Zagraj w bibliotece

W Miejskiej Bibliotece Publicznej w Bytomiu wkrótce będzie można zagrać w grę „Literackie memory”, opracowaną i wydrukowaną w ramach projektu „Qulturalna Retroteka” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Byt czytaniebajek

Gra będzie dostępna w Wypożyczalni Literatury dla Dzieci i Młodzieży oraz placówkach filialnych biblioteki. Każdy będzie mógł na miejscu sprawdzić swoją spostrzegawczość i poćwiczyć pamięć. Chętne rodziny, zespoły, grupy przyjaciół, znajomych (w grupach 2-4 osobowych) mogą skontaktować się telefonicznie z MBP (tel. 32 787 06 01, wew. 413).

Czytanie łączy pokolenia

Projekt „Qulturalna Retroteka”, skierowany do dzieci, młodzieży oraz seniorów, miał przekonać mieszkańców Bytomia, że czytanie i bezpośrednie spotkanie z autorem są ciekawym sposobem na spędzanie czasu wolnego, a także inspiracją do dalszej twórczej aktywności. - Zaczęliśmy od cyklu spotkań, w trakcie których słuchaczki i słuchacze Bytomskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (partnera projektu) czytali głośno bajki dzieciom z przedszkoli miejskich oraz szkół podstawowych – zdradza Teodozja Galińska, kierownik Działu Informacyjno-Bibliograficznego MBP w Bytomiu. - Wyobraźnią najmłodszych czytelników zawładnęły przygody kota Filemona, kasztanowego Kuklika oraz różnokolorowych skarpetek – bohaterek książki Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”. Dzieci z dużym zainteresowaniem wysłuchały bajek, a potem swoje wrażenia przelały na papier, tworząc prace plastyczne – tak oto czytanie połączyło pokolenia – dodaje.

Kolejnym punktem projektu było zaprojektowanie oryginalnej gry memory, inspirowanej tekstami literackimi. - Do współpracy zaprosiliśmy dziecięco-młodzieżową sekcję plastyczną Klubu „Sezam” BSM pod kierunkiem Małgorzaty Woźniak oraz sekcję plastyczną Bytomskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku pod kierunkiem Marty Hawlickiej - wylicza Teodozja Galińska. Uczestnicy wydarzenia mieli za zadanie stworzyć ilustracje do ulubionych książek z dzieciństwa. W sumie powstało 30 rysunków, które złożyły się na wspomnianą wcześniej grę memory. Po wykonaniu prac artyści obu grup wiekowych spotkali się w bibliotece i porozmawiali o swoich rysunkach, motywacji i emocjach związanych z wyborem książek do zilustrowania. Po raz kolejny udowodniliśmy, że czytanie nie tylko może być inspiracją do dalszych twórczych działań, ale też, że czytanie łączy pokolenia.

Warsztaty tworzenia QR kodów

Jesienią w bytomskiej bibliotece nie tylko artyści, ale i miłośnicy nowych technologii mogli znaleźć coś dla siebie. Słuchacze Bytomskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz uczniowie Technikum nr 4 wzięli udział w prezentacji i warsztatach poświęconych tworzeniu i wykorzystywaniu kodów QR. Następnie posiłkując się zdobytymi informacjami, zamienili się na chwilę w detektywów poszukujących wskazówek oraz rozwiązujących zagadki ukryte w kodach QR rozmieszczonych na terenie biblioteki. Atrakcyjnymi podchodami ze smartfonem w dłoni po raz kolejny skłoniliśmy do współpracy młodzież i seniorów.

W ramach projektu odbyły się też spotkania autorskie dla dzieci i dorosłych czytelników. Gościliśmy autorki książek dla dzieci: Justynę Bednarek i Barbarę Gawryluk oraz dwie autorki poczytnych powieści kryminalnych z przymrużeniem oka – Olgę Rudnicką i Martę Matyszczak.

fot. MBP w Bytomiu

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon

czytaj więcej:

Wystawa Muzeum Górnośląskie3

Wystawa w naszym muzeum tylko dla ludzi o mocnych nerwach

Marek Kalita, aktor filmowy i teatralny

Znani ludzie z Bytomia, o których nie wiedziałeś

Byt DSC 0616make

Grzegorz Kulik o języku śląskim, tłumaczeniach książek

Byt bytomska jesien literacka 03

XIV Bytomska Jesień Literacka online

Byt biblioteka

Dziesiątki tysięcy złotych na nowe tytuły w...

Byt teatrrozbark1

Bytomski spektakl podbija Polskę

Byt odgruzowanie bytomia

Kolejny cenny obraz trafił do zbiorów Muzeum...