Miasto

Radni zmienili logo

Po cichu ustanowiono nowy symbol Bytomia. Na ostatniej sesji radni zadecydowali, że w najbliższych latach nasze miasto będzie posługiwać się błękitno-czarnym znaczkiem.

Znak przyjęty przez Radę Miasta nie jest zupełnie nowy. Pierwszy raz zaprezentowano go publicznie już w maju, gdy uruchomiono stronę internetową planowanej rewitalizacji Bytomia. Przedstawia zarys kwartałów średniowiecznego układu urbanistycznego Śródmieścia, a w centralnej części umieszczono duży napis "Bytom odNOWA". Choć logo nawiązuje do wielowiekowej historii, będącej ogromnym atutem naszego miasta, to samo logo jest nudne i mało odkrywcze. Odwzorowaniem średniowiecznego układu urbanistycznego posługiwało się już przed laty Biuro Promocji Miasta, natomiast Kraków, Biskupiec, czy Nowy Sącz również wykorzystują logotypy oparte o siatkę ulic, lecz zaprojektowanymi w bardziej kreatywnych formach.

Reklama

Nowy znak nie został wyłoniony w drodze otwartego konkursu. Przygotowała go chorzowska agencja .bringMore, która kolejny raz realizuje kampanię informacyjną na zlecenie Urzędu Miejskiego. Wcześniej powierzono jej promocję terenów inwestycyjnych przy obwodnicy i autostradzie oraz w Śródmieściu i na terenach dawnych kopalń Szombierki i Rozbark. Pomimo zaangażowania ok. 2 milionów złotych żadna z nich nie przyniosła oczekiwanych efektów, gdyż dotąd na żadnym z promowanych obszarów nie zainwestowała ani jedna firma. Trzeba mieć nadzieję, że prowadzona przez nią następna kampania informacyjna tym razem trafi do właściwej grupy odbiorców.

Uchwała przyjęta przez radnych na ostatniej sesji określa, że w promocji Bytomia podstawowym symbolem będzie herb, a nowe, błękitne logo będzie wykorzystywane jedynie przy projektach związanych z rewitalizacją. Jednocześnie uchylono znak "Bytom - Energia Kultury", który ustanowiono za czasów prezydentury Piotra Koja, ale nie przypadł on do gustu mieszkańcom.

Zobacz też:
Discuss this article in the forums (13 replies).

myszaty Avatar
myszaty odpowiedział w temacie: #162211 2015/10/15 23:27
Na dodatek jest kompletnie bez sensu , i nawet choćbym nie wiem jak się starał to mi się nie kojarzy z Bytomiem, zresztą takie bezpłciowe cuś mogłoby mieć każde miasto w Polsce i tak by nikt go nie zauważył.
71hanysek Avatar
71hanysek odpowiedział w temacie: #162210 2015/10/15 23:17
Gratuluję niektórym nieprzeciętnego zmysłu dedukcji.To badziewne logo to faktycznie kukułcze jajo podłożone nam przez sympatyków Ruchu Chorzów.Wszak to nie pierwszy tego typu przykład.Chorzowska firma,której nazwy tu nie wymienię,złożyła nam przecież swego czasu "wspaniały żagiel" na Olimpijskiej :cheer:
Krótko...logo jest be,Herb jest OK.
Passphrase Avatar
Passphrase odpowiedział w temacie: #162205 2015/10/15 12:42
Zadziwiająco łatwo urzednicy (nie tylko nasi) wydają nie swoje pieniadze na duperele i bzdury. Za 2 mln zł mozna by wybudowac ze 4 boiska wielofunkcyjne, z ktorych pozytek bylby wiekszy niz z loga. Zresza, w takim miescie jak Bytom pomyslow na te 2 mln mozna by miec ze sto, albo i lepiej. A logo moglby w ramach obowiazkow sluzbowych zaprojektowac chociazby plastyk miejski. Niegospodarnosc przez duze N.
Sir Zorro Avatar
Sir Zorro odpowiedział w temacie: #162199 2015/10/15 01:58
Tak dłużej się zastanawiam i zaczynam mieć wątpliwość, czy to hasło chorzowskiej firmy nie jest jakąś kpiną z naszej wszechwiedzącej elity kibiców Polonii Bytom. Ponoć kluby za sobą nie przepadają. Chorzowianie - o ile nie był to jakiś gimnazjalista - zachowali się jak krawcy z baśni Andersena - Nowe szaty cesarza.

Odrzucając intencję sprowadzenia Bytomia do średniowiecza, wyobraźmy sobie odbiorcę, do którego trafia logo Bytom odNOWA. Drąży temat, czyta statystyki, analizuje dostrzegając te oszałamiające sukcesy. Koduje, zapamiętuje. Po czasie - kwartał, rok, więcej - znowu widzi odNOWA , mimo że przez lata nie powstało ani jedno miejsce pracy, a setki ludność zmniejszyła się o kolejne setki a może i tysiące mieszkańców.
Za rok odNOWA, za dwa lata odNOWA za 3 ... to samo itd, itd .... odNOWA, odNOWA...

Dzięki temu na stałe utrwali się wizerunek Bytomia jako nieudacznika, miasta w którym ciągle się zaczyna odNOWA bo nigdy nic się nie udało, nie udaje i zgodnie z hasłem ma się nie udać bo liczy się ważniejsze zaczynanie odNOWA.

Jakie można mieć zdanie o kimś kto wie, że przez lata nic nie zrobi, a będzie tylko zaczynał odNOWA ?.
Czy mielibyście szacunek do samych siebie, gdybyście codziennie latami przed snem wypowiadali magicznę formułę jutro zaczynam odNOWA ?.

Przecież to tak jakby przez lata od notorycznego pijaka słyszeć, że tak, on wie, to naprawdę to ostatni raz i tak wogóle przestaje pić, bierze się do roboty i zaczyna żyć odNOWA.
MephiR Avatar
MephiR odpowiedział w temacie: #162197 2015/10/15 00:19

Marek Wojcik napisał:

wigru napisał: 2mln zł wywalone w błoto...


Skąd pewność, że w błoto? :P
Przecież ktoś ("potrzebujący") te 2 mln zarobił i może nie wydął na wódkę tylko np... książki sobie za to kupił...
No, nie można tego wykluczyć(?) :)

Tu raczej mamy do czynienia z podobną sytuacją, jak w Metaforze zbitej szyby ... Teoretycznie te 2 mln zł wydane na dwie nieefektywne kampanie powinny rozwinąć gospodarkę, bo dzięki nim agencja z Chorzowa miała zarobek, który zapewne następnie puściła w obieg zamawiając kolejne towary bądź usługi. W praktyce jednak te pieniądze nie zostały wydane na to, na co miały być przeznaczone. Miasto nie osiągnęło założonych celów, więc ten wydatek - choć w znacznej części pokryty ze środków unijnych - jest jednak stratą. Wydaliśmy 2 mln zł aby ściągnąć inwestorów, natomiast nie powstało dzięki temu ani jedno nowe miejsce pracy. Wzbogaciła się na tym wyłącznie chorzowska agencja, która najprawdopodobniej nie zamawia nic w Bytomiu, więc te fundusze bezpowrotnie wypłynęły z naszego miasta.

Reklama
Promocja noworoczna