Jak wybrać sejf do gabinetu?

Współczesne sejfy do gabinetu różnią się od swoich surowych i niezbyt zgrabnych pierwowzorów. Kancelaria lub biuro jest wizytówką prowadzonej działalności oraz odzwierciedleniem reprezentowanej branży. Właśnie dlatego dobór odpowiedniego wyposażenia jest tak istotny – powinien współtworzyć jednolity wizerunek biura. W tym artykule pokażemy, że fachowy sejf gabinetowy może być niezwykle skuteczną formą zabezpieczenia, a jednocześnie prawdziwym dziełem sztuki!

Jak wybrać sejf do gabinetu?

Gabinet to jeden z głównych celów włamywaczy

Każde pomieszczenie w budynku ma unikalną funkcję oraz swój wyjątkowy klimat. Gabinet to miejsce przechowywania licznych dokumentów, aktów, ale również gotówki oraz wartościowych nośników danych. Właśnie dlatego wymaga niecodziennych metod ochrony.

Stosowanie sejfów gabinetowych jest w pełni uzasadnione policyjnymi statystykami. Dane udostępnione przez funkcjonariuszy policji wskazują, że w samej Warszawie w ciągu 6 miesięcy dochodzi do ponad 500 przypadków kradzieży z włamaniem. Złodzieje coraz lepiej radzą sobie z najczęściej montowanymi zabezpieczeniami antywłamaniowymi. Ich celami stają się domy na obrzeżach miast, ale również nowoczesne osiedla i oddziały oraz filie przedsiębiorstw.

Dlaczego warto zainwestować w sejf do gabinetu?

Powodów do zakupu sejfu gabinetowego jest naprawdę sporo, co wynika między innymi z wysokiego ryzyka włamania. Podstawowym zadaniem tego urządzenia jest ochrona składowanych przedmiotów przed dostępem osób nieupoważnionych. Co to oznacza w praktyce?

Sejf gabinetowy oczywiście gwarantuje solidne zabezpieczenia przed złodziejami, jednak to tylko jedna z jego funkcji. W niektórych zawodach bardzo ważne jest, by szczególnie dbać o zabezpieczenie cennych dokumentów lub danych wrażliwych, które nie powinny trafić przed oczy osób nieupoważnionych. Czasem wymaga to schowania dokumentów przed samymi klientami lub nawet częścią współpracowników.

W efekcie sejf do gabinetu gwarantuje ochronę przed próbą nieuprawnionego dostępu, a jednocześnie zapewnia pełną zgodność z obowiązującymi przepisami i restrykcjami. Odpowiednio dostosowany sprzęt nie utrudnia jednak swobodnego wykonywania czynności zawodowych. Specjaliści ustawią parametry sejfu tak, aby umożliwić łatwy dostęp dla osób upoważnionych do otwierania go, a jednocześnie zadbają o najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Czym wyróżnia się sejf do gabinetu? Wyglądem!

Jednym z ważniejszych atutów sejfów do gabinetu jest ich niepowtarzalny wygląd. Daleko im do ciężkich, nudnych metalowych skrzynek. Decydując się na taki sejf, można wybrać różne rodzaje wykończenia, kolory oraz fakturę materiałów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać je wręcz jako element ozdoby gabinetu. Profesjonalny wygląd sejfu podnosi w oczach klientów i kontrahentów także rangę samego właściciela tak ekskluzywnego sprzętu. Jeżeli chcesz przyjrzeć się najciekawszym modelom, zajrzyj na stronę: https://www.hartmann-tresore.pl/produkty/sejfy-premium/sejfy-personalizowane/lista.

Jak wybrać sejf do gabinetu?

To, jaki sejf do gabinetu sprawdzi się najlepiej, zależy od osobistych potrzeb oraz wymagań przyszłego użytkownika. Ważnym aspektem jest rodzaj przedmiotów, które mają być chowane w sejfie. Ustalenie tego zagadnienia znacznie ułatwia podjęcie właściwej decyzji. Coraz więcej użytkowników ze względów estetycznych decyduje się na zakup wolnostojącego sejfu, który przy okazji zapewnia większą pojemność. Bez trudu zmieszczą się w nim dokumenty, ale także całe segregatory, kluczyki, pieniądze i kosztowności, a także nośniki danych oraz większy sprzęt elektroniczny.

Do najczęstszych przedmiotów zalicza się wszelkiego rodzaju papiery wartościowe oraz dokumentację firmową, która może odnosić się do realizowanych transakcji, szczegółów strategii, wrażliwych danych klientów, a także polis ubezpieczeniowych, aktów notarialnych lub umów. Wówczas warto zadbać o to, aby sejf gabinetowy był w pełni dopasowany do obowiązujących przepisów RODO. Nieprzestrzeganie tych wymogów oznacza grzywnę w wysokości nawet do 20 milionów euro kary administracyjnej. Przedsiębiorcy natomiast grozi sankcja do 4% rocznego obrotu z poprzedniego okresu rozliczeniowego. Wymiar sankcji jest naprawdę poważny!

Właściwości ochronne

Troszcząc się o atrakcyjny wygląd sejfu gabinetowego, nie można zapominać o aspektach ochronnych. Oczywiście sprzęt musi mieć specjalne certyfikaty renomowanych instytucji, które potwierdzą właściwości i parametry techniczne danego modelu. To jednak nie wszystko! Sam poziom zabezpieczenia powinien być dopasowany do wartości gromadzonych obiektów, zapewniając wystarczającą ochronę ubezpieczeniową.

Dodatkowo warto pamiętać o innych rodzajach niebezpieczeństwa. Pożar może bardzo szybko uszkodzić lub całkowicie zniszczyć papierową dokumentację, a także niezwykle wrażliwe nośniki danych. Ważnym punktem jest zatem dbałość o zabezpieczenie przed płomieniami, ale także środkami wykorzystywanymi do tłumienia samego pożaru.

Wybór sejfu do gabinetu – podsumowanie

Odpowiedź na pytanie, jak wybrać sejf do gabinetu, wymaga poznania upodobań samego klienta, ale także warunków technicznych przyszłego miejsca instalacji oraz charakteru magazynowanych obiektów. Czynniki te mogą być bardzo zróżnicowane i budzić pewne wątpliwości, dlatego warto skorzystać z doświadczenia oraz wiedzy profesjonalistów, którzy przeprowadzą rzetelny wywiad, a następnie skomponują zestaw idealny. Wypróbuj niezobowiązującą konsultację, która czeka na Ciebie na stronie internetowej sklepu Hartmann Tresore pod adresem: hartmann-tresore.pl.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon