Kolejna premiera w ROZBARKU

Teatr ROZBARK zaprasza na polską premierę projektu „Recording fields”, w choreografii: Gaëlle Bourges (Francja), Anna Piotrowska (Polska) oraz Alexandra Waierstall (Niemcy). 21 marca (sobota) godzina 19.00 scena Teatru ROZBARK.

Byt I dont wanna be a horse fot Agafia Wieliczko 1

Na premierowy wieczór składają się trzy spektakle, do których choreografie stworzyli Anna Piotrowska (Polska), Gaëlle Bourges (Francja) oraz Alexandra Waierstall (Niemcy). Wspólnym mianownikiem trzech dzieł jest refleksja nad zmianami, jakie zaszły w świecie przemysłu ciężkiego. Uznany niemiecki muzyk Jörg Ritzenhoff skomponował utwór łączący trzy fragmenty w jednolitą całość. Muzyka inspirowana dźwiękami maszyn przemysłowych czy górniczych, połączona z muzyką elektroniczną stanowi swoiste „field recordings”. Premiera projektu miała miejsce 24 października 2014 r. w Düsseldorfie (TANZHAUS NRW DÜSSELDORF).

Recording Fields

„I don't wanna be a horse” w choreografii Anny Piotrowskiej, to jeden z trzech spektakli realizowanych w ramach projektu „Recording Fields”. „I don't wanna be a horse” to nie górniczy epos heroiczny, ani reportaż z wnętrza śląskich kopalń. Niezwykle dynamiczny spektakl dla pięciorga tancerzy (Alena Lezhava, Elisa Teodori, Sonia Zini, Jin Hwan Seok, Stefano Silvino) to opowieść o ciele, które w ekstremalnych warunkach fizycznej pracy, głęboko pod ziemią, zapisuje w sobie niezwykłe doświadczenie przekroczenia.

Spektakl Anny Piotrowskiej jest próbą zrozumienia, jak zachowuje się ludzkie ciało i psychika pod wpływem zderzenia z przestrzenią kopalni, będącej przecież w pełni wytworem ludzkiej pracy. Co kryje się za ludzką potrzebą eksplorowania podziemi? Uprzedmiotowienie, mechanizacja, proces produkcji – człowiek wpisany w te procesy w namacalnie ograniczonej, fizycznie narzucającej ograniczenia ruchu przestrzeni, staje się główną inspiracją artystki. Zaproponowana choreografia wykorzystuje więc duszną i przytłaczającą aurę kopalnianych wnętrz, by opowiedzieć o dekonstrukcji ciała i kulcie pracy, o zmaganiu z codziennością, ale i wejściu w przestrzeń od codzienności odległą, o sile i młodości, ale i wejściu w schemat czy walce ze standaryzacją.

Przemysł włókienniczy jest punktem wyjścia dla kolejnej z choreografii składającej się na projekt „Recording fields”. W pracy Gaëlle Bourges (spektakl dla trzech tancerzy) połączony został materiał autobiograficzny byłych pracowników fabryk włókienniczych z historycznymi odniesieniami do sztuki tkania. Z kolei solowy pokaz Alexandry Waierstall oscyluje wokół tematyki przeciętnego dnia pracy.

Projekt „Recording fields” powstał w ramach współpracy „Regionalnego Trójkąta Weimarskiego”, w regionach Nadrenii Północnej-Westfalii, Nord-Pas de Calais i Śląska. Jednym z głównych założeń projektu jest promocja kultury oraz wymiana artystów.

"Recording Fields" / Choreografia: Gaëlle Bourges, Anna Piotrowska i Alexandra Waierstall;

21 marca (sobota), godz. 19.00 | PREMIERA
22 marca (niedziela), godz. 19.00

bilety w cenie: 20 zł ulgowy, 30 zł normalny,
rezerwacje: bow@teatrrozbark.pl / 32 428 13 11.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon