Rekreacyjne przemieszczanie się rowerem po Bytomiu - nie ma co ukrywać - łatwe nie jest. Pomijając kierowców, którzy notorycznie bagatelizują obecność jednośladów, główny problem stanowią… ścieżki rowerowe. Konkretniej ich bardzo skromna obecność w mieście.
Pomijając kolarzy i zaprawionych rowerzystów, dla wielu weekendowych użytkowników, dwukołowa wyprawa na miasto, często kończy się niepotrzebnym stresem. I choć sprzyjających terenów (jak chociażby Żabie Doły czy Miechowicka Ostoja Leśna) jest całkiem sporo, dojazd do takich miejsc - skutecznie utrudnia brak specjalnych ścieżek dla rowerzystów.
Metrorower jest, ale gdzie można nim dojechać?
Po uruchomieniu Metroroweru w Bytomiu, wielu mieszkańców zwracało uwagę na ten ważny aspekt. Przecież do wybranych miejsc, które planuje się odwiedzić na rowerze… trzeba po prostu dojechać. A taki dojazd, bez ścieżek rowerowych - bywa po prostu niewygodny czy niebezpieczny. Zwłaszcza dla dużych rodzin, z dziećmi.
Jednym z dłuższych fragmentów przyjaznych rowerzystom, jest ten, rozpoczynający się na ul. Krzyżowej. Ta ścieżka, w dół, ul Łagiewnicką - prowadzi aż do skrzyżowania z ul. Stanisława Żółkiewskiego. Takich rarytasów, nie ma jednak zbyt wielu. Na szczęście, sytuacja ma się zmienić. I to na plus.
Miasto pozyskało wsparcie finansowe
Wszystko dzięki staraniom miasta. Na rozbudowę infrastruktury rowerowej, udało się pozyskać aż 2,5 mln zł wsparcia z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Środki finansowe pomogą w realizacji dwóch ważnych odcinków velostrad. To specjalne, szybkie trasy rowerowe, dla wybierających taki sposób transportu. Zgodnie z założeniem, mieszkańcy Bytomia, nowymi ścieżkami - dojadą do dwóch miejscowości obok. I dalek. Wszystko to w ramach Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
W Bytomiu powstaną velostrady
Zgodnie z założeniem, w Bytomiu mają powstać aż dwa odcinki specjalnej autostrady dla rowerów. Velostrada nr 5, połączy miasto z Tarnowskimi Górami, a Velostrada nr 2 - z Piekarami Śląskimi.
Bytom - Tarnowskie Góry
Na ten fragment, pozyskano 1 mln 850 tys. zł. Planowana trasa, została podzielona na kilka odcinków. Ma przebiegać od granicy z Tarnowskimi Górami do ul. Polnej, od ul. Polnej do ul. Łokietka, od ul. Łokietka do ul. Hakuby. Dalej, trasa ma być poprowadzona od ul. Hakuby do ul. Celnej, od ul. Celnej do ronda NSZZ Solidarność, a dalej do ul. Węglowej. Następnie - z ul. Węglowej do Dworskiej i aż do granicy z Piekarami Śląskimi. Tam, od linii kolejowej - trasa pobiegnie do skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Kędzierzyńską.
Bytom - Piekary Śląskie
Na ten fragment, pozyskano 650 tys. zł. Według planu, Velostrada 2 ma połączyć docelowo Piekary Śląskie i Katowice. Jeżeli chodzi o bytomski fragment, zostanie on podzielony na 3 odcinki. Pierwszy, od granicy z Piekarami Śląskimi (w rejonie ul. Kędzierzyńskiej) do ul. Musialika. Następnie, od ul. Musialika do ul. Pszczyńskiej. Ostatni odcinek - od ul. Pszczyńskiej do granicy miasta w rejonie Żabich Dołów.

Może Cię zainteresować:
Netflix kręci kolejny serial w Bytomiu. Ekipa techniczna szykuje już plan filmowy

Może Cię zainteresować: