Droga pod wiaduktem w rejonie Zamłynia zamknięta przez trzy kolejne weekendy

Wykonawca przystępuje do montażu elementów konstrukcyjnych nowego wiaduktu kolejowego w ścisłym centrum Bytomia. Najpoważniejsze utrudnienia czekają kierowców, ponieważ prowadząca pod nim droga będzie zamknięta przez trzy kolejne weekendy.

Tymoteusz Staniek
Rozbiórka wiaduktu w Bytomiu

Firma PORR S.A. przystępuje do montażu elementów konstrukcyjnych nowego wiaduktu kolejowego w ścisłym centrum Bytomia. Ze względów bezpieczeństwa przez trzy kolejne weekendy prowadząca pod nim droga będzie całkowicie zamknięta:

  • od 29 kwietnia (godz. 5.00) do godzin nocnych z 30 kwietnia na 1 maja,
  • od 6 maja (godz. 5.00) do godzin nocnych z 7 na 8 maja,
  • od 13 maja (godz. 5.00) do godzin nocnych z 14 na 15 maja.

Największe utrudnienia czekają kierowców, w dalszej kolejności pasażerów transportu publicznego i pieszych.

Tymczasowa organizacja ruchu, objazdy i przystanki

W czasie prowadzonych prac obowiązywała będzie specjalna organizacja ruchu:

  • od strony ul. Jagiellońskiej przejazd będzie możliwy wyłącznie w kierunku pl. Wolskiego, a następnie ul. Powstańców Warszawskich;
  • od strony ul. Kolejowej zostanie wprowadzone zawężenie z trzech do dwóch pasów na wysokości dojazdu do skrzyżowania ul. Kolejowej z ul. Powstańców Warszawskich, a następnie do jednego pasa ruchu na wysokości dojazdu do skrzyżowania z ul. Jagiellońską;
  • od strony ul. Zabrzańskiej w rejonie dojazdu do skrzyżowania z ul. Łagiewnicką, jezdnia zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w kierunku Łagiewnik i dalej trasą objazdu do centrum Bytomia;
  • od strony ul. Łagiewnickiej w rejonie dojazdu do skrzyżowania z ul. Zabrzańską, ruch zostanie poprowadzony pasem umożliwiającym lewoskręt w kierunku do Szombierek;
  • w rejonie prowadzonych prac na ulicach: Kolejowej, Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i pl. Wolskiego zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30km/h.
Elektrociepłownia Miechowice

Może Cię zainteresować:

Elektrociepłownia Miechowice sprzedana. Budowę Niemcy zaczęli podczas II wojny światowej

Autor: Patryk Osadnik

25/04/2023

Dla kierowców zaproponowano także objazdy:

  • do Szombierek i Łagiewnik oraz Rudy Śląskiej i Zabrza przygotowano objazd ulicami: Kolejową - pl. Wolskiego - Miarki - Chorzowską - Starochorzowską - Krzyżową - Łagiewnicką;
  • do Szombierek i Łagiewnik od strony skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i Moniuszki przygotowano objazd ulicami: Jagiellońską - Moniuszki - Miarki - Chorzowską - Starochorzowską - Krzyżową - Łagiewnicką;
  • do Szombierek i Łagiewnik od strony skrzyżowania ul. Jagiellońskiej z pl. Wolskiego przygotowano objazd ulicami: Jagiellońską - pl. Wolskiego - Powstańców Warszawskich - Moniuszki - Miarki - Chorzowską - Starochorzowską - Krzyżową - Łagiewnicką;
  • do Krakowa, Opola, Wrocławia i Poznania oraz centrum przygotowano objazd ulicami: Łagiewnicką /lub Świętochłowicką dla drugiego kierunku/ - Krzyżową - Starochorzowską - Chorzowską /koniec objazdu do centrum/ - al. Jana Pawła II.

Piesi mogą korzystać z tunelu pod dworcem PKP

Warto podkreślić, że piesi nadal będą mogli przechodzi na Zamłynie i w kierunku dworca autobusowego tunelem, który prowadzi przez dworzec kolejowy. Z kolei dla pasażerów transportu publicznego zaplanowano dwa tymczasowe przystanki:

  • przy ul. Zabrzańskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Małgorzatki;
  • przy ul. Wyzwolenia po obydwu stronach jezdni na odcinku w kierunku Szybu "Krystyna".

Przed publikacją tego artykułu Związek Transportu Metropolitalnego nie podał jeszcze szczegółów dotyczących zmian w rozkładach jazdy.

Bronislaw komorowski slazag marcin zasada

Może Cię zainteresować:

Komorowski: "Mówiłem żonie, że chyba nigdy tego miasta nie odbudujemy"

Autor: Marcin Zasada

22/04/2023

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon