W pociągach Kolei Śląskich za bilety zapłacisz bezgotówkowo!

Koleje Śląskie aby sprostać wymaganiom stawianym przez pasażerów i obecną sytuację związana z epidemią koronawirusa władze wprowadziły kilka udogodnień. Wśród nich są m.in. płatności bezgotówkowe i specjalna powłoka z nanocząsteczkami tytanu.

Byt marszalek w pociagu

W pociągach można już płacić kartą?

Aktualnie płatności gotówkowe przechodzą do lamusa. W praktycznie każdym punkcie handlowo-usługowym spotykamy się z terminalem do płatności bezgotówkowej. Ta forma płatności cieszy się dużym powodzeniem, ponieważ jest szybka i wygodna – wystarczy mieć przy sobie kartę płatnicza lub telefon. Nic więc dziwnego, że Koleje Śląskie zdecydowały się na wprowadzenie transakcji bezgotówkowych. To wielkie udogodnienie dla pasażerów. Często zdarza się, że podróżujemy w pośpiechu i w ostatnim momencie wbiegamy na dworzec kolejowy. Szukamy pieniędzy, by zapłacić za bilet, a w portfelu akurat nie ma potrzebnej kwoty... Takie sytuacje mogą odejść w niepamięć, ponieważ teraz za bilety możemy zapłacić kartą płatniczą czy BLIK-iem. Natomiast biorąc pod uwagę epidemię koronawirusa, to płatności bezgotówkowe są o wiele bardziej bezpieczne niż tradycyjne transakcje gotówkowe.

Są też inne nowości

Pociągi Kolei Śląskich wchodzą na wyższy poziom nowoczesności i bezpieczeństwa. Jedną z nowinek technicznych, jest fakt iż prawie wszystkie pociągi pokryte są nanocząsteczkami tytanu. Jakie zadania spełnia ta powłoka? Przede wszystkim działa silnie antybakteryjnie, zabija wirusy i grzyby. Raz nałożona powłoka przylega do podłoża na stałe. Efektem zabiegu jest niemal sterylna powierzchnia. To innowacyjne rozwiązanie, jakie wprowadziły Koleje Śląskie, ma za zadanie w obecnej sytuacji zapewnić pasażerom bezpieczne podróżowanie pociągami.

Już wkrótce (od 13 grudnia) zostanie również uruchomione połączenie Katowice-Kraków. Przejazd będzie odbywał się pociągiem przyspieszonym, a trasa zajmie nam zaledwie 62 minuty. To nie ostatnia nowinka, ponieważ od 1 października w strukturze Kolei Śląskich będzie funkcjonować - na razie nazwany roboczo - Rzecznik Praw Klienta. To będzie całkiem nowy sposób podejścia do klienta i rozwiązywania sporów. Ta osoba będzie łącznikiem między klientami spółki, a ich zarządem. Będzie również na podstawie rozmów z pasażerami sygnalizować, co należy zmienić w przewozach Kolei Śląskich, aby stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon