Miasto komunikuje kolejne tereny inwestycyjne. Tym razem przy Siemianowickiej

Po modernizacji ulicy Węglowej, przy której ma powstać ogromne centrum logistyczne, przyszedł czas na budowę drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych na granicy Bytomia i Piekar Śląskich. Prace właśnie dobiegły końca.

Siemianowicka dojazd do terenow inwestycyjnych

Przy ulicy Siemianowickiej, która stanowi fragment Drogi Krajowej nr 94, w ostatnim czasie wiele się dzieje pod względem inwestycyjnym. Jeden z prywatnych inwestorów niedawno zakończył przebudowę dawnej dyrekcji Zakładów Górniczo-Hutniczych Orzeł Biały i przystąpił do budowy w sąsiedztwie trzech hal magazynowo-usługowo-handlowych. Tymczasem po drugiej stronie ulicy, bliżej granicy z Piekarami Śląskimi trwa adaptacja 5-kondygnacyjnego budynku biurowego, który przez ostatnich kilka dekad był opuszczony.

W fazie przygotowywania są kolejne, znacznie większe inwestycje, o których zapewne wkrótce usłyszymy. Natomiast miasto w porozumieniu z inwestorami przystosowuje infrastrukturę drogową, by mogła w przyszłości obsłużyć mające tam powstać zakłady. W ostatnich dniach zakończyła się budowa blisko 200-metrowego odcinka drogi dojazdowej do terenów przemysłowych położonych przy granicy z Piekarami Śląskimi. Wkład w finansowanie miał jeden z inwestorów, który na jednej z tamtejszych działek już zaczął prace związane z budową hal magazynowo-usługowych.

Budowę drogi powierzono wykonawcy wyłonionemu w publicznym przetargu - firmie ZDR sp. z o.o. sp. k. z Radzionkowa. Nowa jezdnia ma szerokość 6 metrów, przy której powstał jednostronny chodnik o szerokości 1,65 m. Na całej długości ruch został zabezpieczony barierkami, a drogę oświetlono przy pomocy energooszczędnych latarń z oprawami LED. Warto przy tym wspomnieć, że już w 2020 r. Miejski Zarząd Dróg i Mostów wykonał tam kanalizację deszczową i sanitarną ze studniami rewizyjnymi i wpustami deszczowymi.

Ulica Siemianowicka to jeden z ważniejszych obszarów inwestycyjnych w Bytomiu, gdyż stanowi fragment drogi krajowej łączącej Kraków z Wrocławiem, natomiast za pośrednictwem bezkolizyjnego węzła z aleją Jana Pawła II (DW911) posiada szybkie połączenie z autostradą A1. Już w 2006 roku miasto Bytom wraz z partnerami na terenie po zrestrukturyzowanych ZGH Orzeł Biały stworzyło Bytomski Park Przemysłowy, w ramach którego wybudowano cztery hale produkcyjno-magazynowe w systemie modułowym o łącznej powierzchni ok. 10 000 m2 oraz budynek biurowy o powierzchni 368 m2. Przy Siemianowickiej znajdują się rozległe tereny, na których możliwa jest realizacja bardzo dużych inwestycji. Jeśli z powodzeniem uda się je zagospodarować, to dla bytomian mogą powstać setki nowych miejsc pracy.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon

czytaj więcej:

Budowa lidla w gornikach

Lidl buduje kolejny sklep w Bytomiu. Już szósty

Tesco chorzowska

Dawne Tesco się skurczy... a jednocześnie powiększy

Zamkniety tunel pod torami

Tunel na Zamłynie zamknięty. Wyznaczono inne przejście

Odnowione kamienice przy Dworcowej

Przebudowa Dworcowej: finał prac przy sieciach podziemnych

Budowa boiska polonii 01

Budowa nowego boiska Polonii przyśpieszy

Remont Zaułka

Najstarsza i... najwęższa ulica Bytomia przechodzi odnowę

Linia 131

Koniec projektowania. Rusza przebudowa torów i przystanków