Idzie zima, BPK apeluje: zabezpiecz wodomierz i instalację przed zmrożeniem

Mróz jest ogromnym zagrożeniem dla wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierza. Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne przypomina: zabezpieczenie jednego i drugiego to obowiązek odbiorcy wody.

The man looks at the faucet pipes valve pressure meter

Co zrobić, żeby zabezpieczyć wewnętrzną instalację wodociągową przed zamarznięciem? – Pamiętać o zamykaniu okien w pomieszczeniu, w którym znajduje się wodomierz i rura z wewnętrzną instalacjąradzi Michał Glinkowski, kierownik Działu Sieci Wodociągowej Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego. – Warto też docieplić samą instalację, najlepiej specjalną otuliną, ale sprawdzi się też gąbka lub kawałek materiału– dodaje.

Kiedy jest już za późno i okazuje się, że wewnętrzna instalacja i wodomierz zamarzły, nie należy wpadać w panikę i w pierwszej kolejności zawiadomić zarządcę budynku lub spółdzielnię mieszkaniową.

Ważne telefony:
Dyspozytor BPK: 32 396 71 74 lub 994
Biuro Obsługi Klienta BPK: 32 396 71 24, 32 396 71 25, 32 396 71 88, 32 396 71 90

Kto odpowiada za sieć wodociągową, a kto za przyłącze

  • Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne dba o stan techniczny głównego wodociągu, który eksploatuje. Po stronie BPK leży sprawne dostarczanie wody, usuwanie awarii, przeprowadzanie remontów, dokonywanie napraw i wymiana uszkodzonych lub wyeksploatowanych odcinków sieci.
  • BPK odpowiada też za przyłącze wodociągowe do głównego wodomierza, który także jest własnością Przedsiębiorstwa. Z tą różnicą jednak, że to odbiorca odpowiada za zabezpieczenie urządzenia, a w razie uszkodzenia jest zobowiązany pokryć koszt straty lub wymiany. Granicą własności sieci wodociągowej jest zawór za wodomierzem głównym.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon