna z niego czerpać wzorce, w końcu centrum kosztów jest łatwe do określenia. U nas lider jest nieznany, dlatego każdy ciągnie do siebie i robi co chce.

Po prostu należy rozwalić KZK GOP i stworzyć na jego miejsce coś inego. Niech o trasach decyduje wolny rynek i nałożone na prywaciarzy kilka zobowiązań utrzymania mniej rentownych linii.


Byłoby to możliwe, ale <=> na rynku nie istnieliby przewoźnicy komunalni. Takie rozwalenie nie przejdzie, bo skończy się tym co było- setkami biletów, autobusami "katowickimi", "gliwickimi" i kto wie jakimi jeszcze... No i tramwaje w takim układzie na pewno upadną...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/11 11:11 #47280

Ratnik napisał: Po prostu należy rozwalić KZK GOP i stworzyć na jego miejsce coś inego

Przecież to nie KZK GOP jest winne tylko ludzie którzy tam zasiadają. Cały czas mam nadzieję że uda się wymienić 2/3 składu zgromadzenia w tym związku, przeforsować wywalenie obecnego przewodniczącego zarządu, zrobić konkurs na prezesa zarządu, który zaś dobierze lepszą niż obecna ekipę do sprawowania określoncyh funkcji w związku

Niech o trasach decyduje wolny rynek i nałożone na prywaciarzy kilka zobowiązań utrzymania mniej rentownych linii.

To byłby krok w tył bo komunikacja miejska powinna się integrować. Naszej komunikacji miejskiej brakuje odpowiedniej ekipy zarządzającej, zdolnej pracować poza podziałami własnych gmin i swoich wpływów w komunalnych zakładach komunikacyjnych. Powinnno się kierować dobrem pasażerów a nie dobrem zakładów komunikacyjnych działających obecnie jak skarbonka bez dna, która kupuje najtańsze autobusy po to by pokazać sie że coś kupuje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/11 16:35 #47284

  • AA
  • AA Avatar
  • Gość
  • Gość

igor napisał:

Niech o trasach decyduje wolny rynek i nałożone na prywaciarzy kilka zobowiązań utrzymania mniej rentownych linii.

To byłby krok w tył bo komunikacja miejska powinna się integrować.

problem w tym co to znaczy "integrować". czy skupianie zarządzania w jednej firmie, co gorsza mającej uprzywilejowaną pozycję, czy wzajemne dopasowywanie oferty i optymalizację działania pod kątem klientów i , co równie ważne, otoczenia.
Twierdzę że należy dążyć do tego drugiego, co na mocy praw ekonomi jest sprzeczne z tym pierwszym

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/11 22:50 #47293

AA napisał: problem w tym co to znaczy "integrować". czy skupianie zarządzania w jednej firmie, co gorsza mającej uprzywilejowaną pozycję,

O czym Ty piszesz ? Zdaje się że mieszasz zarządzanie komunikacją miejską ze zlecaniem przewozów konkretnemu przewoźnikowi. Bo owszem skupianie zarządzania komunikacją w regionie to dobry kierunek. Pasażerowie zyskują wspólny bilet na całą sieć organizowanej tak komunikacji miejskiej. (na dzień dzisiejszy wspólna jest sieć tramwajowa i sieć autobusowa w granicach zarządzania związków KZK GOP i MZKP).
KZK GOP ma obowiązek zlecenia przewozów w drodze konkurencyjnych przetargów, więc nie pisz że ja chce integrować zlecenia przewozów bo wręcz przeciwnie. Chce wreszcie wymagających zamówień publicznych jakie są np. w Gdańsku, gdzie nie patrzy się na stukturę własnościową przedsiębiorstwa i nie sprawdza się co kto ma na zajezdni (jak jest w przypadku komunalnych w naszym regionie)
KZK GOP jest dobrą instytucją tylko potrzebuje odpowiednich ludzi.

czy wzajemne dopasowywanie oferty i optymalizację działania pod kątem klientów
i , co równie ważne, otoczenia.

nie za bardzo rozumię o co Ci chodzi ? Naprawdę mylisz pojęcia organizacji komunikacji miejskiej z fizycznym wykonywaniem usługi przewozowejna danej lini . Taka samowola o której piszesz była przed KZK GOP, każdy bilet z innej parafi. A wiara że przewoźnicy będą współpracować z których każdy będzie miał władzę dyktować ceny biletów i rozkłady z trasą przejazdu jest dziecinną fantazją.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/12 09:54 #47304

AA napisał: problem w tym co to znaczy "integrować". czy skupianie zarządzania w jednej firmie, co gorsza mającej uprzywilejowaną pozycję, czy wzajemne dopasowywanie oferty i optymalizację działania pod kątem klientów i , co równie ważne, otoczenia.


Ale tu trzeba rozróżnić pojęcie regulatora od wykonawcy przewozu. O ile od strony typowo organizacyjnej może to być jakiś organ samorządowy (w wielu miejscach się to doskonale sprawdza). Wzajemne dopasowanie między anszymi przewoźnikami, szczególnie komunlanymi nigdy nie bedzie miało miejsca, jest to nie do zrobienia, a skończyłoby się ZTMem w każdym mieście...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/07/12 10:06 #47305

  • AA
  • AA Avatar
  • Gość
  • Gość
jedynie przypominam, że włączanie się władzy w wykonawstwo ptrzewozów jest szkodliwe i to zarówno na najniższym etapi fizycznym jak i na etapie zlecania przewozów -choć racja, ze to ograniczanie do zlecania może być efektywniejsze od bezpośredniego prowadzenia firm przewozowych.
Po prostu niemożliwe jest by urzędnik w pełni , dynamicznie, dopasowywał ofertę do zapotrzebowania.

Władza powinna się skupić na swych podstawowych zadaniach czyli na tworzeniu infrastruktury i prawa sprzyjających transportowi tzw.zrównoważonemu.
Konkretnie: naprawdę potrzebne drogi (czyli nie autostrady ) wraz z systememi sterowania ruchem, centra przesiadkowe, tory, punkty ładowania EL-pojazdów, no i opłaty zależne od rzeczywistej szkodliwości przemieszczania.
obecnie tego nie czyni

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/13 11:30 #49279

  • adas
  • adas Avatar
  • Gość
  • Gość
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady - na stronie są już nowe rozkłady 607 i 201 - związane z otwarciem Łagiewnickiej/Świętochłowickiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/13 15:38 #49299

  • vanstypeks
  • vanstypeks Avatar
  • Gość
  • Gość

Bytom - Zakończenie objazdu dla linii nr: 92, 127, 201, 227, 607 i 830. Zmiana tras linii nr 92 i 227... schowaj
W związku z zakończeniem przebudowy ulic: Łagiewnickiej i Świętochłowickiej w BYTOMIU Łagiewnikach informujemy, że od dnia 15.08.2010. od godz. 0.00 nastąpi przywrócenie kursowania autobusów linii nr 92, 127, 201, 227, 607 i 830 w tym rejonie po planowych trasach. Na liniach nr 92 i 227 zostaną jednocześnie wprowadzone poniższe zmiany przebiegu tras.

Linia nr 92 w kierunku do Chorzowa będzie kursowała na stałe nową trasą od ul. Łagiewnickiej, ulicą Krzyżową, św.Cyryla i Metodego do ul. św. Piotra z obsługą nowych przystanków przy ul. św. Cyryla i Metodego w rejonie skrzyżowania z ul. Krzyżową („Łagiewniki Lelewela”) oraz przy ul. św. Cyryla i Metodego 35 w rejonie skrzyżowania z ul. Ludową („Łagiewniki Ludowa”).

Natomiast w kierunku do Bytomia i Zabrza linia nr 92 będzie kursowała na stałe od ul. Tulipanów, ulicą Armii Krajowej, Krzyżową do ul. Łagiewnickiej z obsługą nowego przystanku przy ul. Armii Krajowej 42 w rejonie skrzyżowania z ulicami Adamka i Prostą („Łagiewniki Adamka”) oraz istniejącego przystanku przy ul. Krzyżowej („Łagiewniki Boisko”).

Autobusy linii nr 227 będą kursowały na stałe od ul. Świętochłowickiej, ulicą Krzyżową, Starochorzowską z wyjazdem w kierunku do Chorzowa do ul. Chorzowskiej oraz z obsługą nowego jednokierunkowego przystanku autobusowego „BYTOM Łagiewniki Cmentarz” przy ul. Chorzowskiej.

Autobusy linii nr 607, zastępującej tramwaj linii nr 7, nie będą obsługiwały dotychczasowych przystanków: „BYTOM Gojny [nż]” przy ul. Łagiewnickiej w obu kierunkach oraz „BYTOM Łagiewnicka” przy ul. Łagiewnickiej tylko w kierunku do dworca PKP w Bytomiu z uwagi na ich likwidację w trakcie przebudowy.

Przystanki w różnych miejscach :O
201 nie przyjedzie trza lecieć koło szkoły na 92.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/13 18:29 #49306

vanstypeks napisał: 201 nie przyjedzie trza lecieć koło szkoły na 92.


Bez sensu- większa szansa to poczekać chwilę i nadjedzie 607.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/14 11:31 #49319

zlikiwdowane tez sa przystanki o ktorych byla mowa w temacie przebudowy Ł / Ś

Troche bez sensu ze nie ma przystanku przy PUPie w kierunku na centrum Bytomia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/14 22:44 #49351

  • 2000patryk2000
  • 2000patryk2000 Avatar
  • Gość
  • Gość

vanstypeks napisał: 201 nie przyjedzie trza lecieć koło szkoły na 92.


co masz na myśli że 201 nie będzie jeździł przez świętochłwoicka i łągiewnicką.A co do gruchotów naprzykład autobus lini 227 i 127 nimi musze jezdzic do szkoly takimi gruchotami w których smierdzi silnikiem i są bardzo stare

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/15 09:55 #49364

2000patryk2000 napisał:

vanstypeks napisał: 201 nie przyjedzie trza lecieć koło szkoły na 92.


co masz na myśli że 201 nie będzie jeździł przez świętochłwoicka i łągiewnicką.A co do gruchotów naprzykład autobus lini 227 i 127 nimi musze jezdzic do szkoly takimi gruchotami w których smierdzi silnikiem i są bardzo stare


No nie do końca, bo na dwa wozy tej linii jednym często bywa ten:
http://www.phototrans.eu/14,345770,0,Je ... _3_21.html - w tym roku sprzęt dopiero 8-letni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/08/15 11:15 #49366

  • 2000patryk2000
  • 2000patryk2000 Avatar
  • Gość
  • Gość

Daro85 napisał: No nie do końca, bo na dwa wozy tej linii jednym często bywa ten:
http://www.phototrans.eu/..._120M_3_21.html - w tym roku sprzęt dopiero 8-letni.


Tak<tak ale w kierunku Bytomia najczęściej widze ten stary

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.