Jak wejść na kładkę?

Byt kladka siemianowicka

Nad ulicą Siemianowicką powstała kładka dla pieszych w ramach rewitalizacji historycznej części dzielnicy Rozbark. Dzięki niej można bez zatrzymywania się przejść nad ruchliwą Drogą Krajową nr 94. Tylko jak dostać się na tę przeprawę?

Stary Rozbark przechodzi właśnie wielkie zmiany. W zeszłym roku ruszyły prace przy budowie na jego terenie nowych placów zabaw, siłowni plenerowych, skate parku, wielofunkcyjnego boiska, a nawet dzielnicowego rynku na placu Barbary. W ramach projektu "Stworzenie przyjemnych i bezpiecznych przestrzeni dla mieszkańców Rozbarku" powstała również promenada biegnąca z jednej strony dzielnicy na drugą i spinająca po drodze powyższe atrakcje.

Jednym z elementów promenady jest kładka piesza wzniesiona w miejscu dawnego wiaduktu Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na ul. Siemianowickiej. Obiekt jest dziś już gotowy i da się po nim przejść nad wylotówką w stronę Krakowa, lecz żeby to zrobić, trzeba wpierw dostać się na promenadę. W praktyce jest to jednak trudniejsze, niż się wydaje.

Promenada w znaczącej cześci biegnie śladem dawnego torowiska. W rejonie ulicy Siemianowickiej deptak znajduje się na nasypie sięgającym wysokości drugiego piętra. Niestety projekt nie przewidywał wykonania... schodów umozliwiających wejście na kładkę. Tak więc piesi znajdujący się na ul. Siemianowickiej nie mogą przedostać się górą na drugą stronę drogi, tylko są zmuszeni do czekania, aż samochody pozwolą im na przejście na pasach. Żeby wejść na kładkę trzeba pójść ok. 200 metrów wzdłuż nasypu aż do miejsca, w którym nachylenie terenu będzie na tyle łagodne, żeby dało wejść się na górę.

Brak schodów powoduje również, że spacerowicze nie są w stanie zejść z promenady na ulicę Siemianowicką, aby np. udać się na jeden z tamtejszych przystanków autobusowych i tramwajowych, bądź skorzystać z oferty sklepów i kiosków znajdujących się przy ulicy. Osoby, które zdecydowałyby się zboczyć z trasy w tym miejscu nie mają innego wyboru, jak iść dalej, do miejsca, gdzie nasyp zrównuje się z resztą terenu.

To niedopatrzenie ma naprawić inny projekt unijny. W ramach budowy węzła przesiadkowego na pl. Wolskiego w całym mieście mają powstać ścieżki rowerowe. Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego poinformowało naszą redakcję, że przy tej okazji Miejski Zarząd Dróg i Mostów zamierza wykonać wejście na skarpę. Kiedy to nastąpi? Dokładna data nie jest jeszcze znana, ponieważ planowane centrum przesiadkowe musi zostać jeszcze przeprojektowane, co niestety trochę potrwa...

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon