Idea Velostrad
Szybkie drogi rowerowe, inspirowane ideą autostrad, co do zasady mają być odseparowane od jezdni i ruchu samochodowego. Bezpieczne i dostępne. Ich powstanie pozwoli na pełniejszą integrację komunikacyjną poszczególnych miejscowości należących do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Kolejna ścieżka w Bytomiu
Dzięki środkom pozyskanym przez gminę z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii - możliwa będzie budowa kolejnej drogi rowerowej. Tym razem, chodzi o najdłuższy, mający ponad 11 kilometrów, bytomski odcinek Velostrady nr 5. Zgodnie z opracowanym Programem Funkcjonalno-Użytkowym (umowy w tej sprawie podpisano już w Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów w Bytomiu), cała inwestycja podzielona jest na trzy części i obejmuje łącznie kilkanaście odcinków.
Odcinki Velostrady nr 5
Pierwszy z nich to trasa od granicy z Tarnowskimi Górami do ul. Polnej, od ul. Polnej do ul. Łokietka i od ul. Łokietka do ul. Hakuby. Druga część zakłada utworzenie drogi dla rowerów od ul. Hakuby do ul. Celnej, dalej od ul. Celnej do ronda NSZZ Solidarność, aż do ul. Węglowej. Trzeci odcinek połączy ul. Węglową z ul. Dworską, a następnie zostanie poprowadzony do granicy z Piekarami Śląskimi. Od granicy z Bytomiem, trasa przebiegać będzie wzdłuż linii kolejowej aż do skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Kędzierzyńską - prosto do Velostrady nr 2.
Może Cię zainteresować:
Spotkanie z mieszkańcami Bytomia w sprawie lokalnego fragmentu drogi ekspresowej S11
Może Cię zainteresować:
Bytomianin ciągnął prąd na lewo. W dodatku do bezprawnie zajmowanego mieszkania
Może Cię zainteresować: