Drogowcy wyszli na ulice Bytomia. Sprawdź, gdzie są planowane remonty dróg

Po zimie przyszedł czas na tradycyjne naprawy ulic w Bytomiu. Dziur jest mnóstwo, więc drogowcy na brak pracy nie będą narzekać. Sprawdźcie, na jakich ulicach pojawią się ekipy remontowe.

Byt Fot 1 porownanie

Na bytomskich ulicach pojawiły się ekipy remontowe, które będą usuwać "pozimowe ubytki" w nawierzchni jezdni. Miejski Zarząd Dróg i Mostów podpisał już umowy na bieżące remonty dróg, a na terenie Bytomia będą działały dwie niezależne firmy. Wartość podpisanych umów związanych z remontami dróg w Bytomiu to blisko 1,2 mln zł.

Na tych bytomskich ulicach w najbliższym czasie pojawią się drogowcy

W pierwszej kolejności rozpoczęto prace na skrzyżowaniu ulic Pułaskiego i Reja, gdzie w czasie zimy wystąpiły znaczne ubytki w nawierzchni jezdni. Następnie remonty będą wykonywane na ul.:

  • Towarowej,
  • Składowej,
  • Robotniczej,
  • Didura,
  • Skłodowskiej,
  • Zygmunta Starego,
  • Kazimierza Wielkiego.

Jednocześnie druga firma w najbliższych tygodniach będzie wykonywała prace remontowe na ul.:

  • Kolejowej,
  • Szyb Zachodni,
  • Hajdy,
  • Łużyckiej,
  • Olimpijskiej,
  • Tulipanów,
  • Świętochłowickiej,
  • Łokietka,
  • Konstytucji,
  • Stara Cynkownia,
  • Francuskiej,
  • Racjonalizatorów,
  • Suchogórskiej.

- Z powodu znacznych pozimowych uszkodzeń nawierzchni na terenie całego miasta, prosimy wszystkich kierowców o cierpliwość, zwracanie uwagi na pracujące ekipy drogowców i tymczasowe oznakowanie - mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu. - Warto dodać, że oprócz remontów dróg rozpoczęliśmy także wiosenne przeglądy gwarancyjne na tych ulicach, które w ostatnim czasie zostały przebudowane lub wyremontowane - dodaje Paweł Wittich.

Wiosenne inspekcje na wyremontowanych ostatnio ulicach w Bytomiu

Wiosenne przeglądy gwarancyjne Miejski Zarząd Dróg i Mostów rozpoczął od ul.:

  • Grota Roweckiego,
  • Świętej Elżbiety,
  • Wojciechowskiego,
  • Reptowskiej,
  • Karlika,
  • Wrocławskiej przy Reja,
  • Bażantowej.

Warto przeczytać też: Ulica Piekarska rozkopana. Nie ma przejazdu dla samochodów

- Pierwsze obserwacje pozwalają stwierdzić, że nowe drogi dobrze poradziły sobie z trudnymi warunkami szczególnie ostatniej zimy, bo usterek jest mało, są punktowe - twierdzi Paweł Wittich z MZDiM-u.

W kolejnych tygodniach będą przeprowadzane przeglądy ulic:

  • Wyzwolenia,
  • Musialika,
  • Szyby Rycerskie,
  • Mochnackiego,
  • Małachowskiego,

jak również przebudowanych przystanków autobusowych. Przeglądy gwarancyjne będą prowadzone do połowy maja, a wszystkie usterki, które wchodzą w zakresy prac zrealizowanych przez wykonawców będą usuwane i zabezpieczane w ramach gwarancji, bez dodatkowych opłat.

Najważniejsze jest utrzymanie szczelności nawierzchni dróg

Urząd Miasta Bytomia podkreśla, że najważniejszym celem jest utrzymanie szczelności nawierzchni, tak aby na jak najdłużej zabezpieczyć nowe asfalty przed niszczącym działaniem wody i temperatury.

W związku z tym szczególna uwaga wykonawców zostanie zwrócona na:

  • zabezpieczenie spękań niskotemperaturowych, które pojawiły się w niektórych miejscach na jezdniach, szczególnie ostatniej zimy przy silnych mrozach, powodujących kurczenie się i sztywnienie asfaltu,
  • zabezpieczenie łączeń technologicznych pomiędzy pasami ruchu, na łączeniach nowych asfaltów ze starymi, wokół studni kanalizacyjnych i przy wpustach, żeby zapobiegać penetracji w tym miejscu przez wodę i erozję spowodowaną zamarzaniem;
  • korekty zapadniętych studni lub wpustów deszczowych, jeżeli takie się pojawiają,
  • wdrożenie metod lepszego odprowadzenia wody deszczowej, tam gdzie tworzą się zalewiska,
  • korekty miejscowych wypiętrzeń lub zapadlisk w chodnikach, które mogły się pojawić, bo woda w podbudowach z grudniowych opadów deszczu zamarzała i zwiększała swoją objętość - kostki brukowe są wówczas wypiętrzane i pojawiają się nierówności. Na wodę w drogach i chodnikach działają takie same mechanizmy, jak na butelkę z napojem włożoną do zamrażalki, która w takich sytuacjach pęka lub ulega zniekształceniom, a tej zimy woda deszczowa w podbudowach dróg i chodników zamarzała i rozmarzała wielokrotnie

Fot. Urząd Miasta Bytom

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon