Będą pomiary natężenia ruchu na ulicy Miarki i sąsiednich. Czy zwężenie tej drogi jest dobre?

Od kilku tygodni ulica Miarki w centrum Bytomia już nie jest szeroką, dwupasmową drogą. Teraz został z niej tylko jeden pas, po obu stronach dorobiono parkingi i ścieżkę rowerową. W przyszłym tygodniu odbędą się pomiary natężenia ruchu i konsultacje z mieszkańcami.

Temat ulicy Miarki w Bytomiu rozgrzewa od kilku tygodni kierowców przejeżdżających tą ulicą i mieszkańców domów położonych przy niej.

Ci pierwsi pomstują na korki, które tworzą się tutaj w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Ci drudzy są zadowoleni, że wreszcie jest tu ciszej i można bezpiecznie przejść przez ulicę.

Co zrobiono na ul. Karola Miarki w Bytomiu

  • Jezdnia ul. Miarki została zawężona – z dwóch pasów do jednego na odcinku od gmachu poczty do budynku numer 54, z pozostawieniem odcinka dwupasmowego na początku (od skrzyżowania z pl. Wolskiego i ul. Jagiellońską do gmachu poczty) i na końcu (od budynku nr 54 do rozplotu jezdni w kierunkach na Kraków i na Katowice), a także pasów dodatkowych do skrętu w lewo. Wprowadzono esowanie jezdni, czyli odgięcie toru jazdy dla samochodów.
  • Wzdłuż prawie całej ul. Miarki została poprowadzona ścieżka rowerowa. Biegnie północną częścią jezdni z wyjątkiem krótkiego fragmentu w sąsiedztwie skrzyżowania z ul. Matejki, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy na chodniku.
  • Wprowadzono też dodatkowe parkingi, gdzie można parkować równolegle do ulicy lub skośnie.
  • Zorganizowano nowe przejście dla pieszych na wysokości budynku przy Miarki 52.

Nową organizację ruchu wprowadzono w połowie września 2021. Ma obowiązywać testowo przez 1,5 miesiąca.

Testy na ulicy Miarki i sąsiednich oraz konsultacje społeczne

Miasto teraz planuje badania i konsultacje społeczne dotyczące tej ulicy.

- W przyszłym tygodniu – od 4 do 7 października zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne i badania przy ul. Miarki oraz na okolicznych ulicach (m.in. pomiary prędkości, badania natężenia i struktury rodzajowej ruchu oraz parkowania) - mówi Małgorzata Węgiel-Wnuk, rzeczniczka prasowa Urzędu Miejskiego w Bytomiu. - Dopiero po przeanalizowaniu wyników badań i konsultacji będzie można podjąć decyzję czy poszczególne elementy prototypu będą w przyszłości wykorzystane przy tworzeniu docelowej organizacji ruchu na ul. Miarki - dodaje.

Plan testów i konsultacji

4 i 5 października (poniedziałek i wtorek) - przedstawiciele Metropolitarnej Szkoły Prototypowania przeprowadzą wywiady z mieszkańcami ulicy Miarki oraz w lokalach usługowych,

6 października (środa) od 16:00 do 19:00 przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie punkt konsultacyjny, gdzie przedstawiciele MZDiM oraz Metropolitarnej Szkoły Prototypowania będą czekać na uwagi i spostrzeżenia mieszkańców Bytomia,

7 października (czwartek) przeprowadzone zostaną analizy dotyczące liczby parkujących samochodów i badania wielkości i struktury natężenia ruchu na ul. Miarki i na sąsiednich ulicach w godzinach szczytu, a więc między 7:00 a 9:00 oraz od 14:00 do 16:00,

7 października (czwartek) przy skrzyżowaniu ulicy Miarki z ul. Moniuszki stanie także punkt konsultacyjny, który będzie działał od 10:00 do 18:00.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon