Rusza remont linii tramwajowej z centrum Bytomia na Stroszek

Do września przyszłego roku Tramwaje Śląskie chcą kompletnie przebudować torowiska prowadzące od centrum Bytomia do zajezdni Stroszek. Dzięki inwestycji za ponad 88 mln zł przejazdy na tej linii mają trwać krócej i być wykonywane bardziej nowoczesnym taborem.

Tramwaje Śląskie
Bytom Stroszek linia do modernizacji

Stało się to, na co pasażerowie czekali od dawna. Tramwaje Śląskie podpisały we wtorek (19 lipca) z generalnym wykonawcą umowę na modernizację torowiska między centrum Bytomia, a zajezdnią w Stroszku. Najwyższy czas, bo stan tego odcinka jest fatalny.

- Muszę przyznać, że na ten moment, kiedy możemy podpisać umowę i rozpocząć pracę, już wręcz wyczekiwaliśmy – przyznał Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich.

Dla spółki to obecnie jedna z najważniejszych inwestycji. Podobnie zresztą dla miasta.

- Na tym odcinku kursuje jedna z najważniejszych linii tramwajowych w Metropolii, która nie tylko łączy dwa duże osiedla w naszym mieście z centrum, ale również umożliwia bytomianom dojazd do pracy, szkół, czy obiektów handlowych w Chorzowie i Katowicach – podkreśla Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Jak informują TŚ przebudowa obejmie torowisko wraz z siecią trakcyjną od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową, wzdłuż ulic: Tarnogórskiej, Strzelców Bytomskich oraz Władysława Łokietka wraz z samą pętlą tramwajową przy zajezdni Stroszek. W sumie ok. 14 km toru pojedynczego na wydzielonym torowisku. Po zakończeniu prac cały odcinek stanie się linią dwutorową (obecnie brakuje do tego nieco ponad 100-metrowego fragmentu). Przebudowany zostanie też układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostaną nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas. Na to wszystko konsorcjum firm Contraxim z Zielonej Góry i PPHU Dabud z Chorzowa ma 14 miesięcy, co oznacza, że prace powinne zakończyc się do połowy września 2023 r. Na ich wykonanie TŚ wydają ponad 88,5 mln zł brutto (część tej kwoty stanowi unijne dofinansowanie).

- Zmodernizowane torowisko tramwajowe nie tylko sprawi, że przejazdy na trasie od Stroszka do centrum Bytomia staną się krótsze, ale zastosowana technologia przebudowy torowiska wpłynie na zmniejszenie poziomu hałasu w sąsiedztwie mieszkań bytomian. Ponadto dzięki inwestycji poprawi się jakość taboru kursującego na tym odcinku linii tramwajowej, a przebudowane przystanki zwiększą komfort jazdy osobom starszym oraz z niepełnosprawnościami – obiecuje Michał Bieda.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon

czytaj więcej:

Nastawnia Bytom

Minister przesądzi o losie dworcowej nastawni

Nastawnia Bytom

Kolejowy unikat zabytkiem. I obędzie się bez przenosin

Remont dworca w Bytomiu

Tymczasowy peron dla pasażerów relacji Bytom-Gliwice

Ul. Piekarska

Zmiany na 13 liniach tramwajowych z powodu remontu w Bytomiu

Pojemnik na odpady Bytom

Ponad milion kary dla Bytomia za słabą segregację odpadów

Byt samochod laweta

Zaparkował tak, że tramwaj nie mógł przejechać!...

Przebudowa rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej

Mało remontów torowisk? To TŚ wyremontują kolejne...