Trzy odcinki rowerowej autostrady w Bytomiu
Metropolitalna Velostrada nr 2, czyli rowerowe połączenie Piekar Śląskich z Katowicami na terenie Bytomia, została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy z nich zostanie poprowadzony od granicy z Piekarami Śląskimi w rejonie ul. Kędzierzyńskiej do ul. Musialika, drugi odcinek – od ul. Musialika do ul. Pszczyńskiej, zaś trzeci – od ul. Pszczyńskiej do granicy miasta Chorzów w rejonie Zespołu Przyrodniczo-Krajobrazowego „Żabie Doły”.
– Powstanie miejskich odcinków Velostrady nr 2 w Bytomiu będzie realizowane etapami. Najpierw pozyskaliśmy środki z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a teraz wyłoniliśmy wykonawcę, który opracuje Program Funkcjonalno-Użytkowy – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. – PFU jest niezbędny, aby starać się o kolejne środki zewnętrzne, tym razem już na rozpoczęcie budowy drogi rowerowej, która połączy Bytom z Piekarami Śląskimi i Chorzowem – dodaje wiceprezydent.
W bytomskim Urzędzie Miejskim dodają, że Program Funkcjonalno-Użytkowy to dokument, który nie tylko zawiera opis zadania, ale także wymagania m.in. architektoniczne, techniczne, materiałowe i funkcjonalne niezbędne do realizacji zadania.
- Velostrada ma być kręgosłupem transportu rowerowego, który połączy miasta w Metropolii. Jej powstanie ma umożliwić nie tylko szybki i bezpieczny przejazd dla rowerzystów, ale skomunikować trasami rowerowymi miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – podkreślają w bytomskim Urzędzie Miejskim.

Przez Bytom przebiegać będą dwie Velostrady
Metropolitalna Velostrada nr 2 poprowadzi od Katowic przez Siemianowice Śląskie, Chorzów i Bytom do Piekar Śląskich. Trasa będzie miała około 15,5 km długości. Jej planowany początek to okolice pl. Alfreda w Katowicach. Następnie będzie łączyła Siemianowice Śląskie z Chorzowem i poprzez zespół przyrodniczo-krajobrazowy „Żabie Doły” ma docierać do Bytomia. W pobliżu Drogi Wojewódzkiej nr 911 ma połączyć się z lokalnymi drogami rowerowymi w Piekarach Śląskich.
Przez Bytom przebiegać będzie także Velostrada nr 5, która połączy to miasto z Tarnowskimi Górami. Jej trasa ma wynosić około 14 km. Na terenie Bytomia została podzielona na 5 odcinków i będzie przebiegała od granicy z Tarnowskimi Górami do ulicy Polnej, od ul. Polnej do ul. Łokietka, i od ul. Łokietka do ul. Hakuby /1 odcinek/. Następnie trasa zostanie poprowadzona od ul. Hakuby do ul. Celnej, dalej od ul. Celnej do ronda NSZZ „Solidarność”, a następnie do ul. Węglowej /2 odcinek/.
W trzecim odcinku trasa rowerowa połączy ul. Węglową z ul. Dworską, a następnie zostanie poprowadzona do granicy z Piekarami Śląskimi. Tam od granicy miast przy linii kolejowej zostanie poprowadzona do skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Kędzierzyńską – do Velostrady nr 2. Kolejny odcinek przewiduje łącznik do ul. Cegielnianej wzdłuż ul. Strzelców Bytomskich od ul. Węglowej do ul. Cegielnianej. Z kolei odcinek nr 5 połączy rondo NSZZ „Solidarność” z planowanym Centrum Przesiadkowym, które powstanie w Stroszku w rejonie stacji kolejowej Bytom-Stroszek przy ul. Strzelców Bytomskich.
Może Cię zainteresować:
Kolejne kilometry ścieżek rowerowych powstaną w Bytomiu. Tym razem za blisko 7,5 mln zł!
Może Cię zainteresować:
