Przebudowa linii tramwajowej do Stroszka nie zakończy się w zakładanym terminie

Na dniach minie rok od podpisania umowy na przebudowę torowiska prowadzącego od centrum Bytomia do zajezdni Stroszek. Na jakim etapie znajdują się obecnie prace? Zakończyła się modernizacja pierwszego toru, trwają roboty przy torze drugim. W kolejnych miesiącach drugi tor zostanie dobudowany w rejonie ul. Tarnogórskiej, gdzie do tej pory ruch tramwajów odbywał się tylko jedną „nitką”.

- Na ten moment, kiedy możemy podpisać umowę i rozpocząć pracę, już wręcz wyczekiwaliśmy – mówił Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich, kiedy w lipcu ubiegłego roku podpisywał w imieniu spółki umowę na przebudowę torowiska prowadzące od centrum Bytomia do zajezdni Stroszek.

Wycenione na ponad 88,5 mln zł prace miały objąć torowisko wraz z siecią trakcyjną od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową, wzdłuż ulic: Tarnogórskiej, Strzelców Bytomskich oraz Władysława Łokietka wraz z pętlą tramwajową przy zajezdni Stroszek. W sumie ok. 14 km pojedynczego toru na wydzielonym torowisku. Po zakończeniu prac cały odcinek miałby stać się linią dwutorową (wcześniej brakowało do tego ponad 100 metrów). Przebudowany miał też zostać układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Ponadto wybudowane miały zostać nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.

Na to wszystko konsorcjum firm Contraxim z Zielonej Góry i PPHU Dabud z Chorzowa dostało 14 miesięcy, co oznacza, że prace powinne zakończyć się do połowy września tego roku. Dokładnie zaś do 19 września, bo taką datę podano w komunikacie Tramwajów Śląskich.

Oto plany na najbliższe miesiące. Widać, że prace nie skończą się w terminie

To tyle założeń sprzed roku, a jaki jest stan prac na dzisiaj? Jak informuje bytomski ratusz, wykonano już przebudowę pierwszego toru na kilku odcinkach linii i części przystanków. Zakończyła się także modernizacja przejazdów tramwajowych przez ul. Dąbrowa Miejska, Leśnej i w rejonie kąpieliska krytego przy ul. Parkowej, a także modernizacja wiaduktu tramwajowego nad DK 94 (ul. Wrocławska) w centrum.

Trwają też roboty przy przebudowie drugiego toru. Plan na najbliższe miesiące zakłada kontynuację tych prac, wykonanie fundamentów pod nowe słupy trakcyjne, zaś na przełomie III i IV kwartału ma się rozpocząć kompleksowa przebudowa torowiska na odcinku od ul. Olimpijskiej do Tarnogórskiej. To zaś oznacza, że założony w ubiegłym roku harmonogram prac nie zostanie dotrzymany. W ramach tego odcinka robót dobudowany zostanie drugi tor przy ul. Tarnogórskiej (w rejonie skrzyżowania ul. Chrzanowskiego z ul. Tarnogórską) oraz powstanie sygnalizacja świetlna. Nowe sygnalizacje wybudowane zostaną także na dwóch innych skrzyżowaniach - na przejeździe przez ul. Węglową oraz Dąbrowa Miejska.

- Modernizacja linii tramwajowej na Stroszek nie tylko poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo podróżnych, ale wpłynie także na skrócenie przejazdu z centrum do północnych dzielnic miasta. To bardzo ważne w kontekście mających powstać nowych inwestycji w rejonie ul. Węglowej, Dąbrowy Miejskiej i Strzelców Bytomskich - mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.
Bytom Stroszek linia do modernizacji

Może Cię zainteresować:

Rusza remont linii tramwajowej z centrum Bytomia na Stroszek

Autor: Michał Wroński

19/07/2022

Nastawnia kolejowa na stacji Bytom

Może Cię zainteresować:

Będzie remont zabytkowej nastawni na dworcu kolejowym. PLK ogłosiły przetarg

Autor: Michał Wroński

13/07/2023

Rozbiórka basenu na Arki Bożka

Może Cię zainteresować:

Rozbiórka basenu przy szkole na Arki Bożka dobiega końca. Ściany budynku zostaną docieplone

Autor: Redakcja Bytomski

13/07/2023

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon