Tramwaje znów kursują ulicą Katowicką!

Tramwaje wróciły na ul. Katowicką! Zgodnie z zapowiedziami Zarządu Transportu Metropolitalnego pierwszy, dziewiczy niemalże, rejs regularnie kursującego tramwaju rozpoczął się nad ranem 26 września.

Byt tramwaj19

Przez ostatnie trzy miesiące dziesiątki robotników pracowały od rana do wieczora przez 7 dni w tygodniu, aby dotrzymać ostatecznego terminu przywrócenia ruchu tramwajowego. W poniedziałek, 23 września, miał miejsce odbiór częściowy robót budowlanych (w zakresie torów, sieci i przystanków) oraz techniczne dopuszczenie do ruchu tramwajowego. I choć po torach mkną już składy wiozące pasażerów, to prace na ulicy Katowickiej wciąż trwają. Te zakończą się dopiero pod koniec listopada.

- Zabiegi podjęte przez Zarząd Spółki wspierany przez władze Bytomia przyniosły efekt i faktycznie okres wakacyjny i wrzesień to czas, gdy na placu budowy działo się wiele i postępy widoczne były niemal z dnia na dzień. Dzięki temu wreszcie możemy przywrócić pełne połączenie tramwajowe między Bytomiem a Chorzowem i Katowicami – mówi Andrzej Zowada rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Przypomnijmy, że ruch tramwajowy został przerwany 24 września 2018 roku, a ulica Katowicka przemieniła się w olbrzymi plac budowy. Prace modernizacyjne realizowane były od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej oraz od ul. Siemianowickiej do pl. Sikorskiego, a odpowiadało za nie konsorcjum firm NDI i Balzola. Roboty nieznośnie się przeciągały, kolejne terminy oddania realizacji mijały, a efektów nie było. Niedawno władze Bytomia postawiły spółce Tramwaje Śląskie ultimatum. Prezydent Mariusz Wołosz zapowiadał, że jeżeli tramwaje nie wrócą do końca września, złoży on wniosek o odwołanie Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie. Nie było to konieczne, ponieważ tempo prac przyspieszyło i przed końcem września pierwszy tramwaj wyruszył na tory.

Jak wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich, modernizacja ul. Katowickiej realizowana jest wspólnie z jednostkami miejskimi i obejmuje – poza torowiskiem – również infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną oraz nawierzchnię ulicy, chodników, miejsca postojowe i oświetlenie. – Trzeba zaznaczyć, że wznowienie ruchu nie jest jednoznaczne z zakończeniem robót. Wykonawca nadal będzie prowadził prace przy wykończeniu torowiska a także w zakresie drogowym zlecanym przez MZDiM. Priorytetem było jednak wznowienie ruchu tramwajów i cieszymy się, że to stało się realne – podkreśla Andrzej Zowada.

Tramwaje linii 6 obsługuje relację Bytom Szkoła Medyczna – Katowice pl. Miarki, z kolei tramwaje linii nr 19 kursują na trasie: Bytom Stroszek zajezdnia – Katowice pl. Wolności. Pojawiły się też pewne zmiany, ponieważ na oddanym do ruchu odcinku obowiązuje dodatkowe ograniczenie prędkości, a przystanek Bytom Głęboka w stronę pl. Sikorskiego na razie nie będzie obsługiwany.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon

czytaj więcej:

Uchodźcy z Ukrainy w Bytomiu

Bytom gości uchodźców. Przyjechało ponad 50 Ukraińców

Przywrócono połączenie Bytom-Gliwice

Ponad 4500 pasażerów połączenia kolejowego Bytom-Gliwice

Projekt bez tytułu 6

Zmienia się właściciel elektrociepłowni Szombierki

Aula Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej przed i po remoncie

Najpiękniejsza sala koncertowa Bytomia po renowacji

Zrzutka - Pomóż mi uratować Mamę

Bytomiankę czeka operacja za 150 tys. zł...

243031991 560939268531171 6002739237003241243 n

Będą pomiary natężenia ruchu na ulicy Miarki i sąsiednich

Ulica Miarki w Bytomiu

Zwężenie ulicy Miarki, ograniczenie prędkości