Szybciej i bezpieczniej koleją ze Śląska w kierunku portów morskich. ZKA od Katowic do Tarnowskich Gór

Modernizacja linii kolejowej nr 131 z Chorzowa do Zduńskiej Woli to jeden z największych projektów kolejowych realizowanych w kraju. Inwestycja podzielona została na cztery odcinki i obejmuje swoim zasięgiem dwa województwa – śląskie oraz łódzkie. Projekt zapewni pasażerom lepszą jakość podróżowania, a także usprawni przewóz towarów koleją ze Śląska w kierunku portów morskich. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W marcu 2022 roku rozpoczynają się prace na odcinku od stacji Chorzów Batory do stacji Nakło Śląskie. W pierwszym etapie roboty prowadzone będą na odcinku Chorzów Batory – Chorzów Miasto – Chorzów Stary, a następnie na odcinku Chorzów Stary – Bytom.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 23-kilometrowej trasie z Chorzowa do Nakła Śląskiego przebudują pięć stacji oraz dwa przystanki. Wybudowany zostanie także nowy przystanek – Chorzów Uniwersytet. Inwestycja zakłada również m.in. modernizację 13 wiaduktów kolejowych, budowę 2 nowych wiaduktów, 2 przejść dla pieszych pod torami oraz lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w Bytomiu.

W związku z planowanymi pracami od 13 marca 2022 roku wprowadzona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa między Katowicami a Tarnowskimi Górami, która obowiązywać będzie do 17 stycznia 2024 roku.

Rozkłady jazdy zastępczej komunikacji autobusowej dostępne są na Portalu Pasażera (www.portalpasazera.pl) oraz na stronie internetowej przewoźnika. Poniżej prezentujemy schemat oraz lokalizacje przystanków zastępczej komunikacji.

Projekt „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon