Kolejne remonty na dworcu

Bytomski dworzec kolejowy przechodzi następne remonty. Po gruntownej odnowie holu i pierwszego peronu przyszedł czas na kolejne części budynku.

Byt dworzec toalety 004

Od pewnego czasu PKP stopniowo inwestuje w nasz dworzec. W zeszłym roku obskurny hol odstraszający podróżnych zapachami uryny zmienił się nie do poznania. Zmieniło się w nim wszystko począwszy od posadzki, a na suficie kończąc. Jedynym wyjątkiem była zachodnia ściana z mozaiką, którą postanowiono poddać porządnemu myciu. W ten sposób powstała schludna, jasna i przyjazna przestrzeń, gdzie spokojnie można zaczekać na pociąg. Prace w holu zsynchronizowano z remontem przejścia pod peronami, dzięki czemu zminimalizowano problemy dla podróżnych. Niedługo później kolejarze zabrali się za odnawianie pierwszego peronu, przy którym zatrzymuje się najwięcej pociągów.

PKP nie spoczęły na laurach i kontynuują inwestycje na dworcu. Niedawno w holu znowu pojawili się robotnicy. Tym razem ich zadaniem jest remont toalet, w których zostaną położone nowe kafelki na ścianach i podłodze, zamontowane nowe drzwi i oświetlenie oraz oczywiście zostaną zainstalowane nowe urządzenia sanitarne. Po wszystkim obie mają być dostępne dla osób niepełnosprawnych. Budowlańcy pracują również przy remoncie lokalu po dawnej restauracji dworcowej. PKP mają nadzieję, że zostanie on zagospodarowany komercyjnie. Ponadto prace obejmą także remont dachu. Wartość inwestycji wynosi ponad 240 tys. zł. Zakończenie prac jest planowane na wrzesień.

Kolejne remonty na dworcu z pewnością każdego cieszą. Niestety mieszkańcy ciągle narzekają na małą liczbę pociągów odjeżdżających z Bytomia i brak możliwości zakupu biletów na dworcu. Koleje Śląskie od roku obiecują zamontowanie w holu automatu biletowego, ale do dziś tego nie uczyniły. - Mimo naszych szczerych starań, bo jesteśmy świadomi, jak bardzo zależy części pasażerom na ulokowaniu biletomatu w Bytomiu, termin rozbudowania systemu tego kanału sprzedaży w niestety kolejny raz się przesunął. Obecny operator biletomatów nie jest w stanie właściwie i zgodnie z naszymi oczekiwaniami skonfigurować urządzenia. W związku z tym musieliśmy uruchomić procedurę wyboru nowego operatora. Ta została już zakończona i zgodnie z naszymi założeniami nowo wyłoniony partner przystąpi do współpracy w sierpniu - wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik KŚ.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon